Kako se učiti?
jaz sm popolnoma obupana 🙁 sploh ne vem kaj mi je bilo da sem šla na gimnazijo… vpisala se bi na neko poklicno šolo in jo z lahkoto naredila in še poklic bi imela ne pa da sem odšla na gimnazijo:(… sedaj obiskujem 2. letnik in ja sem prepozna da se prepišem…. saj 1. letnik mi je nekako šel ampak sedaj… učim se kot budala in nimam nč od tega skoraj vse ocene do sedaj so 2 🙁 se učim, ampak se težko skoncentriram…. med poukom težko poslušam potem grem na avtobus še en avtobus in domov pridem ob treh… enostavo se mi potem ne lušta učit sem pač zmatrana :/. če pa se že naučim sem na vsehhhhh testih tako površna in ponavadi mi do boljše ocene manjka le pol točke…
“Kako se učiti” je večno vprašanje otrok, ko enkrat zakorakajo v šolo in po 1.triadi spoznajo, da je za dobre ocene potrebno vložiti nekaj truda.Za uspešno učenje so najprej potrebne dobre delovne in učne navade. Pridobiš jih s pomočjo urnika oz. načrta, ki si ga urediš za domače delo. Za vsak dan v tednu si zapiši obveznosti/naloge, ki jih je potrebno narediti na določen dan – od učenja določenega predmeta do obiska prijateljice.
Za učenje je prav tako dobro vedeti, kakšen stil učenja ti odgovarja (vizualni, slušni ali gibalni) in da spoznaš svoj bioritem (kdaj si za učenje najbolj pripravljena – v jutranjih, večernih ali nočnih urah). Preden se lotiš altivnega učenja, si pripravi prostor in pripomočke ter poskrbi za dvig energije (nekaterim je to sprehod s psom, drugim poslušanje najljubše glasbe) – nekaj kar ti bo dalo pozitivno energijo.
Tehnike samega učenja so različne: od linearnega izpisovanja, miselnega vzroca, Paukove metode itd. Katera metoda ti odgovarja, ugotoviš edino tako, da jih uporabljaš in preizkušaš. Pomembno pa je, da si učenje/učno snov narediš čimbolj zabavno – sliši se težko izvedljivo, vedar če upoštevaš svoj stil učenja in si snov tako tudi prilagodiš, je učenje dosti lažje. Bodi ustvarjalen/ustvarjalna in imej v mislih, da učenje ne poteka samo preko sedenja za mizo in branja iz zvezkov ali učbenikov. Išči asociacije na besedilo, povezuj s svojimi izkušnjami, razišči kaj o učni snovi že veš… Predvsem pa, ko se učiš, izklopi računalnik in mobitel in se osredotoči na učenje – naj bo aktivno (30-40 min), sledi mu aktivni odmor (5-10 min; delaš tisto, kar nima veze s snovjo), potem se vrni k učenju. Po vsaki aktivni pavzi poskusi obnoviti snov čimbolj samostojno (s prekrivanjem določenih izrazov ali pojmov, besedilo pa naj bo še vedno v pomoč). To nekajkrat ponovi. Tudi pri učenju pojmov, naj ne bo toliko suhoparnega učenja na pamet; razloži si ga s pomočjo risanja, gibov, zabavnih asociacij, uporabi rime… Saj veste, zapomimo si tisto, kar je zabavno.
Živijo!
Star sem 13 let in obiskujem osmi razred oš.
Do šestega razreda sem imel zelo dobre ocene pri vseh predmetih,ker pa sem bil eden od dveh pametnih fantov v razredu (vsi drugi so dobivali max. 3),v šoli nisem imel veliko prijateljev (več med učitelji kot otroci )!!!
V sedmem razredu pa se je začelo…
Na začetku je bilo še vse ok ampak se mi je že zdelo sumljivo da se je kje pojavila tudi kakšna trojka!
Drugi test matematike sem pisal DVA !!! Prva dvojka v življenju ???
Potem pa sem dobil še 3 dvojke samo pri matematiki !
Nato sem se prebil čez sedmi razred z 3.75 !!!
V šestem pa sem imel 4.90 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ko sem prišel v 8.razred je bilo isto kot na začetku 7 .
Vse je bilo v redu razen tu in tam kake 3.
Matematiko sem imel 4 , 4
Najprej se je zalomilo pri zgodovini (ki sem jo imel do zdaj vsako leto 5 ) in slovenščini ( pri obeh predmetih trojka … )
Prišlo je drugo polletje …Od oktobra do januarja sem bil vsak mesec bolan ( verjetno so me od oktobra scuzali antibiotiki 🙂 )Ko sem prišel v šolo me je učiteljica za matko drugi dan vprašala,ampak staro snov pa sem po 4 tednih učenja dobu 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Potem so mi starši zrihtali inštruktorja , ki je prej učil a srednji in mi je use razlozu ker je prihajal test , dobesedno VSE sem razumeu!!!
Reku je da znam cist fajn in da naj sam vsak dan po pouku ponovim snov in delam naloge pa bo slo…
To sem delal do testa VSAK DAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ta torek smo dobili test in sem pisal dva !!!
Nisem mogel verjet ! Pa ravno sem skoraj oceta preprical da mi kupi moped ko mu ze od malega tezim pa je prsla ta dvojka.
No malo sem se zatipkal , v glavne me zanima ce mi lahko pove kdo kako se uciti matematiko in kemijo :)))
BTW : lahko bi rekli da sem odvisen od youtuba no zdaj to ze bolj obvladam ampak vcasih se ne morem ustavit in recem starsem da se grem ucit pa sm ubistvu na telefonu !!!!!!!!!1
Ali kdo ve tudi kako to prepreciti se ustaviti ???
Vnprej hvala za odgovore 🙂
Lp.Filip
zivjo ,vesel bi bil za cim hitrejsi odgovor hvala
torej 12345. razred vedno 45
6 isto
7 sem imel komaj 44tock od 55
8 razred bom verjetno zelo podobno
9? pa res nevem rad bi prisel na farmacijo in tam rabis 148 tock sem fant btv
takoda 44 plus 50 je 94 plus vse tocke v devetmu klasu je to mozno….nadarjen sem za svoje pojme hitro si zapomnim..malce premalo se ucim cist mall pc mam velik dejavnosti zdj bom pa meu u devetmu vec casa ucil sprot in potrudil da bom meu maxx
prosim povejte pomagajte mate ksne izkusnje hvala srecno
Pozdravljen, bobnar
prvi pogoj za razumevanje snovi je poslušanje razlage pri pouku. Naslednji korak je sprotno učenje z razumevanjem. Če si se sproti učil (se pravi bil koncentriran na snov in se v času učenja res učil) in snov razumel, si bil mogoče pri testu preveč površen. Površnost pa boš najbolje in najhitreje odpravil z vajo: torej veliko računanja, reševanja nalog in preverjanja rešitev. Če napačno rešiš račun, poišči, kje si naredil napako. Tako naredi za vsak račun, pa boš videl, kakšne vrste napak delaš in na kaj moraš biti pozoren.
Glede na to, kar si napisal, sklepam, da si v času učenja matematike in kemije bolj osredotočen na telefon/youtube kot na snov. Kako si lahko pri tem pomagaš? Najprej vse moteče predmete (telefon, tablico, računalnik) odstrani iz prostora, kjer se učiš. Na mizi imej samo knjige, zvezke, pisala. Izdelaj si urnik učenja: kdaj in koliko časa se boš učil (priporočam ti, da se učiš cca. 45 minut, potem pa narediš 5 – 10 minut pavze, med katero NE greš na youtube). Za vsako uro učenja in za vsako pavzo, ko ne greš na youtube, se pohvali. Lahko si narediš kljukico/smileya na urniku učenja vsakič, ko se držiš svojega načrta. Razmisli, kako bi se lahko ob koncu dneva nagradil za uspešno učenje (uspešno učenje pomeni, da si se v veliki večini držal svojega urnika in med pavzo in učenjem nisi šel na youtube. Nagradi pa se z nečim, ob čemer res uživaš ali se sprostiš).
Zapiši si vse možne koristi in pozitivne posledice tega, da se med učenjem res učiš in vzdržiš youtuba (npr. ocene, točke, vpis na srednjo šolo, moped, starši bodo manj težili, ti boš bolj zadovoljen …). Zapiši si tudi, česa se najbolj bojiš, da se bo zgodilo, če se zdaj ne boš učil. Oba seznam imej med učenjem na vidnem mestu, npr. na steni pred sabo. Tako boš lahko vsakič, ko ti bo pogled odtaval od učbenikov, videl seznama in se zavedel tega, kar si res želiš in česar nočeš. Kar hočeš, boš dosegel le z učinkovitim učenjem. Če pa se namesto učenja odločiš za telefon/youtube, pa te bo ta tvoja odločitev pripeljala do tistega, česar nočeš.
Pa še en komentar: nismo vsi za vse predmete. Če se ti zdi, da matematiko in kemijo slabo razumeš kljub sprotnemu in resnemu učenju, se lahko dogovoriš s kakšnim sošolcem, da ti snov razloži, ali pa poiščeš inštruktorja. Snov v višjih razredih tudi postaja vse bolj abstraktna in včasih potrebujemo več časa, da jo res povsem razumemo.
Vse dobro,
Živjo, Jaksi,
Odvisno, kaj je tvoj glavni problem: to, da se ti ne da učiti ali to, da se učiš, ampak si pri tem slabo zapomniš? Razlogi so lahko še drugi, ta dva sta pa najbolj pogosta.
LP
Živjo,
pri govornih nastopih je lahko problem to, da se večjo količino besedila učiš na pamet. Vendar, ker govoriš o temi, ki si jo sam izbral in opisal, se lahko pri tem tudi znajdeš tako, da improviziraš. Doma lahko ponavljaš tako, da si ključne stvari iz svojega besedila izpišeš na list papirja in jih nekako povežeš med sabo tako, da si bodo logično sledile. Lahko tudi narišeš/nalepiš kakšne slike, ki te bodo spomnile, o čem moraš govoriti. Potem pa lahko o tem govoriš na tisoč in en način.
Edina ovira pri tem ti utegne biti trema. To lahko premagaš tako, da doma glasno vadiš pred ogledalom; da se navadiš na svoj glas, držo in pridobiš na samozavesti. Ko pa enkrat stojiš pred razredom, se manj osredotočaj na to, kaj si mislijo sošolci in učiteljica, in več na to, kar boš povedal. V resnici je vseeno, kaj si mislijo – saj je samo en govorni nastop, na podlagi katerega ne morejo soditi o tebi, mar ne?
Lep pozdrav,
Tina Milharčič, univ. dipl. psih
http://www.institutcar.si
js si najprej besedilo velikrat preberem tako, kot da nekomu govorim. to delam tolk časa da se na besedilo “navadim” in vem o čem govori, ampak ga še ne znam popolnoma. razdelim ga na odstavke in se po odstavkih naučim pol k mam pa govorni pa sam pogledam kater odstavek je naslednji za povedat(k mam na listu) in drgač za učenje besedila porabm prbližn 2 uri
Živijo
Grem v 7 razred osnovne šole in nimam pojma kako ga naj speljem.V 6.r sem imela 5,4,3. Neznan se učiti in bojim se da bom letos imela 2 in 3. Sploh se ne morem skoncentrirati se posebej ko se ustno uprasana. Tudi ko berem Pred razredom postanem živčna in se sploh ne morem skoncentrirati zato si ponavadi naredim sramoto. Pred testi sem zelo negativna četudi vem da sem se zelo učila in da znam. Letos bi res rada imela dober uspeh, in nočem si narediti še več sramot.
Ima kdo kakšen nasvet, ker ga res potrebujem.
Pozdravljena, niki100,
kot si opisala, verjetno doživljaš tremo/strah, ko moraš pokazati svoje znanje, da ga bo učitelj lahko ocenil. Napisala si, da v bistvu znaš, a da si med ocenjevanjem narediš “sramoto”. Tako sklepam, da je tvoje učenje dokaj učinkovito, problematičen pa je strah, ki te »blokira«, da bi pokazala svoje znanje.
Razmisli, česa točno te je strah? Slabe ocene? Da si bodo drugi kaj slabega mislili o tebi? In kaj točno bi si lahko drugi mislili o tebi? Kaj pomeni to, da dobiš slabo oceno?
Ocene niso odvisne samo od sposobnosti, inteligentnosti (se pravi, če dobiš slabo oceno, ne pomeni, da si “neumna”). To, kaj si drugi mislijo o tebi, pa v resnici ugibaš. Pogosto pomislimo: »Če se slabo odrežem, bodo mislili, da nisem dober.« V resnici pa lahko pomislijo, da imam tremo, da mi je nerodno, da tega področja ne poznam dobro, da sem se slabše pripravila …
Razmisli tudi, kako je 6. razred drugačen od 7.? Ali si imela tremo tudi v 6. razredu? Zakaj je zdaj trema toliko močnejša?
Če želiš, mi lahko pišeš na spodnji e-naslov.
Srečno,
Pozdravljena, pomagajtee mi,
ene stvari si hitreje zapomnimo, druge počasneje. Morda je angleščina tisti predmet, pri katerem se moraš več oz. bolj učinkovito učiti.
Sicer pa obstaja eno splošno “pravilo”, da si stvari hitreje zapomniš:
bolj si zapomnimo tisto, kar se nam zdi smiselno, pomembno, zanimivo in uporabno. In te lastnosti moraš najti v angleščini, če želiš, da si jo boš hitro in dobro zapomnila.
Poskusi najti koristi, ki jih imaš od angleščine. Poišči čim več dobrega, kar ti prinese znanje angleščine. Da bo snov bolj zanimiva, si lahko v glavi narediš film; podčrtuješ z barvami, narišeš slike, skice ipd., preveriš, kje je angleščina uporabna – pri hobiju, razumevanju popularnih pesmi, na potovanjih …
Za učenje na pamet si poskusi pomagati z mnemotehnikami (iskanje podobnosti v besedah, igre črk ipd.).
Srečno,
Najprej -potrebna je notranja motivacija, nato pa konkretne metode: branje, izpisi in mnogo drugih.