Kako se učiti?
Zdravo sem v srednji šoli prometne za varnostmika in ju3 pišemo ulomke,decimalke,….in jaz nimam pojma uspeh pa se mi je zelo zmanjšal vem da boste rekli sproti se uči al pa prej bi si pogledala sam mamo tko natrpano (pon angleščina tor matematika sreda strokovni predmet pet vprašana fiz) da me kuj glava boli imam dosti enk in ne smem si privoščit se ene.
prosim pomagajte mi!!!!!!!!!!!!!!
Sm v 9.r OŠ vse imam 5 razen športne in kemije ki sta 4. Pripomniti moram še da me učitlca za kemijo ne mara. Nikdar se nisem uspela piflati. Ko smo za nemščino pisal nepravilce sm pisala 3 (groza), za angleščino pa nepravilce 4. Obe učiteljici sta bili do mene razumljivi (ko sem jima povedala) in sem lahko pripravila govorni nastop in tako popravila oceno. Tudi za recitacijo pesmi za slovenščino nam je učiteljica dala še en dan po roku za tiste ki se ne mormo napiflat (sem 3. Nivo). moram pa reči ko sm se za špančino (ja imam 3 tuje jezike) učila spreganje nepravilnih glagolov sem si jih pela na melodijo pesmi od slon in sadež.
Da predstavim še svoj stil učenja. Vedno sem bila multitasker. ponavadi si že v šoli sestavim nekakšen mini plan za popoldansko učenje (pri tem ravno tako poslušam razago). Prvo na seznamu je vedno dn in take stavri. učim se ponavadi 1 uro in pol nato pa pol ure učenja in znova. Na dan se lahko učim od 20 min do 4. Ure. Odbisno kolikomje. Razlikujem 2 stopnji učenja: izdelava zapiskov in učenje. Pri matematiki, fiziki in slovenščini tudi 3. Stopnja: vaje. zapiske izdelujem tako, da odprem zvezek (v njem je povečini vse grdo napisano, zato delam zapiske ker se iz zvezka ni mogoče učiti) vzamem bel a4 list in si samo ključne zapiske napišem v 2 stolpca. List popišem na obeh straneh. Zapiske po predmetih hranim v mapi, ki jo vedno vlačim s seboj. Uporablajm 5 barv: svinčnik, črn, rdeč, zelen, modr kuli. Vsak ima zame simbolično vrednost. Enačbe vednio dam v rumen flurescenten okvirček. Druge ključne zapiske dajem v barvne okvirčke ob krožujem in podčrtavam. Pri matematiki in fiziki vedno zapišem primer. Ko pridem v 2. Fazo učenja zapiske dam iz mape in samo ponavljam (Ni nujno da vsak dan). Učim se vsak dan. Vsak dan spim vsaj 6 ur in to mi zadostuje.
Letos sem začela obiskovati 1. letnik gimnazije in saj vem, da je še malo hitro za razmišljanje o tem, ampak sem precej prepričana, da se ne znam učiti oziroma se ne znan najboljše učiti. V osnovni šoli sem imela v vseh razredih vse predmete zaključeno 5, tudi drugače znotraj predmetov so bile moje ocene pretežno 5, na leto sem imela največ po 6 štirk v vseh predmetih skupaj. Takrat mi učenje res ni delalo nobenih problemov, tudi govorne nastope in predstavitve si v zadnjih dveh letih nisem nikoli pisala, kaj bom povedala ampak sem samo improvizirala in vedno na koncu dobila 5. Tudi domačih nalog zadnji dve leti nisem skoraj nikoli naredila doma, ampak vedno v zjutraj pred poukom v šoli ali pa med odmori. No, kot ste verjetno že ugotovili – jaz nimam nikakršnih delovnih/učnih navad. No, vpisala sem se na gimnazijo, ker se je to nekako pričakovalo od mene in ja, nimam pojma, kaj bi rada delala v življenju(oziroma imam ampak ni srednje šole za to delo) in že prvi teden smo dobili kar nekaj domačih nalog, jaz pa še kar odlašam do zadnjega dni, da jih bom naredila. Torej, rabila bi kakršen koli nasvet o tem kako naj si ”ustvarim” učne in delovne navade, kako naj se sproti učim in podobne stvari (do zdaj je blo učenje vedno kampanjsko, če je sploh bilo, gimnazije pa tako ne bom zdelala po svojih pričakovanjih) ker imam potem za naprej precej visoke cilje in moj uspeh ne sme preveč pasti v tem in naslednjem letu. Res bi bila hvaležna kakšnih nasvetov 🙂
Pozdravljena, gimnazijka,
Motivacija za učenje je precej povezana z interesom za učenje. Kot praviš, si se na gimnazijo vpisala zato, ker se je to pričakovalo od tebe – tu ni tvojega interesa. V takih situacijah (v situacijah, ko nam manjka motivacije za učenje) pridejo prav delovne oz. učne navade.
Kako si jih boš ustvarila?
Dobro bi bilo, da bi se najprej sama pri sebi trdno odločila, da se boš potrudila po svojih najboljših močeh, da boš izdelala gimnazijo po svojih pričakovanjih. Kjer je volja, tam je pot. Le tako boš lahko premagovala negativna čustva ob učenju nečesa, kar te ne zanima.
Naslednji korak je načrt: kaj moraš storiti, da se boš naučila?
Morda ti bo uspelo tudi s kampanjskim učenjem, vendar boš tako porabila precej več energije in živcev kot pa če se boš vsaj malo učila sproti. Predlagam ti, da si (vsaj dokler ti delovne navade ne preidejo v kri) izdelaš učni načrt – urnik, v katerem za vsak dan označiš npr. od kdaj do kdaj boš delala domačo nalogo, od katere ure do katere ure se boš učila za test ali izpraševanje ipd. Da boš lažje določila, koliko ur učenja potrebuješ, da predelaš snov, najprej preveri, koliko se naučiš v eni šolski uri. Iz tega določi, koliko šolskih ur potrebuješ, da predelaš vso snov in koliko se moraš učiti v enem dnevu, da predelaš vse strani snovi za tisti dan. Zapiši to v urnik. Med posameznimi urami učenja imej 5 do 10-minutne pavze, to pomeni, da ne brskaš po spletu ali gledaš televizije, ampak počneš nekaj takega, med čimer tvoji možgani »počivajo«, (idealno je razgibavanje). Ne pozabi tudi na ponavljanje: vsak dan najprej ponovi snov, ki si se jo naučila prejšnji dan. Še bolje je, če vsako uro učenja najprej ponoviš tisto, kar si se naučila v prejšnji.
Na ta način si izdelaj urnik učenja za vsak dan, z jasnimi urami za domače naloge, za učenje in z določenim številom strani za vsako uro učenja. Obkljukaj vsak dan na urniku, ko se držiš učnega načrta.
Ko te bo navdajala nejevolja in odpor do dela za šolo, se spomni svojega cilja – sama si napisala, da imaš precej visoke cilje in da ti uspeh ne sme preveč pasti. Torej delaj na tem, da ti ne bo padel. Delaj v smeri svojega cilja. Lahko si zapišeš tudi to: kaj točno je tvoj cilj? Kako ga boš dosegla – katera je pot in kakšni so koraki do njega? Kako boš premostila ovire na poti do njega?
Če te zanima še kaj več o motivaciji za učenje, učenju in učnih navadah, se lahko oglasiš na delavnicah Učenje učenja v Kopru ali Ljubljani, pričnejo se oktobra.
Zapomni si, da s tem, ko se učiš in pišeš domače naloge, iščeš svoj način pomnjenja, spominjanja, pridobivanja znanja, mišljenja in tudi oblikovanja delovnih navad. Le s temi veščinami boš prišla do dobrih rezultatov in v pomoč ti bojo kasneje na delovnem mestu, pa tudi v življenju nasploh – vse življenje se namreč učimo.
Lep pozdrav,
Hejla! Jaz sem v osmem razredu OŠ. In pač sedaj sem bila bolana tri tedne. Sedaj me čaka ogromno snovi, vaditi moram ples (ker imamo nastop, in sem zamudila 3 vaje!), pa še govorni nastop imam v torek. Seveda bodo učitelji pričakovali, da si vso snov čimprej prepišem in da bodo naloge čudežno narejene. Čaka me ogromno dela in ne vem kako naj se spopadem s tem:( prosim pomagajte (sploh za govorni nastop, kako se naj hitro naučim)
Lp
Pozdravljena,
mogoče ti malo pozno pišem, a doslej nisem utegnila.
Prvi korak je, da si narediš načrt, kako se boš teh stvari lotila. Zapiši si, kaj vse moraš narediti in to razvrsti glede na to, koliko nujno je. Nato pa se sistematično loti posamezne stvari – izdelaj si urnik, kaj boš kdaj naredila (dobro razmisli, koliko časa boš potrebovala za posamezno stvar). Predlagam ti, da se lotiš stvari, ki so najbolj nujne.
Del dneva, ko si najbolj zbrana, porabi za tiste stvari, pri katerih moraš biti najbolj osredotočena. Prepisovanje, kateremu ni potrebno posvečati pretirane pozornosti, pa lahko opravljaš v delu dneva, ko si utrujena ali se ti ne ljubi več.
Pri govornem nastopu si lahko pomagaš tako, da si besedilo (vsebino) čim bolj živo predstavljaš, poleg tega pa si izdelaj oporne točke za dele, ki si jih težko zapomniš – zapiši si besede ali stavke, ki te bodo spomnili, kako nadaljevati – lahko jih tudi direktno prepišeš iz besedila.
Lep pozdrav,
Pozdravljena,
Sicer so počitnice že pri koncu, a kakšen od sledečih napotkov ti bo zagotovo pomagal tudi v prihodnosti. Najbolje je, če se učiš okrog 45 minut. Po tem času ti začne zbranost upadati in se slabše (na)učiš. Tudi, če je snov zanimiva, si jo bolje zapomniš, če z učenjem prekineš. Po teh 45 minutah imej 5 – 10 minut pavze.
Po vsaki pavzi najprej ponovi, kar si se naučila v prejšnjih 45 minutah – tako se ogreješ za učenje in usmeriš misli na snov, hkrati pa prekineš proces pozabljanja (v prvi uri po učenju pozabimo 40 – 50 % snovi).
Bistvene informacije preoblikuj tako, da izstopajo: jih podčrtaj, pobarvaj, zapiši z velikimi tiskanimi črkami, obkroži, izpiši, nariši … Bolje si namreč zapomnimo tisto, kar izstopa.
Snov med učenjem organiziraj v izpiske, tabele, miselne vzorce, alineje … Predstavljaj si, da si delaš velik plonk – to so zapiski: na čim krajši način povedano vse, kar moraš vedeti. Loči pomembno od nepomembnega in pomembno zapiši. Pri tem uporabljaj čim več simbolov (puščic, enačajev, ipd.) in risb (kar lahko narišeš, nariši).
Pri ponavljanju si lahko pomagaš tako, da na rob zvezka ali izpiskov zapisuješ kratke vprašalnice (npr. kaj, kje, kako, kdaj …). Ponavljaj tako, da snov povzameš s svojimi besedami, da si jo predstavljaš, da jo razložiš na konkretnih primerih. Vsak dan ponovi, kar si se naučila prejšnji dan – namen: prekiniti proces pozabljanja.
Pomembno je, da snov RAZUMEŠ – če česa ne razumeš, si pomagaj z internetom ali vprašaj starše oz. sošolce, da ti razložijo.
Če se veliko učiš, pa si nič ne zapomniš, je to zato, ker si snovi ne organiziraš in ker se učiš brez razumevanja. Če snov razdeliš na enote in pod-enote, poiščeš povezave znotraj enot, si snov predstavljaš ali poznaš primere iz vsakdanjega življenja, si jo boš veliko bolje zapomnila.
LP in srečno,
Živjo sem v devetem razredu in se zanimam za študij mislim vedno so bile moje sanje veterino stvar je v tem da pri biologiji z veseljem poslušam in naredim dodatne naloge medtem ko mi matematiko in zgodovina res ne lezita tako da zapravim čas za nekaj kar ne bi bilo treba pri bio namesto za nujno za zgo ali mat… vsa lata do zdaj sem bila odličnjakinja s le kaksnim predmetom 4 moj lanski uspeh jew bil 4,8 zanima me vpis v gimnazijo.sem rahlo lena in se tezko spravim k učenju in nisem ravno skoncentrirana sem probala tiste muske za koncentracijo in bla bla bla ampak ne deluje čez dva dni imamo test iz mat učila sem se v cet, pet , včeraj in nekaj danes za jutri imam v planu učenje cel dan in celo noč in jutrišnje jutro 6-8 ne vem kako naj se ucim mat mislim zapomnim si lahko teorijo a jaz rabim nekaj da bi hitro rešila test ker je dolg vem da rabim vajo ampak pri tezjih racunih sploh ne vem kaj bi imamo snov enačbe preoblkovanje ebacb razcepne enačbe kvadrat dvočlenika izrazi ki mi niso ravno pasali ze lani….imam tablo in resujem racune ze nanjo in znam za več in mnogo drugih učbenikov in dz iz knjižnjice mestne jutri potrebujem ponovitev oz 90% vajooo sem tip ki se sicer učenje kjer je piflanje uči tako da hodim po travi in naravi sprehajam po stanovanju ampak mat je treba stekat. prosila bi kako naj jutri čim hitreje vse obnovim in delam vaje s čim naj si pomagam za koncentracijo? najlepša hvala,sara
Saj prav razmišljaš. Jaz imam ravno nasprotno težavo, res mam sposobnost, da se naučim ogromno snovi, kvalitetno in v zelo majhnem času.. le spravim se k učenju težko. Preprosto mi ni, tako da si lahko tako srečna da imaš voljo, ker te bo pripeljajo dlje kot mene.
Meni osebno pomaga če si naredim še svoje domače zapiske in si poskušam poenostaviti snov in si jo organizirati. Nikoli se ne uči na pamet, raje poskušaj ustavrjat neke svoje miselne vzorce in res se potrudi, da razumeš snov. S flourescentnim flumastrom si označuj pomembne stvari pa se najprej tisto poskusi naučit, potem pa si na majhne liste napiši besede snovi, nato pa jih narobe obrni in jih kot pri spominu obračaj in povej vse kar veš o tisti besedi. To je res največ kaj ti lahko svetujem.