Najdi forum

Sin je star 4,5 let. Ob komplikacijah ob porodu (ni dihal, zastoj srca) je ostal v bolnici po porodu še 1 mesec, zdravili so ga s teofilinom – diagnoza rizična nevrološka problematika, apnoične atake. Teofilin je prenehal dobivati pri 2 letih, shodil je pri 19 mesecih, spregovoril pri 3 letih. Po vsakem cepljenju (prvega je bil deležen šele pri 1,5 leta – ravno zaradi možnosti komplikacij) smo bili v bolnici zaradi komplikacij – izpuščajev in zelo visoke vročine.
Na moje insistiranje, saj sem sumila, da j z razvojem nekaj narobe, so ga pri 2, 5 letih v razvojni ambulanti pregledali in ocenili, da gre za zaostanek v razvoju. Pri 3 letih je bil razvrščen med otroke s posebnimi potrebami, predlagan za razvojni vrtec , ter z oceno, da se komisija ponovno sestane aprila 2004, se pravi sedaj, ko bo sin star malo več kot 4,5 leta.

Sedaj že 1,5 leta hodi v razvojni vrtec, kjer ne opazimo nobenega napredka, saj je ves čas med otroci, ki so bistveno bolj prizadeti kot on, ali celo negibljivi; nikakor tudi ne najdem stika z otrokovo sedanjo vzgojiteljico. Baje bi otrok moral imeti individualiziran program, kot mi je zadnjič povedala psihologinja, samo jaz ga še nisem videla oz. mi ga niso predstavili.

Otrok tvori preproste stavke iz 2-3 besed, ter samostojno je in samostojno hodi na WC. To pa je tudi vse. Ne razume kaj je število ena, ne razume kaj so “barve”, zakaj naj bi nekaj bilo rumeno itd. Zanima pa ga glasba, pesmi, zvok, ples. Iz odločbe komisije za razvrščanje razumem, da gre za blažjo motnjo v razvoju- vendar mi takrat na Centru za socialno delo niso hoteli pokazati nobene dokumentacije!

Ker je sedaj postopek za razvrščanje prenešen iz pristojnosti Centrov za socialno delo na Zavod za šolstvo, bi vas prosila tudi za nasvet, kaj moram sedaj storiti. Ali se bo komisija sestala sama, ali moram poslati kako dokumentacijo zavodu za šolstvo. Kakšna je vloga razvojenga vrtca pri tem? Ko sem jih vprašala za mnenje, ali lahko prestavimo otroka v redni vrtec (takšno je bilo priporočilo otrokove psihologinje), niso bili navdušeni.

Kaj še lahko storim v zvezi z razvrščanjem, in ali mislite,da bi otroka moral pogledati še kak specialist (vmes smo bili tudi pri logopedu).

Drugače je otrok prijetnega značaja, le njegovo obnašanje je nekako “drugačno” – v smislu, nikogar ga ni strah, gre k vsakemu neznancu na ulici, nagovori vsako prodajalko, ali pač koga drugega: teta, stric. Kako si? Ali pa: kaj si žalosten?

Kako je sedaj z otroci s PP v rednih šolah?

Zaskrbljena mamica – JOUS

Jous,

Pristaše integracije (vključitve) v redni vrtec ali razvojni vrtec, boste našli tako na eni kot drugi strani. Moje osebno mnenje je, da je vključitev otroka v določeno obliko odvisna predvsem od otroka.

Ne glede na to, kam je otrok vključen, bi moral imeti individualiziran program, s katerim bi morali biti seznanjeni tudi starši (kajti program se ne bo izvajal samo v vrtcu, temveč boste po njegovih smernicah delali tudi doma). Vključitev vseh strokovnjakov, ki delajo z otrokom in staršev, timsko sodelovanje s ciljem pomoči otroku, je osnova individualiziranega programa.
Žal je pri nas, vse to, razen redkim izjem, še v povojih.

Komisije za razvrščanje delujejo različno. Nekatere ,ob ponovni ocenitvi, opravijo celoten pregled, druge pa se »oslonijo« na informacije, ki jih v tem času dobijo od strokovnih služb vrtca ali šole, ki jo otrok obiskuje.

Če se z nadaljnjo vključitvijo v razvojni vrtec ne strinjate, morate svoje mnenje jasno povedati.
Pozanimajte se na najbližjem Zavodu za šolstvo, kakšno pot bi bila v vašem primeru najboljša (ali počakate, da vas pokličejo na pregled ali pa ukrepate že prej). Ne glede na to, kdaj je napisan rok za ponovno oceno – če menite, da razvrstitev vašega otroka ni bila pravilna, lahko v vsakem trenutku (ni potrebo čakati na april) oddate na Zavod za šolstvo nov zahtevek za usmerjanje.

Pridobite si mnenja (psihologinje, logopeda), ki govorijo vaši odločitvi v prid.

Premislite tudi, kje bodo vašemu otroku najboljše pomagali. Pozanimajte se, ali ima redni vrtec strokovnjaka, ki bi lahko, ob morebitni vključitvi, pomagal vašemu otroku. Pri odločitvi, kam vključiti otroka, (naj vas pri vaši odločitvi vodijo otrokove potrebe!) si odgovorite na vprašanja:
Ali otrok, odkar je vključen v razvojni vrtec, ni napredoval (niti za malenkost) na prav nobenem področju? Ali ste mogoče nezadovoljni nad vrtcem prav zato, ker ne najdete pravega stika z otrokovo vzgojiteljico? Kakšne vrste pomoči lahko otrok dobi v razvojnem vrtcu, ki je v rednem vrtcu ne bi imel in obratno? Ima kje možnost vključitve v logopedsko obravnavo? Kako boste reagirali, če vam bodo morebiti v rednem vrtcu, čez čas, predlagali ponovno vključitev v razvojni vrtec? Kako si zamišljate otrokovo izobraževanje naprej? Otrok dodatno pomoč nadaljuje tudi v redni šoli, lahko pa bodo njegove težave izstopale, da bo morebiti potreboval prilagojen program – kako boste reagirali takrat?

Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Hvala,

zelo ste mi pomagali. Tudi sin namreč ni zadovoljen v vrtcu, saj je od septembra v drugi (večji) skupini. Prejšnjo vzgojiteljico in prejšnjo skupinico je imel pa kar rad. Tudi on namreč opaža, da so otroci drugačni, saj me dostikrat vpraša, zakaj se tako čudno držijo oz. gledajo. Dosti raje se druži v naši soseski s sosednjimi otroci, ki so po letih bodisi mlajši ali starejši od njega, vendar je seveda res, da so ga ti otroci navajeni. Tudi v tej skupini izstopa po svojem “nerodnem” obnašanju, ki ga pa nadkompenzira s svojo dobrodušnostjo, dobro voljo itd. kar imajo seveda otroci radi.

Na kratko: oba z možem se zavedava, da najin otrok ni “ne tič ne miš”, oziroma izstopa tako med otroci s PP, kot običajnimi otroci. Mimogrede: zadnje testiranje pri psihologu je pokazalo 70 % običajne inteligence za to starost…kar je ravno meja, ko začno razmišljati o možnosti vključitve v redne programe.

Ker sva bila oba z možem tista, ki sva pravzaprav predlagala razvrščanje, saj se nama je zdelo, da otrok neobičajno odstopa, je seveda jasno, da bomo morali živeti s sprejetimi odločitvami. Zavestno sva šla v to odločitev, pri tem sva oba vedela, da bo še slabše, če ga dava v redni vrtec, pa nama pred uvrstitvijo v šolo nedvoumno povedo, kako in kaj.

Sem pa potolažena, ker vem, da se da tudi s šolami s prilagojenim programom doseči marsikaj, nenazadnje omogočajo kasnejši vpis v poklicne programe in takšnemu posebnemu mlademu odraslemu omogočijo vsaj osnovno eksistenco in občutek večje samozavesti.

Sedaj spomladi nas čaka ravno to šolsko uvrstitveno razvrščanje, ki bo merodajno za otrokov vpis v šolo. Torej: vse je še v zraku.

Upam, da je moje pismo pomgalao še komu, vam pa hvala za prijaznost in spodbudne besede.

Lep pozdrav,

Jous

Veliko sreče pri razvrščanju in predvsem potrpljenja, ker zdaj postopek traja ZELO dolgo in se komplicira. Jaz čakam na odločbo več mesecev.

Lahko ti opišem svojo izkušnjo z razvojnim vrtcem. Individualiziran program se je delal tam nekje do decembra, ko mi ga je vzgojiteljica (spec. pedagoginja) predstavila, skupaj sva vse predelali, kaj dodali…

Enako zdaj, ko je v 1. razredu redne šole. Sem član strokovnega tima in sodelujem pri vseh odločitvah, ki se tičejo mojega otroka, tudi pri pisanju programa. Moram reči, da sem kar zadovoljna.

Ker sem tudi sama (skoraj) specialna pedagoginja, sem med šolsko prakso videla kar nekaj razvojnih vrtcev in ustanov. Na uho prišepnem: Kranjski razvojni vrtec Mojca je zakon!

Moj sin je star 17 mesecev. Ima Downov sindrom in obiskuje redni oddelek vrtca. Brez kakršnihkoli problemov. Jaz sem mnenja, da je vsakemu otroku treba dati možnost. In moj jo je dobil. Če se mu bo poslabšalo, lahko še vedno gre v razvojni oddelek. Trentno pa tega NE ŽELIM IN NOČEM.

Mislim, da otrok z blago motnjo ne spada v razvojni oddelek. Ker bo nazadoval. Treba ga je dat v redni oddelek, da ga ostali otroci “potegnejo” naprej. Ne razumem kako, da ti niso hoteli pokazati nabene odločbe. To je tvoja osnovna pravica. Ali je otrok tvoj ali njihov? Bori se do konca.

Mislim, da tvoj otrok ni v pravem vrtcu, saj vsaj napreden vrtec se bori za integracijo otrok s posebnimi potrebami. Jaz sem z svojim zelooo zadovoljna. Prepiši ga.

Moja hčerka je tudi otrok s PP in je bila preje vključena v redni vrtec, sedaj pa že nekaj let hodi tudi v redno osnovno šolo.
Oboje je bila seveda naša želja in nama do sedaj ni bilo žal za tako odločitev, saj se hčerka dobro počuti v tem okolju, čeprav se seveda zaveda svoje drugačnosti.
Pri svojih odločitvah moraš vedno imeti pred očmi otroka in njegove želje.

Glede usmerjanja pa bi dodala le to, da tudi tu moraš biti siten (ko se je sprožil postopek usmerjanja sem zahtevala od specialnega pedagoga, da na komisiji predloži tudi moje pismene zahteve oz. dejstva, saj mislim, da smo starši tisti, ki najbolje poznamo svojega otroka, ne pa razni strokovnjaki, ki ga vidijo enkrat letno in pote vse vedo o njem).
Veliko sreče ti želim,
Lina

ZDRAVO, rada bi te ohrabrila in ti povedala, da je tudi moja hči do tretjega leta prejemala teofilin, bila je hiperaktivna, včasih težavna. Vendar je kljub temu obiskovala normalen vrtec, sedaj šolo in z veliko potrpljenja vzgojiteljic in učiteljiv na začetku se je kar dobro ujela. Sedaj je čisto normalna punca, ki se zaveda svojih ovir in jih tudi uspešno rešuje. Moje mnenje je, da otrok z blago obliko psiholoških težav sodi v normalno skupino, saj so mu drugače onemogočene izkušnje iz katerih se lažje uči.
Če se ti zdi, da je za tvojega otroka sprememba primerna in da je razvojni vrtec nekako prerasel vztrajaj na spremembah.
LP

Tudi jaz mislim, da bi tvoj sin absolutno moral obiskovati redni vrtec in osnovno šolo (tu mu bodo prilagodili učne vsebine). Sistem je drugačen kot pred leti!

Poskusite otroka vpisati v redni vrtec ,ker tam ga bojo vrstniki motivirali ,bolj kot kdorkoli drug ,vendar vam vnaprej lahko povem ,da imate zelo malo možnosti ,da vam uspe. Sama se že drugo leto borim zato, da moj sin ostane v redni skupini,v vsakem primeru se imate pravico pritožbe.

Lp,
tudi jaz sem mama otroka z razvojnim zaostankom (21 mesecev).Da je z otrokom nekaj narobe sploh niso ugotovili zdravniki, ampak sami vendar je to že druga zgodba.
Na pobudo “tovarišic” v normalnem vrtcu, smo vložili vlogo za posebno usmerjanje vendar je odločba, ki je prišla predstavljala katastrofo, obljubljali so gradove v oblakih dobili pa….
Spet na pobudo vrtca smo sestavili strokovno komisijo za pritožbo, v kateri je bola tudi ga: Metka Šter-koordinatorka za Ljubljanske razvojne oddelke oz. za otroke sposebnimi poterbami.
Zanimalo jo je zakaj ne bi otroka usmerili v razvojni oddelek. Povedala sem ji, da imam informacijo o teh oddelkih, da so v njih samo težko umsko in telesno prizadeti otroci in da se mi zdi, da moj otrok, ki je opredeljen kot lžje oviran ne sodi tja, zato me je povabila v vrtec Najdihojca enota Biba.
Bila sem navdušena in zdi se mi, da moj otrok sodi prav v ta vrtec, kjer bo imel celostno obravnavo v času ko je najbolj fizično aktiven.
Glede na različne informacije očitno obstajajo različni tipi razvojnih vrtcev, zato vam predlagam, da malo pogledate drugje.

Tudi moja hčerka je otrok s posebnimi potrebami, predvsem s težavami v motoriki, in je že tretje leto vključena v redni vrtec (ob pomoči spremljevalke). Mislim, da če se le da, je potrebno otroku omogočiti integracijo, naše izkušnje z vrtcem, vzgojiteljicami in predvsem njeno logopedinjo, pa so zelo dobre. Dajmo našim otrokom možnost, če ne gre, še vedno obstajajo druge poti …

Se ponovno javljam.

V vrtcu so mi predstavili individualni program za mojega otroka.
Hkrati pa je Zavod za šolstvo sam sprožil aktivnosti za ponovno usmerjanje in novo odločbo (otrok je 4,5 leta, po rednem programu bi bil naslednje leto že devetletkar!).
Starša sva tudi po nasvetu psihologinje in specialne pedagoginje povedala svoje mnenje, da otrok čuti čedalje večjo razliko med sabo in ostalimi otroci v razvojnem vrtcu, ter ne išče več njihove družbe,medtem ko se z otroci iz soseščine normalno igra.
Prav tako sva povedala, da želiva, da se vključi v redni program z dodatno strokovno pomočjo.
Postopek pred komisijo za razvrščanje (in morebiti nekaj dodatnih pregledov) bo potekal nekaj mesecev.

Hvala vam vsem za spodbudo in nasvete.

Lep pozdrav,

Jous

Jous,

hvala, da ste nam zaupali tudi vašo odločitev.
Držim pesti, da bo postopek čim prej končan.
Oglasite se še kaj…
Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close