Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Otroci s posebnimi potrebami in dolgotrajno bolni otroci zaostanek na področju fine motorike in grafomotorike

zaostanek na področju fine motorike in grafomotorike

Pred kratkim ste obravnavali ta problem. Tudi naša 5,5 letnica, ki je levičarka, ima isti problem. To so ugotovili na sistematskem pregledu, pa tudi sami opažamo. Riše in piše sicer veliko, vendar opažamo, da veliko zaostaja za vrstniki. Cela stvar me niti ne bi toliko skrbela (otroci niso vsi enaki in razvoj je pač različen) če ne bi letos šla v šolo. Bojim se, da jo bo to zelo omejevalo pri ocenjevanju.
Kvadrat nariše slabo, vendar ga, trikotnika še par mesecev nazaj sploh ni znala, sedaj za silo že (je precej neprepoznaven). Piše veliko vendar so črke velike in nejasne, piše velikokrat z desne na levo. Pozna dobro katera je leva in desna stran (noga itd)
Rizbe so “skope” – imajo malo detajlov. S škarjami je tudi okorna, čeprav je veliko bolje kot prej ( nekoč v vrtcu ni znala ničesar izrezati, ko so drugi otroci že leo izrezovali)
Kaj nam svetujete, da bi razvojno do šole napredovala vsaj toliko, da ne bi bila na slabšem v primerjavi z drugimi? Hvala in lep pozdrav!

Anita,
mogoče gre res za zaostanek na področju fine in grafomotike, lahko pa je samo posredi dejstvo, da je vaša hčerka na teh področjih manj spretna. Nič niste omenili, kaj vaša hčerka dobro ali odlično obvlada – včasih je namreč tako, da blestimo na nekaterih področjih, na drugih pa smo manj spretni (pa to ni nič narobe!).

Pri 5. letih naj bi bili narisani liki (krog, trikotnik, kvadrat) prepoznavni in narisani sklenjeno.
Običajno 5. letnik tudi brez težav nariše npr. »polžjo hišico«. Vendar pa so med otroci velike razlike.

Kako boste pomagali, da bo vaša hčerka v fino- motoričnih in grafomotoričnih nalog bila uspešnejša?

Grafomotorika in fina motorika sta povezani, zato vadite tudi, kot jih imenujem, »vaje brez svinčnika in lista«. Npr. gnetenje, oblikovanje plastelina; oblikovanje plastelina z modelčki; žebljički, igranje z lego kockami, pobiranje drobnih predmetov (npr fižol, drobtine), trganje in mečkanje papirja, ožemanje perila (krpe), mešanje, zapiranje zamaškov z navojem itd. Večino teh vaj lahko izvedete mimogrede. Primerne so tudi »rajalne igre » – saj poznate »Biba leze…««

Za vaje s svinčnikom in papirjem pa si izberite primeren čas in prostor – naj bodo »vaje« tako vam kot otroku v veselje.
Če se vama kaj ne posreči takoj, ne obupajte – poskusite drugič. Nekaj idej:
– Rišita črte v vse smeri (navpično, diagonalno, vodoravno – vedno v smeri od leve proti desni ali od navzgor do navzdol).
– Na listu narišite pike enakih barv na različnih razdaljah ( najprej začnite z eno barvo in 2 pikami, potem z 2 barvami in 4 pikami itd). Lahko tudi uporabite 2 barvi in na list narišete več pik, potem pa vsaka od vaju poveže pike ene barve. Varianta je tudi, da s pikami oblikujete nek lik – hčerka pike poveže in ugotovi, kaj se je prikazalo.
– V knjigarnah se dobi veliko knjig oz vadnic za grafomotoriko – mogoče bi za začetek bila primerna (mislim, da je tako naslov) Ringa raja – velik format, kot risalni blok.
– Na list narišete enostaven predmet npr- žogo, ki ga mora hčerka prekopirati.
– Iz kartona izrežite like (krog, kvadrat), jih prilepite na list – hčerka jih obriše. Obriše lahko tudi npr. zamaške, mobitel, kovanec itd.

To je le nekaj idej – verjamem, da se vam bo med branjem utrnila še kakšna.

Rezanje s škarjami najprej poskusita na majhnem papirju – takšne velikosti, da ga je mogoče z enim rezom (torej z enim stiskom rok) prerezati na pol.
Črke so mogoče nejasne zato, ker še niti »osnovne« oblike npr. trikotnik niso popolnoma jasne.
Mogoče so težave na splošno ali nespretnost delno pogojeno z levičnostjo, lahko pa se vzrok skriva drugje.

Glede na to, da je vaša hčerka levičarka, poskusita pri risanju z nagibom lista. Priporočam pa tudi branje knjige Levica v senci desnice.

Pa še nekaj vprašanj:
Ali se risbe »spremenijo«, če jo opozarjate na detajte ? Nariše sliko človeka samo na pol – npr. pozabi na eno nogo ali roko? Ali opazi na sliki manjkajoči del? Kako vaša hčerka prekopira oz. preriše določene oblike, črte – je izdelek podoben originalu ali pa čisto zgreši npr. vodoravno črto napiše navpično? Preverite tudi, če pozna levo desno na sebi, na listu, v prostoru in zrcalno (če sedete nasproti nje – ali ve, katera je vaša leva roka?).
Ogovorite na vprašanja in se oglasite.

Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Prvo najlepša hvala za izčrpen odgovor! Res nisem napisala pozitivnih latnosti oziroma področij na katerih hčerka blesti. To so izredni besedni zaklad (“nora” je na pravljice že od zelo majhnega), domišljija, odličen smisel za matematiko, ljubezen do botanike (!) in biologije, če gremo po predmetih…Vse jo zanima, velik filozof, o vsem bi debatirala…da, verbalno (in mentalno) je zelo močna….Saj vem, da so to veliko pomembnejša področja kot grafomotorika (največji geniji so “kracali”), pa le, v prvih razredih je risanje glavno…
Mislim, da so črke zares nejasne, ker ne obvlada še osnovnih oblik. Sicer so pa krog, kvadrat in trikotnik vedno sklenjeni. Velike težave ji delajo vijuge (npr črka S).
Težko je vaditi ker, ko ugotovi, da želim z njo vaditi (in ne se igrati), vajo odklanja. Potrebno je veliko takta in diplomacije…
Pa še to, risbe dopolni, če jo opozorim na to (nariši še ušesa, lase, gumbe itd Prste je začela risati šele pred kratkim, nikoli pa ne pozabi na eno roko ali nogo). Določene oblike v redu prekopira oziroma ne zgreši popolnoma. Na sistematskem pregledu pri 5. letih je imela probleme s križem.
V vsakem primeru pa sedaj imam zares veliko idej za igro/vajo in zares najlepša hvala!!!!
Lep pozdrav!

Anita,

vprašanja v prejšnjem odgovoru sem zastavila zato, da bi izključila težave v vidni percepciji kot možen vzrok nespretnosti na grafomotoričnem področju. Če je tako kot opisujete, opisane težave verjetno izvirajo iz nespretnosti in levičnosti.

Kako vaditi? Mislim, da boste sami našli najboljši »sistem« – vsekakor pa preko igre. Včasih pomaga, če otroku povemo, da to dela z določnim namenom – npr. za mamino službo, za osebe, ji jih ima rad (moj triletnik, ki sicer ne riše rad je vedno pripravljen narisati sliko za dedija). Vsekakor vaje vključite v vaš vsak dan – čestitike, razglednice in podobno naj od sedaj naprej hčerkina »domena«.

Velike risalnih užitkov in lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close