Zaostal v govoru
Lepo pozdravljeni!
Imam sinčka, starega dve leti in dva meseca. Ob rojstvu je imel zlatenico, zaradi katere je prespala dober mesec začetka svojega življenja. Sicer je bil njegov razvoj ves čas normalen, v vsem je napredoval “po standardih”; komunikaciji, motoriki, koordinaciji oko- roka itd. Plaziti se je začel pozno- pri enajstih mesecih in prve korake naredil pri petnajstih- dobro shodil pri šestnajstih. Sinček je zelo radoveden, kamorkoli gremo (posebej zunaj) uživa v raziskovanju okolice. Sicer je poslušen, a so primeri, ko bi rad dosegel svoje tudi s trmo. Zelo rad ima glasbo, ves čas bi pel in plesal, oponaša početje odraslih, npr. hoče previti plišaste igračke, kot jaz previjam njegovega dvomesečnega bratca in jih obleči, spravi igračke spat in jih pokrije z odejo. Kuha, zlaga stolpe s petimi, šestimi kockami, obvlada gumbe na dvd- playerju (zna sam vstaviti in prižgati dvd), na igrači grad z modrim ključem odpre modra vrata, z rdečim rdeča vrata itd. Naloži igrače v bager in jih nekam odpelje in tam strese, riše kroge, vodoravnih črt ne. Dobro razume navodila, kot so: Odnesi papirček v smeti, daj bratcu dudo, zapri vrata od spalnice, prižgi (ugasni) luč v stranišču.
Bratca ima zelo rad, včasih pokaže tudi nekaj ljuosumja.
Govori pa zelo malo: še, ja, ne, oči, mama, dedi, ajs, avto, muuuu, hov- hov, mijav, brm- brm (avto), kakao. To je vse. Sama zaradi tega nisem bila posebej zaskrbljena dokler nisva morala na ORL zaradi pordelega ušeska. Zdaj dobivas antibiotik in gre že na bolje, zdravnica pa je bila zaskrbljena zaradi njegovega govora in nemirnosti. Dobili smo že datum za pregled sluha, naročila pa naj bi nas še pri psihologinji zaradi psiho- fizičnega razvoja, ker je bil nemiren, pa še govori ne. Nemiren je bil predvsem zaradi številčnih pregledov tisti dan, odvzema krvi, čiščenja ušesk in pregleda noska, žrela in ušesk.
Po tem dogodku sem govorila še s pediatrinjo, ki me je pomirila, da vsak otrok potrebuje svj čas.
Sicer smo mirna in ljubeča družina, ki vsak čas izkoristimo, da ga prebijemo skupaj.
Opravičujem se za nekoliko zmedeno pisanje, ampak ob meni sta še dvoletni mali explorer in zahtevni dvomesečnik.
Ne vem, če sem navedla dovolj podatkov, ampak zanima me, če iz zgoraj navedrenega lahko sklepate, ali je razvoj sinčka normalen ali zaostal.
Hvala za odgovor,
Jana
Do največjega problema je prišlo, ko sva bila pri pediatrinji zaradi pordelega ušeska in
Jicky,
Vašega sinčka ste prav lepo opisali in kot je rekla pediatrinja: vsak otrok potrebuje svoj čas.
Kot vas prav razumem, vas je pregled na ORL prestrašil (saj so vam poslali še na dodatne preiskave) in sedaj se nenehno sprašujete, ali je z razvojem otroka vse tako kot mora biti ali ne.
Glede na opisano se vas sin razvija »normalno«, glede pač na njegov manjši zaostanek v motoričnem razvoju (kasneje plazil in shodil). Zgodnji motorični in govorni razvoj sta namreč tesno povezana in pogosto otroci, ki kasneje shodijo tudi kasneje spregovorijo.
Obstajajo določene norme, kaj naj bi otrok v določenem starostnem obdobju znal, ki pa so zaradi individualnosti razvoja otroka, niso natančno določene. Dvoletnik naj bi tako npr. povezoval dve besedi.
Pomembno je, da otrokov govorni razvoj opazujete. Ne glede na to, kako in kaj govori v tem trenutku, pomembno je,da se s časom (starostjo) njegov govor spreminja.
Zanima pa me, ali uporablja geste, kombinira geste in besede – skratka, če nekaj želi, kako veste, kaj si želi. Ga mogoče učite besed?
Lep pozdrav, Petra
Še ankrat lepo pozdravljeni in hvala za odgovor.
Res je, pregled me je zelo prestrašil ne glede na možev trud, da bi me pomiril in ki v takšnih situacijah (Hvala Bogu) racionalno razmišlja.
Njegov govorni razvoj opazujem ves čas. Z njim se z možem veliiiiko pogovarjava, opisujeva stvari na sprehodih, ga učiva besed (ki so po najinem mnenju lahke), beremo knjigice in predvsem veliko pojemo, ker je dobesedno nor na glasbo.
Že od pregleda naprej sva z možem zaznala velikanski napredek. Očitno je zaradi vnetij, ki so se pojavila že trikrat, slabše slišal. V enem tednu je osvojil kar šest novih besed.
Besede in geste povezuje. Pokaže npr. avto in reče avku (avto) ali pokaže na omaro, kjer hranimo kakao in reče kau (kakao)- ko bi zjutraj pil kakavčka.
Upam, da sem vam situacijo še nekoliko bolje približala. Zdaj sem se že pomirila, bom znala pa v prihodnje vsekakor bolje “shendlati” tak pripetljaj, saj mi mi zdi popolnoma neprimerno in neprofesionalno s strani specialista, da v petih minutah presodi, da otrokov psiho- fizični razvoj ni normalen.
Še enkrat hvala!
Jana
Jana,
vi kot mama najbolje spoznate svojega otroka, bolje kot vsi specialisti. Vendar pa – obstajajo določeni kriteriji, po katerih se je zdravnica v svoji oceni ravnala. Mogoče bi zdravnica morala bolj prisluhniti vašim odgovorom.
Me veseli, da opažate napredek v govoru. Vendar govor –spremljate še naprej. V kolikor v roku 1 meseca ne bo začel povezovati besed (katerakoli povezava), bo dobrodošel obisk pri logopedu. Čeprav vas je zdravnica napotila k psihologu, je logoped najbolj kompetenten, da oceni govorno- jezikovni status otroka.
Vidim, da se z otrokom veliko (govorno) ukvarjate. Če ga učite besed v smislu – ponovi za menoj – takoj prenehate s tem. Govora se otrok nauči s posnemanjem in ne s ponavljanjem.
Govora se otrok ne uči, govor se pri otroku razvija.
Vnetja lahko zmanjšajo slušne sposobnosti, vendar (glede na to kar ste napisala v prvem vprašanju), izguba najbrž ni tako velika. Je pa prav, da na pregled greste. Slušne sposobnosti so pri razvoju govora, poleg motoričnih, zelo pomembne. In če gre za izgubo, bo potrebna takojšna vključitev v terapijo.
Lep pozdrav, Petra
Pošlji oblikovano (02-09-05 16:58)
Gospa Petra,
upam da bo tokrat zadnjič :). Če se ne motim, za logopeda potrebujemo napotnico, ki jo verjento izda otokov pediater? Je tako. Ali obstaja kakšna starostna spodnja meja, kdaj naj bi otrok prvič obiskal logopeda? Mislim namreč zato, da bo otrok sodeloval.
Sinčka ne učimo, da besede ponavlja, ampak na način: vržem mu žogo in z navdušenjem reče ŽOGA, igramo se z avtomobilčki, in rečem avto, pokažem mu rožica in rečem “glej, rožica, itn.
Sicer pa poleg besed, ki jih govori ves čas nekaj brblja.
Hvala za vaše odgovore in za čas, ki ga namenjate forumu.
LP, Jana
Jana,
Za logopeda potrebujete napotnico, ki jo izda pediater oz. otrokov zdravnik.
Spodnja meja? Nekateri so prepričani, da je optimalno obdobje 4.ali 5. leto, ker otrok naj prej ne bi sodeloval.
Moje mnenje je, da spodnje meje ni – k logopedu se napotimo takrat,ko ima otrok težave v govorno – jezikovnem razvoju (ko sami sumimo, ko nas kdo napoti itd.) Z logopedsko pomočjo je podobno kot npr pri fizioterapiji.
Res je, da čim mlajši je otrok , tem bolj poteka terapija v smislu svetovanja staršem, s starostjo pa otrok postaja bolj aktiven.
Lep pozdrav, Petra