vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne osnovne šole
Pozdravljeni starši! Zelo me zanima problematika s katero se srečujete ob vključevanju vaših otrok v redne osnovne šole. Opažam, da je razkorak med teorijo (zakonsko podlago) in vsakdanjo prakso še zelo velik. S kakšnimi ovirami se srečujete na vaši šoli ali pa tudi s pozitivnimi odzivi? Sem namreč pri pisanju diplomske naloge na to temo in me vaše izkušnje zelo zanimajo. Hvala!
Lahko ti povem za avtista.
V redni OŠ ima dodatno strokovno pomoč, največ 5 šolskih ur tedensko. Ima podaljšan čas pisanja kontrolnih nalog. Ne more biti, recimo, pri predmetu le ustno ali le pisno ocenjen. Pri vsakem predmetu so predpisani minimalni standardi znanja (ne more si jih posamezni učitelj “izmisliti”, ampak so določeni za celo Slovenijo enako). Če teh standardov učenec ne zmore doseči, je prešolan na OŠ s prilagojenim programom (OŠPP).
Meni bi bilo ljubše, če bi bil sistem v šolstvu tako narejen, da bi bil lahko tudi otrok, ki ne zmore osvojiti minimalnih standardov znanja za redno (“normalno”) OŠ, vključen v to OŠ. To se pravi, da bi bil v razredu z ostalimi, vendar bi on imel prilagojen program. V bistvu bi bila OŠPP vključena v OŠ. V istem razredu bi potekal redni in prilagojeni program. Tako otrok ne bi bil izločen in “normalne” sredine.
Izgleda pa, da tega pri nas še dolgo ne bo. Kajti, to zahteva novo organizacijo, stroški, kadri, prostori…
Pozdravljena!!!!Imam sina ki obiskuje osnovno šolo.Ima bolezen psevdohondropla q777 spondyloepifizarna displasia je bolezen kosti in se pozna po zelo težki hoji predvsem pa se hitro utrudi pozna se predvsem na rasti otroka .Sin ima spremljevalko ki mu pomaga nositi torbo ,mu pomaga pri kosilu in drugih opravilih ki jih on nedoseže ali nezmore.Sem zelo vesela spremljevalke saj se zelo trudi in predvsem se vse zmeniva.Glede šole nimamo problemov no recimo so otroci ali nekaj staršev ki niso preveč obzirni .V naši šoli je idi otrok s posebnimi potrebami in zelo lepo je videti da se šolstvo spreminja in sprejema otroke s posebnimi potrebami predvsem pa da jim da možnost do lepe izobrazbe v življenju.Moj sin je v šoli zelo uspešen in sem nan zelo ponosna.Želim ti lep in uspešen dan!!
Moj sin obiskuje osmi razred in ima odločbo otrok s primanjkalji na posameznih področjih učenja. Dobil jo je zaradi motnje pozornosti, v nižjih razredih pa je bila prisotna tudi nemirnost.
Sedaj lahko rečem, da zaradi večje zrelosti ni nemiren, ostaja pa motnja pozornosti, ki se kaže v tem, da nenatančno prebere navodila, nenatančno rešuje naloge, grdo piše. Olajšav v šoli nima. Lahko pa vam opišem enega izmed pripetljajev kakšen je učiteljev odnos do njega: pri anleškem jeziku je pisal kontrolko in zaradi pisave učiteljica ni znala razbrati črk a in o, ker on to piše skoraj povsem enako. Ker je bila ocena slaba, jo je moj sin prosil, če lahko on prebere naloge in ji razloži napisano. Sledila je kazen in podpis, da je nesramen in seveda v šolo sem morala tudi jaz, da se je učiteljica zdrala še na mene, češ kako si sin upa predlagati, da on njej prebral svojo nalogo. Redki so učitelji, ki mogoče malček upoštevajo, ima pa večino predmetov razno zaradi te odločbe zaključeno navzdol.
Draga Nici43
po prebranem vašem pisanju vidim podobnosti z mojim otrokom, ki pa je še le na začetku šolske poti. Zdaj končuje prvi razred. Konstantno moti pouk in je zelo nemiren. PEljala sem ga že na teste, kjer so ugotovili nadpovprečno inteligenco, vendar kot kaže mu le-ta nič ne pomaga, ker je tak, kot vi opisujete vašega sina. Prosim povejte kako mu pomagate oz. kako naj jaz pomagam svojemu sinu. REs sem že obupana. Saj se tudi drugi otroci pritožujejo nad njim, ker je moteč in nemiren.
Hvala.
Iz lastne izkušnje ti svetujem vsaj posvets spec. pedagogom in/ali psihologom, ki bo ocenil, kakšne so te motnje in predvsem, kako otroku pomagati. Najslabše, kar lahko storiš je, da ne narediš ničesar in pristaneš na to, da je tvoj otrok “moteč faktor”, kar ni res. Otroku še kako lahko pomagaš/pomagajo!!
Moj otrok je danes v 9 razredu in ga bo uspešno zaključil.Obravnavan je bil že v vrtcu, kot otrok z motnjami pozornosti in sabim govorom. Dobil je odločbo in je bil voden in spremljan s strani ambulante za motnje v razvoju.V drugem razredu je dobil tablete ritalin in potem se je stanje malo umirilo, lažje je spremljal pouk in je bil bolj zbran in ni toliko nagajal drugim.
Želim, pa vam povedati, da vse to nič ne pomaga, če nima nekoga, ki ga noč in dan spremlja in mu pomaga pri domačih nalogah in učenju.Lahko rečem, da sva skupaj zaključila osnovno šolo, ali je to prav ali ne kdo ve, drugega načina nisem našla.Če sem sedela zraven njega in sva se skupaj učila so bili razultati, drugače jih ni bilo.Vsa leta je bil tudi vključen v športno dejavnost, ker tam je dosegal lepe rezultate in mu je to dvigovalo samopodobo.
Predvsem s takim otrokom imejte potrpljenje in dobre živce in ne ozirajte se na pripombe drugih staršev, če pa že kdo zateži mu pač povejte, da je vaš otrok malo bolj žive narave. Verjemite mi vsako leto je boljše. Pot je trnova, vendar se splača. Danes je moj sin srečen, uspešno je zaključil osnovno šolo in se vpisal na poklicno šolo, okrog sebe ima vse polno prijateljev.V naši družini je še zmeraj edini, ki te pričaka nasmejan in zmeraj dobre volje.
Vem da sem malo falila a vseeno bi vas rada vprašala če morda veste kakšna so dela spremljevalca v šoli.Npr.če ima otrok kanilo in je vključen v oš s prilagojenim izvajanjem ali ga lahko spremljevalec aspirira?Ali je lahko spremljevalec v avtu na poti v šolo in iz šole(rabim še eno osebo)?Ali lahko otroka obišče v bolnici ali doma ob daljši odsotnosti?Ali imamo starši kako pravico pri izbiri spremljevalca otroku?Vem,da je veliko vprašanj a kaj ko odgovorov nikjer ne dobim.Hvala vam
Lord,
načeloma so vse “dolžnosti” spremljevalce zapisane v mnenju. Običajno je delo spremljevalca stvar dogovora med šola, starši in da – lahko spremlja otroka tudi domov in v šolo. Običajno pa nimate vpliva na to koga se zaposli.
Spoštovana gospa Petra hvala vam za odgovor.Sprašujem zato,ker vodstvo in spremljevalka pravijo,da je delo izključno samo v šoli.Vem ,da je vse v dobri volji a na žalost jo je pri nas zelo malo in bojim se,da sva se narobe odločila,ko sva otroka vpisala na to šolo(na podlagi prilagoditev,ki jih imajo sicer).
No, jaz se bom vključila, ker ima moj otrok spremljevalko v vrtcu.
Gre za manjši vrtec, to da bo potreben spremljevalec je bilo očitno že ob vključitvi v vrtec in z vrtcem smo se dogovorili, da poiščemo študenta, ki bi lahko bil v pomoč vzgojiteljicama v skupini. Iskali smo ga po obeh poteh – tako vrtec kot jaz sama, našla sem ga jaz, seveda se je moralo vodstvo v vrtcu strinjati, da je oseba ustrezna.
Dogovorjeni smo, da spremljevalka ni nenehno ob mojem otroku, saj je lahko velika težava, če se otrok navadi, da je nekdo nenehno poleg njega, če spremljevalec nima drugih zadolžitev, pa pogosto otroku pomaga tudi pri tistem, kar bi otrok sicer zmogel. Na to smo bili opozorjeni že s strani RA. Ravno zato nimamo ničesar proti, če spremljevalka tudi pokrije odsotnost kakšne druge vzgojiteljice, seveda dokler to ne gre na škodo mojega otroka. Po drugi strani pa spremljevalka lahko pospremi otroka na kakšno izmed terapij, ki se odvijajo v zdravstvenem domu, ki je v bližini vrtca. To se mi zdi zelo velika prednost, saj otrok dopoldan bolje sodeluje, dopoldan je lažje dobiti termin na terapijah, obenem pa se spremljevalka lahko tudi nauči nekaj tega, kaj je dobro z otrokom delati.
Skratka, mislim, da je vse stvar dogovora. Gotovo pa so taki dogovori težji, če gre za večjo institucijo. Kaj več se lahko pogovoriva zasebno, ker ne bi rada razkrila preveč javno.
Da,res bi želela.Prosim javi se na mail [email protected] nas je vse drugače.Hvala