urgenca
včeraj sem bil na urgenci od treh popoldne do 8 30 zvečer.
se pravi 5.5. ur.
koga naj krivim za tako stanje?
koširja? kebra? zdravnike? medicinske sestre? vlado?
sebe zagotovo ne
in jaz naj hodim v službo in to plačujem?
zakaj neki?
hvala za odgovore.
ne vem če smo slovenci vedeli kaj je demokracija ko smo leta 1991 glasovali za to državo.
Spoštovani!
Začuda sem se ravno na to temo pogovarjal s kolegom iz bolnišnice. Predlagal je organizacijo dela podobno ljubljanski. Moj argument proti temu je bil, da bodo ljudje začeli “oblegati” urgentne ambulante, namesto da bi obiskali svojega osebnega zdravnika, ker imajo na nujnost svoj pogled, tj. ravno takšen, kot ga opisujete vi. Urgentnih ambulant (splošnih) kot takih v načelu niti ne bi smelo biti, saj je možnost, da se bo nujo stanje dogodilo prav v ambulanti minimalno, praktično vsa nujna stanja se dogodijo na terenu in za to delo je namenjena urgentna služba. Če pa se urgentne ambulante uporablja za obravnavo splošnih zdravstenih problemov, pa je organizacija neustrezna.
Domenvam, da je “včeraj” ponedeljek, ko je normalen delovni dan. Ne poveste, na kateri urgenci ste bili in domnevam, da mislite splošno nujno medicinsko pomoč. Vaše stanje iz opisanega zgotovo ni bilo urgentno, tj. ni ogrožalo vašega življenja ali dela telesa v zelo kratkem času. Torej po načelu stvari niste imeli kaj početi na “urgenci”, pač pa bi morali svoje probleme reševati pri svojem osebnem zdravniku, ali njegovem namestniku. Torej morate kriviti sebe. Seveda, če to ni organizirano, potem veste, koga morate kriviti in kritizirati: osebnega zdravnika, če je zasebnik, direktorja zavoda, če dela v javnem zavodu (zdravstveni dom). Potem povejte to naglas, pritožite se v vašem Zdravstvenem domu!
Če pa ste bili napoteni v urgentno kirurško ambulanto s strani vašega osebnega zdravnika, potem pa gre za resen organizacijski problem te dejavnosti, ki je očitno preobremenjena, oziroma bi bilo potrebno namestiti več zdravstvenih delavcev, da bi delo teklo bolj tekoče. O tem je teže soditi, ker ne poveste dosti o tem. Velik del t.i. travmatoloških problemov pa bi prav tako lahko uredili pri osebnem zdravniku, vsaj v ostali Sloveniji je nekako tako.
Če pa ste čakali v prazni čakalnici in nihče ni delal, potem pa se bo treba pritožiti vodstvu KC.
Ni prav, da ste čakali, a včasih so rešitve pred očmi.
Lep pozdrav!
Janko Kersnik
spoštovani.
da pojasnim določene zadeve.
na urgenco sem peljal mamo 73 let zaradi hudih pekočih bolečin v prsnem košu in tiščanja kar več kot kake dve uri. prej sva bila pri osebnem zdravniku in nas je kot nujno napotil na urgenco zaradi suma srčnega infarkta.
torej z naše strani vse vredu…
bili smo v ukc ljubljana ipp -netravmatološki del. torej ni šlo za poškodbo. menim da je problem v tem ker na urgenci dela premalo zdravnikov.
določen čas je bila samo ena zdravnica ker so šli ostali na teren! tako nam je razložila medicinska sestra ker smo skupaj sedeli na čik pavzi.
one namreč niso imele kaj početi ker ni bilo zdravnika da bi pregledoval, zaključeval izvide in vse kar je tega..
torej?
hvala in lep pozdrav.
p.s. mama je na srečo ok je dobila ene obliže za razširitev žil ker je nekaj pokazalo v tej zvezi…
Ja , ne vem , kako funkcionirajo te urgentne in dežurne ambulante , sem pa prepričana , da ni vedno krivda na strani preobčutljivih in sitnih bolnikov !
Kaj pravite na tole zgodbo :
dogajalo se je letos februarja , naj poudarim , da je bilo precej mrzlo. Nam nasproti živi sama v družinski hiši 72-letne gospa , ki je že imela precejšnje težave s srcem. Bila je sobota , gospej je postalo slabo in jo je tiščalo v prsih , zato je poklicala dežurnega zdravnika – ob 10 (desetih) dopoldne.
No , okoli pol enajste zvečer se je v naši ulici začelo vse bliskati , pridrvel je policijski avto , vozilo prve pomoči pa gasilci , ki so začeli nekaj šariti okoli vhodnih vrat na hiši te
sosede. Čez nekaj časa smo zagledali v hiši luč , zdravnik je odprl vhodna vrata , notri so šli najbližji sosedje , potem pa dolgo nič. Čez nekaj časa so se gasilci odpeljali , policisti in reševalec pa so ostali. Prepričani smo bili , da je sosedova gospa umrla , še posebej zato , ker so nas policisti prišli vprašat za naslov njenega sina, drugih izjav pa niso dajali.
No , čet kaki dve uri so se vsi odpeljali , nas pa je prišel sosed prosit za pomoč.
Kaj se je zgodilo ?
Ja , ko j edežurni zdravnik le našel čas , da je prišel pogledat , kaj je z gospo , je seveda našel temno hišo (pozna ura ) , enkrat je pozvonil na mobilni telefon in ker se ni nihče TAKOJ oglasil , j epoklical policijo in gasilce , ker je sklepal, da je gospa že med pokojnimi. Tako je , seveda , sklepal zato , ker si je malo zračunal , koliko časa je porabil od klica v dežurno ambulanto do dejanskega obiska. Gasilci so prišli , razbili balkonska vrata in vdrli v hišo. No , gospa je med tem spala , ker si je čez dan že malo opomogla , vzela zdravila in šla zvečer lepo spat. Ko je slišala telefon , je seveda imela namen vstati , ampak je medtem že davno prenehal zvoniti. Ko pa j ekmalu zatem slišala razbijanje po balkonskih vratih , si pa sploh ni več upala dat od sebe znamenja življenja , ker se je bala , da so vlomilci , ki bi ji lahko še kaj naredili.
No , ko so policaji , gasilci in zdravnik vdrli v spalnico , so našli drgetajočo , prestrašeno starko na robu živčnega zloma.
In kaj, mislite , je naredil zdravnik ?
Grobo jo je nadrl , ker se ni prej oglasila in jim je povzročila toliko težav. Ker je dobila živčni napad , ji je dal pomirilo in odšel. Prav tako gasilci in policaji, še prej pa so ji povedali , da bodo intervencijo zaračunali , balkon pa naj si kar sama popravi in zapre. Sredi zime !
No , smo za silo zabili luknjo s kartonom in naslednji dan so šli moški naročit nova vrata in šipo.
Kako bi pa tole zgodbo komentirali ?
Kot pretiravanje stare ženske z bolnim srcem, ki si želi malo pozornosti in teži po dežurni ambulanti ? Potem pa je še tako poredna , da ne priteče takoj iz prvega nadstropja v pritličje in se javi na telefon , ko ta samo trikrat (3) pozvoni ?! Po celih 12 urah od svoje prošnje za zdravniško pomoč ?!
Zgrožena sem , kot smo bili pravzaprav vsi v ulici !
lp N.
to je banda da ni večje !
sej tudi tisti zdravnik bo še prišel na svoj račun. tudi on bo rabil pomoč kdaj.
če bi se meni zdravemu kaj podobnega zgodilo verjemi jih dobesedno potolčem s šmajserjem.
seveda bolan tega ne moreš narediti.
jebeš to državo je čisto v kurcu. sori sm se razjezil banda pokvarjena ničvredna.
Spoštovani!
Tale pot pa ni bila prava, pa če bi jo zakuhal tudi jaz. V takem primeru (boelčine v prsih, ki kažejo na to, da se nekaj dogaja s srcem: angina pektoris, sum infarkta, kar dandanes popularno imenujejo akutni koronarni indrom) bi bilo prav, da jo osebna zdravnica v bolnišnico napoti z reševalnim vozilom in ustreznim spremstvom, opravi v ambulanti ali med vožnjo EKG (če ni to tik pred vrati bolnišnice), da aspirin, angised ali nitrolingual in po potrebi morfij, opraiv prevoz v bolnišnico, kjer jo reševalci predajo bolnišničnemu zdravniku. Seveda, če je bil postavljen sum, da gre za bolečino, ki ne izhaja iz srca, temveč prsnega koša samega ali prebavil, potem napotitev ni bila smotrna kot nujna, niti IPP ni ustrezen naslov (ne glede na organizacijo dela v Lj) temveč v redno ustrezno specialistično ambulanto.
Ni mi znano, da bi zdravniki z IPP hodili “ven”, to je naloga zdravnikov na SNMP, zato je še bolj presenetljivo, da internisti niso pregledali vaše mame z napotno diagnozo akutni koronarni sindrom takoj, ko ste prispeli na IPP. V bolnišnici poleg EKG namreč naredijo tudi določene laboratorisjke preiskave, s katerimi se potrdi ali ovrže infarkt in na podlagi tega znotraj šestih ur lahko naredijo pravi čudež z vstavitvijo opornic ali razširitvijo zožitev.
Seveda je imela mama tokrat “srečo”, da je šlo (domnevam iz opisov in ugodnega izida) za napad angine pektoris.
Mislim, da bi take dogodke morali sporočiti v obliki pripombe službi za pritožbe KC. Iz takih dogodkov se lahko vodstvo IPP lahko marsičesa nauči in prepreči, da naslednjič ne bo morda nekdo utrpel večje škode kot zgolj daljše bolečine in nezadovoljstvo, kot vaša mama.
Vsaka napaka je zaklad.
Lep pozdrav!
Janko Kersnik
Spoštovani!
Če so vaši podatki točni, potem podajte pripombo ZD Ljubljana zaradi nekorektnega ravnanja – predvsem dolgega odzivnega časa.
Kadar sam odložim obisk za dlje časa, se o tem z bolnikom dogovorim in ga poprosim, da ponovno kliče, če me slučajno ne potrebuje več ali če se mu stanje poslabša. Če je šlo tudi v tem primeru za kak odlog, bi se svojci lahko angažirali in mogoče mamo peljali k osebnemu zdravniku, ne pa da so vsi skupaj čakali cel dan. Ali pa ponovno poklicali urganco. Tega ne razumem. Lahko pa se je vmes še kaj dogajalo, česar iz te zgodbe ne izvemo.
Lep pozdrav!
Janko Kersnik
Spoštovani dr. Kersnik !
Tale zgodba je še kako resnična in hkrati žalostna, ker kaže na stanje zdravstvenih služb pri nas.
Dogajalo se ni v Lj. ampak na Primorskem.
Prijave ne moremo podati mi , ker z gospo nismo v nikakršnem sorodu in nas za kaj takega ni pooblastila. Če pa bi se zgodilo nam , bi to gotovo storili !
Gospa je v dežurno ambulanti klicala dvakrat , prvič ob uri , ki sem jo navedla.
Svojci ji niso mogli pomagati , ker živijo precej daleč proč v drugem kraju , so pa prišli takoj naslednji dan , ko jih je poklicala in ostali pri njej par dni. Gospa želi živeti sama , ker je sicer še zelo živahna in aktivna.
Mislim , da je še najbolj moteča grobost dežurnega zdravnika , ki je svojo napako skušal prekriti z nadiranjem . Če ni imel za obisk časa prej , bi moral vsaj poskrbeti , da bi se nekdo vsake toliko morebiti po telefonu prepričal , če je z bolnico še vse v redu. Saj ni mogel vedeti , ali gre za srčni napad ali kaj drugega. Ravno zaradi tega pa je potem ravnal kot je – namreč sklepal , da je mrtva.
Veste , poznam veliko dobrih , požrtvovalnih zdravnikov , eden takih je tudi naš oče , vsi pa le niso to , kar bi zdravnik moral biti – glede na svoj poklic in poslanstvo. Žal.
Mislim pa , da bi se končno v našem zdravstvu moralo nekaj premakniti in bi morala biti dana možnost , da se sankcionira tudi malomarnost , grobost , nesramnost in očitne napake zdravnikov. Samo pritožbe prizadetih niso dovolj !
lp N.
Spoštovani!
Čeprav vas nihče ni pooblastil, imate pravico podati svoje pripombe vodstvu zavoda, kjer dela zdravnik, ki se je tako vedel. Poleg tega ne gre samo za vedenje udeleženih, pač pa tudi za resno pomanjkljivost organizacije dela, da lahko pride do takšnega zamika obiska. Prevečkrat skušamo vso odgovornost ali krivdo pripisati posamezniku, pa je za to po svoje “krivda” razpšena med številne akterje, predvsem pa je zavod tisti (in s tem vodstvo), ki mora skrbeti za varno in strokovno neoporečno delo. Le sporočite svoje pripombe direktorju. Na srečo ni prišlo do neugodnega izida, ki bi tudi zakonsko vso zadevo okaratkeriziral kot malomarno zdravljenje, se pa lahko da marsikaj naučiti iz te zgodbe: slabo sporazumevanje med bolnico in tistim, ki je prvi sprejel klic, problemi pri sporazumevanju s starejšimi, organizacija dela, ki dopušča zamik pri obisku brez dogovora z bolnikom… V tem ZD morajo narediti še marsikaj, ne le izprašati vest temu zdravniku.
Lep pozdrav!
Janko Kernsik
ja ga opravljam. svoje delo kot se šika. še precej bolje, kar se mi mnogokrat zdi neumno ker podpiram lenobo in nesposobnost drugih !
žal se včasih zgodi da te kdo namenoma z….. ker je len, nesposoben ali mu je preprosto vse ravno. fučka se mu. ena gospa je lepo rekla na urgenci da majo enga zdravnika ki je “maneken”.
veše pisanje razumem kot nestrinjanje z mano in kot “kontra” komentarju na nekaj kar se SPLOH NE BI SMELO ZGODITI . sej upam da vi tistega primera ne odobravate ne?
vsi si poglejmo v dušo in realno ocenimo !
mar ste jezni name ker sem bil jezen ko sem tisto prebral?
lep dan vam želim čisto res.
Spoštovani!
Brezbrižni je prestroga beseda, prej bi rekel, da pričakujemo, da bo v urejeni družbi nekdo drug poskrbel za to, a se očitno to ne dogaja. Na drugi strani pa je težko prevzeti inciativo, če nisi sam neposredno vpelten. Naše zdravstvo bo moralo tudi na tej ravni narediti korak naprej: Vsaka napaka je zaklad, saj se iz nje lahko naučimo, kako se ji mogoče naslednjič izogniti. Sistem poročanja o takih neželenih dogodkih bi moral biti naravnan predvsem na popravljanje organizacije dela, ki bi zmanjšala možnost napak, ne pa toliko na iskanje krivcev. Slednje nas sili v skrivanje glave v pesek in le mukoma v kako koristno spremembo.
Srečno!
Janko Kernsik
SVETUJEM VAM, DA SI PREBERETE ČLANEK OZ. ODPRTO PISMO ZDRAVNIKOV IZ KC LJ DR. KEBRU.
Delo, Sobotna priloga 29. junij – na predzadnji strani z naslovom ‘kako se godi bolniku ki brez poznanstev pride na urgenco’ ali nekaj podobnega.
Bolnik ki pride brez poznanstev na urgenco ima 33% možnosti, da ga bodo sprejeli naprej – in to celo v primeru srčnih okvar. Žalostno toda resnično! Zdravniki se zelo zavedajo problema zato nanj javno opozarjajo – za zaplete pa je kriva vlada!!! Kje so naši mediji, ko jih človek potrebuje, da se razpišejo o resnih zadevah????????? in opozorijo širšo javnost o katastrofalnem stanju v našem zdravstvu?!!!!! Mi pa še naprej vlagamo denar v ZD-je, ki so za vsakim vogalom in to čisto po nepotrebnem, povišujemo prispevke občanov (saj bi plačevali tudi več b.p. – če bi za to tudi kaj dobili!) ne pa da si potem še privat vse plačamo, …
Ma ne da se mi niti razpisati o temu – ker se mi zdi tako brezupno, da bog pomagaj.
LP
Spoštovani dr. Kersnik
Ne vem ali si zatiskate oči, ali nočete videti, da naše zdravstvo drvi- ne leti navzdol.
Primer z urgence-
pripeljala sem moža na urgenco ob 10,30 uri – vzrok- prometna nesreča. Bil je ves črn do pasu, po nogah, z napotnico iz Novega mesta, zlomljeno prsno kost, komaj je živel, pa sva vendar čakala do 18 ure, da so ga sprejeli na oddelek. Teden dni je bil v bolnišnici. Po preteku dveh tednov je imel kontrolo na Poliklinki,ker ga je še vedno zelo bolelo, je povedal zdravniku, ponovno so ga slikali in ugotovili, da je imel zlomljenih še 5 reber, ali so še kakšne druge poškodbe, pa ve samo bog. Pri taki prometni nesreči in poškodbah), kot jo je imel, bi moralo zdravstveno osebje ( od zdravnikov do sester) ravnati malo drugače, kot so, pa ne samo na urgenci, tudi v sami bolnišnici.
Kako se šele godi bolnikom, ki ne morejo govoriti ?
Takoh primerov je še veliko, tudi sama nimam dobrih izkušenj z zdravniki.
Lep pozdrav
lep