Najdi forum

Dober dan, prosim vas za nasvet. Ne gre za spolno nasilje vendar vseeno upam da mi bostre pomagali. Brat , ki obiskuje 2 razred osnovne šole je udarila varstvena učiteljica, ker sta yse s sošolcem tepla. To je popolnomna katastrofa, kajtio tega si res ne bi smela privoščiti. Ne vem pa kako naj ukrepamo, zoper učiteljico. , bojim se da se ne bi kaj škodilo bratu. Prosim za nasvet. Hvala

Najprej se mi zdi pomembno povedati, da naše Združenje,/ in tudi sama/ ne glede na svoj naziv, deluje na vseh oblikah zlorab otrok / fizično, psihično, spolno trpinčenje, zanemarjanje, čustveno trpinčenje otrok /. Zato smo seveda odprti tudi za vsa oglašanja, mnenja, komentarje, vprašanja itd. na tem področju in ne zgolj na področju spolnih napadov na otroke. Dejstvo je namreč, da gre v vseh primerih za nasilje nad otroci in da je spolna zloraba otroka ena od oblik nasilja, pogosto povezana / ni pa nujno/ tudi z drugimi navedenimi oblikami nasilja. Zato je tudi vaše vprašanje eden od segmentov našega dela.

O “nasvetih” dosedaj nisem še nič rekla. Čutim pa ,ne glede na omejenost sporočil za forum, da je to potrebno. “Nasveti” so vedno lahko “problem”. Najlažje je “svetovati”! Težko pa se je vživljati v položaj tistega, ki pričakuje nasvet in je soočen s problemom! Zato je nujno pogovarjanje! Vsak bo namreč vedno naredil zgolj tisto, kar v določenem trenutku zmore, za kar je že pripravljen, in v kolikor je odločitev za konkretno ravnanje že dozorela v njem samem oziroma je za njega v danem trenutku sprejemljiva. Tako edino lahko tudi prevzema odgovornost za svoje odločitve. To je “grobo” načelo za vse oblike svetovanja. Pri tem je seveda pogosto potrebuje podporo in možnost, da svoja razmišljanja razdela z drugimi. To je potreba vsakogar od nas.

Ker se preko tega medija , navkljub njegovi izjemnosti in koristnosti, težje pogovarjamo na način, ki bi omogočal, da s pogovorom pridemo do točke odločitve, ki je sprejemljiva za tistega, ki se je s problemom soočil, je seveda takšen način podajanja “nasvetov” lahko le eno od mnenj. Upoštevali ga boste in seveda upoštevajte ga le, v kolikor je za vas, vaš položaj, vašo situacijo itd. sprejemljivo.
Opravičujem se za uvod, toda morala sem to zapisati, kajti nemalokrat se zgodi, da ljudje mislijo : lahko je reči……!

In sedaj k vašemu vprašanju in mojemu mnenju in trenutnemu / v tej fazi/ predlogu v zvezi z njim: Če nasilje ne ustavljamo, se širi ! Ni ga razloga, ki bi nasilje opravičeval. Nasilje je zloraba moči in vedno ga lahko izvaja le “močnejši” / v različnih oblikah močnejši/ nad šibkejšim !

Na vaše vprašanje bom odogovorila z eno od možnosti, ki izhaja tudi iz izkušenj.
Vaši prvi ukrepi so lahko: Dejanje opišite, ter zapis dogajanja o katerem vam je govoril vaš bratec naslovite na ravnatelja-co šole , ter v vednost varstveni učiteljici, Ministrstvu za šolstvo in šport ter pristojnemu Zavodu za šolstvo – šolski inšpekciji. V vašem dopisu zaprosite ravnatelja-co za pogovor in postavite okvirni rok za pogovor. V dopisu tudi povejte, da želite, da pogovoru prisostvuje varstvena učiteljica, vi oz. starši otroka , če želi šola ali vi / nasploh pa bi to moralo biti le v korist otroka/ tudi predstavnica strokovne službe / socialna delavka na šoli, psihologinja/.V kolikor ocenjujete za potrebno ,se lahko pogovora udeležite tudi z osebo, ki ji zaupate in jo čutite kot oporo pri takšnem pogovoru.
Ravnatelja-co šole na pogovoru še enkrat ustno seznanite z “zadevo”, ter povejte, da pričakujete njegovo ukrepanje oziroma želite vedeti ali bo ukrepanje sledilo in za kakšen ukrep se bo odločil-a. Pri tem ji, mu pojasnite tudi vaša pričakovanja. V kolikor vam odogovor ne bo posredovan takoj, prosite, da vas o tem čimprej pisno seznanijo. V vsakem primeru pa zaprosite za posredovanje zapisa pogovora, ki ga boste imeli z vodstvom šole.

V kolikor bi se na pogovoru problem minimaliziral ali bi se vodstvo šole postavilo v bran takšnemu ravnanju, jasno povejte, da se boste odločali za nadaljnja ukrepanja. Predlagam, da si pogovor pri ravnatelju-ci sprotno zapisujete! V primeru nadaljnjih postopkov so zapisi nujni / kasnej pozabimo, kaj je bilo točno rečeno, ali pa zapišemo nekaj splošnega, kar ni verodostojni izkaz tega kar se je dogajalo na pogovoru, z zapisovanjem pa izkazujete tudi resnost vašega pristopa k problemu /.

V kolikor bo sporočilo vodstva šole o ukrepanju za vas zadovoljivo, sprejemljivo / toda prejeti morate tudi zapis njihove odločitve/ , boste seveda sami razmislili in se odločili ali je nadaljnje ukrepanje potrebno.

V kolikor pa se boste odločili za nadaljnje ukrepanje , kar bo zagotovo izhajalo tudi iz rezultatov prvega stika z vodstvom šole, bo vaša pot dolga. Zato je “korak po koraku” glede na izide, verjetno najbolj sprejemljiv način. V tem primeru lahko, če boste ocenili za potrebno , poiščete tudi našo pomoč ali podporo in sicer v programu Zagovorništva.

Odločitev je vedno vaša! Verjamem, da boste zaščitili otroka / ne glede na leta otrok,ki se jim to žal zgodi, še posebej povdarjam , da je to otrok, ki hodi v drugi razred !/. Ni je razlage ali “razumevanja” za takšna ravnanja. Otroka pa lahko zaščitimo samo odrasli! Sami se ne morejo zaščititi!

Moje mnenje, ki ga najbrž večina od vas ne bo zagovarjala:

Kdor se rad tepe, naj bo pripravljen, da jo bo slejkoprej tudi sam fasal.

Pa še nekaj me je zmotilo pri Lari. Ona išče, kako kaznovati učiteljico, ki je mogoče malo nespretno pomirila spor, ki ga ni sama povzročila, o tem, kako kaznovati (ali vzgajati) njenega brata, ki je povzročil pretep pa Lara ne razmišlja.
S takim ravnanjem samo spodbuja brata k povzročanju nasilja, češ ti se kar pretepaj saj ti nihče nič ne more in ne sme udariti nazaj.

Najbrž njen brat ne pozna lepe besede , ampak samo dogovarjanje s pozicije moči ampak rešitev bo treba poiskati v družini, ne pa z kaznovanjem učiteljica v tem primeru.

Lara, sem šele sedaj prebral tvoj post in čeprav tema najbrž ni več aktualna ti bom vseeno napisal par besed.
Pri tvojem postu me je najbolj zmotilo to, da da bi rada ukrepala proti učiteljici, o ukrepih zoper brata in starše pa niti besede, še celo rada bi, da mu ne bi škodila. Mislim, da če boš zatevala ukrepe proti učiteljici, bo tudi ta upravičeno zahtevala ukrepe proti tvojemu bratu. Saj najbrž ni ona udarila brata iz čistega veselja, ampak najbrž zato, ker brat kljub opozorilom ni prenehal tepst sošolca. Kaj naj pa učiteljica naredi, ko vidi, da se dva pretepata? naj stoji zraven in milo prosi, naj eden neha tepst drugega in zraven upa, da ji bo nasilnež izpolnil željo? In če jo nasilnež ignorira in si zraven misli saj, kaj pa mi učiteljica more, udarit me itak ne sme?
Najbrž tvoj brat takrat ni razumel druge govorice kot udarca in ga je bilo v tistem trenutku samo tako možno umirit. Skrbi te za nasilje učiteljice nad bratom, o nasilju tvojega brata nad sošolcem pa niti besede. Pa najbrž ima tudi tisti sošolec kakšno pravico ne biti tepen ali ne? Tako ukrepanje, da bi sedaj za krivca rada naredila učiteljico, brata pa za žrtev se mi zdi nepravilna. In tudi ni vzgojno. Tako samo bratu poveš: ti se kar pretepaj, saj ti učiteljica itak ne sme nič naredit. Namesto da premišljuješ kako ukrepati zoper učiteljico bi se morala zamisliti nad vzgojo tebe in staršev do brata, ki pretepa sošolce. In kaj storiti, skupaj, da bi nasilnega otroka umirili. Oz. se zamisliti kakšne težave ima otrok, da se nasilno obnaša.
V šolah je čedalje več nasilja enih učencev nad drugimi, in mislim, da s takim mišljenjem, kot ga imaš ti, (da je brat žrtev in učiteljica krivec) tako nasilje samo še spodbujaš. In iz malega nasilneža zraste velik nasilnež.
No, verjetno boš sedaj rekla tako kot misli večina staršev, saj moj otrok je pa najbolj priden, oz. je drug začel pretep, pa drugi so ga pokvarili, pa naš ni bil nič kriv…itd. Ampak dejstvo je, da so tudi med otroki nasilneži in da eni otroci ustrahujejo druge. Ali je tvoj brat med tistimi ali ne, pa jaz ne vem, lahko si samo mislim, pa tudi za tebe dvomim, da bi znala to objektivno ocenit.

Samo vprašanje za vas g.Bašič, ali ne bi bilo v tem primeru potrebno upoštevati vse okoliščine primere.Vaš nasvet in posledično ukrepanje se mi po svoje zdi smiselno, če je učiteljica otroka zares udarila!Ker so lahko udarci različni.Vem, da je udarec vedno udarec, toda lahko si predstavljam situacijo, ko se 2 otroka prepirata ali celo tepeta, učiteljica pa uporabi fizično silo, da ju loči in enega “tepkne” (sem zapisal pravilno) po glavi.Ker iz vaših odgovorov se vse zdi tako črno-belo, življenje pa je sestavljeno iz palete situacij.Ali bi bilo v tem primeru ukrepanje enako.Hočem reči, da so vaša stališča mnogokrat preveč radikalna, njihova neelastičnost bi pomenila inkvizicijo v imenu zaščite spolnih zlorab.

New Report

Close