težave z učenjem
Pozdravljeni!
Prosila bi za kakšen nasvet glede učenja. Sin hodi v 8. razred devetletke in je glede znanja okoli trojke. Vendar se morava zelo potruditi, da je tako. Ko se uči in ko hoče povedat po svoje, pravi, da je tako, kot nebi nič prebral. Potem delava skupaj in je malo bolje. To me skrbi, ker vedno pa ne bom mogla biti zraven. Kako naj pomagam otroku, da se bo lažje učil? Nikakor pa ga ne morem pripravit, da bi vsak dan naredil malo in potem se snov nabira.
Hvala za kakeršenkoli nasvet!
Joži,
Vaše vprašanje je zelo splošno zato mogoče z mojim odgovorom ne boste čisto zadovoljni, saj, če vas prav razumem, želite čisto konkreten nasvet, ki bi prispeval k dvigu učne uspešnosti vašega fanta.
Če bi vam hotela dati nek pameten oz. uporaben nasvet bi morala vašega fanta dobro poznati. Vedeti bi torej morala:
– kako je potekalo šolanje doslej
– kakšna pričakovanja ima do sebe glede šole, znanja, šolske
uspešnosti
– kakšna imate vi (starši)
– kakšne so njegove zmožnosti, voljno-motivacijske značilnosti,
njegovi interesi,
– osebnostne značilnosti (vztrajnost, sposobnost odlaganja
zadovoljitev, aspiracije, delavnost…)
– kakšen je njegov učni stil, katere učne strategije, veščine
uporablja, koliko pozna učinkovite načine učenja, druge učne
navade …
– zbranost, koncentracija pri delu, način in veščina poslušanja in
razumevanja učne snovi (vprašanje učenja na pamet)
– in še kaj, pač glede na njegovo situacijo.
Ker vsega tega ne vem vam lahko povem nekaj stvari tako na splošno in upam, da vam bodo v korist.
Dobro bi bilo, da se o težavi pogovorite ali z razrednikom vašega fanta ali šolsko svetovalno delavko. Prav to lahko prosite, da skupaj z vami in vašim sinom poišče razloge za nižjo učno učinkovitost vašega fanta kot si jo želite ali pričakujete. Prav na tej osnovi pa potem skupaj poiščete vse tiste načine, ki bi učenje naredile za vašega fanta bolj privlačno in učinkovito.
Mogoče delo pri svetovalni delavki (spoznavanje učinkovitih načinov učenja), mogoče vključitev v kakšno skupino (če ima kdo na šoli vaje Učenja o učenju) ali kaj podobnega, mogoče učenje v paru (sošolec).
Iz vašega pisma bi sklepala, da ima fant lahko težave s pozornostjo in/ali razumevanjem in/ali izražanjem (besedni zaklad). Še bolj verjetno pa se mi dozdeva, da se ne uči rad sam in zato čaka, da ste vi z njim. Lahko da pa stilu sprejemanja informacij nagiba k slušnemu tipu – več si zapomni če sliši kot če le vidi (bere). Kako je s poslušanjem učitelja v šoli (ali posluša ali mu misli uhajajo drugam …)
Tudi to – povedati s svojimi besedami – ima lahko več izvorov težav: je bolj redkobeseden, ne najde pravih besed, ne upa tvegati ali pa enostavno ne razume snovi dovolj dobro. Ponoviti s svojimi besedami namreč pomeni razumeti neko snov.
Ker je star 14 let je lahko njegovo učenje ovirano tudi zaradi značilnosti mladostniškega obdobja (nihanje ali upad zbranosti, ukvarjanje s samim seboj, hormonsko neravnovesje in še kaj).
Če pa ste mu že od vedno pomagali pri učenju je tudi tu nastala navada – fant čaka na vašo spodbudo, zahtevo, da se gre(sta) učiti. Seveda vi nimate vedno časa, volje in energije za vse predmete in vso snov, ki jo je potrebno pregledati, ponoviti, se naučiti (zato se je zagotovo nabere ogromno). Tudi zato boste potrebovali precej volje in potrpežljivosti, da boste delo vašega fanta »preložili na njegova ramena«. Prepričana sem , da ste že poskusili tako, da ste mu povedali, da je šolsko delo njegova naloga in vaše samo to, da ga vprašate, kako napreduje delo, če in kje potrebuje pomoč …
Upam, da boste ob branju odgovora našli kakšno primerno idejo in misel, ki vam bo v korist in prav tako v korist vašemu sinu.
Lep pozdrav
Francka