Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Otroci s posebnimi potrebami in dolgotrajno bolni otroci Težave pri šolanju dolgotrajno bolnega otroka

Težave pri šolanju dolgotrajno bolnega otroka

Lep pozdrav!
Oglašam se vam,ker bi rada strokovno pojasnilo. Namreč imava fantka, ki je letos vstopil v šolo. Ima odločbo, v kateri je navedeno , da je otrok z več motnjami:dolgotrajno bolan otrok in otrok s primankljaji na posameznih področjih učenja. V šoli teče ta program, vendar me zanima, ali lahko kot starša zahtevava vpogled na dosedanje vodenje dela z njim, ker se nama zdi, da več narediva doma kot oni z njim v šoli. Ne rečem, da se ne ukvarjajo z njim, vendar naju zanima in skrbi, ker je deček res pripravljen delati in dela.Motnje ima v koncentraciji.Vjutranjih urah lahko dosega odlične rezultate, proti koncu pouka pa postaja utrujen, odvisno od dneva.Ali lahko kot starša zahtevava, da se , ker zdaj ne veva,klub zagotovilom, da se program res izvaja kot se mora s strani učiteljice v razredu, ali je res vprašan zjutraj, ko je koncentracija še visoka in ni prisotna utrujenost in piše preizkuse? In pa še, kakšne so, če obstajajo kakršnekoli pomoči in dodatki otroku, vodenega s to boleznijo? Najlepša hvala za odgovore.

Lep pozdrav! Imamo en velik problem.Namreč imava dečka, ki je letos jeseni prvič zakorakal v šolo. Imamo odločbo , v kateri je otrok opredeljen kot otrok z več motnjami-dolgotrajno bolan otrok in otrok s primankljaji na posameznih področjih učenja. V šoli smo imeli že dvakrat tudi sestanek ,zadnji je bil danes v zvezi strokovne pomoči. Prvič,t.j. septembra, sva bila šokirana, ko je razrednik v imenu strokovnih delavk, ki dealata s sinom, izjavila, da bi želeli da jima dostaviva strokovno mnenje komisije. Ker pa nisva niti še poznala teh dveh žensk, sva gladko zavrnila, pa tudi tega se kar tako ne da z rok na vpogled, ker je to otrokova diagnoza. Lepo sva povedala, da je v odločbi vse lepo navedeno, kaj in kako se mora izvajati pri delu samem z otrokom. Velika pozornost temelji na koncentraciji, katera je v jutranjih urah bolj prisotna, kasneje pa popušča in zato se morajo tudi strokovni delavci ravnati po predpisanem.Ko smo se dogovorili za 2 sestanek danes, nama je str. delavka, ki dela s sinom potisnila pred obraz listek s tel. št. psihiatrov, kateri bi sodelovali z otrokom. Pa kaj še! Kako lahko to naredi strokovni delavec, ki ima vsa pooblastila s strani države, ko mora sam peljati zadevo nemoteno in učinkovito, kar naenkrat zahtevati kaj takega? Vprašala sva ,kam to pelje, ko kljub temu deček zna in zmore sodelovati pri pouku, le največji poudarek je pri koncentraciji.V razredu sta dve učiteljici, onidve pa se obnašata, kot da ne zmoreta ukrotiti otroka s tako motnjo.Znano pa je, da je učiteljica zelo stroga, vendar deček tega ne bi smel tako čutiti.Ko sva to navedla, je začela s tem, da je to že grožnja. In kaj je sledilo temu- rekla, je, da moramo končati, ker se bo pričel pouk itd. Otrok je bil prisoten na sestanku,in to kar je spremljal, še zdaleč ni dobro zanj.Učiteljica enostavno ni hotela več sodelovati v pogovoru in je bilo in ostalo kot je bilo prej: brez da bi končali z dogovorom, kako delati naprej z otrokom, apsurd da ga ni!! To se nama zdi skrajno neprimerno, da se nekdo tako obnaša, zato sva nemudoma o tem dogodku opozororila ravnateljico, kaj se dogaja, katera je priznala napake in se bo pogovorila najprej s str. delavkami, v ponedeljek pa smo se dogovorili za ponoven skupen sestanek. Otrok je star komaj 6 let in bi bilo potrebno, da se v skladu z odločbo tako tudi ravna z njim. Učiteljica bi morala tudi vsem v razredu povedati, da ima deček prilagojen program, in bi tako ne bil izločen pri nekaterih v razredu, kot je .Naj navedem še to, da se pri uri DSP igra skoraj celo uro,kot npr. človek ne jezi se ipd-kje potemtakem vi vidite napredek? Prosim, da nama svetujete, kako ravnati za vnaprej.Hvala

Spoštovani!

Zahvaljujemo se Vam za postavljeno vprašanje! Potrudili se bomo, da v čimkrajšem času pripravimo čimboljši odgovor.

V imenu celotne skupine Vas lepo pozdravljam in želim Vam in Vašemu otroku vse dobro!

Zlatka Markovič, univ. dipl. pravnica Predstavnica Skupine za pomoč staršem bolnih otrok Ustanova Fundacija za pomoč otrokom v sodelovanju s Pravno fakulteto Univerze v Mariboru

živjo malamutka 🙂

naj ti povem, da so te naše šole postale res obupne.
jaz sem s socialno delavko na šoli spisala vlogo za status dolgotrajno bolnega otroka.letos je manjkala že 100 ur pri pouku in z zdravniki smo ovorili, da bo to najbolj primerno glede na njeno zd. stanje.
v dobbri luči sem ji prinesla izvide in sve vlogo spisale in poslale. a že čez cca 3 tedne me je klicala, da če ne bi vloge vzela ven in jo dala kdaj kasnej. tega nisem storila. a najhujše kar me je res elo prizadelo je bilo to, da je bila moja hčerka spet bolana , šolo sem obvestila naslednje jutro nakar me pokliče zopet socialna delavka, češ da kje je otrok, ker se je učiteljici zdel prejšni dan bolan! halo! kako soi lahko neka učiteljica dovoli postavljati diagnoze mi govorit da pozna kronične in avtoimune bolezni, pa da bodo sošolci mojega otroka zavrgli. SRAM NAJ JIH BO!!!!!

Oglašam se vam, ker me zanima, ali je otrok upravičen do kakršnekoli pomoči(dodatek za nego, itd…) namreč je dolgotrajno bolan otrok ,in otrok s primankljaji na posameznih področnjih učenja.

Pozdravljeni,

V Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Ur. l. RS, št. 58/2011-ZUOPP-1), je določeno, da vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami temelji na ciljih in načelih, določenih v zakonih za posamezno področje vzgoje in izobraževanja in na posebnih ciljih in načelih, določenih v tem zakonu. To pomeni, da med drugim temelji tudi na vključevanju staršev v proces vzgoje in izobraževanja. Na podlagi tega načela lahko prosite za vpogled v dosedanje vodenje dela z njim. Od šole lahko zahtevate tudi, da vas obveščajo o otrokovem napredku.
Dolžnost šole je, da poskrbi, da se program izvaja v skladu z odločbo, ki jo je prejel Vaš otrok. Po 60.g členu Zakona o osnovni šoli (Ur. l. RS, št. 102/2007- ZOsn-F) imate pravico pisno podati ugovor razredniku ali šolski svetovalni službi ali ravnatelju glede vzgojnega delovanja šole. Če v 30 dneh ne dobite pisnega odgovora oziroma če z njim niste zadovoljni, lahko vložite predlog za inšpekcijski nadzor. Glede na to, da ste navedli, da je ravnateljica prisluhnila Vašim težavam, se lahko še naprej skušate z njo dogovoriti o rešitvi tega problema.

Glede pravic, ki jih ima vaš otrok, pa se lahko obrnete na otrokovega pediatra in na Center za socialno delo. Vaše vprašanje namreč ne zajema dovolj podatkov, na podlagi katerih bi lahko odgovorili na vprašanje, do česa je Vaš otrok upravičen.

Odgovor pripravila:
Staša Račnik, univ. dipl. pravnica

New Report

Close