Najdi forum

strah od kemije

Pozdrav, učenica sam sedmog razreda i prvi puta se susrećem s kemijom. Uvijek su nam govorili kako je kemija težak predmet, a sada sam se u to i uvjerila. Inače sam odlična učenica i htijela bih tako i ostati. Možete li mi dati savjet kako da ju lakše shvatim? jer već sada mi izgleda neshvatljivom.

Draga Lora,

istina je da je kemija malo teži predmet, ali to ne znači da nije savladiv. Savjetujem vam da zaboravite na priče i strah te da razmišljate samo o gradivu. Najbitnije je da učite postepeno, kontinuirano i s razumijevanjem. Pokušajte pojmove koje učite što više povezati sa životom. Tako ćete najbrže naučiti, a to što ste naučili i razumjeti. Vjerujem kako ćete ovim načinom postići svoj cilj i zadržati odličan uspjeh. Sretno 🙂

Poštovani,

znam da niste psiholog, ali eto slučajno sam naletjela na ovaj forum pa se nadam da mi možda možete dati neki pametan savjet. Moje dijete ima strah od kemije, posebno je to izraženo kod izvođenja kemijskih pokusa. Često na satu sami izvode pokuse i on jednostavno zablokira, ruke mu se tresu i sl., zapravo jako je nesiguran. Vidim da ga to jako muči jer želi imati odlične ocjene, a sad mu se prosjek već nešto malo srozao..

Draga Anica,

trema i strah sastavne su, prirodne i česte reakcije učenika. Najčešće se javljaju kada se učenici nalaze u nepoznatoj situaciji. Susreće li se vaše dijete prvi puta s izvođenjem pokusa? Ima li možda sličnih problema i u ostalim predmetima? Pokazivao li je i ranije slične znakove? Učenici često imaju strah od ispita, tremu pred usmenim izlaganjem ili javnim istupanjem. U kemiji su specifični pokusi, ali njih ne bi trebalo doživljavati kao strah, već samo sredstvo da se na zanimljiv, lakši i jednostavniji način objasni određeni proces u kemiji. Pokušajte s njim razgovarati i otkriti razlog straha i treme. Možda je u pitanju nejasnoća postupka, nepoznavanje kemijskog pribora, strah od ozljeda ili jednostavno trema zbog prisutnosti profesora i učenika tijekom njegovog izvođenja pokusa? Možda se razlog krije u jednoj lošijoj ocjeni koja je poljuljala njegovu sigurnost i snalažljivost? Ako je moguće, pokušajte s njim detaljno proći kroz teorijski dio pokusa (proučite što se u pokusu pokušava ispitati ili dokazati, koji je pribor potreban, za što određeni pribor služi, postoje li opasne kemikalije i kako rukovati s njima, može li dijete pretpostaviti što će se dogoditi u pokusu i koji će biti zaključak). Vjerujem kako su pokusi koje učenici izvode samostalno vrlo jednostavni i ne zahtijevaju neke posebne vještine. Stoga razmislite možete li s djetetom pokus napraviti i kod kuće i na taj mu način pomoći u smanjenju straha prilikom izvođenja istog pokusa na nastavi. U slučaju većih poteškoća posavjetujte se s profesorom ili školskim psihologom.

U usmenom i pismenom ispitu se on snađe. Iako mi se zna požaliti da ima tremu, teorijski dio mu nije problem. I vidim da razumije gradivo, nije da uči bubanjem na pamet. Ali, eto s tim kemijskim pokusima nikako na zelenu granu. Kad mora nešto sam napraviti jednostavno dobije blokadu.

Kako funkcionira u grupnom radu?

pa svakako bolje nego kada radi sam. Pričala sam s njegovom razrednicom i psihologom pa se eto nadam da je to samo prolazna faza. hvala i vama na pomoći.

Suradnja s razrednikom je vrlo bitna. Njegova podrška će svakako olakšati cijelu situaciju, a vjerujem da vam je i psiholog dao vrijedne savjete. Budite mu podrška, nemojte mu stvarati pritisak u želji da ga ta faza što brže prođe. Krenite postepeno u rješavanje problema i ja vjerujem da će on taj strah brzo prebroditi.

Lijep pozdrav

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close