status otroka s posebnimi potrebami-prednosti n slabosti
Pozdravljeni,
Sin bo kmalu star 3 leta. Pred kratkim smo dobili diagnozo minimalna cerebralna disfunkcija (mejni motorni razvoj) zaradi slabe koordinacije gibov. Zdravniki (nevrofizijatar) so opisali njegove težave kot blage, fizioterapijo so nam dodeli samo dvakrat da bi dobili napotke kako naj ravnamo in telovadimo sami z njim (pravijo da imajo precej hujše bolnike, da bi se z njim ukvarjali, meni se zdi da bi mu delo z fizioterpevtko dobro delo). Psihologinja je ocenila da naredi vse kar bi morali otroci v tej starosti, kar pomeni da ‘intelektualne’ tezave nima, težave z fino motoriko tudi nima, niti z govorom (bo ga še vedno naprej spremljala, zaradi mogočih težav ki se lahko kasneje pojavijo pri takšnih otrocih). Pregled pri neurologu še sledi, mogoče bo on dal kakšno dokončno bolj oprijemljivo diagnozo.
V vrtec naj bi se vpisali s septembrom in na vlogi za vrtec smo omenili kakšne posebnosti in težave ima otrok. Z vrtca me je klicala svetovalna delavka in predlagala naj grem na Zavod za šolstvo in oddam vlogo za uveljavitev statusa ‘otroka s posebnimi potrebami’, ker sin potem bo lahko imel v vrtcu specialno pedagoginjo in fizioterapevtko ki bo z njim delala in da v skupini bodo imeli zaradi tega manj otrok. Očitno zelo prijazen vrtec do takšnih otrok.
Mene zanima vaše mnenje kakšne so prednosti oziroma slabosti tega statusa (če ga sploh dobimo). Mogoče vam se vprašanje zdi čudno, ampak poleg prednosti, ki jih bo imel sin da nekdo dodatno dela z njim, opažam da otroke, ki imajo staus otroka s posebnimi potrebami ne glede na to kakšna je njihova težava ne sprejemajo rado v redne šole in za kaj bi sina ‘ožigosali’ s takšnim statusom če bomo zaradi tega imeli kasneje težave da se vpiše v redno osnovno šolo. Po mojem mnenji sin nima nobenih razlogov da gre v posebno šolo, kako izgleda do zdaj. Ima samo težave z grobo motoriko, kar pomeni da hodi, teče, skoči gre po stopnicah sam, samo vse po svojem čudnem vzorcu nerodno in počasi.
Še bi prosila za informacijo kako sploh poteka postopek uveljavitve stausa otroka s posebnim potrbami, ko enkra oddaš vlogo na Zavodu za šolstvo?
Hvala in lep pozdrav
Jasmina
Jasmina, saj če ne boste hoteli, da je v šoli “sprejet” kot otrok s posebnimi potrebami, vam to ni treba.
Se mi pa osebno zdi v redu, da so vas poklicali iz vrtca in vam to svetovali. Tako bo otrok dobil sicer res malo in to največ tri ure dodatne strokovne pomoči, ampak to pomoč bo imel. Škoditi mu ne more, lahko pa koristi njemu, vam pa v toliko, da se boste lahko s spec. pedagoginjo, fizioterapevtko posvetovali in od nje dobili kakšen nasvet.
Usmerjanje se izvede ponavadi na željo staršev. Če je kritično in tega ne predlagajo starši, predlaga to šola. Vendar pa, jaz osebno tega ne smatram kot kaj slabega- kot rečeno- na vas je ali potem to koristite (mislim pozneje v šoli) ali ne. Če ne boste želeli, pač ne boste šli skozi usmerjanje.
Odločba pa “drži” itak le (upam da se ne motim) tri leta in potem se izvede ponovno preverjanje. takrat pa bo vaš sinek že šel v šolo in potem se bo sploh videlo ali je le-to sploh še potrebno.
Osebno sem pa mnenja, da izkoristite to, da je vaš otrok še dodatno obravnavan v vrtcu.
(Moj sin je imel- takrat še ni bilo usmerjanja ob sredah dodatno spec. ped.pomoč in moram reči, da sta se imela takrat z pedagoginjo zelo fajn- sta se igrala, ali sama ali v skupini, delala vaje, in podobno…in za to ga ni nihče “označil”)
Za osnovno šolo sicer ne vem kakšne so prednosti, jaz sem ga imela v srednji šoli in sem dobila 5 ur individualne učne pomoči na teden, kar mi je zelo koristilo. Je pa res, da sem imela čudovite profesorice, ki so se izjemno zavzele pa tudi psihologinja mi je zelo zelo pomgala.
Na Zavod za šolstvo najprej pokličeš, potem ti povedo kdaj moraš priti tja in tam izpolniš en obrazec, potem te pa na komisijo pokličejo.
Če še kaj rabiš, mi piši na moj mail.
Jasmina, na socialna oddajte vlogo in izvide, in vprašajte kaj vse rabite za dodatek za otroke z posebnimi pot. ,kar smo mi to čakali kar nekaj mesecev.
Glede šolepa tako, imam sina ki je v njegovem razredu fant z posebnimi p. in moram povedati da je zelo zdravo za ostale otroke in zanl. Iz katerega kraja ste? V našem kraju imamo šolo ki je naklonjena takim otrokom.
Lp
Tudi jaz imam v razredu otroka s posebnimi ovirami, sicer ima drugačne težave in je intelektualno normalno razvit. Ima spremljevalca, skupina pa ga zelo dobro sprejema in je v redni šoli brez problema. V odločbi ponavadi piše za kakšne težave gre in je otrok tudi v času šolanja ustrezno usmerjen (glede na njegov duševni razvoj).
Jasmina,
Vloga za usmerjanje se odda na Zavodu za šolstvo. Starši prakticirajo, da vlogo oddajo osebno (ker ti v tem primeru ni potrebno – vsaj običajno- še enkrat na Zavod za podpis izjave). Zavod potem vlogo pošlje na komisijo, ki vas vabi na pregled.
Prednost je dodatna pomoč otroku pri težavah. Slabosti pa so večinoma stvar predsodkov in negativnih stališč okolice in šole do otroka s PP.
Npr. , ,
Če predšolski otrok enkrat odločbo ima, to še ne pomeni, da bo šolanje nujno nadaljeval na osnovni šoli s prilagojenim programom. Če bo pomoč potreboval še naprej, bo ugotovila komisija, ki določi tudi trajanje odločbe oziroma pomoči. 3 leta je največ, najmanj pa 6 mesecev, največje število ur dodatne pomoči je 5, najmanj pa 1.
Lep pozdrav, Petra
Pošlji oblikovano (25-05-05 17:55)