Najdi forum

sin in težave v srednji šoli

pozdravljeni!
prvo naj predstavim svojega sina. star je 17 let, obiskuje 2.letnik splošne gimnazije. rada bi se obrnila k vam po nasvet. tu je njegova zgodba. sin se je rodil v tujini (velika britanija) kjer je obiskoval šolo do svojega šestega leta starosti. nato smo se nazaj preselili v slovenijo. osnovna šola je minila brez kakršnihkolih problemov (mogoče kakšna vedenjska težava tam pa tam) ampak učno gledano je bil zmeraj soliden. hodil je na razna tekmovanja in nasplošno se je dobro počutil. bil je vesel mladenič s polno energijo.

septembra 2012 se je pa vse obrnilo na glavo. začetek srednje šole. vpisal se je na ekonomsko gimnazijo. pri štirinajstih letih itak otrok še ni vedel kaj bi rad bil v življenju. pred začetkom SŠ je imel željo iti na srednjo šolo za farmacijo (program tehnik lab.biomedicine). ker sem sama hodila na gimnazijo in ker je mama pedagoginja, ki je pristaš “splošne izobrazbe” sva mu svetovale gimnazijo. sklepam da je postal depresiven in nekako jezen zaradi tega. vpisal se je na ekonomsko gimnazijo z razlogom, da bi postal politik. takrat so bile volitve in mu je nekako ta ideja prišla v glavo.

sredi leta na ekonomski so se pa začele težave. sin je rekel, da ga program ne zanima in da mu je žal, da se je vpisal na gimnazijo. sredi leta se je skušal prepisati na SŠFKZ kjer je opravil vse difrencialne izpite ampak ker ni bilo prostega mesta za novince ni bil sprejet. na to je obupal, ratal depresiven…

padel je 1.letnik in po padcu prvega letnika se je prepisal na srednjo kemijsko v ljubljani. na tisti šoli se pa je pokazalo, da ima hude primankljaje pri fiziki in pri strokovnih predmetih (na ekonomski fizike niso imeli). sredi leta se je prepisal na splošno gimnazijo kjer je uspešno končal 1.letnik.

sin ima gromozansko željo po študiju medicine ali biomedicine. po uspehu je na gimnaziji sicer prav dober (povprečje je 3,9). rad ima kemijo in biologijo. kemija je njegov najljubši predmet. problemi pa nastanejo pri matematiki. v OŠ težave ni imel. začele so se v 1.letniku. nekako ene snovi ne razume in težko dojame snov. pri fiziki nastanejo podobne težave. še posebno če so kakšne vaje, naloge, ki vključujejo prostorsko predstavo. je malce neroden. sicer hodi na fitness in trenira sabljanje ampak ima pa težave z gimnastiko, ki mu zniža povprečje pri ŠVZ tako da jo ima 3.

nekako mu gre bolj pifljanje na pamet kakor logične naloge. pri kemiji s takimi nalogami nima težav. kemijo si bo izbral (skupaj s sociologijo) na maturi. s tujimi jeziki ni težav. govori tekoče tri tuje jezike (angleščina, nemščina, ruščina)

v prvem letniku je imel tudi ene težave z vidom, ki so minile. sem pa njegove simptome pogooglala in sem opazila, da ima mogoče kakšne znake “neverbalnih učnih težav”. V OŠ z ocenami, učenjem ni imel težav. bil je prav dober/odličen. imel pa je težave z vrstniki odkar pomnim. še zdaj nima veliko prijateljev (mogoče enega, dva). vem, da je bil v razmerju z enim dekletom kar mu je mogoče malce pomagalo. bil je bolj sproščen, vesel.

ima pa ogromno skrbi. problem sedaj je, da ima nekakšno anksioznost, da ga ne bi sprejel na fakulteto (medicina) zaradi slabe ocene (komaj 3 pri matematiki, fiziki in pri športni vzgoji). drugače je prav dober. na dijaškem.net piše, da bi lahko prišel na MF v MB in v LJ s prav dobrim uspehom na MF.

zaskrbljenamama22,
kako pa bi sin opisoval svojo situacijo? Je poiskal kakšno pomoč?

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

zelo slabo. zdaj sicer resnično menim (isto meni svetovalka na gimnaziji), da ima mogoče NVLD (neverbalne učne težave). nasplošno se je po koncu zelo slabo počutil. nekako tudi ustvarji sovraštvo do slovenije in do našega šolskega sistema. dolga leta je živel v VB kjer imajo dijaki po šestnajstem letu možnost, da opravljajo predmete, ki se jih želijo in nasplošno ima ogromno prijateljev s katerimi se dopisuje preko neta (te prijatelje vse pozna kajti so vsi iz VB). tukaj ima enega dobrega prijatelja. imel je sicer tudi eno punco s katero je bil v razmerju. to mu je nekako dvignilo samozavest.

zadnjič mi je rekel, da je škoda da nismo ostali gor in da bo obžaloval celo življenje, da si ni izbral prave srednje šole.

zaskrbljenamama886

če prav razumem je to že tretja srednja šola, ali pa sem kaj spregledala?
Zdi se mi, da fant vse opisane težave ne zaznava kot težave in jih povezuje s trenutnim šolskim sistemom. V osnovi šoli težave niso bile tako očitne, sedaj pa ko se pričakuje več samostojnosti, pa tudi povezav pa je nekako v zraku. Če svojo situacijo doživlja koz zelo slabo, je to znak, da je potrebno nekaj spremeniti, še prej ga ugotovi kaj in kako.
Kaj pa meni svetovalka?

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Pozdravljena zaskrbljenamama!

Kot jaz vidim, je vaš sin zelo dobro vedel kaj si želi, vendar je pod vašim pritiskom klonil in se vpisal na šolo, ki ga ni veselila. Tam je dobil izkušnjo, da ni dovolj dober kar je vplivalo na njegovo samozavest (poleg tega, da je zatrl svoj notranji občutek, da bi zadovoljil vas). Svetujem, da ga pustite pri miru in se ne vmešavate v njegovo življenje, tudi z zaskrbljenostjo ne. Ne delajte invalida iz njega in ne pripisujte mu bolezni, ki jih nima… Raje mu zaupajte in ga pri njegovih željah podprite.  Gre mu odlično! Naredil je gimnazijo z zelo dobrim uspehom, govori tri tuje jezike, ima prijatelje, uspel je vzpostaviti razmerje z dekletom…Ostalo se bo že uredilo. Nobena življenjska pot, kar jih jaz poznam, ni brez vzponov in padcev. Pa srečno.

New Report

Close