SEMINAR: STRUKTURIRANO UČENJE OZ. UČENJE S POMOČJO METODE TEACCH
Center društvo za avtizem
v sodelovanju z The University of North Carolina at Chapel Hill
vabi na trodnevni seminar
STRATEGIJE UČENJA OTROK Z AVTIZMOM IN MOTNJAMI KOMUNIKACIJE Z METODO TEACCH
[ Treatment and Education of Autistic and related Communication
handicapped CHildren ]
ki bo potekal 30. 11., 1. in 2. 12. 2005 v Ljubljani.
Metoda TEACCH je v svetu najbolj priznana metoda kar se tiče poučevanja otrok z motnjami komunikacije, avtizmom itd. in jo uporabljajo vse šole, ki imajo programe prilagojene takšnim otrokom- pri nas šole s prilagojenim programom, ter seveda tudi redne šole, kamor so vključeni učenci s takšnimi motnjami.
Metoda TAECCH se je v 70. letih razbila prav na tej univerzi in predavatelji iz te univerze tudi sodelujejo pri snovanju učnih programov širom po svetu.
Predavala bosta ugledna strokovnjaka iz Chapel Hill TEACCH Centra na
Univerzi v S.Karolini, ZDA:
Lee M. Marcus, Ph.D., Professor and Clinical Director, Chapel Hill
TEACCH Center, University of North Carolina.
Lee Marcus je klinični direktor na Chapel Hill TEACCH Centru, direktor
oddelka za psihološko izobraževanje in profesor na Oddelku za
psihiatrijo na Medicinski fakulteti, Univerza S. Karolina. Dr. Marcus je
doktoriral iz klinične psihologije na Univerzi Minnesota leta 1972. S
TEACCH programom se ukvarja od leta 1974. Sodeluje pri diagnosticiranju
in ocenjevanju otrok, mladostnikov in odraslih z avtizmom, pri
načrtovanju izobraževanja in obravnave otrok, svetovanju in poučevanju
staršev ter svetovanju in izobraževanju strokovnjakov. Dr. Marcus je
napisal veliko člankov in knjig na temo avtizem, vodi delavnice in
izobraževanja v S. Karolini ter drugih državah, med drugim v Kanadi,
Izraelu, Franciji, Japonski, Grčiji, Irski in Danski.
Janet Martin, B.A., Psychoeducational Therapist, Chapel Hill TEACCH
Center, University of North Carolina.
Janet Martin je terapevt iz področja psihološkega poučevanja na Chapel
Hill TEACCH Centru. Diplomirala je na Univerzi v S. Karolini ter je
poučevala in raziskovala avtizem še preden je postala terapevt TEACCH
leta 1980. Kot terapevt Janet Martin prisustvuje diagnosticiranju otrok
z avtizmom ter svetuje in vodi obravnave staršev in posameznikov z
avtizmom. Janet Martin vodi intenzivna izobraževanja v S. Karolini, po
državah ZDA ter na Japonskem.
[ povezava na vabilo ]
potem pa pojdite na http://www.avtizem.org in pod aktualno odprite povezavo na seminar
to pa mora sigurno odpreti
Zanima me mnenje naših strokovnjakov o tej metodi učenja. Ali se tudi pri nas v zato pristojnih ustanovah (vrtci, šole, zavodi…) uporablja ta metoda. In če se, kakšni so rezultati.
Hvala za mnenje, saj mi bo kot staršu, to olajšalo odločitev za prijavo na to obliko izobraževanja. Zadeva namreč ni tako poceni in si marsikateri starš, tudi če bi želel te oblike ne bo mogel privoščiti.
Lep pozdrav
Silva
Bom v naslednjem mailu poslala razlago. vendar pa se metoda pri nas ne uporablja. je pa najbolj priznana metoda kar se tiče izobraževanja v svetu. In sedaj se na ministrstvu dogovarjamo, da bi sprejeli pač neke metode primerne za poučevanje otrok z motnjo komunikacije- to ni le uspešna metoda za avtizem- kot metodo, ki bi prišla v prakso tudi pri nas. V januarju zatopripravljamo posvet ravnateljev na to temo- tudi ministrstvo sodeluje… No, ampak to ni tema za na ta forum…. Vsaj za zdaj še ne.
Bodo pa to metodo postopamo začeli uvajati nekateri naši zavodi oz. ustanove.
Zadeva res ni poceni, saj so tudi stroški visoki. Ni pa nič dražje kot v tujini oz. je ceneje.
Več si lahko tudi preberete na njihovi originalni strani
In še to- predavatalja sta iz univerze ki je to etodo utemeljila in jo tudi sedaj kot model prav oni kot supervizorji ali svetovalci pomagajo vzpostavljati po svetu. Npr- dosti angleških šol, ki se ukvarja z avtizmom in z motnjami v komunikaciji uporablja to metodo- večina pravzaprav
Metoda TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children)
To je metoda, filozofija, ki jo je v zgodnjih 70.letih razvil Eric Schopler na Univerzi v Severni Karolini, ZDA.
Stališče TEACCH je, da se je potrebno osredotočiti na osebo z avtizmom- na vsakega posameznika posebej- in v okviru posameznikovih veščin ter znanj, interesov in potreb, razviti ustrezen program. Poudarek je na razumevanju posameznika in seveda tudi »kulture avtizma«. Vse to nam pomaga, da vzamemo ljudi z avtizmom takšne kot so in da naredimo program znotraj katerega lahko posameznik funkcionira. Metoda določa, da je potrebno za izhodišče (ko delamo program) vzeti to, kjer posameznik trenutno »je« in potem od tu dalje nadaljevati in pomagati posameznikom, da svoje veščine in znanja razvijajo tako daleč kot je mogoče.
Največjega pomena pri tem je strukturno učenje. Po raziskavah in glede na izkušnje takšno strukturno učenje posameznikom z avtizmom še najbolj odgovarja in tudi uspehi takšnega učenja so zelo dobri.
Organizacija okolja, razvijanje vzorcev in delovnih sistemov, dajanje jasnih in eksplicitnih navodil in s tem prav tako jasno in eksplicitno izražanje naših pričakovanj, uporaba vizualnih didaktičnih pripomočkov, je učinkovit način za razvijanje veščin posameznika. Prav tako pa potem dopuščanje uporabe teh veščin in znanj neodvisno od učiteljev, odraslih…
TEACCH tudi ne predvideva, kje naj bi se otroci izobraževali- to je odločitev, ki temelji na veščinah, znanju in potrebah vsakega posameznika posebej.
Zelo pomembno je, da vzamemo v obzir, da je vsak posameznik z avtizmom drugačen. Pri vsakem od njih je potrebno prepoznati njegova nagnjenja in interese- vse to tudi pomaga povečati posameznikovo motivacijo in razumevanje. Po tej strategiji se vzpodbuja posameznika, da deluje na področju, kjer je »dober« in se ga ne sili, da dela na področjih, ki ga ne zanimajo.
Po stališču TEACCH metode je potrebno pri snovanju programa vzeti v obzir vse aspekte posameznikovega življenja in njegove družine. Vse to pripomore, da se avtisti naučijo socialnih veščin in veščin v okviru prostega časa, komunikacije.
TEACCH divizija verjame in deluje po načelu, da interesom posameznika najbolje ugodimo z kooperativnim in koordiniranim programom, ki temelji na obstoječih principih skozi vse življenje. Uvajanje novih idej naj bo počasno in le, kadar se pokažejo za ustrezne in učinkovite.
Otrokom, ki se učijo s pomočjo te metode, TEACCH pomaga, da maksimizirajo svojo avtonomnost s pomočjo pridobljenih socialnih, komunikacijskih veščin in veščin, ki jim pomagajo pri samoodločanju. Odrasli z avtizmom, ki so se »učili« v okviru te prakse, živijo uspešno in produktivno življenje.
Še enkrat: ta metoda je uspešna pri vseh osebah, ki imajo motnjo komunikacije.
Pa pozabila sem napisat še tole- se opravičujem, če bo toliko mojih pisanj, ker vem, da to nekatere moti…
Ta seminar bo res dober. ne zato, ker ga pripravljamo mi ampak smo si ga želeli pripraviti in pokazati v Sloveniji, ker smo bili sami navzoči na podobnih seminarjih in izobraževanjih. v glavnem. Prvi dan je namenjem širši javnosti- tako staršem kot strokovnjakom- čeprav mi gre beseda strokovnjak kar težko iz jezika, saj res ne vidim neke posebne potrebe, da imenujemo strokovnjak vsakega, ki pridobi diplomo na nekem področju. no prvi dan bo za vse. Drugi in tretji dan pa bodo delavnice in se bo delalo s konkretnimi materiali in tudi govorilo npr. konkretno o organiziranju okolja, struktur itd..Delalo se bo na primerih. Ves material in izdelki se bodo tudi lahko odnesli domov. In vsak sklop ima svojo posebno skripto- tako predavanje kot delavnice. Tako, da če pogledamo v celoti potem to izobraževanje niti ni tako drago. V znanje pa je treba tudi investirati- vsaj jaz tako mislim. In trije dnevi stanejo toliko kot en obrok za avto.
Predavatelja bosta tudi oba res svetovno priznanega formata. Eden izmed njiju je drugi mož na tej univerzi oz. diviziji za TEACCH metodo. Tako- toliko o tem.
to društvo ne obstaja v zasavju- je le eno društvo- če mislite naše
lahko se obrnete na http://www.avtizem.org
ali pa se prijavite na http://www.avtizem.org/sl/sodelujte.asp
drugače pa lahko dobite informacije tudi na [email protected]
Zlatica,
teacch je ena izmed metod (druga prva tako znana in uspešna je japonska metoda »Daily life terapy«) ali terapevtskih postopkov, ki so se pokazali uspešni pri osebah z avtizmom in nekaterimi komunikacijskimi motnjami. Metoda je pri nas malo poznana in mislim, da je ne uporablja nobena institucija. Je pa metoda zelo poznana npr. na Hrvaškem, kjer je o metodi obstaja nekaj knjig in člankov.
(npr. GULIĆ, Lidija:
Treatment and Education of Autistic and related Communication handicapped CHildren]
TEACCH program : pristup razvojnog praćenja i tretmana djece, adolescenata i odraslih)
O metodi na : http://www.teacch.com
Metoda vsebuje različne postopke, ki jih sicer dekeftologi uporabljamo (npr. EBL, Time flour, strukurarno učenje ) ali načine, ki zajemajo različne aspetke otrokovega življenja (npr.socialni, govorni, motorični). Kot npr. »Majhni koraki« le, da se bolj izhaja iz otrokovih potreb in se program prilagaja njemu in da pri TEACCH – U sodeluje cela družina. ne gre samo zato, da se izvajajo določene vaje, temveč je potrebno tudi spremeniti (ali prilagoditi) družinsko življenje.
Lep pozdrav, Petra
Pošlji oblikovano (19-11-05 11:32)
To je vse res.
Ta seminar pa je tudi uvod v to, da se ta metoda začne uvajati tudi v naše šole. Namreč- na ministrstvu so glede na določene “zahteve” naredili nčrt in konec tedna poslali določenim zavodom (vsem trem centrom kjer se ukvarjajo s sluhom in govorom- naredil se bo tudi pilotski oddelek predšole v vseh treh centrih) rok, do katerega morajo pripraviti načrte za obravnavo oseb z avtizmom. In ker je ta metoda ena najbolj uspešnih smo se skupaj nekako dogovorili (s tistimi, ki odločajo o programih), da bomo šli v tej smeri. vendar pa tu ne gre le za avtizem- ampak je to metoda, ki zajema tudi piktografsko tehniko oz. metodo in je kot taka uspešna za vse motnje povezane s komunikacijo-mimogrede konec leta bo izšel priročnik v treh delih, ki ga bodo izdali ti zavodi, več informacij pa dobite na Centru za korekcijo sluha in govora Portorož- če koga zanima.
Če pa koga zanima kaj več o tej metodi- ker tu gre predvsem za organizacijo šolskega dela in striktur tako okolja kot učenja, pa lahko to napiše na [email protected]
Konec leta bomo tudi izdali priročnik.
sama lahko povem pa le še tole- zavodi na Hrvaškem uporabljajo predvsem urnike- to je en del ki učencu ki ima npr motnjo avtizma zelo pomaga. so pa seveda tu še druge stvari, ki so v bistvubolj pomembne. In zato bo na ta seminar prišlo mnogo predstavnikov tudi iz Zagreba- Centra za avtizem in pa iz Edukacijsko rehabilitacijsega faksa Zagreb- gospa Škrinjar- da svoje znanje in tehnike še poglobijo.
Zato tudi ta seminar priporočam vsem, ki delojo na področju socialne, specialne rehabilitacijske pedagogike, pa vsem po dispanzerjih itd… Prvi dan pa tudi staršem.
mišelinka, v Zasavju je bilo septembra 2005 ustanovljeno Društvo za avtizem DAN, katero deluje po Protokolu DAN!(Defeat Autism Now!), kateri se je izkazal za najuspešnejšega na področju zdravljenja za avtistične otroke.
Sem podporni član tega društva, ker osebno poznam očeta avtističnega otroka, oziroma z njim delam. Društvo za avtizem DAN! prihaja ven s peticijo: PREMAGAJMO AVTIZEM ZDAJ v 3 točkah, s katero se zavzemajo za izboljšanje položaja avtističnih otrok in njihovih družin.
Včlanite se lahko preko njihovih internetnih strani društva:
kjer tudi dobite več informacij o društvu in njegovem delovanju.