ritalin
Pozdravljeni!
Spet se obračam na vas z prošnjo za vaše mnenje. Naš fantek obiskuje 2.razred devetletke, pedopsihiater mu je že v 1.razredu predpisal Ritalin. Tudi z učiteljico smo bili pri pedopsihiatru, in po tem, ko mu je opisala otrokovo vedenje v razredu, ko ne jemlje Ritalina (nemir, hoja po razredu, glasno govorjenje, igranje klovna, popolna nesposobnost poslušanja, koncentracije in sodelovanja, motenje sošolcev pri pouku), je pedopsihiater svetoval nadaljevanje jemanja Ritalina.
Ko otrok jemlje Ritalin, z njim v šoli ni nobenih večjih problemov, pa tudi ni videti, da bi imelo zdravilo kakšne negativne učinke-ja, saj res, učiteljica je povedala, da je takoj zjutraj, na začetku pouka večkrat videti odsoten, apatičen, kot da bo zaspal. Pedopsihiater pravi, da bo to minilo z daljšim jemanjem zdravila.
Z možem sva se s težkim srcem strinjala s tem, da otrok jemlje zdravilo, vendar sva nemočna, druge rešitve ne vidiva.Otrok zdaj tudi raje hodi v šolo, ko ni jemal zdravila sploh ni hotel hoditi v šolo.
Muči pa me eno: nedolgo tega sem od farmacevtke, ki dela v tovarni zdravil, slišala, da za nič na svetu naj ne bi otroku dajali tega zdravila , ker ima dosti stranskih učinkov na otrokov razvoj, da so testirali otroke, ki so jemali Ritalin, in so zaostali za vrstniki v umskem razvoju, da Ritalin zavira inteligenčne sposobnosti.
Prosim vas za vaše mnenje, rešite me dvomov.
Pozdrav, Helena
Naj povem še svoje laično mnenje in izkušnje. Moj sin je pričel jemati Ritalin pri približno 12 letih (dislektik s sposobnostjo 10-15 minutne koncentracije, posledica meningitisa) in ga je jemal do 18 leta oz. dokler ni končal poklicne šole. Jemal ga je v času pouka, ne pa med prostimi dnevi in počitnicami. Pri njemu se je stranski učinek kazal v delni odsotnosti in malo večji zaspanosti, med letom se mu je ustavila rast, vendar med poukom ni več delal problemov in tudi šolo je končal uspešno – osnovno in poklicno. Naprej pa se je vpisal izredno. Je pa bilo kar malce nenavadno, ker se je med vsakimi počitnicami naenkrat nenavadno potegnil v višino. Danes je star 21 let, uspešen športnik, visok dva metra in je z njim vse u redu. Nikoli mi ni bilo žal, da je jemal ta zdravila in mislim, da sem ravnala prav. LP Yana
Helena,
yana vam je napisala pozitivno izkušnjo z Ritalinom.
Tudi sama imam nekaj izkušenj, ki bi jih lahko opisala kot prej pozitivne kot negativne. Večkrat sem se namreč srečevala z njim, ko sem še delala na šoli s PP. V redni OŠ pa redkeje vendar tudi kot pomoč otroku.
Vedno sem slišala podobno kot vi, dve plati zvona: da ima R negativne stranske učinke, da pa je seveda pomoč otroku, kadar je njegovo stanje HA tako moteče, da “ogroža” njegov razvoj.
Pri prav vseh otrocih so starši ali učiteljica poročali, da otrok včasih deluje precej odsotno, morda tudi utrujeno. In vedno so pedopsihiatri razlagali, da je to pogosteje v začetku jemanja R. Osebno predpostavljam, da je potrebno nekako uravnati količino jemanja R glede na otrokovo stanje.
Kakorkoli. R je pomoč otroku v kolikor znamo izkoristiti čas, ko se otrok lahko zbere, ko lahko sodeluje. V tem času (ko R deluje torej) bi morali dajati otroku čimveč pozitivnih povratnih informacij, spodbud in pohval, mu omogočati, da doživlja uspehe, razvija pozitiven odnos do sveta in sebe. Saj ravno tega manjka HA otroku- okolje ga pogosto stigmatizira kot neurejenega, nevzgojenega, nekompetentnega – in otrok potem razvija o sebi prej negativno kot pozitivno podobo.
In ravno za to gre. Če se takrat, ko se otrok umiri zaradi vpliva R ne “oddahnemo” in rečemo dobro je, pač pa izkoristimo ta čas zato, da ga krepimo, spodbujamo, pohvalimo bomo uspeli razvijati pozitivno samopodobo, pozitiven odnos do sveta in mu s tem pomagali, da bo čimprej in čimbolj uspeval nadzorovati notranje impulze in se prilagajati (počakati, preusmeriti trenutno potrebo, se upočasniti, opraviti eno delo do konca in podobno)
HA otroku težko posredujemo čimveč pozitivnih informacij. Na eni strani zato, ker navodilom, sporočilom, našim besedam težko ali sploh ne sledi, na drugi, ker imamo za to manj prilik. Še posebej, kadar okolje njegove težave ne razume in jo pripisuje vse možnim drugim razlogom (v otroku ali v njegovi družini).
Mislim, da na vsakega otroka deluje R na individualen način.
Predlagam vam še izčrpen pogovor o delovanju in stranskih učinkih R s pedopsih., ki ga je vašemu otroku predpisal. Razložite mu/ji vse svoje dvome, pomisleke, stiske in vztrajajte pri odgovorih. Kar hrabro.
Lep pozdrav
Francka
Moj sin ga jemlje 4 leta, samo kadar ima pouk. V začetku je bil res malo bolj zaspan. Ko je pedopsihiatrinja našla pravo dozo (1/2 tbl) je zaspanost izginila. Drugih stranskih učinkov ni opaziti.
Uspešnost: odlično
Sinova izjava (12 let): Sedaj končno lahko mislim samo na eno stvar, pa še na stolu se mi ni treba več zibati. Trdil je, da se ne more umiriti zato, ker ga možgani silijo v gibanje, da ga mirovanje boli.
Izjave učiteljev: Še vedno šili svinčnik in posluša razlago. Vendar sedaj ve kaj razlagam, prej se razlage ni spomnil.
Moj komentar: Sin končno lahko pokaže okolju kakšen je. Prej je bil dežurni krivec za vse. Terapija pri njem drži približno 5 ur, potrebna je natančnost pri uporabi, če recimo piše matematiko 6 uro. Sedaj sin( 15 let) vzame zdravilo takrat, ko meni da ga potrebuje: 2-3 na teden, v srednji šoli ima ocene med 4 in 5.
Lep pozdrav!
Mi imamo slabe izkušnje z njim. Naš otrok je le kratek čas to jemal, pa je začel jecljati, tako da to zdravimo sedaj več kot 10 let. Če imate vzorec te tablete, prosim da mi sporočite na e-mail. Sedaj ga zdravimo z bioresonanco in nujno potrebujemo ta vzorec. Res bi bila hvaležna za eno samo tableto!