Re: nujna odstranitev modrostnega zoba
Pozdravljen!
Tudi jaz moram na odstranitev dveh osmic na levi strani.Je pa tako precej žalostno,da je treba dolgo čakati.Osebno sem se odločila za samoplačniško varianto cena posega je pa odvisna od lege zoba.Tako so vsaj meni rekli na oralni kirurgiji.
Če ta varianta pri tebi ne pride v upoštev,prosi osebnega zdravnika,da ti napiše napotnico za bolnico kjer tudi opravljajo te posege.Razumem,da so gneče itd.ne pa tega,da plačaš sam potem pa imajo vsi oralni kirurgi čas to je precej žalostno.
Pozdravljeni. Ne vem, ali ste imeli namen kaj vprašati ali pa samo potožiti, ker morate čakati. Že večkrat sem napisal, da se modrostne zobe redko odstranjuje pod nujno. Če ne želite čakati, potem boste za poseg pač plačali. Meni osebno se zdi še bolj žalostno, da ljudje še vedno ne razumejo, od kod izvirajo čakalne dobe. Naj torej pojasnim še enkrat. Vsak izvajalec zdravstvenih storitev, ki ima z ZZZS podpisano pogodbo (ima torej koncesijo), ima v pogodbi točno navedeno, koliko storitev bo od ZZZS dobil plačanih. To pomeni, da če naredi izvajalec npr. 10 % več od dogovorjenega, tega ne bo dobil plačanega. Vsako leto je zato potrebno razporediti posege in preglede preko celotnega leta, da se bodo na koncu številke ujele – da bo torej izvajalec naredil toliko, kolikor je predvideno s pogodbo z ZZZS. Če se preko leta pojavi več pacientov, pri katerih je poseg potrebno opraviti prej, kot predvideno, se lahko zgodi, da bo izvajalec konec oktobra dosegel tisto kvoto, ki mu jo bo za dano leto zavarovalnica izplačala. Karkoli bo naredil novembra in decembra, ne bo dobil plačanega. Še več, lahko računa tudi na kazen, ker je prekoračil s pogodbo dogovorjeno kvoto. Vedeti morate, da v kirurški ambulanti, ki je sodobno opremljena, samo odprtje seta za operacijo odstranitve modrostnega zoba stane okrog 50 € (če torej set za poseg samo odpremo, operiramo pa ne, ker se je pacient recimo ustrašil). Upam, da vam je jasno, da si ne moremo in ne želimo privoščiti, da bomo posege izvajali brez plačila.
Če torej povem bolj po domače: če nam zavarovalnica (ZZZS) plača 1000 posegov na leto, jih lahko naredimo 1010 ali 1020, nikakor pa ne 1500. Če to pomeni 5 posegov na dan, na poseg pa čaka 300 pacientov, si lahko sami izračunate, kakšna bo čakalna doba. Peti poseg kirurg zaključi recimo ob 14.30 in seveda ima čas, da takrat še koga operira. Ampak nekdo bo to moral plačati (kirurga, sestro inštrumentarko, receptorko, najem prostorov, material… ). Če ne plača ZZZS, potem mora pacient.
Strinjam se, da je žalostno, ko vas sestra naroči na operacijo čez 6 mesecev, če plačate, ste pa lahko na vrsti isto popoldne. Vendar temu nismo krivi zdravniki ali zobozdravniki.
LP, DD
Pozdravljeni. Napotnica z oznako nujno se izda, kadar gre res za nujne stvari in traja 24 ur. V tem času jo je torej potrebno izkoristiti – za pregled pri specialistu, kar pa ne pomeni, da vas bo specialist operiral, če oceni, da ne gre za nuno stvar. Nujna stanja ob modrostnih zobeh so praviloma takšna, da odstranitev zob sploh ni mogoča, ker pacient ne more odpreti ust, ampak je potrebno najprej pozdraviti vnetje in okužbo, ki sta privedla do nujnega stanja – to včasih pomeni, da se prereže sluznica ob zobu, včasih, če se vnetje in okužba razširita na vrat, pa se prereže kožo na vratu in vzpostavi drenaža. Takšna nujna stanja so, še dobro, redka.
Lep pozdrav, David Dovšak
Pozdravljeni!
Imam precej veliko fobijo pred vsem, kar se tice zobozdravnikov in in mi je zelo tezko vkorakati v ambulanto, pa vendarle je sedaj nuja.
Naprosam Vas za nekaj odgovorov:
Zanima pa me, ali je krusenje osmice nujno stanje za odstranitev, ce le-ta zelo boli? Ne zdi se mi logicno, da mi zobozdravnik zeli ‘zdraviti’ ta zob nato ga pa izpuliti (tako bi mi dezurni delal). Samo zdravljenje se mi zdi prebolece in bi zelela, da mi ga samo po hitrem postopku izpulijo. Gre namrec za osmico desno zgoraj, ki je rastla malo navzven – torej na stran proti desnem usesu in je popolnoma izrascena le okrusena do te mere, da se mi je verjetno vnela. Zanima me se, kaksen je v tem primeru postopek odstranitve, saj mi tisto vrtanje pred ‘zdravljenjem’ nic kaj ne disi, ker sem nazadnje imela od bolecin pri tem panicni napad (vrtali brez inekcije).
+ ne vem, ce je ravno najbolje tu vprasati me pa samo zanima, kje lahko najdem svoje pravice kot pacientka, glede na to, da vsakic, ko pridem v katerokoli ambulanto pri dezurnem me samo posedejo na stolcek in ignorirajo moja vprasanja. Za odgovore se Vam lepo zahvaljujem.
Pozdravljeni Hegemona. Zobozdravniki običajno znajo dobro predvideti, kateri modrostni zob bo nekoč pri pacientu povzročal težave in zato pacientom priporočajo njihovo odstranitev. Tukaj je potrebno poudariti, da je potrebno k zobozdravniku vsaj enkrat letno na pregled. V nekaterih zdravstveno bolj osveščenih državah kot je Slovenija pacientom ne priznajo zavarovanja in povrnitev stroškov pri zobozdravnikih, če niso hodili na redne preventivne preglede. Dežurne ambulante niso namenjene temu, da bi tam pacienti uveljavljali svoje pravice in želje, ki se tičejo zdravljenja zob, ampak reševanju nujnih stanj. V primeru bolečine to pomeni odprtje (vrtanje) zoba in odstranitev živca v zobu. Bolečina ne pomeni, da mora specialist zob nujno izdreti, ampak da je potrebno zob odpreti, kar stori zobozdravnik. Kdor vsaj malo bere in gleda medije, ve, da so v naši državi čakalne dobe dolge. Od kod potem čudenje, ko je treba na izdrtje zoba čakati? Če bi pacienti zaupali zobozdravnikom, ko jim rečejo, da je potrebno modrostni zob izdreti in bi šli na pregled k specialistu, ki bi to potrdil ali pa ne, bi bili rešeni težav še preden bi do njih prišlo. Tako pa se čaka in jih večina pride na pregled, ko zob boli in je že razpadel, kar traja nekaj let od takrat, ko je bila predlagana odstranitev, in ker je treba na poseg čakati, so za to krivi zdravniki/zobozdravniki in sistem. Predlagal bi vam torej, da kot redno obiskovanje zobozdravnika razumete to, da imate osebnega zobozdravnika, ki mu zaupate in h kateremu hodite na redne kontrole, ne pa obiskovanje dežurnih ambulant. Tudi za zdravljenje fobij obstaja danes vrsta strokovnjakov, ki vam lahko pomagajo. Verjemite mi pa, da bodo obravnave pri zobozdravnikih bistveno bolj prijetne, če boste k njim hodili redno in jim zaupali, ko rečejo, da je potrebo kaj postoriti…
Lep pozdrav, David Dovšak