Najdi forum

Naslovnica Forum Zdravje Čutila Osebe s senzornimi ovirami Razlika med slišečo šolo in šolo za gluhe

Razlika med slišečo šolo in šolo za gluhe

Nadaljujte tukaj, da se ne boste spet izgubili. Tako kot ste se na Forumu MDGL.

Lep pozdrav

Takole piše Alex:

Tudi jaz sem gluh. Ko sem bil star 1 leto, sem dobil slušni aparat, potem pa se mi je sluh počasi slabšal, tako da pri 20 letih nisem slišal ničesar več. Zato sem se pred 4 leti odločil za polžev vsadek. Le-ta mi pomaga pri poslušanju raznih zvokov okolja in odgledovanju, vendar pa ne razumem govora brez odgledovanja.

Jaz sem se ves čas šolal v rednih šolah. Pri tem so mi bili v veliko oporo starši in brat. Imam slišeče starše in slišeče sorodstvo. Do 18. leta nisem imel stika z gluhimi, ki uporabljajo znakovni jezik, zato se do takrat tega jezika nisem učil. Mama je od nekoga celo izvedela, da je znakovni jezik v Švici in v Nemčiji prepovedan (to je bilo leta 1997). Ali je to res?

Do konca 7. razreda OŠ sem s slušnim aparatom še toliko slišal, da sem lahko sledil pouku, telefoniral, spremljal radijske oddaje (še danes se spomnim, kako sem po radiu poslušal spise, ki sem jih napisal in so jih nato namenili objavi na radiu.

Tik pred začetkom osmega razreda pa se mi je sluh tako poslabšal, da nisem več mogel slediti predavanjem s pomočjo poslušanja, tako da sem moral prepisovati od sošolcev. Prav tako nisem več mogel telefonirati, spremljati oddaj po radiu in nepodnaslovljenih oddaj po televiziji, enakovredno sodelovati v pogovoru,…

Ravno takrat pa sem se tudi odločal, v katero srednjo šolo bom šel. Eni “strokovnjaki” so mi rekli, da naj grem v Zavod za gluhe in mi celo lagali, da imajo tam štiriletne srednješolske programe. Tako sem šel enkrat v Zavod, na eno testiranje, ki je trajalo 5 šolskih dni, pa mi je šlo na bruhanje: vsi so kretali (takrat še nisem znal znakovnega jezika, živel sem le med slišečimi), ker nisem znal znakovnega jezika, me je eden brcnil v daljinski upravljalec od slušnega aprata, ki sem ga imel za pasom in mi ga razbil, za nameček pa je bila za kosilo rjava, na pol suha solata. Nadalje sem imel priložnost pogledat en dnevnik: videl sem, da so imeli pouk samo v torek, sredo in četrtek, v ponedeljek in petek pa ne. Pa to ne enkrat! Vsak teden je bilo tako! O Zavodu potem nisem hotel slišati ničesar več, čeprav so ga še nekajkrat omenili.

Nazadnje sem se odločil za srednjo ekonomsko šolo Brežice, ki sem jo štiri leta kasneje tudi uspešno opravil (vseskozi sem bil prav dober, maturiral sem z odliko (25 točk) – opravljal splošno maturo.

Leta 1999 sem se vpisal na univerzitetni dodiplomski študij Ekonomija na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Diplomiral sem septembra 2004.

Oktobra 2004 pa sem začel obiskovati magistrski študij na Ekonomski fakulteti v Ljubljani.

Če bi poslušal tiste “strokovnjake” in šel v Zavod, bi bil zdajle kvečjemu kakšen grafičar…

Pošlji oblikovano (08-06-05 21:48)

Lep pozdrav

bom iz teme : Vabilo nadaljevala tukaj:
Pozdravljeni!
Vidim, da čakate na moj post. No, sledeče prihaja :))
Obiskujem srednjo kemijsko šolo. V tej šoli je ogromno matematike, pa seveda tudi teorij. V to šolo sm šla zaradi tega, ker ni bilo nobene druge izbire. Šla bi v vzgojiteljsko, ker imam rada otroke, in bi jih poučevala, ampak ker nimam posluha za petje, sem morala drugo izbrati. Gimnazija je bila pri meni že odpisana. Hotela sem v tisto šolo, kjer je veliko računanja…in sm se spomnila na kemijsko. Sedaj sem v 2. letniku…in končujem s pravdobrim uspehom, saj mi je zgodovina nagajala in nisem odlična…ampak se ne sekiram. Glavno je, da grem naprej v višji letnik. Kljub temu sem pa imela za sabo naporno sezono (treniram košarko v slišečem klubu)…pa prevozi…v šolo se vozim s vlakom, 40 min ena smer…pa še oči me pelje na postajo – 6 km…pa treningi…za učenje porabim zelo malo časa…verjela sem, da mi bo uspelo, da mi bo šlo brez težav, saj imam status perspektivnega športnika in si tako olajšam učenje. Moj cilj je: končati falkuteto…
Kljub temu, da v zavodu so programi taki: lahki, enostavni…tako je zame. Za gluhe je pa težko. Vem kakšen je ta občutek, vendar ne da ga opisat. Kot vidva pravita, Jojo in Jeniffer…predsednik ima tudi prste vmes…ampak kaj dela…ni komentarja…Želim le boljšo in razumno prihodnost gluhih otrok, želim, da postanejo kot jaz…vsak otrok, ki ima slišeče starše, teh otrok starši težko razumejo…a jaz imam pa gluha starša, in me razumeta…tukaj tišči en problem…saj si lahko predstavljate…starši so prvič prišli v stik z gluhoto in niso vedeli kaj to pomeni…in verjamejo tem lažem, ki jim natvezijo ali pa kje izberejo napačne podatke o gluhoti in vse to se pokaže v njihovem obnašanju…in vse vpliva na gluhega otroka…moja starša pa že od majhnih nog živita v gluhoti, in ko sta dobila mene, sta vedela, kako ravnati…zato sem dandanes svobodna..pustila sta mi živeti, in grem lahko kamorkoli…ampak nikoli pa nisem šla s kako slišečo družbo v bar ali kaj takega…ker nisem za med njimi…dolgočasila bi se…ne morem vsakič v vsakega usta prebrat in v glavi razvozlat o čem se gre…ne…uživala bi in bom v gluhi družbi, kjer mi je usojeno…o našemu prihodnosti otrok bodo odločala dejstva, kakor jih bodo postavili ljudje s ministrstva in predsednik in ravnatelji zavoda…kajti oni imajo pravila…ampak je pa res lepše biti v Ameriki…prav želim, da se programi v ameriki preselijo v našo državo… to so pa le sanje….

Hvala vama za spodbudo in željo ;))
Lp

Seveda je razlika med slišečo in gluhonemo šolo!Dej povej kako si užival med vrstniki ko so med sabo pogovarjali ti pa izločen iz igre.Ne me zamert res nisi razumel naš jezik ampak me zanima kolk si srečen v družbi zdaj.Mislim da nisi nikjer.Za kosilo praviš da je bla rjava. Mogoče je bla fižolova juha ne pa goveja kot si želel.Strokovnjaki pa so taki kot so in vidim povsod iz mojih lastnih izkušenj z mojim otrokom.Eni pravijo tko mora bit drugi pa pravijo pa drugo.Vidim da si razočaran nad družbo ker ne moreš pogovarjati med nami in slišečim vrstnikom zato napadaš druge ki sploh ne vejo kaj bi dosegli v življenju.Hvala bogu da si naredil šolo svaka ti čast da studiraš.Za punco ki je napisala npr.da se bo poročila z gluhim ok.Si malo mogoče prehitro predala jaz pa opažam da tudi gluhi in slišeči, zakonci pari skupaj živijo.Lp.

tukaj pa vidim, da ni namenjeno meni :)) enemu fantu najbrž =//
lp

Samo spodi je namenjeno tebi za prihodnost kar si napisala drugač pa za unga

da se bom poročila s gluhim? kje kdaj sm to napisala? :))) ja, men je vseen, s kom bom živela, samo da živim s osebo, ki ga bom imela rada do konca življenja ;))

Beseda “gluhonema šola” ni več v uporabi. Pravilno se govori in piše “šola za gluhe”.

Ko so se moji sošolci med sabo pogovarjali, jaz pa nisem mogel sodelovati, sem se res marsikdaj grozno počutil. Marsikdaj sem imel občutek, da sem v šoli samo zaradi šole.

Toda!

Meni se je šlo veliko bolj za to, da bi dosegel dobro izobrazbo, torej da bi imel koristi na dolgi rok, kot pa, da bi se v tistem kratkoročnem trenutku počutil dobro. Itak pa se tudi v ljubljanskem Zavodu ne bi počutil dobro, to pa iz naslednjih razlogov:

– Proces učenja znakovnega jezika traja nekaj časa. Medtem bi me vsi gluhi izločili iz svoje sredine in se me naveličali. Ni dovolj, če se naučiš kretenj, treba je tudi znati gledati kretnje. Gluhi so večinoma nestrpni in ne marajo ljudi, ki ne znajo kretati tako kot oni. Tudi v MDGL ne bi začel hoditi, če ne bi imel tam od začetka nekaj razumevajočih prijateljev. Ko sem bil v SŠ, sem nekajkrat šel v društvo gluhih in naglušnih v Krško in ker nisem znal kretati, se nisem mogel z nikomer nič pogovoriti, edina izjema je sekretarka društva, s katero sem preživel večino časa, ko sem bil tam. Niti zdaj, ko sem se znakovnega jezika naučil, me mladi iz tega društva ne sprejemajo za svojega. Zakaj? Ker sem jim za prvi vtis pokazal, da ne znam kretati, da ne pripadam kulturi gluhih. Če vse skupaj posplošimo in prenesemo v okolje ZGNL, bi bil navsezadnje v Zavodu na istem ali mogoče še na slabšem kot v redni srednji šoli, saj bi se me vsi gluhi začeli izogibati in me niti potem, ko bi se znakovnega jezika naučil, ne bi sprejeli medse. V ZGNL so tudi osebe, ki slišijo in imajo govorne težave. Z njimi se gluhi ne družijo. Tudi zame bi začeli misliti, da sem kakšen avtist ali kaj podobnega…

– Nihče me ne bi spodbujal k učenju. V redni srednji šoli sem imel konkurenco. Pri nobenem predmetu nisem imel za celo oceno ali več boljšega povprečja od sošolcev. Vedno je bila tekma za ocene in za znanje. Vedno je bil v šoli kdo, ki je bil v čem boljši od mene. Čeprav sem imel slovenščino 4, sta bili v našem razredu dve dekleti, ki sta pisali boljše in lepše spise kot jaz. Prav tako sta bili boljši pri jezikovnem pouku. Pri matematiki sem imel vseskozi oceno 3. To, da sta bila dva fanta boljša od mene, me je motiviralo k temu, da sem se matematiko še bolj učil. Podobno velja za angleški jezik. Pomislite! Če bi šel v Zavod, anleščine in italijanščine sploh ne bi imel! Tako sem pa imel tudi tukaj možnost pokazati svoje sposobnosti. Angleščino sem imel vseskozi 3-4. Imel sem tudi sošolce, ki so bili na posameznih področjih boljši od mene in ti so mi bili prava konkurenca. Če ne bi imel angleščine v SŠ, se zdajle ne bi mogel dopisovati s slišečimi in gluhimi prijatelji iz drugih držav (dopisujem se zlasti preko interneta). Prav tako ne bi razumel spletnih strani EU (na katerih so mnoge pomembne informacije), saj mnoge še zdaj niso prevedene v slovenščino. Znakovnega jezika se ne piše ampak samo govori. Čeprav vem, da danes v ZGNL poučujejo tudi angleščino, pa vem, da v tisti generaciji, v kateri bi bil jaz, če bi šel v ZGNL niso imeli angleščine.
Če pa bi bil v Zavodu za gluhe, pa bi bil tam npr. edini, ki ima slovenščino, matematiko in druge predmete pet. Pogrešal bi tuj jezik.

– Ves teden bi bil proč od mojih staršev, brata, prijateljev in sošolcev iz OŠ.

– Po dveh letih bi moral kupiti nov slušni aparat, saj bi mi starega čisto zbrcali, uničili, poteptali… Saj vem, kakšen odnos imajo tam do teh pripomočkov. Baterije kar sproti kupujejo, če se jim izprazni, so kdaj tudi več dni brez sluha.

– Zdajle bi bil brezposeln, prijavljen na Zavodu za zaposlovanje. Veste, jaz sem 1000 x bolj srečen zdaj, ko študiram in sem v študentskem domu in imam prijatelje, s katerimi se lahko marsikaj pogovorim. Kljub temu, da se včasih počutim odrinjenega, pa sem večinoma srečen med njimi. Če bi bil doma brez vseh prijateljev (gluhi bi se me izogibali, ker sem se prepozno začel učiti znakovnega jezika, slišečih pa ne bi imel), doma, brezposeln, potem bi bil šele nesrečen!

– Da ne govorim o tem, kakšno plačo dobivajo ljudje, ki v službi opravljajo poklice, za katere izobražuje ZGNL. Kar naravnost vam bom povedal: Prejemajo minimalno plačo, 117000 SIT na mesec bruto!!!

– Vseh osem let sem bil v OŠ odličen. Zakaj bi žrtvoval svoj potencial in šel tja, kjer so dosti bolj cenjeni mišice in šport kot inteligenčni kvocient in bistrost?

Saj si napisala da boš raje z gluhim kot slišečim da ne boš matrala z branjem ust.To je namig pri pisavi

Lahko se “prepirate”, razpravljate, debatirate itn.. Vsi vemo kdo so krivci in kje je srž problema. Dokler boste imeli vodstvo kot ga imate se ne bo spremenilo NIČ. Hočete boljše izobraževanje, boljše življenje, olajšave pri nakupu pripomočkov, itn.. Zakaj bi jih morali naročati sami iz tujine, ko bi to morala narediti Zveza. Zato jo pa imate.

Ali je mogoče Zveza samo za tiste, ki so na njej zaposleni, ter prejemajo dohodke in se na Vaš račun bogatijo. Kot sem že napisal, zahtevajte zamrznitev premoženja vseh tistih, ki so tam gori, spustite v njihova življenja finančne revizorje, pa naj oni povedo koliko tega premoženja je bilo pridobljenega na pošten način.

Se pravi?

Od besed k dejanjem. Naredite že nekaj. Nekdo mora začeti. Ne bodite vsi Lordi, ki mu borba za boljše razmere v Vaši sredini ne diši. Še manj pa ga privlači izboljšanje razmer za njegove otroke in Vaše naslednike.

Poglejte koliko Vas je tam zunaj, ki veste za barabije. O tem govorijo emaili na mojem računalniku, pa emaili na Edvardovem računalniku. Vse to morate združiti in se barabam iz Vaših vodstev v društvih postaviti po robu, da o barabah na Zvezi ne govorim.

Dokazali smo nepravilnosti na Zvezi, dokazali smo nepravilnosti v MDGL-u, izvedeli smo za nepravilnosti v Murski Soboti, da smrdi v Krškem, da smrdi v Polju, ne pozabimo tragičnega dogodka iz društva Tišina, nikakor pa ne smemo pozabiti pritožb ostalih društev nad našim pisanjem. Se pravi je vse res.

SMRAD IZ ZVEZE SE ŠIRI NA VSA DRUŠTVA!!!!!

Vprašanje je samo kdo in zakaj noče, da bi se karkoli v Vaši sredini spremenilo? Na to vprašanje si odgovorite sami. Vendar bodite iskreni in ne bojte se resnici pogledati v oči.

Lep pozdrav

Zakaj ga. Petra ne javlja na tem forumu, kaj ona vidi v ZGNS; ki tam dela kot profesorica, ne vem česa. Petra, ali se ti zdi, da bi moralo marsikaj spremeniti, kot način šolanja do razne izbire poklica?

Petra, javi se! Pošteno bi bilo od Tebe.

Jeniffer, takole. Ena sama lastovka ne prinese pomladi, jo pa lahko napove. In preden se spuščaš v nerealne ocene, se najprej prepričaj, kakšna je realna situacija in kdo je v kolikšni meri odgovoren. Gluhi sami!Vedi, da so slišeči izkoristili naše medsebojne konflikte in neenotnost, zato bo do karkšnikolih sprememb prišlo le, če bodo gluhi enotni in s tem tudi močni in predvsem odločni in odgovorni. Tole jamranje na forumu … no, kaj več bo treba kot le uporabljati forume. In vse se vrti v krogu.

Lp!

Bravo, Petra

Lahko namigneš, kako narediti, da bodo gluhi spregledali, odprli oči, se zamislili in postali enotni? Imaš kakšen skrit adut ali vsaj čarobno palico?

No Petra si našla čarobno palico? A ni to lepo, ko drugega v drek porivajo medtem, ko sami ne bodo nič naredili.

Lep pozdrav

Najbolje za vse gluhe, da gredo v integracijo. Se bodo vsaj vesti naučili.

Čarobne palice so dosegljive, le dirigient naj bo ta pravi.

Priporočam knjigo Stane Južničič, naslov Identiteta, tam so odgovori…

mag. Petra Rezar

New Report

Close