Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja Popravljanje testa v srednji šoli

Popravljanje testa v srednji šoli

Živijo!

Zanima me kako je s popravljanjem negativno ocenjenega testa v času korone. To leto naj bi bilo samo eno ocenjevalno obdobje. Zato me zanima kaj se zgodi v primeru, da prvič 1 tretjina učencev piše negativno, nato se test ponavlja, 5 pa jih spet piše negativno. Ali teh 5 dijakov že čaka popravni izpit?

No, to je bolj vprašanje za šolo in mogoče celo ministrstvo. Ukrepi in vse okoli tega se spreminja – na začetku se tudi ni vedelo, da bo samo eno ocenjevalno obdobje.
Najbolj beden in najbolj “zoprn starš” nasvet: poskusi se naučiti za več kot dve. Ta izolacija in omejevanje osebnih stikov je za vse zelo zoprna – prav bi ti prišlo, če se vržeš v knjige in delanje zapiskov. Že če si npr. Vsako poglavje 1x prebereš, 1x narediš podrobne zapiske, pobarvaš in po-highlight-aš, pa 3x skrajšaš ti v glavi ostane za 2-3 pri zgodivini + imaš pripravljeno za šprint učenje.
Meni je 100x bolje kot ta stare starše poslušat pa sem 2x tvoje starosti.
Okoli matematike imaš tudi čas za tiste 100 računov vaj.
Če ti starša razgrajata pa je super čas, da začneš z kakšnim jogging-om.

Veliko sreče – srednja šola je dovolj naporna brez korone, vse kar lahko narediš je to, da poskusiš izvleči najboljše iz slabe situacije.

Najlepša hvala za vaš nasvet!

Do sedaj sem se učil sam in sem upal, da se bom sam lahko naučil za dva. Lahko rečem, da sem osvojil osnove reševanja teh tipov nalog, a mi je pri popravljanju ocene zmanjkala le ena točka do pozitivne ocene. So pa se na testu znašle tudi kakšne naloge, kjer si moral uporabljati malo bolj specialne formule, ki jih niti nismo toliko omenjali in so bile vredne ogromno točk. Prvega testa pa tako ali tako raje sploh ne bi omenjal, saj smo ga “zabili”, torej se je med negativno ocenjenimi znašlo tudi veliko število tistih učencev, ki jim “matematika leži”. No, jaz nisem eden izmed tistih učencev, saj se štejem bolj pod družboslovca. Zavedam se, da ko sem si izbral gimnazijski program, sem si zadal kar velik izziv tudi na področju matematike, v kateri pa nikoli nisem bil preveč dober. Lansko leto mi je veliko ljudi nudilo inštrukcije, od katerih sem tudi veliko odnesel in kdaj pa kdaj pridobil tudi kakšno dobro oceno. Moj cilj pri matematiki je doseči tisti minimalni standard, da lahko napredujem v višji letnik, medtem ko imam pri določenih predmetih tudi same odlične ocene ali par prav dobrih. Pri matematiki imam enostavno težave s koncentracijo in si številk ter risanja enostavno ne znam predstavljati, kot naprimer ostali. Sploh če ima naloga več postopkov, je možnost, da bom vsaj pri enem zaradi pomanjkanja koncentracije storil napako. Sedaj upam, da bomo dobili še eno priložnost, saj si res ne želim popravnega izpita.

Želim vam prijetne in predvsem zdrave praznike!

Ni za kaj 🙂
Zdaj, ko si omenil matematiko bom vseeno še malo popametovala:
Če imaš težave s predstavo risanja (zdaj ko je korona veliko ljudi poslala na prisilni pol-dopust) – prestavi abstraktne pojme v realnem primere. Isto velja za številke.
Matematika je za večino ljudi tako zelo tuja, ker je abstraktni sistem za popolnoma vse, sama po sebi ne pomeni nič – če ne “sprejmeš” tega že v začetku, potem imaš popolnoma ločeno razumevanje npr. Izračun hipotenuze a2+b2=c2 in “bom šel čez travnik, ker je manj za hodit” ali pa številke npr. 3,45+9 7/10 v predstavi € (kovanci) ali pa te enačbe s spremenljivkami 3a+7b=13c kot razmerja sadja v sadni solati… Zelo veliko ljudi ne poveže “gole matematike” s stvarmi, ki jih dnevno počno skoraj podzavestno.
Za koncentracijo in natančnost, samo vaja dela mojstra; za razumevanje pa je predstava ključna.

Da malo obrazložim kako je lahko isti izračun pri matematiki in fiziki različno težak:
npr. V odsekanem stožcu višine x in premera y1 in y2 (oba v ravnini) je a kock s stranico b, kakšen bi bil prosti volumen, če bi bilo a+3 kock s b-3 ter kakšen z a-3 kock s stranico b+3…
Redkokdo takšen tekst avtomatično pretvori v “koliko kokakole dobim v mcdonald’su, če vzamem z ledom in koliko bi dobil, če bi spremenili velikost kock ledu”. Pa, da ne bo pomote – jaz tudi na prvo žogo ne trofim kar tako XD

Poskusi najti real-life paralele (zdaj ko imaš več časa), tako kot so pri fiziki npr. Žoga teže t pada razdaljo x1 (zanemari upor zraka), nato tone v vodi z uporom y za x2; pospešek g je konstanten – izračunaj čas in skiciral vektorje. Enaka matematika, samo oblečena. Ali pa površine z zemljevidom soseske, enačbe z deleži itd.
Ne boš potem kar znal ali podobno – še vedno samo vaja dela mojstra; bo pa tako kot 25črk za vse slovenske besede napisati.

Seveda pa tudi tebi veliko sreče in zdravja 🙂 za popravca pa se ne sekiraj, ker imaš še par mesecev časa dodelati scary matematiko – ce vas je toliko padlo, bodo dali še kakšen rok… Uči se kot da ga ni, pa bodi miren kot, da je.

New Report

Close