plačilni razred učitelja
Ne morem verjeti, kako nizko se eni spuščate…kakšne besede uporabljate in da imate sploh čas žaliti.
1470E bruto = 950E neto…tako, da res ni 1100E, lahko pa še prištejemo mesečno nalepko in malico, pa ne bo toliko.
sedfgh – me zelo zanima kateri faks si naredila, lahko bi bil kar pravni, da bi lahko “sodila” o faksih in ljudeh. Vprašala si pa tudi sam “NEKOČ” in “ENO”, pa je to kar dovolj za “sojenje”?! Bravo!
Moram pa še dodati, da lahko diplomant nekega predmeta na FF – recimo jezika – služi v gospodarstvu 3x več (ali celo več!) kot z isto diplomo na katerikoli šoli.
Tako, da se bojim, da bo kmalu vsaj za take “predmete”, ki se “najdejo” tudi v gospodarstvu, začelo primanjkovati učiteljev.
Pa me zanima, kdo bo neumen in delal za 1000E.
Anigu, ne morem se strinjati s tabo. Nikakor. Ob tem, ko omenjaš POSLANSTVO, mi pride na misel samo ena beseda – kaki BUTCI ste nekateri… Se opravičujem za izraz, lahko me napadeš, da sem nesramna, ti bom samo pojasnila, kaj mislim s tem. A se ti zavedaš, da s svojo doborodelnostjo v bistvu povzročaš revščino? Halo, mislim, kako si enkrat ne prideš (pridete) gor??? Za vsak kupljen material s strani učitelja si država izračuna, koliko lahko privarčuje in stlači v lasten žep in ta denar, ki ga špara, je v bistvu davkoplačevalski denar. Vedno manj bodo vlagali v šolstvo, trend gre v smeri privatizacije, ki je zakon na področju OŠ še ne dopušča, vednar se stvari lahko hitro spremenijo. Upam, da se zavedaš, kaj to pomeni dolgoročno… BTW o tem sem na faksu delala seminarsko, tema,ki sem jo menda edina od 120 študentk razumela in se mi je profesor sam ponudil za mentorja. Ne da se hvalim, ampak tema je bila zelo pomembna, pa na žalost večina take izpite preplonka, ker v bistvu ne znajo mislit (ali pa se jim ne ljubi) razmišljat, kar je žalostno, glede na to, da se ima večina za POSLANE, da bodo učili otroke, med drugim tudi kritičnega razmišljanja.
Učitelji bi lahko preprečili to, če bi znali uporabljati možgane (nekateri sicer jih, pa sami nič ne morejo naredit). Tako pa se imajo tipični učitelji za POSLANE, da naredijo nekaj dobrega. No nja ti povem, tudi jaz čutim neko POSLANSTVO v smislu, da pomagam ljudem oziroma šibkejšim, ampak ker tega v šolstvu ne morem uresničit, se umikam. Svojo dobrodelnost in to, da spreminjam razmere ne vidim v tem, da ljudem podarjam stvari, brez da morajo za to kaj narediti, ampak v tem, da sama nekaj ustvarim, neko dodano vrednost in s tem ne pomagam samo enemu, ampak množici.
Poslanstvo učiteljev je pa trenutno, da ohranite kakovostno šolstvo, ker upam, da se zavedate, da nas samo to lahko reši drugače neizogibne bede.
Še ena stvar je pa to, da če se ima nekdo za poslanega, da pač podarja svoj zaslužen denar (realno je potem plača še tako precej nižja), ampak ne vem, zakaj se potem pritožujete nad plačami, če pa to itak nič ne pomeni? No, meni pa pomeni, ker kot sem rekla, svojim otrokom pač hočem omogočit boljšo izobrazbo, ki že tako niti sedaj ni zastonj. In mi ni vseeno ali zaslužim 1000 EUR ali pa mogoče 3000 in to odkrito priznam. Komur bi bilo vseeno, bi šel za nuno, če ti je duhovnost že toliko pomembna, tako da, to kar praviš je čista laž.
In še to – določeni ravnatelji iščejo točno take ljudi, ki bodo plačevali iz lastnega žepa. S tem ščitijo svoj položaj, naredijo pa itak nič ne. In denar, ki bi ga morali prispevati za material, ki ga kupite vi sami, dajo v svoj žep. Da je to res, sem se pa v bistvu prepričala na lastne oči. Ne bi sedaj o tem.
Avtor, bravo za napisano. Sem ravno razmišljala, ali napišem kaj na to temo, pa si me prehitela. Poučevanje je služba, ki je odgovorna in zahtevna, ampak še vedno je to služba, ne pa hobi ali poslanstvo (o tem smo že mnogokrat pisali). Kar pomeni, da se od nas upravičeno zahteva marsikaj (v skladu z zakoni in pravilniki), ampak da nam je delodajalec (ministrstvo) dolžan zagotoviti tudi ustrezne pogoje (material – ampak pod to ne spadajo interaktivne table, ki jih bomo po novem vsi imeli – to je samo produkt dobrega lobiranja in privat interesov vpletenih. Nekdo bo namreč na ta račun mastno zaslužil. Za kakovosten pouk interaktivna tabla niti slučajno ni ključnega pomena, za določene skupine otrok pa je njena uporaba celo škodljiva).
Jaz poučujem zato, ker imam svoje delo rada in ker verjetno v kaki drugi službi ne bi bila pol toliko zadovoljna kot sem zdaj. Ampak še vedno je to zgolj in samo služba.
Dodala bi samo še tole:
Večina se niti ne zaveda, kakšno srečo imamo v Sloveniji, da imamo močno in še precej kakovostno brezplačno javno šolstvo (pa ne začnite s tem, da je treba plačati zvezke pa delovne zvezke pa malico, … Bi morda poleg tega raje plačevali še šolnino? V višini par tisoč evrov letno?) in da bi morala biti prioriteta vseh Slovencev, da se to ohrani.
Ne počutim se nekaj več ali manj, ker svoj poklic mnogokrat doživljam še drugače kot le službo. Ne mislim, da sem izbrana in bog ne daj poslana. Učiteljevanje pač ne more biti vedno le služba. Če je to le služba, razumem, da grem ob treh domov, četudi ima Micka problem in potrebuje uro za razgovor. Karikiram seveda. Logično, da si tudi moraš postaviti meje in da živiš svoje privatno življenje. In ne razumem, zakaj nekomu ne bi smela biti služba tudi hobi. Še vedno jo lahko opravlja zelo zelo odgovorno in v skladu z vsemi pravili. V svetu, kot ga dojemam jaz, obstajajo še druge in ne samo ekonomske računice ali bolje razmerja. Zato sem s svojo plačo zadovoljna in sem hvaležna zanjo.
Svoje delo bom opravljajla tako dolgo, dokler bom z njim zadovoljna in mi ga bodo tudi omogočali in za plačo, ki mi bo zadostovala. To pa ne pomeni, da se z vsem strinjam in da sem tiho in da ne opozorim na pomanjkljivosti in težave in razmere in se kdaj tudi uprem. To, da te v pogovoru skoraj vsi podprejo, ko pa je potrebno pdporo tudi demonstrirati pred nadrejenimi, ni nikogar ali pa so le redki, pa najbrž ni značilnost le šolnikov. Jaz sem si v svoji službi naredila tako, da mi je prijetno in zato mi je nakazilo, ki ga dobim, dobro. Ko mi delo in pogoji ter plača ne bodo všeč do te mere, da bom zelo nezadovoljna, si bom poiskala nekaj drugega.
Za kakovostno poučevanje v osnovi ne potrebuješ veliko, se strinjam. Ljudje imajo najmodernejše opremljene učilnice, a so slabi pedagogi. Strinjam se, da nam je ministrstvo dolžno zagotoviti ustrezne pogoje, toda, prosim, ni treba, da smo pogoltni. In ko mi bo to, da mimistrstvo, h kateremu sodim
V svoji karieri pa sem se srečala s tremi ravnatelji, ki so, tako kot vse na svetu, imeli dobre in slabe lastnosti. Vsi so znali so pohvaliti, skritizirati, nagraditi in odškrtniti. Če so si pa kdaj kaj dali v svoj žep, pa je dolžnost države, da preveri in to onemogoča.
In, avtor, mislim, da nekdo, ki učitelje zmerja z butci, v šolstvo pač nima kaj iskati, zato je tvoj umik logična poteza.
Se strinjam ANIGU;
takih prepotentnih in arogantnih ljudi pa res ni treba v šolstvu. Sam sem pred leti delal v osnovni šoli in mislim, da kot DOBER učitelj ne moreš gledati vse le skozi denar, kot le službo, pri kateri po koncu tistih nekaj uric enostavno zapreš vrata učilnice in greš domov (karikiram), in biti gluh za takšne ali drugačne tegobe učencev oz. staršev. To ni služba, ko prideš ob 7.00 in greš enostavno ob 15.00 domov in se ti j*** za vse ostalo (BTW; trenutno delam v taki službi). Učitelj dela v VZGOJNO-izobraževalnem zavodu in vsak bi se moral tega tudi zavedati. In res upam, da bo čim več takih “učiteljic” kot je AVTOR izginilo iz šolstva, ker res ne želim, da z mojim otrokom delajo takšni učitelji, katere en drek briga za “mulce”, in jim je važna le plača. In isto velja za zdravnike ipd. Se pa strinjam, da je v šolstvu ogromno takih učiteljev in učiteljic, ki to ne bi smeli biti, sicer pa… saj to velja za vse panoge, a ne?
Atomic, očitno se ne razumemo. Poučevanje je služba, kar meni osebno pomeni, da se moram vedno maksimalno potruditi, ne glede na moje počutje, vreme, učence ali kar koli drugega, saj sem za to plačana. To ni moj hobi, s katerim bi se ukvarjala samo, ko bi mi pasalo, to ni dobrodelna dejavnost, ki bi se jo šla samo takrat, ko bi bile zvezde v pravem položaju. To je moja služba, ki sem jo dolžna opravljati kvalitetno in odgovorno.
Imam kolegico, ki poučevanje jemlje za svoje poslanstvo in za vsako stvar, ki jo naredi dodatno, pričakuje najmanj kolajno ali spomenik. Tudi za stvari, ki se meni zdijo popolnoma samoumevne. Na primer: V opisu del med drugim piše tudi to, da moramo učitelji sodelovati s starši. Meni se zdi to jasno, ona pa kar naprej stoka, koliko časa ji vzamejo govorilne ure in kontaktne minute in kako tega njenega dodatnega dela nihče ne ceni in kako požrtvovalna je. Ko smo ji nekoč razložili, da to ni nobeno dodatno delo, ampak zgolj in samo del njenega osnovnega dela, je bila pa užaljena, saj učiteljevanje (po njenih besedah) vendar ni služba. Še meniš, da ni prav, da svoje delo jemljemo kot službo?
Zakaj se ne bi razumeli? Se strinjam z vsem kar si napisala; seveda je to služba in ne hobi, dobrodelna dejavnost ali kaj drugega. želel sem samo poudariti, da je to taka služba, ki jo moraš opravljati z dušo saj delaš z in za otroke/ljudi in s tem sooblikuješ našo družbo. v končni fazi pa je to še vseeno služba, za katero želijo/mo primerno plačilo, kot tudi pri vsakem drugem delu. ni vsak za vse, nekomu leži pisarniško delo, drugemu bolj terensko, tretjemu timsko ali individualno., z ljudmi etc. in prav je tako, zato pa tudi ne smemo metati vse v isti koš. imam to srečo, da lahko primerjam različne službe, ker sem to občutil na lastni koži: ko sem poučeval v šoli, so bile določene pozitivne kot tudi negativne strani, prav tako je sedaj. v vsaki službi je nekaj slabega kot tudi dobrega. odvisno je kakšen človek si in kaj ti leži. vsak poklic pa je treba spoštovati.
Želel sem samo poudariti, kaj je oz. bi morala biti specifika učiteljevega poklica in kaj se zahteva.
Hrcek, sicer pa tista tvoja kolegica tudi rabi prevetritev možganov (kot sem povedal, imaš takšne in drugačne učitelje).
lp
Lahko mi gre samo na smeh, ob izjavah nekaterih učiteljev :)) Niti slučajno nisem arogantna, daleč od tega, je pa res, da mogoče kdaj koga moti, ker razmišljam s svojo glavo. Moti me pa to, da bodo MOJE otroke učili nekateri taki učitelji, res me moti… Ne bi mogli verjet, ampak otroci so me imeli zelo radi, starši prav tako, bil je pritisk na ravnatelja, ker se ni niti potrudil, da bi me obdržal, znanje otrok se je precej povečalo, prav tako pa tudi samopodoba nekaterih učencev, ki so ob nekaterih res arogantnih učiteljih izgubili vso samozavest. To ni samohvala, to so besede staršev. Ravnatelj pa je zaposlil sorodnico, ki je tako BTW pogrnila že v gimnaziji. Jaz sem imela Zoisovo štipendijo, s tem se sicer nikoli ne hvalim, ampak je pa živi dokaz, kakšni učitelji učijo na naših šolah. Ne pa se slepit, da denar ni pomemben in tudi jaz nisem v šolstvu delala samo zaradi tega – imela sem pa na izbiro več možnosti kot kdorkoli drug in če bi bil motiv denar, bi potem npr. raje zbrala zdravstveni sektor. Živimo pa v času kapitalizma, lepo vas prosim, denar je hočeš ali nočeš pomemben in vpliva na naša življenja, če pa želite spremenit sistem, se pa ne obnašajte kot ovce. Sicer pa 🙂 jaz ne jamram zaradi svojih financ, ker mi nič ne manjka. Materialno nisem bila ogrožena niti takrat, niti sedaj in to ni bil razlog za odhod iz tega sektorja.
Atomic, ma ne da se mi več razlagat, res, ker eni res ne boste nikoli razumeli. Če bi bilo več takih učiteljev kot je Hrček, bi bilo vsem lažje. Nikoli mi pa ni bilo vseeno za otroke, zanje sem naredila že več kot marsikdo in bom še, ampak na drug, bolj učinkovit način. Dokaz so starši, ki so me podprli. Ker sem si zanje vedno vzela čas in ne tako kot trdiš ti – na osnovi česa si sklepala, da je tako? Bom rekla še samo to – če vzameš to za žalitev ali ne, mi je vseeno – taki, s takšnim načinom razmišljanja, bi moral res zamenjati poklic, učitelj bi moral biti intelektualec, tak, ki zna razmišljat s svojo glavo, taki kot so bili učitelji včasih. Ampak verjemi mi, ko sem se pogovarjala z nekaterimi podjetniki,s katerimi imam stike, vsi se učiteljev v glavnem izogibajo! Edino priporočilo je mogoče poklic, kjer ti ni treba preveč razmišljat – npr. frizer. Dobronamerno, da ne bo pomote – vsak pač ni za vse in tudi sama ne vidim lepe prihodnosti za Slovenijo, če se bo tak trend nadaljeval. Biti učitelj je resna in odgovorna naloga, ni samo poučevanje – vsaj ne trenutno.
Kot pravnica bi samo rada dejala, naj se učiteljica1 nikar ne primerja s pravniki, ki imamo res neprimerno, neprimerno težji faks za opravit, strokovni izpit – pravniški državni izpit, za katerega se učimo po 8 mesecev in mroamo memorirat za povprečnega človeka nepredstavljive količine snovi, ne pa tistih 80 vprašanj, ki se jih majo učitelji za naučit za strokovca, ki se jih jaz naučim v 1 tednu! Nadalje nosijo sodniki res veliko odgovornost, odločajo O PRAVICAH ljudi, o milijonskih zneskih, o prostosti posameznika. Poleg tega delajo za nenormalne norme na mesec, medtem ko ste učitelji doma ob treh, tako da meni kot pravnici se zdi res BOLNO, da imamo tako primerljive plače.
Na pedagoški so itak sami študentje, ki ne bi prišli nikamor drugam, pa tudi kolikor sem jaz imela izkušnje z (osnovnošolskimi) učitelji, so to izjemno, že skoraj odurno nerazgledani in neinteligentni ljudje! Mogoče je dober učitelj 1 od stotih. Po mojem bi bila primerna plača za učitelja max 900 EUR, če majo prodajalke v Mercatorju po 600, 700. Ko pa slišim, da mate plače po 1500 EUR – enake kot okrožni sodniki, se mi naježi koža!
Naj samo še dodam, da o tvoji razgledanosti veliko pove že to, da govoriš o sodniku začetniku, pred opravljenim strokovnim izpitom. Ne vem, kaj naj bi to sploh pomenilo, take izjave pa daje oseba, ki se hvali z 18 leti delovne dobe! Samo v vednost pa naj še povem, da je sodnik FUNKCIONAR in ne JAVNI USLUŽBENEC. Kar pa seveda nič ne koristi, ker itak teh pojmov ne razlikuješ 😛
Samo še to: prav vsakemu sodniku se s svojo inteligenco in razgledanostjo lahko ti in ves ostali MON samo klanja!
Draga samovšečna sodnica1!
Malo si pristrizi krilčka, da te kam ne odpihne in si povečaj svojo razgledanost.
Veliko mojih prijateljev, ki so šli na pedagoški faks, je bilo v gimnaziji odličnih in prav dobrih – tako, da tvoja izjava s študenti, ki itak ne bi prišli nikamor, nikakor ne drži.
Za strokovni izpit se je potrebno naučiti vse zakone in pravilnike, ki se tičejo vzgoje in izobraževanja, slovensko in evropsko ustavo, vso slovnico. Tako, da tistih 80 vprašanj – ne bo držalo.
1500 € neto plače ima redkokdo. Tisti, ki jo pa ima, se je moral pa močno naprezati, da je do nje sploh prišel. Pa še to jim je uspevalo 10 let nazaj, danes se za to lahko obrišejo pod nosom (napredujejo že, denarja pa ni zato nič več).
Sicer pa, kaj potem, če je pravni faks težji od pedagoškega – to ni merilo za plačo! Moj sosed ima končano samo OŠ, pa za svoje delo dobi bistveno več kot jaz.
Pa lep dan.
No ja, pravni faks (ljubljanski ali mariborski) ni ravno simbol faksa, na katerega je težko priti. Dodajam link za dokaz:
http://www.dijaski.net/studij/pf-ul/vsi-studijski-programi.html
http://www.dijaski.net/studij/pf-mb-um/vsi-studijski-programi.html
Torej, rečimo okroglo 70 točk – sama sem imela s prav dobrim uspehom in peticami in štiricami na maturi 88 točk. Na pravu bi bila s temi točkami krepko nad povprečjem. 70 točk je torej dober uspeh in slabo opravljena matura? Ni kaj, pravniki ste se res namatrali, da ste prišli tja.
Po drugi strani pa so mnogi profesorji študirali na filozofski fakulteti … nekateri programi (sploh psihologija in tuji jeziki) pa imajo omejitev krepko čez 80 točk, psihologija celo čez 90.
Give me a break, če si izposodim tvojo frazo… – v zadnjem času ne samo, da se mi zdi, da ni nič narobe s tem, da se pohvališ s takimi stvarmi, celo večvrednostni kompleks dobivam, ko vidim kak “ološ” dobi službo na šolah po vezah, medtem ko nekateri, ki teh nimamo, se lahko zadovoljimo samo s prijavo na zavod in delom na črno… BTW saj sem srečala tudi veliko dobrih učiteljev, pa sploh nekateri so bili tudi kot osebe v redu, žal s epa s tem ne morem spirjaznit, da gre delat v vrtec tajnica, ki dela na osnovni šoli, ker se ji je tako zazdelo, pa da slišim od treh nepoznanih oseb, brez da bi sama posebej omenjala, da je ravnateljica alkoholik, potem da sprejmejo osebe brez izobrazbe in pogojev, medtem ko imaš sam vse in ostaneš brez službe… Pa ker sem delala na tisti šoli, vem, da učitelji manjkajo zjutraj za prvo uro 20 minut v razredu in še v glavnem odmorui… In nihče nič… Sam pa delaš cele dneve, nadomeščaš in potem to… Šla bi v tožbo, pa ne bi pomagalo, ker poznam sodno prakso – in to je vse ena mafija… Poznam osebno ljudi, ki so vložili tožbe in izgubili, uspešne učitelje. Pa pri nas v okolici ni samo ena šola taka, ampak je celo območje, tako da me resno skrbi, kam bom svoje otroke sploh vpisala. Pa tudi – moj življenjepis je takšen, da je lahko marsikomu za zgled, ker oprosti, 3% ljudi ima takega mogoče… Pa ne dobim niti vabil na razgovore. Tako da je jasno kam pes taco moli.
Pozdravljeni,
Moje ime je Laura in delam diplomsko nalogo na temo nordijska hoja. S klikom na spodnjo povezavo, lahko rešite spletno anketo in pomagate pri ustvarjanju diplome. 😀
Povezava do strani:
https://wwja sjaw.1ka.si/a/26633
Dragi profesorji, radi se primerjate z sodniki, motijo pa vas plače avtomehanikov, frizerk in celo mizarjev. Predvidevate, da slednji dobijo več denarja kot vi. Motijo vas sosedi ki imajo dokončano samo OŠ in dobijo več kot vi. Te osebe ponavadi delajo in si služijo denar tako, da garajo. Seveda vi imate visoke izobrazbe, opravljene imate pomebne fakse, ste izobraženi. Kdo je delal namesto vas ta čas, ko ste študirali? Mizarju bi dali 1000 EUR, sebi 3000 EUR, zdravniku pa celo 10.000 EUR. Nekomu od vas se strški za zvezke sploh ne zdijo nek strošek. Tudi meni se ne bi zdeli če bi dobil 1500 EUR plače. Država je na beraški palici zaradi tajkunov, oderuških bank in stroškov javne uprave. Kljub temu, da zapirajo tovarno za tovarno, tega trenda ne uporabijo za univerze, urade in agencije. Kdaj bodo pričeli z odpuščanji v vaših vrstah? Kdaj vam bodo znižali plače na primerne zneske od 700-1000 EUR. Če že dobite nad 1300, da ne rečem 1500 EUR bodite vsaj tiho, ker neketeri nimajo kaj jesti.
Jaz se ne strinjam, da bi se morale plače kar tako zniževati. Ne vem, plača učiteljev je sicer v primerjavi z nekaterimi drugimi res visoka – ampak dajmo tu prierjat nekje iste stopnje izobrazbe in zahtevnost dela, OK? Vseeno je malo neprimerno primerjat učitelja in frizerko – jaz sem primerjala delo izobraženih v gospodarstvu in učiteljev. Nikakor ne mehanika, frizerke ipd. – pa da ne bo pomote, cenim delo vsakega človeka.
Nikakor se ne morem strinjati s tem, da so delavci, ki so delali od 15. leta delali še za nas. Govorimo o delavcih z minimalnimi plačami, ki pazi to – prinesejo najmanj v državno blagajno, ker je zanje plačano najmanj davka. Logično? Pa če primerjaš delo frizerke – bodisi z učiteljevim, odvetnikovm, zdravnikom – ni primerjave… V času faksa sem sama opravljala eno od teh del, bilo je dokaj fizično naporno, ampak prijetno in nestresno. Zato pač vem o čem govorim. Ni pa prav, da dipl. ing zasluži 600 eur, učitelj pa vsaj 950 eur – če primerjam začetni nivo. Poleg tega pa – nas je morala večina kriti še stroške študija, ki so pa visoki.
O tveganju raje ne bi -imamo pač podjetje, kjer delavci tvegajo vsak dan, vsako uro, vsako minuto, ker delajo na višini. Kot lastnik si odgovoren, nesreča pa ne počiva. Poznam nekaj zelo tragičnih zgodb. To, če umre otrok v šoli, se lahko zgodi, ampak je precej manj verjetno, če pa se zgodi, bi se pa dalo poiskat krivca – lahko ej to učitelj ali pa vodstvo, ki ni poskrbelo za varnost. Je pa res, da te starši lahko lovijo na vsaki malenkosti, če bi želeli – treba je postaviti meje in biti diplomatski. Vs eto je zelo stresno, je pa to za nekatere managerje kar vsakdanjik. Tajkuni – to so razred zase, treba je vedet, da vsi pač niso tajkuni.
Jaz pa poznam eno, ki je s končano poklicno srednjo šolo pri privatniku dobila 1200 eur, začetnica. Jaz pa, kot učiteljica začetnica, nisem dobila neto 1000. Je bilo pod cca 980.
Tako da, zavisi, kam prideš.
Tudi od šole do šole je odvisno, koliko je stresno delo.
Jaz delam v mestni in moram priznat da je zelo stresno. kolegica dela na vasi in ne bi zamenjala z menoj.