otrok s pp v osnovni soli
Kaj pravijo strokovnjaki? Kaj pravi vzgojiteljica? Ali otrok sicer rad riše, barva, striže? Koliko je navezan na sošolce iz vrtca? Razlika je, če otrok sovraži vse, povezano z grafomotoriko, ne mara nii pisala v roki držatt ali pa, če otrok to počne rad, četudi malo slabše! V šoli ne zahtevajo perfektno pobarvanih risb, niti ne zahtevajo perfektnih risb, sama imam sina, ki ima velike težave z grafomotoriko, pa čisto solidno shaja. Pač ima likovno vzgojo največ 3. Piše grdo, na meji čitljivega, verjetno pa ez kako leto začel pisati na lap top, ker piše tudi zelo počasi. Povsod drugje je nadpovprečen. Odlično bere, še bolje računa, snov dojema ekpresno, je med posebej nadarjenimi učenci. Vem pa, da on ne bo napisal niti črke več, kot je absolutno nujno, ne bo napisal niti cifre več, kot je absolutno nujno – če pa sme pisati na PC, ni problema, bo napisal cel roman. Dandanes to, k sreči, ni več neka huda ovira, vztrajamo pa toliko, da je njegov zapis berljiv in da se potrudi toliko, kolikor vemo, da zmore. Samo zaradi tega po moji izkušnji vpisa ni treba prestavljati. Tudi logopedsko obravnavo ima mnogo otork še v 4. in 5. razredu.
sš123,
se delno strinjam z mnenjem “strokovnjaki”. Kaj pa otrok – ga šola veseli?
Mnoge stvari, ki jih starši vidimo kot težavo, otroci dojemajo čisto drugače. Kako pa se znajde sicer v vrtčevski skupini?
ne slišat trave rast na vsakem koncu. strokovnjaki ti poskušajo vsiliti vse in če jim pustis
te dobesedno naredijo …………. naj povem našemu sinu so tudi govorili, pa da ne bo ujel
vrstnikov da bo vedno samo lezel,da bo zelo težko prišel na vrh ind.
to pa vse zaradi nesposobne učiteljice v prvem razredu
ki ga je imela. potem pa se še pogovarjat z njo ni dalo.
čeprav jih je bilo v razredu 19 je bil naš vedno in povsod črna ovca in stalno so leteli podpisi za vsako figo.
Letos v drugem razredu je pa stvar čisto
drugačna zelo se je popravil da ne rečem, da je kar najboljši v razredu če ne pa
med najboljšimi.celo tako da on drugim pomaga v razredu tistim ki imajo težave.
šolo pa dela z levo roko pa še sestri pomaga pri nalogah ki hodi v četrti razred.
Malo se je zamisliti kakšni strokovnjaki delajo z našimi otroci in koliko posluha imajo za starše in otroke zraven. kajti otrok ni vedno razpoložen da bo nekemu tujcu se zaupal. naši strokovnjaki pa preprosto ne poslušajo tudi nas starše in ONI IMAJO VEDNO PRAV PA TUDI ČE SO V ZMOTI. ZA DOSEGO NJIHOVEGA CILJA BODO ŠLO TUDI ČEZ VSE MOGOČE STVARI . SRAM NAJ JIH BO!!!!!
Kot sem že omenila logopedinja ne vidi razlogov za odlog vpisa, s s.pedagoginjo pa smo bili bolj slabe sreče, od tega da se nista najbolj ujela, do tega da jima je srečanje velikokrat odpadlo…vzgojitelj pravi, da mora v 1.razred, da pa bo potrebno z njim kar oreng delat na račun slabše grafomotorike. Od risanja, barvanja ne beži, sicer ni nek risarski navdušenec, naredi pa zadani si izdelek v vrtcu, doma… Na sošolce je navezan, ima svoj krog prijateljev, v skupini se dobro počuti in dobro sodeluje. Kot sem že omenila bo v razredu kar 28 otrok, do sedaj je bilo številčno otrok na šoli v 1.razredu okoli 17-20, naša generacija pa je zelo močna. Poleg tega je v skupini veliko število otrok, ki so zelo glasni in moteči, en otrok je hiperaktiven in ti posrkajo vso pozornost vzgojitelja in se bojim, da bo moj, ki je miren in tih, prikrajšan na ta račun. Mogoče pa tudi sama pretiravam, kaj pa vem, skrbna mama pač…
Po premisleku sem se odločila za vpis ter vložila vlogo za usmeritev otroka oz. dodatno pomoč.
Hvala in lp,
.vzgojitelj pravi, da mora v 1.razred, da pa bo potrebno z njim kar oreng delat na račun slabše grafomotorike. Od risanja, barvanja ne beži, sicer ni nek risarski navdušenec, naredi pa zadani si izdelek v vrtcu, doma
NIKAKOR NE SMETE DOVOLITI DA PADE BREME VSE NA VAS ,
ČE BO IMEL DODATNO STROKOVNO POMOČ
ONI MORAJO ZAGOTOVITI DA NAREDI ČIM VEČ PRI DSP.
pOTEM SE DOGOVORITE TAKO DA BODO Z OTRIKOM DELALI TOČNO TO KJER IMA MANJKO .ČE TEGA DOGOVORA NI DELAJO KAR HOČEJO PA TUDI
ČE OTROK DOLOČENIH STVARI NE RABI.
DRŽITE TRDO PA MAGARI DA SE SKREGATE Z UČITELJEM IN SPECIJALNIM PEDAGOGOM.
NITI SE NE BAT SOCIJALNE .POVEDAT KAR SE GRE IN KJER VI VIDITE MANJKO
NAJ UPOŠTEVAJO TUDI VAŠE PREDLOGE OBVEZNO[/b]
Kako naj pomagam bratu glede športne vzgoje?
Malo sem zašla iz teme, pa vendar. Brat hodi v 8. razred osnovne šole, in že 2 leti ima probleme pri športni vzgoji. Ima odločbo, da je otrok s posebnimi potrebami in da bi ga morali pri športni vzgoji ocenjevati na drugačen način kot ostale, vendar učitelj tega ne upošteva. Letos bo imel vse predmete zaključene nad 3, razen športne. In zaradi tega se bratec veliko sekira in se mi velikokrat zjoče. Ne vem kako naj mu pomagam, vendar bi temu rada naredila konec, saj ne more učitelj postavljati svojih pravil. Starši so se z učiteljem že večkrat pogovarjali, vendar brez učinka.
Tako sem razočarana nad šolstvom v Sloveniji. Najlažje je dati učencu 1 ali 2, da bi se pa učitelj potrudil, da bi učenca motiviral in ga spodbujal, pa bi bilo že preveč. Mislim, da moram nekaj ukrepati oz. starši, vendar ne vem kam se naj obrnem. Naslednje leto gre brat na operacijo hrbtenice, tako bo celo leto opravičen pri pouku športne vzgoje. Odločena sem, da bo učitelj brata ocenil v skladu z odločbo, borila se bom do konca. Verjamem tudi to, da če učitelj ni sposoben opravljati tega dela, čaka veliko brezposelnih, ki bi delo opravljali vestneje.
Že v naprej se zahvaljujem za odgovor.
Pravičnost,
kakšne prilagoditve so napisane v strokovnem mnneju in katere v individualiziranem programu?
Če so med prilagoditvami tudi takšne, ki bi se morale upoštevati tudi pri športni vzgoji, bi se morale upoštevati, ne glede na to, kaj o njih misli učitelj.
Če starši ne morejo doseči dogovora z učiteljem športne vzgoje, naj se dogovarjajo z razredničarko in vodstvom šole.
Draga sestrica, lepo da stojite ob strani bratu. Bolj kot to, da se bojujete zanj, je pomembno, da mu stojite ob strani in mu spodbujate samozabest in samospoštovanje. Ne poznam sicer problematike vašega brata, a zagotovo bo v svojem življenju sračal še veliko podobnih ljudi, kot omenjeni učitelj telovadbe.
Oh ja..tile strokovnjaki…
Sama sem specialni pedagog, pa si ne morem predstavljati, da ne prisluhnem staršem…kaj zaboga pa naj potem nudim otrku, če ne vem nič?
glede “strokovnjaka”, ki je rekel, da bo imel otrok velike težave v šoli z finomotoriko in grobomotoriko…to nikakor ne pomeni, da ima nima dovolj razvitih sposobnosti, da programa redne OŠ nebi zmogel…le na drugačen način bi pokazal svoje znanje…posebni program ni za otroke, ki so okorni pri gibanju!
tudi logoped, ki je imel komentar na grafomotoriko me je malce zmotil…kaj grafomotorike se ne da nadomestit z današnjo tehnologijo?
in starši, ki odklanjate DSP, s tem škodite sebi in otroku…če na koncu vidite, da ni potrebna, jo preprosto zavrnete…vi odgovarjate za otroka in noben drug strokovnjak! če vi veste, da vaš otrok nekaj zmore, potem se trudite v tej smeri!
Šola lahko predlaga, odločijo se starši. Če je primer res kritičen, otrok moteč, potem ima najbrž starš manj besede.
Poglej svojega otroka, kako je zadovoljen z delom, svojim znanjem, izdelki… Potem se odloči. Zavedaj se, da na silo narediš več škode, kot koristi
Moj sin je z lahkoto prišel do konca tretjega, v četrtem ga je psihično zvilo, povsod najslabši, najbolj počasen…. kar je motilo njega, ne sošolcev, niti ne učiteljice. V peti razred je šel drugam, v šolo s prilagojenim programom, sicer enakovrednim izobrazbenim standardom kot redna oš. To pomeni, da lahko nadaljuje kjerkoli. Nikoli pa ni bil več tisti dobrovoljček, negativizem se je naselil v njem, počasi se borimo s tem, Končal je 9.r, vsa leta prav dober, nadaljuje na računalniški (3+2)
Mi smo našega fantiča vpisali leto kasneje v šolo. Ko je prestopil šolski prag je bil star 7 let in 3 mesece. Seveda me je grozno skrbelo kako bo in te dni ko zaključuje svoj 1.r sem vesela, da je za nami prijetno, nestresno šolsko leto. V vrtcu je imel 2 leti pomoči spec.ped. in lahko rečem da je prvo leto bilo krasno in ogromen napredek, v drugem letu je prišlo do menjave spe.ped., kjer se je kasneje tudi poznal upad napredka (saj sta se ujela, a kaj ko je veliko manjkala). Letos se mi zdi da smo s šolo lepo sodelovali, tako učiteljica kot vzgojiteljica sta bili krasni. Niti enkrat ni potožil da ne bi šel v šolo, otroci so ga lepo sprejeli in na nekaterih področjih je zelo dober (matematika), na drugih malo manj, ampak nižje ocene od večinoma dosega ni dobil (le da je bila pri kakšni napisana opomba “ob pomoči spec.ped.”, ali “ob ustni razlagi”). Drugače imamo za sabo tim v Mostah (logoped, RA. psiholog) in lahko tudi njih pohvalim. Govor napreduje, splošna razledanost se dviga, malo težje je z logičnim mišljenjem, pa še kaj. Ko ga kdo spozna najprej ne ugotovi da je kaj poseben, ob malo daljšem druženju in klepetanju pa se pokažejo njegovi primankljaji. Verjamem pa in srčno upam, da jih bomo ob pomoči strokovnjakov uspešno prebrodili. Verjetno sem bila edina, ki je imela pomisleke ali bo shajal v normalni šoli, a so me ravno strokovnjaki prepričali, da naj gre, proba, pa se bomo odločali korak za korakom.
Skratka kakor sem težko prišla do odločitve o odloženem šolanju se je to pokazalo za edino pravo odločitev. V tem let je zelo dozorel in vsakega napredka smo zelo veseli.
Od kdaj pa imamo v Sloveniji osnovno šolo s prilagojenim programom in enakovrednim izobrazbenim standardom? In vaš otrok iz te šole nadaljuje računalništvo na SŠ (3+2 program??)
Kolikor vem, obstajajo OŠ s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom, od koder otrok lahko nadaljuje šolanje na SŠ in sicer skrajšan 2-letni program, od koder lahko še nadaljuje katerokoli program SŠ (3-letni, 3+2, 4-letni….)
dd, res me zanima, katera je vaša OŠ s prilagojenim programom z enakovrednim izobrazbenim standardom. Pa ne zaradi tega, da bi mi želeli ta program – pri nas je že vsa ta kalvarija s šolanjem mimo….
Prevečkrat starši gurajo otroke dalje in dalje. Otrok potem sicer ima formalno narejeno šolo, a kaj mu koristi, če pa na delovnem mestu ne funkcionira primerno doseženi izobrazbi. Seveda ne mečemo kar vse otroke s PP v isti koš, ampak velikokrat je tako.
In še, a veste, da se med šolanjem otrok lahko tudi psihično zlomi in zaradi velikih pritiskov lahko zaide v duševno bolezen, posebno v dobi pubertete. A tega vam vaši prihologi ne povejo?
Prepisano iz Pravilnika o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami ter o kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami – z razlagami v oklepaju.
“6. člen
Otroke s posebnimi potrebami se usmerja v naslednje programe vzgoje in izobraževanja:
• program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo,
• prilagojen program za predšolske otroke,
• izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (večinska OŠ z dodatno strokovno pomočjo)
• prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom (za guhe in naglušne, za gibalno ovirane, slepe… programe izvajajo določeni zavodi in ustanove)
• prilagojen izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom (šola s prilagojenim programom ali “posebna šola”)
• posebni program vzgoje in izobraževanja.” (OVI oddelki oz. po novo Posebni oddelki ali PP)
Danes sem imela sestanek v šoli z Učiteljico pedagoginjo in z psihologinjo.Predlagali so mi da bi dala hči ki je v 5 razredu dala v posebno šolo.Resnično ne vem , kaj narediti.Hči mi pravi da se boji učiteljice sicer je malo bol stroga a ne vem zakaj.V tej šoli je doživela prve tri leta samo zatiranje in kričanje nanjo ter zapiranje v kabinet imeli smo hude borbe.Otrok vedno laže je bil njihov zagovor klub pričami.Letos je začela resnično slabo, še na tistem področju ki je do sedaj šel.Je otrok z posebnimi potrebami kar so med težavam v 1 razredu ugotovili .To je bil njihov zagovor da je lulala v pojstlo do konec 3 razreda ko je zamenjala učiteljico.Potem se je nehalo.Sedaj je pa ponovno v krizi ,Vsakič preden je uprašana joka in se trese kljub temu da se nauči resnično nauči in še po tem dobi 1.Ker ji da učiteljica zaradi tega ker se je naučila samo določene stvari .Pomoči ima v šoli 3 ure na teden. Ne vem kaj storiti.Jaz osebno mislim da ni za posebno šolo –a morda se motim!
Učiteljico pedagoginjo in z psihologinjo.Predlagali so mi da bi dala hči ki je v 5 razredu dala v posebno šolo.Resnično ne vem , kaj narediti.Hči mi pravi da se boji učiteljice sicer je malo bol stroga a ne vem zakaj.V tej šoli je doživela prve tri leta samo zatiranje in kričanje nanjo ter zapiranje v kabinet imeli smo hude borbe.Otrok vedno laže je bil njihov zagovor klub pričami
obstaja inšpektorat da preveri delo učitelja lahko pajih tudi tožite zaradi psihičnega nasiljanad otrokom
smo imeli podobne izkušnje samo da moi smo potem zamenjali učiteljico
dejte se shčerko pogovoriti naj vam zaupa težave in ji stojte ob strani, če ne pa šolo zamenjajte to pravico imate.
Kaj pa če jo prepišeš sama na drugo osnovno šolo? Ker ti jo najbolje poznaš in če doma zna vso snov, ni problem v njej, ampak tem kar se v šoli dogaja. Očitno oni niso sposobni opravljati svoje delo, če se jih boji. Mogoče se lahko pogovoriš še z ravnateljico ali pa kakšno svetovalno delavko, če pa nikakor ne gre pa na drugo šolo, kjer bodo imeli posluh za takega otroka. Najlaže je pa otroka, ki ni po njihovih standardih, dati na Levca, pa naj se tam z njim ukvarjajo.
Če ste v dvomih, si priskrbite drugo mnenje. Prešolanje je lahko tudi rešitev, lahko pa doseže prav nasproten učnike.
Predvsem pa poskrbite, da bo deklica dobila ustrezno psihološko podporo in pomoč.