Otrok ne ponavlja besed
Pozdravljena,
zanima me, kako spodbujati govorni razvoj pri otroku, ki ne ponavlja besed? Naš 28 mesečnik zelo zaostaja pri govoru v primerjavi z vrstniki. Razume vse, zelo rad posluša pravljice, prepeva melodije pesmic (na la-lala…), rad neverbalno komunicira z drugimi. Sliši zelo dobro. Vendar pa deček ne ponavlja besed, tako kot drugi otroci. Dejansko ni še nikoli nobene besede ponovil za drugim in to tudi zavrača, če ga spodbujamo k temu. Sicer spontano uporabi pravo besedo v pravih okoliščinah, vendar je teh besed relativno malo (ca. 15). Ko hoče komunicirati z drugimi, se obrne na starša, češ: “Vidva mu povejta, kaj želim povedati!”, sicer se ob neuspešnem sporazumevanju umakne in osami. Deček je na drugih področjih zelo razvit (sestavlja sestavljanke s 64 koščki, prepoznava skoraj vse črke abecede, ima zelo bujno domišljijo in zelo dober spomin, v grobi motoriki se kosa s precej starejšimi otroki: smuča, pleza, hodi več kilometrov dnevno …)
Torej, na kakšen način (poleg pogovora z njim, ki ga je deležen v veliki meri, branja in pripovedovanja, prepevanja) spodbuditi njegov govorni razvoj? Ali bi bilo smiselno obiskati logopeda in kaj on lahko pri tem stori?
Hvala!
Zaskrbljena mamic
Ponavljajček,
najprej bolj podrobno definiramo, kaj pomeni ponavlja besede. Ali to pomeni, da npr. vi rečete besedo in mu date navodilo, da pomovi ali to pomeni, da otrok ponavlja (imitira) besede iz okolja, ko jih sliši?
Kako je potekal zgodnji motorični razvoj? Kako ga sicer spodbujate k govoru?
S ponavljanjem sem mislila, da imitira besede in glasove, ki jih sliši. Nikoli mu nismo dajali navodila, naj ponovi za nami. Njegovi sovrstniki, ki jih poznamo, zelo radi ponavljajo besede, zvoke, ki jih slišijo. Naš fantek pa ne. Izgovarja nekaj besed, včasih nekaj pove v svojem jeziku, poje na la-la-la, sicer pa je tiho. Če z neverbalno komunikacijo ne doseže, kar želi, se jezi in postane agresiven ali pa začne jokati.
Shodil je pri še ne dopolnjenih 14-mesecih, plaziti pa se je začel pri devetih mesecih. Z njim se veliko pogovarjamo o vsem, kar vidimo in nas obdaja, o osebah, ki jih srečamo, o tem, kaj smo videli in doživeli, o pravljicah, ki smo jih prebrali, skratka o vsem mogočem. On pa na vprašanja odgovarja le s “t, t”. Ko pa mi odgovorimo s pravo besedo ali odgovorom, reče “ja”, če pa nalašč odgovorimo napačno, pa se huduje in pravi “ne, ne …” Sicer pa se pogosto gremo izštevanke in ritmizirana besedila, prepevamo pesmice. Včasih prepevamo samo na določene zloge (ba, ca, de, ge …), pri čemer včasih tudi on sodeluje in dokaj razločno izgovarja posamezne glasove, tako da se mi zdi, da ni problem v nezmožnosti izgovora posameznega glasu.
Kaj nam predlagate? Kaj še lahko storimo?
Ponavljajček,
kar veliko otrok ne mara ponavljanja, saj v neki konkretni situaciji ko od njega to pričakujemo.
Razvoj govora je odvisen od mnogih dejavnikov, na splošno potega po dveh poteh. Nekaj več na:
http://med.over.net/forum5/read.php?126,4580610,4586766#msg-4586766
http://med.over.net/forum5/read.php?126,2551855,2551878#msg-2551878.
Mogoče bi bilo v vašem primeru tudi smiselno obiskati logopeda, predvsem da vam svetuje kako in na kakšen način spodbujati otrokov govor.
Morda stoji za tem kakšna globlja težava.
Ali mislite, da ima otrok boljši vizuelni ali slušni spomin?
Res je, da veliko otrok ne mara ponavljanja besed.
Še posebno, če otrok razmišlja bolj slikovno, verjetno ne vidi smisla v tem, da bi jih ponavljal.
Ali zna izgovoriti veliko besed? Kako je z intonacijo, črkami?
Najboljši način je začeti z nečim kar otroka zanima, in preko tega ga spodbujati k govoru. Verjetno bi kaka besedna igra o otrokovi priljubljeni stvari, npr. risanki, knjigici…pomagala.
Vendar pa, ne ponavljajo vsi otroci besed. Nekateri ne govorijo kar nekaj časa, in tudi neponavljajo, nato pa kar naenkrat.
Dobro bi bilopoiskati strokovnjaka, saj je lahko veliko vzrokov zakaj ne ponavlja.