Najdi forum

Naslovnica Forum Zdravje Splošno Zdravstvo pri nas? odnos sprejemne sestre do pacienta

odnos sprejemne sestre do pacienta

se popolnoma strinjam z Zmajevko glede večine stvari…

je pa z menoj takole – če je sestra vsaj prijazna, če že nima argumentov za vse ostale ‘nepravilnosti’, potem pozabim tudi kakšno urco čakanja… če je pa sestra neprijazna, me pa pogosto pogreje – ker se nočem prepirat (če že ni ful kriza), zadnje čase na neprijaznost enostavno reagiram z neprijaznostjo – se ne zahvalim, grdo buljim vanjo ali kaj podobnega – zelo otročje, vem, ampak si vsaj mal duška dam :))
eni res niso rojeni za delo z ljudmi…

Zaposlena sem v specialistični ambulanti. Imam 27 let delavne dobe. Menda me bolniki cenijo – vsaj tako napišejo v anketni list.

V našo ambulanto so bolniki naročeni po predhodnem telefonskem naročanju. V ambulanto naj bi prišli ob določeni uri z potrjeno zdravstveno izkaznico in pravilno izpolnjeno napotnico. Pregled pri zdravniku, preiskave ( teža, višina, RR , EKG, odvzem krvi) in pisanje izvida naj bi trajalo 20 minut. Običajno se sistem sesuje že ob 9 uri ( začnemo ob 8 uri). Zakaj ?

1.) napačna ura prihoda bolnika; nekateri pridejo prezgodaj, drugi zamujajo. Izgovori so včasih upravičeni – drugič ne. Moja dolžnost ni ugotavljanje vzrokov za nastalo situacijo. Kako bi rešili zaplet vi ? Verjetno bi se vsi strinjali s teorijo, zamjena ura – ponoven obisk. Drži dokler se sami ne znajdete v situaciji, ko zamujate ( morda je krivo parkiranje, morda zastoj na cesti….). Takrat od medicinske sestre pričakujete sočutje, razumevanje, ne morete si predstavljati, da bi zaradi malo zamude morali še enkrat vzeti dopust za pregled pri zdravniku.
REPLIKA UČITELJICI: ob dveh otrocih še nisem doživela, da bi me kaka njihova učiteljica vzela v mar na govorilnih urah mimo vrste. Otroci ob zamujanju v razred dobijo neopravičeno – imam prav.

2.) urejanje dokumentacije; bilo bi sanjsko, če bi bolniki imeli urejene dokumente. Eni nimajo veljavne kartice, drugi napačno napotnico, tretji so pozabili izvide. Tu smo med. sestre zopet filter, ki filtrira slabo voljo bolnikov in zdravnika. Da ne pozabim – čas teče ( 20 minut za obisk) Ko bolniku dopovem, da pregleda ne more opraviti sem slaba med. sestra. Pa ga res ne more – brez dokumentov namreč ne morem dobiti bolnikove kartoteke, ne morem natipkati izvida.
REPLIKA UČITELJICI: otroci brez zvezka, naloge so kaznovani ( povsem neupravičeno )

3.)pregled pri zdravniku se velikokrat močno podaljša. Planiran čas je čas ki ga določi Ministerstvo za zdravje in ZZZS. V realnosti je velikokrat neizvedljiv. Še posebej, če delo moti trkanje obiskovalcev ali telefonski klici.
REPLIKA UČITELJICI: ob kontrolki po preteku časa poberete liste. Verjetno bi bilo za vas nepoimljivo, če bi jaz ali zdravnik po 20 minutah prekinila pregled – čas je potekel.

4.) zaupanje bolnik – zdravstveno osebje; brez zaupanja je stvar popolnoma brez smisla. Dandanes ni nobene potrebe za delo na silo. Vsak si lahko brez slabe vesti izbere zdravnika in med. sestro po svojem okusu. Nerodno je le, da je včasih bolniku všeč samo en član zdravstvenega tima ( med. sestra ali zdravnik)
REPLIKA UČITELJICI: bolniki so v bistveno boljši poziciji kot učenci. Veliko lažje je zamenjarti zdravnika, kot učitelja.

Kako rešujem zaplete v komunikaciji ? Predvsem z zvrhano mero dobre volje, debelo kožo, doslednostjo in poštenim odnosom do bolnika. Ob vsakem konfliktu pomislim ; Kako bi reagirala, če bi bila v bolnikovi koži ?

Po 20 letih sem svojega dela sita, počutim se iztrošeno in prazno.
Komaj še pričaram na usta nasmešek – mimogrede nisem ga dolžna poklanjati sitnim bolnikom. Nasilje na delavnem mestu – to je velikokrat verbalno nasilje bolnikov nad medicinskimi sestrami. Ironija pri tem je, da so te isti bolniki pri zdravniku polni sladkih besed o vrhunski oskrbi.

Ne me narobe razumet ! Niso vsi bolniki sitni, niti niso vse medicinske sestre dobre. Smo taki in drugačni !

Prebrala sem vse odgovore, ki so se nabrali na moj prvi post.
Medtem sem dobila tudi odgovor vodstva na pritožbo, ki je natanko tak, kot bi ga pričakovala v (za moje pojme) idealnih razmerah, tako da sem v celoti pomirjena, da vsaj nadrejeni v zdravstvu vedo, kako bi moralo biti in obžalujejo pogoste situacije, ko ni tako.
Odgovora na pritožbo sicer sploh nisem pričakovala.

Iz vsega skupaj sem se kar nekaj naučila, upam, da še kdo.
Predvsem, da če mački stopiš na rep, zacvili.
Še vedno me niste prepričali, najmanj zadnji post…
Ja pa bila tudi zame lepa lekcija: nesmiselnost prerekanja o tečnih sestrah z drugimi tečnimi sestrami. Potem: nisem vedela, da smo učitelji pri toliko ljudeh tako osovraženi – ta tema mi je kar zanimiva, mogoče bi jo odprli kje drugje in o njej argumentirano razpravljali.

Lp vsem,
zadovoljna sem pri novem zdravniku (z novo sestro), ko (in če) ne bom več, pa ga bom spet zamenjala, k čemer pozivam tudi vse vas. Pravico imate biti obravnavani z vsem ohranjanjem vašega dostojanstva, spoštovanjem itd. itd.

Zmajevka, ali si sprejeta v Polje?

Mislim, da z ljubeznijoin spoštovanjem opravljam svoj poklic.
Zato , da ne bomo vsi popljuvani, naj imajo vroče kritike tudi konkretna imena , priimke in zdr. domove oz. bolnice. Bo za vse nas lažje in manj žaljivo.

Marjeta – tudi jaz hodim ( še vedno ) rada v službo – ali na delo.

Poimenovanje pa nima smisla.

Danes bolnik čaka 10 m. in sem pa zlata………., jutri bo pa zaradi nepredvidenih zapletov v čakalnici čakal 2 uri – bom pa čarovnica nehumana.

Še sreča da nisem v tvvojem razredu-ker take zagrenjene učiteljice že ne bi imela.To je pač ena ” dobra” navada tukajšnjih ljudi :večne žrtve ,kakorkol že obrneš!
Jaz na tvojem mestu že ne bi pritala na to da moram čakat ,trkat ,poslušat tečne sestre in dohtarje!
Zatorje ti predlagam da gre privat enemu zdravniku ,tj. samoplačniško- sestra bo kar slinla od želje da ti ustreže !Pa je stvar rešena!Ostali bomo pa čakali ped vrati – saj,če je človek res bolan mu ne bo odveč nobeno čakanje!

hmmm
pa si nevede odgovorila na bistvo, draga !!!! (zanimivo ime 🙂 torej se trudijo samo sestre, ki so plačane od učinka in dobrega dela tiste, za katere pa plačuje država (beri: vsi mi) pa ne, lahko malo počivajo v službi saj imajo tudi doma dosti dela, ne 😉
v celoti se strijam z micko kovačevo ala zmajevko!
enako velja tudi za zdravnike in na sploh vse, ki so v t.i. državnih službah
pa lep pozdrav

Jaz sem sam rekla da ste mi super vsi vi ki ste toliko pridni,delovni …v državnih službah da lahk govorite o “lenih” sestrah!Leni ljudje (če spoh lahko si vzamemo to pravico da jih ocenjujemo) so v prav vseh poklicih – sem naletela že na take primerke “lenih” trgovcev/ trgovk, administratork , pravnikov , delavcev na bencinskih črpalkah…Stvar je da se ne oziram toliko- v tistem trenutku me malo ujezi ampak pomislim, da je tud tist človek neka oseba ki ima takšne in drugačne dneve!Ne pljuvam niti po učiteljih , čeprav se jih spominjam v zelo slabi luči in z težavo bi naštela vsaj dva ,ki sta se trudila ali mi kaj znanja prenesla na neki primeren način.
Tako tudi ta učiteljica (ki je neki zgoraj poslala post) – ne more za sebe govorit da je pridna,delovna in ostale oslarije-mene bolj zanima kaj govorijo o njej učenci.Saj, če bi mi vsi -ki se tukaj oglašamo -morali zdaj povedat kako dobro in uspešno opravljamo svoje delo (tudi če bi vprašali tisto “leno”sestro) bi ,mislim, vsi do enega rekli da smo full delovni,natančni.znamo se organizirat, poslušat tečne šefe, delat ne samo savoje delo ampak še delo kakšnega “lenega ” sodelava -in, v glavnem, vsi okoli nas so nikakvi, sam mi smo tolk vredi in fajn da bo kmal nad vsakim od nas kakšen svetniški sij zasijal.
Ah,prosim vas lepo – ne se tako zanašat na ta naš občutek- mislim da smo mi za druge večkrat tud leni,nedelovni ,površni ipd.
Moje mneje je, če hočeš videt slbo-boš pač videla slabo in slabe,lene,zlobne …ljudi!

Da malo razjasnim pojme glede ” privat ” ambulant.

– so popolnoma privat – se pravi greš noht pokazat in zato pač odšteješ določeno vsoto denarja.

– imajo koncesijo – pomeni, da imajo od ZZZs-ja odobreno, da jim plačajo – do določenega števila točk. Greš noht pokazat in ne plačaš.

Tem drugim se ne splača delati ” prek ” plačanih točk. Bodite fer in naredite statistiko katere koncesionarske amb. delujejo julija, avgusta ali december – januar.

Bom o izobrazbi jutri………..

izobrazba?
mislite tisto srednjo šolo, ki so vam jo raztegnili na strokovno višjo?
lepo vas prosim!

E točno to.

Zdaj pa delam magisterij z zelo zanimivo temo – katera niansa vijoličnega laka za nohte najbolj ugodno upliva na čakajoče v čakalnici v ponedeljkih.

hahaha, loti odlično…

sem veckrat v PBI. prav zanima me, katera si. si pa faca.

Ja,Loti..sem se nasmejala!

Kako se v slovenceljni oz. slovenceljke vedno znova spotikajo en ob drugega oz. ena ob drugo, in ker zmeraj pričakujejo od drugih toleranco oziroma potrditev pravilnosti lastnih izjav, se načeloma osmešijo, jezijo in kar je najslajše za tiste ,ki opazujejo , da ne vemo kdo je večji bedak (tisti ,ki tolče-zmajevka oz. tisti , ki cvili -med.sestre)…

Zanimivo. V svojem življenju sem imela že precej opravka z zdravniki in z medicinskimi sestrami. In praktično nimam nobene slabe izkušnje. Vedno sem se uspela vse zmenit. Lepa beseda lepo mesto najde. In to enostavno velja.

spoštujem poklic zdravstvenega tehnika- medicinskie sestre

ne bom presojala ali ima gospa utemeljene težave z sestro, a vem da se te težave pojavljajo
opravka imamo z dobrimi profesionalnimi sestrami in pa tudi ne
često ni zdravnik tisti, kateri odloča vstopanje čakajočih, vsaj v naši ambulanti, samo v nujnih – urgentnih primerih
sama običajno strpno čakam, a le čakajoči zaznamo na nek način, kdo gre utemeljeno pred vrsto in kdo ne, urgentni primeri, so često le dober izgovor

moti me najbolj to, da ko gre moj direktor k isti zdravnici opravi v pol ure ali manj, jaz pa v parih urah
posledica tega, je njegovo nerazumevanje tega čakanja
zoprno ane?

Sestra predlagaš da mu obrazložim da je on urgentni primer, jaz pa ne? 🙂

pa še nekaj bi dodala

v podjetjih kjer se dela efektivnih 7,30 ure, je delodajlec nestrpen do izostanka
često je naša nestrpnost pogojena z njihovo
dobrodošlo je, da nas sestra obvesti, če se bo čakanje zavleklo, ali vsaj okvirno pove koliko bo trajalo, tako da lahko delodajalca obvestimo o trajanju izostanka, da on primerno ukrepa

Spoštovana,

glede na to da delate v zdravstvu in imate možnost upogleda v zdravstveno stanje delovnih ljudi, verjetno ste ugotovila, da ste kar vredu, če po 20-ih letih dela čutite samo istrošenost in nimate kakšnih večjih zdravstvenih težav.
Verjamem, da se ne da točno planirati čas pregleda pri zdravniku, a okvirno le. Delodajalci dandanes to zahtevajo, tako da nas morate razumeti.
Sama se v službi kopljem v naročiliih storitev, računih, pogodbah, ipd in ob vsem tem neprestano ustopajo v pisarno stranke z različnimi zahtevami, dvigujem telefone, v večini primerov sama rešujem problematiko in ne le 50% pogovorov prevežem dalje.
V primeru, da bi bila neprijazna do strank, bi me delodajalec odstanil.
Vas je administracija malce bolj zajela zadnja leta, mogoče je le v tem problem, nas spremlja že dolga leta ob našem delu.
Kar se tiče organiziranosti mogoče res še niste na nivoju ostalih podjetij, saj do sedaj vas tudi inšpekcije niso tresle toliko kot nas v ostalih področjih. Ob nestrokovnosti ali škodi vas tudi niso tako pogosto, kot nas pričakale tožbe.
Čas je, da se tu kaj spremeni.
Gospa navajate kartoteke in še par drugih dokumentov.
Veste s kako raznoliko dokumentacijo se mi ukvarjamo polek svoje stroke????
Naš dohodek je odvisen od dejanske realizacije, v primeru nekvalitetnega dela oddelek ali podjetje propade, država nam nič ne iskupčka.
Ste pomislila, da ravno mi, občasno sitni pacienti in vi kot sestra financiramo vaše delo???
Zanimivo je, da često ko stopim v marsikatero lekarno, se mi dozdeva kot bi gledala počasen posnetek, če bi mi delali kot oni, bi verjetno nas srečevala nasmejane ob kakšni kavici in ne obolele, občasno sitne med čakajočimi na zdravnika.
Često sedim strpna med čakajočimi, a po parih telefonskih sporočilih delodajalca, me začne obhajati nestrpnost, pa sestri positnarim, kdaj predvideva, da bom na vrsti, je pa ne obremenjujem s tem, zakaj želim to vedeti, saj smatram, da sama zo ve, če nisem v bolniškem staležu.
Ne mi zameriti, včasih sestra, da prednost starejšim ljudem, kar pa mislim, da ni v vseh primerih vmesno, čeprav starejše ljudi spoštujem.
Smatram naj bi bil kriterij zdravstveno stanje in obveznosti čakajočih.
Včasih ravno ti starejši ljudje opravijo pri zdravniku, nato pa vneto čvekajo še par ur, ker nimajo kaj početi.

Nisem vse odg. prebrala. Meni se zdi vse to zelooo čudno glede med. osebja in zdravnikom.

Ogromno opravka sem imela z zdravniki z med. sestr. in nikoli prav nikoli nisem naletela na eno žal besedo ali od med. sestr. ali dr.To mi je vse malo čudno in mislim, da ogromno posplošujete o tem našemu zdravstvu. Če ste VI prijazni, zagotovo bo prijazen vsak, DO vas. Če ste vi živčni, sitni, tečni radi bi vsi naenkrat prileteli v ordinacijo, to je pa že druga plat zgodbe, in tukaj niso krive ne med. sest. in ne dr. Nekaj močno mora biti narobe z vami, ne pa z zdravstvom………

Bom napisala eden moj primer, ki sem ga doživela pred kratkim časom.

Tudi jaz sem bila naročena na specialistični pregle, ker zaradi službe nisem mogla opraviti tega pregleda. Na to preiskavo sem čakala tri mesece. Nato sem poklicala bolnišnico oz. med. sest, ki je zadolžena glede naročanja. Povedala sem ji lepo, lepo pozdravljeni, tukaj je ta in ta, ki sem imela danes pri vas preiskave in nisem mogla priti zaradi službe. Med. sest. mi je povedala tako: Joj gospa, sedaj pa boste morali zopet tri mesece čakati, da pridete na vrsto. Povedala sem ji, da bog pomagaj, če je tako, pa čez tri mesece bom prišla, rekla sem ohhh škoda, ampak, če je tako je tako.
Med. sest. mi je v hipu povedala, gospa pridite drugi teden na pregled. Sem ji odgovorila ohhh sestra zlata ste.
Zakaj misliš, da me je sestra naročila takoj drugi teden, ker sem bila zlobna ali prijazna??????
Današnji časi so takšni, da moraš biti z vsemi dober, ne glede na njegov poklic oz. delo.

Zame je zdravstvo ZAKON!
Nimam niti trohice pripomb.

Vsem iskreno hvala za vaše cenjeno delo!
Lep pozdrav
Doroteja

Dobro se z dobrim vrača:-)))

New Report

Close