Najdi forum

Na sistematskem pregledu pri treh letih sta me pediatrinja in psihologinja tolažili, da ima naš sin do petega leta čas, da se nauči poimenovati barve, toda ker v pol leta ni nobenega vidnega napredka, me vseeno skrbi, ali morda ni naš sin barvno slep.
Dejansko ne zna poimenovati niti osnovnih barv, kot so rdeča, rumena, modra …, in tudi če mu sama povem, v naslednji sekundi ne zna ponoviti za menoj. Barve sicer loči med seboj, tudi če so v različnih odtenkih – stvari iste barve zna sortirati skupaj – nikakor pa mu jih ne uspe poimenovati.
Ne zapomni si niti besednih zvez, kot so rumeno sonce, modro morje, zelena trava.

Ali mi lahko predlagate kakšne vaje, s katerimi bi lahko sinu pomagala prepoznati in poimenovati vsaj osnovne barve. Na koga se pravzaprav lahko še obrnem po pomoč? ali mi lahko kaj več poveste o sami barvni slepoti.

Hvala za odgovore in lep pozdrav.

Draga Enčka

Moja hči je stara 4. leta in šele sedaj s svojimi vrstniki v vrtcu začenja razpoznavat barve. Če otrok ločuje barve ni potrebno imeti skrbi. Potrpljenje. Otroci se sedaj miselno razvijajo zelo hitro, tako da je napredek viden iz meseca v mesec. Barve se učita razpoznavat skozi igro.

Lep pozdrav

Pozdravljena enčka,
kot učiteljica z nekaj izkušnjami vam lahko povem, da vaš otrok, glede na to, da loči posamezne odtenke barv, najbrž še ni barvno slep. najlažje lahko to preizkusite, če daste dve barvi, npr. rdečo in zeleno skupaj in ga vprašate ali vidi obe barvi enaki ali različni. Odgovor vam bo hitro povedal ali otrok razlikuje barve.
Na tem linku pa si lahko preberete, kaj je barvna slepota ali daltonizem, zraven pa je tudi test, ki ga lahko enostavno preizkusita.
http://www.optika-pirc.com/barvnaslepota.htm

Kar pa se tiče poimenovanja barv… V 1. razredu imam 3, sedaj že sedemletnike, ki si še vedno ne morejo zapomniti imena barv. Ampak to so otroci, ki imajo težave tudi na drugih funkcijskih področjih in imajo tudi sicer težave z zapomnitvijo.
Zato ne delajte panike, če vaš otroček, ki še 4 leta ni star, še ne poimenuje barv. Če so barve edini problem, druge stvari pa si običajno zapomni, gre, po mojem mnjenu, le za to, da otrok še ne potrebuje teh besed v svojem vsakdanjem izražanju in jih zato še ni ponotranjil.
Pozdravčki, taja

Enčka,

Delno sta na vaše vprašanje že odgovorili Mojca in Taja.

Če otrok loči barve med seboj (kljub temu, da jih se ne ustrezno poimenuje), nikakor ni barvno slep.

Osvajanje pojmov (besed) imen barv (npr. rumena, zelena itd ) je dolgotrajen proces. Predno otrok barvo ustrezno poimenuje, mora to barvo (in predmete, ki so v tej barvi; pa barvne odtenke) miselno predelati. Pojmi oziroma imena barv so namreč zelo abstraktni pojmi (torej niso tako »opremljivi« kot konkretni pojmi npr. miza. K hitrosti običajno niti ne pomagajo besedne zveze kot so npr. rumeno kot sonce – seveda je odvisno od otroka. Bolj pomaga, da se osredotočimo le na eno barvo in z drugo barvo nadaljujemo, ko otrok ime prve bolj ali manj »obvlada«.

Nekateri otroci osvojijo imena barv prej, drugi kasneje. Če pri svojem delu otroke »učim« pojme oziroma »imena barv« običajno traja od 2 do 6 mesecev (ali pa še več), da osvojijo ime ene barve.

Lep pozdrav, Petra

Pošlji oblikovano (04-05-05 19:56)

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close