Najdi forum

ne dobim izvida

Spoštovani,
na pregledu pri specialistu sem bil že dvakrat, nazadnje januarja 2017.
Kljub pozivu še vedno nisem dobil izvida pregleda (pogovora), torej ne pošljejo izvida pregledov ne pacientu ne družinski zdravnici.
Kaj lahko storim, da pridem do izvida?
Lp.

Pozdravljeni!
Vaše vprašanje me je presenetilo. Pravica do obveščenosti pacienta o njegovem zdravljenju je ena od pravic, ki jo določa Zakon o pacientovih pravicah, ki je objavljen v Ur.l. RS št. 15/08.
Za pripravo odgovora sem povzela določbe zakona, ki so v danem primeru najverodostojnejše.

V 5. členu zakona je zapisano, da ima pacient pravico do obveščenosti in sodelovanja.
V 18 členu je v točki 3 zapisano:
“Pisno strokovno mnenje prejme pacient na koncu pregleda oz. najpozneje v treh delovnih dneh po opravljenem pregledu. V nujnih primerih je treba pisno strokovno mnenje pacientu sporočiti takoj.”

Citirala bom še druge tri člene, katerih besedilo se tudi nanaša na reševanje vašega problema:

20. člen
(obveščenost pacienta in pojasnilna dolžnost)
(1) Pacient ima pravico, da je zaradi uresničevanja pravice do samostojnega odločanja o zdravljenju in pravice do sodelovanja v procesu zdravljenja obveščen o:
– svojem zdravstvenem stanju in verjetnem razvoju ter posledicah bolezni ali poškodbe,
– cilju, vrsti, načinu izvedbe, verjetnosti uspeha ter pričakovanih koristih in izidu predlaganega medicinskega posega oziroma predlaganega zdravljenja,
– možnih tveganjih, stranskih učinkih, negativnih posledicah in drugih neprijetnostih predlaganega medicinskega posega oziroma predlaganega zdravljenja, vključno s posledicami njegove opustitve,
– morebitnih drugih možnostih zdravljenja,
– postopkih in načinih zdravljenja, ki v Republiki Sloveniji niso dosegljivi ali niso pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja.
(2) Pojasnila iz prejšnjega odstavka mora zdravnik, odgovoren za zdravljenje, pojasniti pacientu v neposrednem stiku, obzirno, na pacientu razumljiv način oziroma skladno z individualnimi sposobnostmi sprejemanja informacij, v celoti in pravočasno. Za operativni ali drug medicinski poseg, povezan z večjim tveganjem ali večjo obremenitvijo, pacientu da razumljiva ustna in pisna pojasnila zdravnik, ki bo opravil medicinski poseg, če to ni možno, pa drug zdravnik, ki je usposobljen za tak medicinski poseg.
(3) Pacient ima pravico do sprotnega in podrobnega obveščanja o poteku zdravljenja ter po koncu medicinskega posega oziroma zdravljenja pravico do obveščenosti o rezultatu zdravljenja oziroma morebitnih zapletih.
(4) Pacient, ki ni sposoben odločanja o sebi, uresničuje pravice po tem členu v skladu z zmožnostmi, ki jih dopušča njegova sposobnost razumevanja.

21. člen
(sodelovanje pacienta)
Pacient ima pravico, da po pridobitvi pojasnil iz prejšnjega člena dejavno sodeluje pri izbiri načina zdravljenja.

22. člen
(izjeme od pravice do obveščenosti pacienta)
(1) Pacientu se sme le izjemoma zamolčati podatke o njegovem zdravstvenem stanju, če zdravnik glede na okoliščine oceni, da bi mu takšno obvestilo povzročilo resno zdravstveno škodo, razen kadar pacient, ki je sposoben odločanja v svojo najboljšo zdravstveno korist, izrecno zahteva, da je o svojem zdravstvenem stanju popolnoma obveščen. Razloge za zamolčanje podatkov se ločeno dokumentira v zdravstveni dokumentaciji.
(2) Zdravnik mora spoštovati pacientovo zahtevo, da se mu podatki o njegovem zdravstvenem stanju ne sporočijo, razen če bi drugim grozila resna zdravstvena škoda. Zahtevo pacienta se ločeno dokumentira v zdravstveni dokumentaciji.

Besedilo teh členov razumljivo podaja pravice, ki jih ima pacient v zvezi z obveščenostjo in svetujem vam, da se o tem pogovorite z vašim osebnim zdravnikom, katerega dolžnost je, da razreši vaš problem.
Lep pozdrav!
Nada Irgolič, mag. farm., spec.

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close