MOTNJA KONCENTRACIJE IN SPOMINA
Hčerka hodi v 9 r. devetletke. Vsak dan posebej se mora učiti seštevanje in odštevanje, ker naslednji dan že vse pozabi. Bojim se ker bodo drugi teden pričeli s poštevanko. Kontrolno je pisala katastrofalno. Povedati pa moram da vadi vsak dan. Učiteljici se ne zdi nič posebnega imam občutek, da misli da se z otrokom ne ukvarjamo dovolj. Poskušamo ji pomagati, pa se bojim da preveč pritiskamo nanjo in da rabi še kakšno drugo dodatno pomoč.
Zanima me kje se ugotovi da ima ima otrok težave z koncentracijo in spominom?
Najprej, koliko je hčerka stara. Mislim, da ste napačno napisali razred v kateri hodi. Seštevanje se učijo že v 1. razredu.
Učenje v nižih razredi mora potekati skozi igro. Seštevajte stvari, npr. jabolke, orehe muce,.. Treba je otroku omogočiti vizuelno zaznavo tistega kar počenja. Dokler ne razume pomen seštevanja in odštevanja ne bo se nikoli naučil gole računske operacije. Najpomembnejše je pri otroku razviti občutek za logično sklepanje – razmišljanje. Test za spomin lahko naredite sami zelo preprosto. Vzemite tri škatle različnih barv in naj otrok v eno položi svojo najljubšo igračo. Drugi dan naj jo gre iskati. Videlo se bo ali se spomne kje jo je odložila in v katero škatlo. Z otrokom se je treba ukvarjati skozi igro, nikakor pa ne kot obveza, da se mora nekaj naučiti. Sicer se otrokova podzavest upre.
Tina,
potrebno bo utrjevati količinske predstave – kot vam je že povedala Lameh – s štejem konkretnih različnih predmetov. V vsakdanje življenje vključite tudi navodila, ki vsebujejo številke. npr. prinesi mi 5 jabolk (ko jih presene, jih prešteje). S konkretnimi predmeti (ali prsti) rešujeta tudi račune. Ne gre toliko za to, da si hči zapomni npr 5 +10 = vedno 15, temveč da razume operacijo seštevanja in ima osvojene količinske predstave 5, 10 in 15.
Pomembno je tudi, da ve, kako si številke sledijo, katera je večja, naslednike in predhodnike danega števila.
Nekaj nasvetov tudi v knjigi Težave pri računanju ali v odgovoru
Lep pozdrav, Petra