Logoped
Imela bi malček zasebno vprašanje za logopedinjo,če lahko?
Naša štiriletnica v vrtcu ima logopedinjo letos od marca. V začetku je bil zelo velik napredek,sedaj so pa kar nekako obstale. Vadita 3x na teden in ko jaz gledam tisti zvezek za vaje,sem se kar malo zamislila. Samo neke bu bu,pa pa,bo bo.
Ker naša punca je sposobna govorno več,pa ne da bi jo zagovarjala. Čudi me tudi to,da logopedinja sploh ni opazila,da ne izgovarja črke L in še par malenkosti je. Brez zamere,toda prej sem se hotela malo pri Vas zanimati,kakšne so sploh vaje za izgovorjavo. Ker naša ponavlja besede,toda ne povezuje jih v stavke. Opazili pa smo,da preko pesmic začne povezovati stavke. Tako,da ji mi doma večkrat na dan zapojemo (seveda z njo skupaj) pesmice in razne izštevanke in uganke.
Preden se bom pogovorila z logopedinjo,bi Vas prosila za nasvet oz. če mi lahko nekako poveste,kakšne so vaje.
Tudi barve obvlada skoraj vse, občutja in sladko,kislo,slano tudi pove že kar več kot eno leto in sem danes opazila,da so vadile. Ne vem no? Mogoče malo preveč kompliciram,toda ne zdi se mi ravno pravilni pristop.
Ne mi svetovati,naj se obrnem na najbližji center(to je pri nas center za korekcijo sluha in govora),ker ta dotična gospa je ena izmed glavnih akterjev v tem centru in zato se tudi nočem zameriti preveč ,sploh pa ne skregati ker bi res rada,da se naši punci čimbolj omogoči čim hitrejši razvoj govora,ker zelo dojema in tudi več psihologov je ovrglo razne diagnoze,ki so ji hoteli prilepiti,amapk tle ji malo manjka. Mislim,pa tudi to se dogaja zaradi tega,ker je nedonošenček(26.T).
In še vprašanje? Je mogoče lahko dedno,ker moj nečak(od moje sestre) je zelo pozno spregovoril in drugi nečak(od svakinje )tudi. Bila sta stara več kot štiri leta?
Že v naprej hvala za odgovore in lep pozdrav iz meglene primorske.
D.Kričej
anajmed,
vaj , metod in način je kar nekaj. Res pa je, da se pri tem tudi upošteva otroka in je pristop individualen. Pa tudi vsak(a) logoped(inja) si vaje,metode in postopke malce prilagodi svojim pogledom oz. načinu razmišljanja.
Nehvaležno je govoriti o delu kolega, še bolj če pred seboj nimaš otroka. Zato bo najboljše, da za vse,kar vas zanima vprašate kolegico. Povejte si tudi svoja opažanja. Sem prepričana, da vam bo vse razložila. Če boste še vedno v dvomu, se lahko obrnete na drugega logopeda (drug kraj) ali pa zaprosite za terapijo pri drugem logopedu.
Včasih določene vaje, metode ali načini (na videz) izgledajo neprimerni, ampak vse ima svoj smisel. Tudi »bu –ji«, »pu – ji«, »hov – hov -i«, »brr – i« in podobne reči (zlogi, onomatopeje …). Včasih je namreč potrebno »utrditi« nek jezikovni nivo, da je skok v naslednji jezikovni nivo lažji. Res je tudi, da se govor razvoja v »skokih«, ki so lahko še bolj očitni pri otrocih, ki sicer zaostajajo v razvoju govora. Tako, se lahko zdi, da govor nič ne napreduje in otrok stoji na mestu, ampak tudi v tem »času mirovanja« se dogaja marsikaj (npr. širi pasivni besedni zaklad). Vendar je to stanje samo začasno in kaj hitro se zgodi nov »skok«. Mogoče samo 1% otrok ostane v fazi mirovanja oz. nenapredka dalj časa – ampak običajno so vzroki v večjem, splošnem zaostanku in motnji v duševnem razvoju.
Nedonošenčki, so zaradi svoje specifike, pač pod drobnogledom različnih strokovnjakov. Pri tehtanju oz etiktiranju z diagnozami je vedno potrebno imeti v mislih dejansko starost ( z upoštevanjem nedonošenosti) in kronološko starost.
Govor sam se ne deduje, ker je pridobljena in ne prirojena sposobnost. Dedujejo pa se nekatere spretnosti, ki govor samo omogočajo (motorična okretnost, anatomske značilnosti…), pa še to ne »križno« v smislu nečak slabo govori, moj pa tudi zato – bolj pomembne so preddispizicije staršev in starih staršev.
Naj te pomirim, anajmad. Moj sin je začel z logopedom pri 4,5 let, govoril je “kot strgan dohtar”, edino glas R mu je delal težave. Začel je na enak načim – bu, bada, daba, baba, dada, dade in podobne zveze, ki se zdijo totlano brezvezne, a če jih doma dosledno treniraš, prinesejo velikanski napredek. Verjemi, da se je tudi meni sprva zdelo malo “mimo”, da otroka, ki izstreli besedo “enciklopedija”, “paleolitik” in še mnoge druge, res zapletene besede, ki jih mnogi odrasli izgovarjajo narobe, zdaj trenirajo z nekimi bubuji. Na lep način sem vprašala, zakaj tako in logopedinja me je povabila zraven k uri in mi vsako vajo lepo razložila, kaj je njen namen in kaj z njo dosežemo. Ker hodiva na ZGN, je tam itak zaželjeno, da je starš, sploh ob manjšem otroku, pri urah zraven, da se tudi nauči pravilno vaditi doma. Kar je meni osebno zelo všeč.
Imaš vso pravico, da strokovnjaka, ki se s tvojim otrokom ukvarja, zaprosiš, naj ti razloži, kaj počne in čemu to počne. Naj ti razloži in pojasni, da boš sama mirna, s tem pa boš tuid otroku veliko pomagala, saj otroci takoj zaznajo, če smo starši do česa skeptični in se temu primerno tudi odzovejo.
Srečno!