Naslovnica Forum Življenjski slog Zdravo življenje Hujšanje LCHF (low carb high fat)

LCHF (low carb high fat)

Prosim za argumente PROTI, ker tiste ZA poznam.
Poznam veliko ljudi, ki so končno uspešno shujšali po tem načinu prehrane.
Poznam več ljudi, ki se že dlje časa tako prehranjujejo, pa jim nič ne manjka, kvečjemu bolj zdravi so (in vitki).
Kakšni so pravzaprav argumenti proti? Hvala.

Meni osebno edino to morda ni všeč, da vsak dan ješ meso. Sicer pa se mi zdi smiselna. Le nikoli nisem zdržala dlje časa 🙂

Mesa ni treba jesti vsak dan. Lahko se tako prehranjuješ, tudi če si vegetarijanec. Potrebuješ pa beljakovine, in sicer toliko, kolikor jih priporočajo tudi uradne smernice prehranjevanja, ne več (ali manj)! Uživaš pač jedi, ki imajo dovolj beljakovin, pa niso meso (vsaj ne vsak dan).
Hvala za komentar!

Osebno ne vidim razloga proti.
Razen tega, da se je treba držati ;))
Če ti znese, go for it. In izbiraj čimbolj kvalitetna živila. Ekološka jajca, mlečne izdelke pašnih krav in čim manj predelano maslo itd.
Jaz se tudi odločam, samo je glavi težko rečti adijo hidratom.
Še to, ne poslušaj tistih, ki te bodo prepričevali, da telo nujno rabi OH.

Res je, ni proti argumenta. Edina dieta, oz način, ki je meni zdržal več, kot 4 dni
(več kot leto)

Midva z možem sva tako hujšala, mož 6 kg v 4 tednih, jaz 4 kg. Bila sva zelo presenečena, ker to dejansko ni dieta, v smislu, da bi se odrekal, bil lačen ali karkoli. Sem tudi kakšno sadje več pojedla, kot so mi predpisali (tj. 1 kos), ampak tudi 4 kose… in oreški za malico, res nisva bila lačna. Poznalo se je, kako so jedi bolj hranljive… Vendar pa sem jaz potem dobila + nosečniški test, nekaj časa sem še nadaljevala, potem mi je pa šlo ves čas samo na bruhanje, ne da bi se mi način prehranjevanja kaj zameril, ampak nisem mogla kuhati, nisem mogla videti nekega olja v ponvi ali mesa ali… tako da sem nekaj časa jedla samo sendviče in sadje, pa še to malo obojega, odpor do hrane. Sedaj se stvar po nekaj tednih umirja in bomo videli, kdaj bova lahko spet nadaljevala. Sva pa bila res presenečena, kako učinkovito to deluje. Lahko popiješ kak kozarec vina ob jedi, lahko vzameš sir za malico na kavč, oreške… fajn je. Samo nosečniški hormoni pa res naredijo zmedo in zgaga in hrana bljak. 🙂

Bi mi morda lahko kdo malo olajšal in napisal jedilnik za recimo 2 dni? Hvala!

Hvala za vse komentarje.
Vidim, da se vedno več ljudi tako ali podobno (manj OH!) prehranjuje.
In kolikor spremljam (predvsem) tuje spletne strani in posnetke, vidim samo prednosti tega načina prehranjevanja, ki pa ga je vseeno treba fajn naštudirati, čeprav je na videz zelo enostaven.

Jaz se počutim veliko bolje že samo, če omejim oh. Po vseh teh letih sem sicer ugotovila, da se zjutraj najbolje počutim, če jem kruh, potem pa oh več ne rabim. Včasih si zjutraj naredim jajca, samo več dni zapored jih pa ne morem.

Meni se zdi predvsem problem, ker se ne ve, kak je pomen maščob. Zadnje čase sem se kar veliko zanimala za to… torej, problem je, če jemo samo zelenjavo, pa brez maščob. Potem kemično ni mogoče, da se ta zelenjava absorbira v telo. Pri teh low carb je predvsem poudarek, da je ustrezna spremljava maščob… tako imaš potem res presenetljiv občutek sitosti dlje časa… jaz več ne jem jogurtov z manjšo maščobo, ker sem prebrala, da je širitev te ideje ravno vodila do epidemije debelosti v razvitem svetu. Zakaj? Ker znižano maščobo spremlja dodaten sladkor. Strokovnjaki za metabolizem – in ne mislim priučenih, ampak dejanski znanstveniki za to področje – poudarjajo, da je treba uživati polnomastno hrano.

Zdaj, jedilnik za dan ali dva težko napišem, ker pač izbiraš iz nabora hrane:

Jaz sem si vsak večer skuhala večjo posodo čaja (zeleni, sadni – zlasti hibiskusov) in to potem pila od jutra. Prva stvar je bila skodelica čaja. Šele nato priprava zajtrka.

zajtrk: moški 4 jajca, ženska 2 jajci dnevno: bodisi kot omleta z gobicami, bučkami, čebulo; lahko tu in tam tudi s pršutom; bodisi kuhana ali kuhana s čebulo kot solata; bodisi na oko; jaz sem večkrat jedla tudi bučke na žaru; pa navadni jogurt in sadje. Aja, jaz sem večkrat za zajtrk ali malico jedla tudi zelenjavno ribo od Delamarisa, ampak mislim, da ima nekaj dodanega sladkorja in da ni tisto optimalno živilo za hujšanje. 🙂

malica: oreški: brazilski, madlji, lešniki, orehi, tunina konzerva, kdor to mara (jaz ne :)).

kosilo: 3x tedensko riba (v Lidlu imajo poceni Orado, hiter obrok); 1x tedensko jetrca (ta so res super živila, vse vsebujejo, kar je mogoče); pa 1x tedensko govedina; ostalo pa še puran, piščančje meso; delala sem zelenjavne juhe (cvetačno, iz buč hokaido; paradižnikova, iz bučk, mešano zelenjavno) ter 1x tedensko govejo juho. Ob tem pa veliko zelenjave, velike solate z bučnim oljem.

večerja: sir, jogurt, oreški ali pa kar je ostalo od kosila.

Sami recepti so odvisni tudi od tega, koliko teže bi rad dal dol. Če si na 65 kg in bi rad shujšal dobrih 5 kg, je ok tudi korenček in čebula; če imaš 120 kg in bi rad shujšal 50 kg, pa se je nekaj časa treba odreči tudi vsemu, kar raste pod zemljo, torej ne le krompirju, ampak tudi čebuli in korenčku.

Pri manjših ciljih (torej 5-10 kg) hitro minejo 4-5 tednov, potem se pa lahko občasno doda krompir, polnozrnat kruh in 1x tedensko po želji karkoli.

Torej, je se pa nikakor ne: sladkarij, sladkih pijač, pomfrija, pohanega, bel kruh, keksi ipd.

Jaz se trenutno ne prehranjujem po tem planu, ker sem noseča in me mučijo hormoni, upam pa, da se bom kmalu spet počutila normalno in ne bom samo na kruhu in sadju. 🙂 Vseeno pa se še zmeraj izogibam sladkarijam, sladkim pijačam, tudi testeninam, pomfriju…

Veliko sreče! Moram povedati, da sva se z možem čudila, zakaj tega ne vedo prav vsi, ki želijo shujšati, ker je res super, če hočeš neke rezultate, pa res nisi lačen ob tem. Po kakem tednu že občutiš, da ti je telo začelo delovati na maščobe in vidiš, da imaš manj obrokov, kot sprva. Zvečer si še kar sit in morda poješ kaj res majhnega, kak jogurt, jogurtov napitek Slim fit ali kaj takega. In tehtnica pokaže vsak dan kakih 200 g manj, kak dan stoji, potem pa spet dol.

Je pa res, da si je to treba malo bolj načrtovati. Jaz sem na začetku naredila prav jedilnik, da sva nakupila potrebno hrano, ker je to zmeraj sveža hrana, ne iz paklov… eno je juha iz sveže cvetače, drugo pa goveja iz paklca… enako glede testenin, te so lahko dolgo v predalu, tudi kruh se da kupiti kak črn in drži par dni in si gor kaj namažeš… ko pa izločiš OH, pa je vse dosti bolj sveže in je pač treba stalno hoditi v trgovino. Kakšna stvar tudi ni ravno poceni, denimo ribe in oreški. 🙂 Ampak je pa veselje, ko gredo kg dol.

Aja, še gibanje: zelo zmerno, normalno, nič kaj posebnega, česar potem ne bi mogla stalno vzdrževati.

Najlepša hvala za tole! Si mi veliko pomagala! Sicer sem o tem že kar nekaj brala, a vseeno. Imam rada konkretno. Srečno!

Ampak kaj pa jetra in ledvice? Imaš lahko z njimi zaradi take prehrane kake težave? Ali pa z drugimi organi? Zakaj ja ali zakaj ne?

Dosti manj imaš težav z jetri in ledvicama, če ješ tako hrano, kot pa ocvrto, industrijsko prepripravljeno, cestno hitro ( burek, kebab, baklave, albanski kruh). Pa jasno pekovske izdelke ( kruh, pekovsko pecivo, piškoti, ostale sladice, razen sladoleda z manjšo vsebnostjo sladkorja – tam nekje do 15 gramov na 100 gramov izdelka ipd) Pa delikatesnih izdelkov ne smeš jest , razen pršuta in šunke se jih je treba izgobat, zaradi aditivov, kot so solitrne soli, umetne arome dima, ojačevalcev okusov. To najbolj obremeni jetra in ledvici.

Najbolj zdravo “meso”: morske modre ribe, losos, tuna, jagenjček, divjačina ( če ste ljubitelji), domača perutnina ( ne industrijsko rejena), pa jetrca.

Maščobna živila in maščobe ne zakisajo ledvic in jeter, niti celega telesa. Imajo nizek glikemični indeks. Vsa ostala živila, navedena v prvem odstavku, pa zelo.

Malo zanimivosti:

https://www.aktivni.si/prehrana/diete/skrite-pasti-gi-diete/

New Report

Close