Najdi forum

Kvadrat in pravokotnik

Sin, ki hodi v 3. razred OŠ ima v matematičnem del. zvezku narisanih nekaj kvadratov, pravokotnikov in še nekaj drugih likov. Naloga se glasi: napisati mora, koliko je pravokotnikov, koliko je pravokotnikov, ki niso kvadrati, in koliko je kvadratov. Pomagal sem mu pri tej nalogi in povedal, da je vsak kvadrat tudi pravokotnik, ni pa vsak pravokotnik kvadrat in skupaj sva prišla do rešitve, da je na sliki 5 pravokotnikov (3 kvadrati in 2 pravokotnika, ki nista kvadrata). Fant je ponosno pokazal nalogo, tovarišica pa je rekla, da je narobe. Kaj naj storim ?
Mar kvadrat res ni pravokotnik?

sej mogoce se motim, samo mene so ucili, da ima kvadrat vse stranice enako dolge, pravokotnik pa po dva razlicna para stranic (dve krajsi in dve daljsi)….

Narobe je že to, da ni sam napisal naloge

Kvadrat spada med pravokotnike,pač tudi profesorji so zmotljivi. Tako kot bi rekel,da enakostranični trikotnik ne spada med trikotnike, naj to pove tršici 🙂 Sem že dostikrat to doživel,ko sem inštruiral,da imajo pač prfoksi svoj pogled.

Jack, prav imaš ti, ne učiteljica. Kvadrat je v bistvu enakostranični pravokotnik, saj ima 4 kote, ki vsak merijo po 90°.
Kakšni ljudje učijo naše otroke!

Imaš idealno priliko, da otroka naučiš nekaj o življenju. In sicer:

– vse je stvar definicije. Če definiramo pravokotnik kot nekaj, kar ima 4 prave kote, potem…., sicer pa…
– učitelj uči po neki definiciji in temu se je treba pač prilagoditi, ker ni od učitelja za pričakovati tovrstne fleksibilnosti…
– obstajajo pa druge definicije, po katerih pač učitelj nima prav

Tako bo otrok spoznal (če še ni), da njegov učitelj nima absolutno prav, pa tudi da se je v šoli treba prilagajati. Isto se mu bo potem seveda godilo v službi v odnosu s šefom…

Drug problem pa je seveda v tem kdo in kaj so naši učitelji. Osnovni problem je v tem, da je razen peščice zanesenjakov, ki so učitelji, ker tako v srcu čutijo in so vredni vsega spoštovanja, med njimi žal veliko več onih drugih.

Katerih?
Pedagoška fakulteta je pač žal odložišče faliranih študentov, ki drugje niso uspeli, oziroma študentov, ki se drugam niso upali, med učitelji pa je tudi veliko takih, ki so slabi pedagogi, ki so slabi kot ljudje, ki si med otroci zdravijo svoje komplekse in frustracije.

In če pogledamo kakšne so plače šolnikov in upoštevamo dejstvo, da je šolstvo tipična državna inštitucija (kot recimo pošta ali železnica), v kateri veljajo toga uradniška pravila in kjer napredovanja verjetno praviloma niso povezana s strokovnostjo ampak s čim drugim, potem je jasno kako je s to zadevo.

In kdo je kriv?
Država. Ker jim tak sistem ustreza, ker jim ustreza, da šolski aparat vzgaja poslušne ljudi, da jih “pravilno” socializira, to pa lahko seveda dela samo poslušen, slabo plačan in ne preveč pameten kader.

Pozdravljen!
Mi je grozno zal, da mislis, da je Pedagoska fakulteta “odlozisce faliranih studentov”, ker na tvojo zalost ni tako, vsaj v vecini primerov ne. Sem absolventka Pedagoske fakultete v Mariboru, kljub temu, da bi lahko bila absolventka katerekoli druge fakultete, tudi medicinske. In prav tako se je veliko mojih drugih studentskih kolegov in kolegic odlocilo za ta studij, pa ne zato, ker bi bili falirani.
Me pa zanima katero fakulteto imas ti koncano in kaksne izkusnje imas, da lahko tako sodis.
Lp, Mojca.

Mojca,lahko pa bi pokomentirala tudi Jackov problem,pa ga žal nisi,tudi prav…..Jack,ti imaš prav,ampak prav ima tudi učiteljica…..namreč otroci morajo poznati različne like,valj,stožec,trikotnik,pravokotnik,kvadrat………ko zagledaš valj,rečeš da je to valj,ko zagledaš pravokotnik,rečeš da je pra….ko zagledaš kvadrat,rečeš……..važna je razpoznavnost…..res pa je,da imata tako pravokotnik kot kvadrat vse štiri prave kote…..če so bili na sliki 3 kvadrati in 2 pravokotnika,je odgovor 3 kvadrati in 2 pravokotnika ki nista kvadrata…..lahko pa bi kot opombo napisal ,da ima vseh pet likov vse prave kote…..

Vse lepo in prav, zahvaljujem se za mnenja in razmišljanja, vendar zakaj je pa potem v nalogi poudarjeno “KVADRATI, KI NISO PRAVOKOTNIKI” in pravokotniki in kvadrati. To pomeni (po moje), da je učna snov le želela poudariti, da je tudi kvadrat pravokotnik. Ali obstaja kakšna višja inštanca, na katero se naj obrnem, brez da s tem škodim učiteljici, ki je sicer zelo v redu in super in jo sicer zelo cenim. ?

Pozdravljen!
Po mojem mnenju in izkusnjah (praksa) se v takem primeru vedno za mnenje vprasa se drugo uciteljico oziroma profesorico iz iste stroke, ponavadi tudi iz iste sole. Sele kasneje gre pritozba visje. Obstaja tudi strokovna komisija, ki ugotavlja uciteljeve napake, vendar gre v takem primeru potem za uradno pritozbo. Mogoce se da urediti samo s pogovorom in z mnenjem drugega ucitelja.
Lp, Mojca.

No, moje “strokovne” mnenje izhaja iz posameznih primerov iz časa mojega študija, ko so nekateri moji vrstniki po “porazu” na tehničnih fakultetah briljirali na pedagoški fakulteti. Govorim pač o svojem mnenju, ki je lahko morda tudi napačno, tako kot ti o svojem, bi bilo pa zanimivo prečitati kako preiskavo, ki bi strokovno primerjala uspeh dijakov v srednjih šolah z njihovo kasnejšo uspešnostjo na fakulteti, čeprav so poznani primeri odličnjakov v srednji šoli, ki so kasneje pogoreli in seveda obratno.

Seveda pa je tudi vprašanje, kako je uspeh na fakulteti povezan s kasnejšo uspešnostjo pri opravljanju poklica. Tudi tukaj po mojem ni neke direktne korelacije.

Je pa ena izmed temeljnih razlik med šolniki in ostalimi poklici (po mojem) v tem, da se je v ostalih poklicih danes nujno permanentno dodatno izobraževati, da so obremenitve ljudi verjetno v povprečju večje (zelo veliko ljudi na odgovornih delovnih mestih dela več kot 8 ur na dan). Točnih razmer v šolstvu seveda ne poznam, predvidevam, da se učna snov iz leta v leto spreminja minimalno, da so sicer velike potrebe po dodatnem izobraževanju na samem pedagoškem področju, ne vem pa koliko so taka izobraževanja šolnikom dostopna in koliko se jih v resnici poslužujejo in seveda kako sploh meriti napredek in kvaliteto dela učitelja.

Moja izobrazba pri tem sploh ni pomembna, v nobenem primeru nimam pravice soditi, si pa vseeno upam povedati svoje mnenje in seveda opazovati reakcijo, morda bom svoje mnenje po debati v tem forumu spremenil.

Drugače pa sem nasplošno skeptičen glede celotnega šolstva in VEM, da lahko vsakdo, ki je srednjo šolo naredil z dobrim uspehom prigura do doktorata, če je le pripravljen vložiti dovolj energije.

Kaj boš imel od tega, če boš dokazal, da učitelj nima prav? Samo svojega otroka boš izpostavil. Za to ni nobene potrebe in nobenega smisla. Naj se otrok nauči, da je na svetu več resnic in da je v pravem trenutku treba uporabiti pravo!

Prav je, da zelis zadevo razčistiti. Kokorkoli že, ne vem ali je naša šola postala res tako zahtevna, da morajo starši pomagati otrokom pri nalogah. V mojih časih smo naloge pisali v odmorih pred učno uro, pa smo tudi končali univerze.

Jack, jaz cirkusa iz ene naloge ne bi delala. Bi pa morda učiteljico ob priliki povprašala na govorilnih urah, kako to tolmačijo, ker si pač otroku pomagal in je bilo narobe, pa bi videla, kaj bi mi razložila. Lahko je pač naredila napako, lahko pa rešitve avtorjev drugače (morda tudi narobe ampak tako pač je…) pravijo.

Na tvojem mestu, bi jaz upoštevala nasvet od Špele. Mislim, da je res nesmiselno delat cirkus iz tega. Pogovori se z učiteljico na pogovornih urah. Kar se tiče kvadratov in pravokotniko pa kvadrat je pravokotnik ni pa vsak pravokotnik kvadrat. Se mi pa zdi, da je mogoče težava v besedi paralelogram, kamor sodijo kvadrati, pravokotniki, rombi,… Sicer ne vem če se to učijo že v 3. razredu OŠ, učiteljica pa to zagotovo pozna. Mogoče izhaja pomota iz tega. LP

Edi,
jaz se popolnoma strinjam s tabo!

Lep pozdrav!

Dragi Jack!
Tudi pri nas doma smo imeli to nalogo, rešili smo jo tako kot pri vas in rešitev je pravilna. Vsak kvadrat je pravokotnik, saj ima 4 prave kote,tj. 90 *.

Hja, kvadrat seveda je pravokotnik. Morda je bolj sporno vprasanje “Je paralelogram trapez?”, ki se bo pojavilo cez dve leti. Prav tako pa ljudje (ceprav so ucitelji) niso vsevedi. Moj sin ima npr. v 1.razredu OS pri matematiki permutacije treh elementov brez ponavljanja. Si upamo odrasli trditi, da vemo, o cem se ucijo?
V tvojem primeru Jack, bi svetovala pogovor (pa ne kreganje) z uciteljico. Nasploh je najlazje kritizirati v stilu “kdo uci nase otroke!”. Za znanje otrok smo odgovorni tudi starsi. Me pa zanima nekaj….kako si ti Jack svojemu sinu razlozil zadevo z kvadrati in pravokotniki. Kotov v 3. razredu se ne poznajo…
lp
Alenka

Slučajno sem prišel na to stran (iskalniki pač)…
Zanima me, kako se je stvar razvozlala (sedaj po desetih letih)…?

LP,
Bojan

Ahaha huda ……….zdej lahko ta otrok pove ker je verjetno že fakulteto končal

New Report

Close