kako komunicirate z zdravnikom
Zanima me,kako gluhi in naglušni komunicirate z zdravnikom v splošni ambulanti,ko zbolite.Vem,da nekateri slabše slišijo in razumejo govor.Nekateri zdravniki pa to pozabijo upoštevati,čeprav so opozorjeni in potem se kaj važnega presliši.Napisanega pa včasih tudi ne prečitajo,ali bolniku.ki morda ni slišal napišejo več.Včasih razpravljamo o tem in nas zanima.Hvala in lepo se imejte.
Po zakonu gluhim pripada pravica do tolmača tudi pri zdravnikih in zdravstvenih storitvah, katere stroške krijejo javno zdravstvo in zasebniki s koncesijo.
Ja, pred uvedbo zakona so se dogajale razne težave, včasih tudi neprijetne kot so napačne diagnoze, napačna zdravila, nejasnosti. Zdravniki so kot vsi tudi ali prijazni ali v zadregi, ko se znajdejo z gluhimi pacientom. Včasih kdo celo neprijazno komentira po svoje … Danes se zdravniki soočajo z vprašanji, kdo plača tolmača in ali je tolmač res potreben …
Morda bo še kdo dodal izkušnje.
Lp!
Petra Rezar
Lahko je reči, težko pa to storiti. Na spletni strani http://www.tolmaci.si, kjer se naročajo tolmači, jasno piše, da ga je treba naročiti najmanj 3 delovne dni vnaprej. Dežurni tolmač sicer obstaja, vendar pa je ta le v popoldanskem času (zanemarimo dejstvo, da je ta le eden in da morda več gluhih rabi dežurnega tolmača ob istem času), ti pa imaš zdravniški pregled ZJUTRAJ.
Jst mam 2 izkušnji:
1. ko sem delala kot socialna delavka na CSD, pride k meni stranka, ki je bila gluha. Tega mi noben ni reku, niti ona ne, pač mal bol glasno je govorila, potem pa se mi je čudno zdelo, da me ne razume, ko sem govorila med pregledovanjem vloge, in jo vprašam, če me razume – obrnila sm se k njej- ? In ona, da je gluha, da me ni čist vse razumela. Pa jst njej, ali me razume če bere z usti ali naj ji napišem na listek. Pa reče, da me mal razume, zato sem raje vso zadevo napisala na list A4 in sva se čist vse lepo zmenile. Čez čas je potem z mano kontaktirala po telefonu tolmačka, osebno pa je stranka sama z mano komot lahko vse uredila – tudi sama malce slabo slišim, zato vem, da je pomembno, da taki osebi kažeš obraz, da si lahko pomaga z branjem prek ustnic, ter da se govori razločno in malo počasi.
2. šolala sem se v zavodu za usposabljanje invalidne mladine. in smo imeli zdravnico angleškega rodu. eeeeeeej, tok je čudno govorila, da sem jo slabše (beri, 20%) razumela kot kakšnega težkega invalida s cerebralno paralizo ki ima orng oslabljen govor. in nč niso naredili, da bi vsaj sestra prevajala; ta zdravnica je tako vleka besede, zavijala, pol slov. pol angl., najbolj pa je bila moteča ta vleka, ne znam povedat, in to na šoli, k je večina otrok slaboslišnih poleg telesne deformacije. no, to me je ful motilo, da take zadeve niso znali odpraviti oz. vsj sestro notri da prevaja razumljivost jezika – ne prevod angl. v slov.j.!
Pozdravček
Meni pa delajo večji problem naročanja pri zdravniku, ker je pač to potrebno po telefonu. Tako da sem se zdaj odločila, da bom na direktorja zdravstvenega doma zaprosila, da mojemu zdravniku ali pa njegovi ambulantni sestri omogočijo kontakt preko e pošte.
Konec koncev smo v dobi tehnološkega napredka in dejansko zakaj pa bi morali drugi ljudje vedeti kaj se želiš pogovoriti z zdravnikom. Torej je že takoj problem z zaupnostjo …
bom videla kako se bo obneslo oz. če bo obrodilo sadove. Z nekaterimi zdravniki sem se dogovorila za sms sporočila. Drugače pa jim prijazno razložim da ne slišim oz. da ne razumem. do sedaj še nisem naletela na neprijaznost glede tega, razen da je bilo potem drugemu zelo nerodno, če te ne upošteva. Enostavno razložim.
Svoji zdravnici prijazno povej v čem je dejansko problem, pa da naj se morda postavi v tvojo vlogo.
Ko sem še enkrat gori gledal sem nekje vidu trditev, da zdravnik koncesionar plačuje tolmača (in da tolmača plačuje javno zdravstvo.)
Tega pa skoro ne morem verjet.
Logično pol, da koncesjonarju ne bo v interesu, da ima gluhe bolnike, ker bo z nimi več stroškov, ker se menda koncesarji bolj stroškovno obnašajo, kot kao javno.
Dodal bi še to, da tako bolniki kot zdravniki niso vsi perle, vsi imajo dobre in slabe trenutke.
In vsi smo ljudje s svojimi napakami in lepimi lastnostmi.
Vsi pričakujemo, da nas bodo vsi razumeli, nam brali misli in bili nonstop prijazni z nami.
In da se bo vse vrtelo nonstop okoli nas.
Kihnilili bomo in vsi bodo skočili, da nam bi ustregli.
Ma dajte.
Ampak drageci moji, na tem, na takem (prijaznem) svetu, je treba delat! Ga ustvarjat, prispevat k njemu.
Prijazna beseda lepo mesto najde, me je učila moja nona.
Pa je že umrla, verjetno ne zaradi tega.
Sicer ni imela kaj dosti od lajfa, en sam garajne in matr. Pa je bla vseen prijazna ženička ne pa ena zatežena gusa.
Bodi prijazen in hvaležen in pričakuj prijaznost in hvaležnost.
To naj bo moto.
In ne težimo drugim, vsi po vrsti.
Mihec in Dada pozdravljena!
Takšnih primerov kot je napisala Dada je bilo ojojoj pri meni!
Čeprav dosti ne hodim k zdravniku pa je Robert vseeno zaradi neprijaznosti nekdanje “doktorce” odšel k drugi,lepi črnolaski zdravnici!!
Moral sem samo napisati na neki papir razlog za odhod od “čarovniške doktorce” in takoj me je ČARNA DOKTORCA mene vzela za pacienta.
Moram pa priznat,da jo že močno pogrešam!!
Hehe in prav včeraj smo se pogovarjali o tem,da bom šel k zdravnici prosit za bolniško saj nisem bil polnih 23 let(!!!) in upam,da ne bo spet rekla,da imam najmanj 40 let garancije življenja(če kaj ne pride vmes)!
Vražja ČARNA DOKTORCA!
Zdaj bi pa odgovoril Dadi:
D)-Tako da sem se zdaj odločila, da bom na direktorja zdravstvenega doma zaprosila, da mojemu zdravniku ali pa njegovi ambulantni sestri omogočijo kontakt preko e pošte.
R)-Iz tega ne bo nič,verjemi mi!
D)-Z nekaterimi zdravniki sem se dogovorila za sms sporočila. Drugače pa jim prijazno razložim da ne slišim oz. da ne razumem. do sedaj še nisem naletela na neprijaznost glede tega, razen da je bilo potem drugemu zelo nerodno, če te ne upošteva. Enostavno razložim.
R)-Upam,da si našla pravega osebnega zdravnika!Le prej moraš napisati na neki kartonček vzrok “slovesa od zdravnice”!
Mihec!!
M)-Ko sem še enkrat gori gledal sem nekje vidu trditev, da zdravnik koncesionar plačuje tolmača (in da tolmača plačuje javno zdravstvo.)
R)-To ne drži!Bom pa se pozanimal,ker sem malce pozabil kdo plačuje tolmaču pri spremstvu gluhih ljudi(še posebno pri zdravnikih)!
Kar si pa ostalo napisal bi skoraj veljalo čeprav je danes NAROBE SVET!!
Pa lep pozdrav!
Robert.
Si pa črogled. Verjemi da bo.Uspelo tole z elektronsk pošto. Gre za čisto enostavno razmišljanje in sledenje novi tehnologiji. Ostalim pacientom se da možnost komunikacije s svojim zdravnikom (vsaj moj ima telefonske konzultacije eno uro v svojem delovnem času), gluhim in naglušnim pacientom pa je to onemogočeno. In tukaj se enostavno sklicuješ na ti. pravice pacientov, enakovrednost ….. In verjemi da to dela. Potrebna pa je seveda prijaznost in jasna razlaga. Vedno, vsaj pri meni zaleže, če razložim situacijo (ja včasih pa se mi ne da), in nasprotno osebo postavim v položaj kako bi se poutila ona, če bi bila v moji poziciji.
Če pa že v osnovi razmišljaš da ne bo uspelo, pa ne bo.
Pojdi v eno od ambulant s prijaznim pismom, ki ga daš ambulantni medicinski sestri in jo v njem zaprosiš za način komunikacije. Morda kar pisno? Sicer pa ko sem jaz hodila na tečaj kretenj sta z menoj hodili tudi dve medicinski sestri, ki ju je poslal zdravstveni dom na osnove kretanja da bi bili bolj prijazni do gluhih ljudi. Torej le niso povsod bav bavi!
Jaz nisem imela do sedaj zaradi tega še čisto nikjer slabih izkušenj. Samo v naprej razloži, da ne slišiš. Pa upoštevaj tudi to, da ljudje hitro pozabijo. Naj ti navedem da so mene vsi spraševali če se je moja 3 mesečna hčera ugriznila v ustnico, ko je imela majhno znamenje gor. Pa vsi vemo da 3 mesečni otroci nimajo zob.
Klemen; glede zdravnikov je tako, da ima vsak svoje izkušnje; enemu je en doberu,drugemu pač ni… Ne vem, ampak probaj tako kot je rekla DADA2, pa boš videl kakšen je; sicer pa še vedno lahko menjaš….
Glede zobozdravnika ( če si iz LJ ), ti priporočam dr. Tomaža Čibeja, ki ima ordinacijo v študentskem zdravstvenem domu na Aškerčevi ( je tudi privat, samo ne vem če z koncesijo-najbolje da ga greš vprašati ); ga imam jaz, pa mi je full super, pač povem da ne slišim in je prijazen.:)
lp
Robert H.
Naj te razoćčaram, da mi je enostavno uspelo vzpostaviti e kontakt z svojim zdravnikom. Še celo ko sem tajnici povdala da ne razumem kaj mi govori po telefonu (govorila je e naslo) in jo prosila če piše ona meni na mojega ko ji ga povem, mi je. Skratka. Nikar ne jamraj in se smili samemu sebi, oz ne išči, da bi se smilil drugim.
Dada,nikakor me nisi razočarala s tem kar si napisala ampak sem zelo vesel,da ti je uspelo in da ima tvoj osebni zdravnik dobro srce do hendikepiranih ljudi(ljudi z okvaro sluha).Je pa kar precej zelo grdih ljudi na splošno(ne samo pri zdravniku),seveda pa na videz imajo slišeči večje probleme s slišečimi kjerkoli so….
Lp