Najdi forum

izpuščanje zadnjih zlogov

Spoštovani, potrebujem mnenje za dijakinjo, ki jo učim. Poučujem slovenščino in pri spisih neke dijakinje (16 let) opažam, da zelo pogosto izpušča zadnje zloge besed. Mislim, da v učenje vlaga veliko dela, njeni rezultati pa so slabi. Zato me zanima, če je to kakšna težava, ki se jo da rešiti (kot npr. legastenija). Učitelji zelo malo vemo o teh težavah, se pa z njimi srečujemo in jih ne znamo prepoznati. Ne želim pa takoj govoriti s starši, saj imam slabe izkušnje, ker starši takoj mislijo, da njihovega otroka “obsojaš” za manj vrednega. Hvala lepa za odgovor.

Anonimna,

če gre za legastenične težave, ima deklica podobne napake pri vseh aktivnostih, ki zahtevajo pisanje (verjetno podobne napake opažajo tudi drugi učitelji).
Je pri pisanju počasna? So težave prisotne tudi pri branju – npr. težko obnovi vsebino prebranega?
Z narekom krajšega sestavka, dokončevanjem napisanih stavkov, obnovo (ustno in pisno) krajšega besedila in pregledom šolskih zvezkov – si boste na zastavljena vprašanja lažje odgovorili. Posvetujet se tudi s šolsko svetovalno delovko.
Če deklica ima težave, povabite starše in skupaj z njimi sprožite postopek za usmerjanje.

V tej starosti običajno legasteniki svoje težave kompenzirajo in zakrijejo, kar pa še ne pomeni, da težav na področju branja in pisanja nimajo več. Običajno dijaki – legasteniki nimajo dodatne pomoči defekloga ali psihologa, temveč se jim pomaga s podaljševanjem časa pisanja, prilagojenim načinom spraševanja (npr. pri pisnem preverjanju – več obkroževanja ali preverjanje poteka samo ustno)

Dijak s posebnimi potrebami ima tudi poseben status pri maturi.

Če vas zanima še kaj, vprašajte.

Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Najlepša hvala za odgovor, bom pozorna na stvari, ki ste jih navedli in če mi še kaj ne bo jasno, bom pisala. Zanima me še, kako je prilagojena matura in ali obstaja kak zakon o tem? Na šoli imamo namreč tudi deklico, ki ne komunicira s profesorji in moramo vedeti kako ravnati zaradi ustnih delov mature.

Anonimna,

dijak s posebnimi potrebami mora imeti odločbo o usmerjanju, s tem ima pravico do prilagoditev opravljanja mature, npr. podaljšan čas pisanja. Podaljšan čas pisanja oz. druge prilagoditve ima dijak tudi pri ostalih preverjanjih.
Če ima v svoji sredini kakšnega dijaka s posebnimi potrebami, vam svetujem, da postopek za usmerjanje (skupaj s starši) sprožite čim prej.

Za natančne informacije si poglejte:
– Zakon o maturi
– spletne strani MSZS

Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

New Report

Close