Najdi forum

itong-slabe lastnosti

Nekaj ti se moram povedati.Zame ni to odgovor da stvar skritiziras in ………..nic argumentov zakaj.
Klikson ni imel nic vec potrpljenja ,kot ti le to ti lahko recem da on zna razlozit problem in ga ARGUMENTIRAT kaj je dobro in kaj slabo,ti zal ne.IN zato se MU lahko tudi tu se enkrat zahvalim.Dobil sem dober odgovor.

Mene zanima kako bi ti Gos naredil in s katerimi materiali zid da bi imela hisa koeficient toplotne prevodnosti manjsi kot 0.3 W/m2K.

Verjetno je mišljena toplotna prehodnost in ne prevodnost.
Odvisno, kako daleč pod 0,3 W/m2K želiš. Za malenkost pod 0,3 bo dovolj ‘že’ npr. 45 cm porotherm zidan s termoizolacijsko malto + termoizolacijski omet 4 (U= 0,29) ali 5 (U= 0,28) cm. Ampak najbrž to ni tisto, kar te zanima, a?
Nižje toplotne prehodnosti pa brez prave toplotne izolacije žal ne bo moč doseči (razen če želiš imeti več kot pol metra debel zid – kar pa ni smiselno ne konstrukcijsko in ne cenovno). Ko pa imaš enkrat opravka s pravimi toplotnimi izolatorji (toplotna prevodnost med 0,03 in 0,05 W/mK), potem pa vse kar je zraven kmalu začne močno izgubljati svoj izolacijski pomen in si pri običajnih debelinah zidu kmalu skoraj na istem, če uporabiš navaden ‘kamen’ ali pa tako opevan YTONG. Teoretična toplotna prehodnost samo 10 cm kamene volne (torej brez da daš zraven sploh karkoli) je namreč 0,35 W/m2K (Timpora celo 0,32). V praksi takega zidu seveda sploh ni mogoče izvesti, ampak podatek je pa tako zgovoren, da se mi ga zdi smiselno objaviti. Pri 20 cm je ta vrednost celo samo 0,18 W/m2K (0,16).
Izvedba in izbira materiala je povsem v rokah investitorja – pač odvisno, kaj želi z zidom doseči. Le da je pri izbiri nekaterih sistemov dejansko omejen, med tem ko je omejitev debeline izolacije, ki je na voljo, tako velika (videl sem že gradnjo pasivne hiše s 24 cm), da ne predstavlja smiselnih omejitev navzgor. In to je pravzaprav tisto, kar sem hotel povedati že v svojem prvem odgovoru v tej temi. Če vam ustreza YTONG tak kot je in kot vam ga skupaj s celotnim sistemom predstavlja/ponuja proizvajalec, je v redu. Če pa ne, potem bo verjetno kaka druga izbira bolj smiselna. Tudi v finančnem smislu. In ne vem, zakaj je to treba napisati petkrat, pa nekateri še ne razumejo/verjamejo!?!
Pa še to sem že zadnjič, ko je bilo govora o tem, kje dobiti podrobnejše informacije in detajlnejšo razlago in/ali konkretno debato o tovrstni problematiki, pozabil omeniti: poleg ‘odvisnih’ strokovnjakov, ki gradbene sisteme proizvajajo/prodajajo (YTONG, Porotherm, Goriške opekarne, ipd) so vam na voljo tudi brezplačni in neodvisni strokovnjaki – energetski svetovalci. Ne bojte se jih, saj vam ne bodo ničesar vzeli. Pojdite jih vprašat, kar vas zanima.

Torej s čim naj človek zida in kako naj to zidano reč izolira, da bo z najmanj stroška in dela dobil dobro grajeno hišo. Mi se sicer nagibamo k montažni hiši, vendar, ker smo finančno omejeni, so odprte tudi opcije klasične gradnje. Katere?

Če bi na tako preprosto vprašanje obstajal kratek in preprost odgovor, potem najbrž ne bi obstajalo toliko različnih variant in rešitev. Pač odvisno, kaj komu paše, kaj bi kdo rad dosegel, kaj si lahko privošči, kaj kdo pričakuje… od svoje hiše. Ko enkrat to veš, potem dandanes ne bi smel več bit problem najti rešitev. Težava je v tem, da ljudje ne vedo, kaj hočejo in verjemi, tam se na koncu največ denarja zmeče proč… In ker drži 100 ljudi 100 čudi, je bolj ali manj res, da je treba vsak projekt obravnavati posebej. Če pa se zadovoljiš le z eno približno rešitvijo, potem je pa res vseeno, če ne kompliciraš in vse narediš tako kot sosed. In bo tudi rezultat podoben njegovemu. Vprašanje je le, če ti to ustreza.

Gos,

kako bi ti zidal svojo hišo in seveda ne z neomejeno količino denarja?

Vsem, ki se spravljate v odločitev na kakšen način in s katerimi materiali graditi hišo toplo priporočam, da si preberete nekaj člankov na ZRMK/energetsko svetovanje

Zakaj ?
Prebrali boste, da je poleg edino opevane izolacije pomembna druga, skoraj bolj pomembna lastnost zidu; to je FAZNI ZAMIK.
Le ta pove koliko časa rabi vročina ( mraz ), da pride iz ene strani zidu na drugo.
Tu pa leži hudič; dobesedno !!!

Sam sem po nekaj mesecih prišel do zaključka, da ne bomo delali niti klasično niti z YTONG-om, ampak LESENO SKELETNO HIŠO.

ZAKAJ ?
ker zlahka dosežem U = 0,17 na steni, z upoštavanjem oken, toplotnih mostov pa 0,33 CELOTNE HIŠE, na drugi strani pa FAZNI ZAMIK 12 UR, kar pomeni, da poleti ne bo vročine v hiši do večera ( razen, če se temperatura ponoči ne bo spustila pod 20 stopinjami in se hiša ne bo mogla ponoči shladit )

Ko sem namreč šel iskat rešitev z porotherm-om in z YTONG-om sem prišel na iste ali večje cifre, pa še na zidarje bi moral čakat, čakat, eno leto, da se bajta posuši, medtem ko se lahko v leseno sleketno ( NE MONTAŽNO, da ne bo pomote ) lahko vselimo v štirih mesecih

Skratka; če želite narediti hišo kvalitetnim udobjem bivanja, potem od projektanta zahtevajte nizko porabo ( pod 10 litrov olja/meter površine/kurilno sezono), fazni zamik min 10 ur in izvedbo prisilnega prezračevanja z rekuperacijo ( drugače ali boste za normalen zrak stalno odpirali okna, ali pa imeli plesen v kotih )

če si želite prebrat več na temo gradenj in vprašat ljudi, ki dejansko gradijo , pa pojdite na forum http://www.podsvojostreho.net, tam je na tone praktičnih nasvetov,…

da ne bo pomote, sem pristaš obeh, a ta je bolj družinsko/zdravstvene/čvekaške narave ( Starševski čvek, da ne bo pomote )

Si na forumu Gradimo, ne na Starševskem čveku :)))

VEM,
se opravičujem, če je bilo tako razumljeno;
hotel pa sem povdarit, da je forum podsvojostreho.net res namenski kar se tiče gradnje, če sem pa že pri tem pa predvsem pregleden, fokusiran,..

Sicer pa sem povdaril da “#čvek ” velja za “starševski čvek”, ki sem se ga sicer svoje čase pridno udeleževal,…

Zelo se strinjam s tabo,dobro razmisljas,predvsem pa se mi zdi ideja o skeletni konstrukciji in lesu zelo dobra.Samo nekaj bi te popravil.Tu ko pises:
Skratka; če želite narediti hišo kvalitetnim udobjem bivanja, potem od projektanta zahtevajte nizko porabo ( pod 10 litrov olja/meter površine/kurilno sezono), fazni zamik min 10 ur in izvedbo prisilnega prezračevanja z rekuperacijo ( drugače ali boste za normalen zrak stalno odpirali okna, ali pa imeli plesen v kotih )

…..ne zahtevat nizjo porabo kot 10l,ampak manj kot 5l.
Se mi zdi da 10l je se prevec potratna.

Pa se eno vprasanje se mi poraja.Si kaj preracunal kako se pa cenovno izide hisa s skeletno konstrukcijo??In kaksno izolacijo bi uporabljal??Pa koliko debel zid,30 cm ali vec?

Glede cene;
imam okvirne cifre; na konkretne pridem, ko bo končan idejni projekt, s katerim bom pel po predračune; sem pa okvirno že sam izračunal, na podlagi splošno znanih cen

Edino skelet mi je bila dana cena ; Skelet+streha+6cm zunanje izolacije iz lesenih vlaknenk cca 7 MIO za 170m2 hišo; postavljeno v 10-ih dnevih

konstrukcija debela 16cm, kamor bi šla celuloza ( lahko pa mineralna volna, kamena volna, lesene vlaknenke, ovčja volna, … ) , potem pa OSB plošča, instalacijski kanal cca 6cm, kamor bi spet šla celuloza,….

Zunaj se lahko da vse živo; od macesnovih dil ( 8k sit/m2 ), da ti zgleda kot RIKO-ve hiše pa do JUB fasad, da zgleda kot klasika; eni pa dajo stiropor pa silikonski omet, pa imaš “klasično” steno, ki ne “diha”

Vzporedno se dogovarjam z firmami, ki imajo izolacije, računam vse mogoče variante, od tega, katera okna, vrata, prisilni prezračevalni sistem, talno izolacijo, ogrevanje, energenti,…

bistvo vsega pa je, da tu lahko delaš veliko sam ali pa z obrtniki, ki jih je dosti ( knauff, estrihi, instalacije ), tako da te razni zidarji ne morejo nategovat. Kar se tiče sušenja; čakat moraš samo na estrihe, tako da se lahko vseliš bistveno preje, kot pri “klasiki”; lahko pa tudi estrihe delaš suhomontažne, le da precej dražje in potem nimaš akumulacije, kot jo imaš pri cementnih estrihih

Gos,
prebrala sem celotno debato in te prosim če lahko priporočiš kakšnega dobro strokovno podkovanega energetskega svetovalca (obiskala bom vsaj dva), ki je tudi praktik? Torej pričakujem strokovno argumentirane predloge rešitev, ki bodo tudi praktično izvedljivi.

Lahko tudi na mail: [email protected]

LP

papaino, predvidevam, da ste že zgradili in da ste zadovoljni z ytongom. mi smo vsekakor – preseljeni cca 2,5m.

Objava čaka odobritev

New Report

Close