Najdi forum

Od kod ime “Integralna yoga?”

Dostop do pravih, avtentičnih virov vzhodne duhovne modrosti in misli, kar nam je vsekakor zaželeno v sednji poplavi manjvrednih in nepristnih prikazov vzhodnjaške misli, je v pisni obliki prvi prinesel na zahod Sri Aurobindo s predstavitvijo svojih spoznanj in pogledov. Sri Aurobindo je poznan, kot eno največjih imen in tudi največjih avtoritet indijske duhovne misli in joge. Svoje misli je sklenil v delu INTEGRALNA JOGA, ki je dostopno tudi v slovenskem jeziku.

Njegovi sopotniki, med drugim tudi moj učitelj Sri Chinmoy so uporabljali ta izraz, da bi z njim označili izvornost prenešenega znanja, vendar se razlikujejo po pristopu k jogi. Danes najbolj avtentični pristop k učenju in vadbi joge poimenujemo po delu Sri Aurobindeja, izvajamo pa ga bolj po navodilih Sri Chinmoya. V Ljubljani obstaja tudi Društvo Sri Chinmoy, ki na dokaj nenasilen in zlasti nekomercialen način skuša predstavljati ta avtentični pristop.

Nekega dne, ko bom imel več časa, bom napisal več o tem. Med tem pa si lahko preberete kakšen moj sestavek od preje ali pa moj sestavek o integralni jogi na http://www.duhovnost.eu.

...naj bo Luč, Ljubezen in Radost!...Igor T. - LOSANG TASHI

Kaj ni Sri Audobindo govoril le o treh Yogah:

– đnana Yoga
– bhakti Yoga
– karma Yoga

ter razložil Bhagavat Gito popolnoma drugače, brez raznih kundalini in ostalih “Yog?”

Sri Chinmoy, ki je tudi tvorec Integralne joge, kot edinega resnega poiskusa približati avtentično vedantsko filozofijo zahodnemu svetu, je imel celo še bolj radikalejn odnos do te delitve. Pa vednar, vsi, ki skušamo prenašati to filozofijo na čim bolj avtentičen način, ubiramo svoje poti in jih prilagajamo, na eni strani našim učiteljem inna drugi strani našim učencem.

...naj bo Luč, Ljubezen in Radost!...Igor T. - LOSANG TASHI

Sri Aurobindo Integralno jogo in Sri Chinmoyeve spise imam pri sebi (to pomeni, da so moji vsakdanji sopotniki) O Giti sem pa že nekoč povedala, ga mi je poleg te literature večkrat v pomoč pri raznih vprašanjih.
Me pa zanima naslednje: žal v kraju kjer živim ni vadbe Integralne joge ampak Joga v vsakdanjem življenju. Vem, kakšno je vaše mnenje o tej zvrsti joge, a jaz pravim bolje kot nič. Hodim na vadbe, doma pa imam svoj urnik, ki vsebuje tudi jogo (da ne bo pomote; jogo kot asane, pranajama …, sicer joga kot joga trajala 24 ur – upam, da me razumete). Sri Aurobindo n Sri Chinmoy ter Gita kot vodilo in sistem joge v vsakdanjem življenju (učitelj je dober), …. počutim se, kot da sama lezem nekam, kamor bi verjetno morala s seboj vzeti vodiča. Je ta pot dobra?

Tinni, tvoja pot je dobra. Mnogi učitelji iz Sistema joge v vsakdanjem življenju so zelo dobri, se tudi sami izobražujejo, preživljajo poletja v ašramu, skupaj s Swamijem in črpajo njegove modrosti. Sri Chinmoyevo filozofijo poznaš, če prebiraš njegove spise, pomen integralne joge po Sri Aurobindeju tudi in, ko pride čas, boš našla pot tudi v skrivnosti meditacije. Če si občasno tudi prebereš kakšno misel Boga Krišne v Bhagavat Giti, tudi koristi. Postavljena si v okolje, kjer je to največ, kar lahko storiš in tudi to ima svoj namen. Morda sepoleti podaš za nekaj tednov tudi v ašram na Češkem. Edino, kar mi ni všeč je tvoj dvom, če je tvoja pot dobra. Verjemi, če jo je začrtal Najvišji, je dobra. To verjetje ti bo odprlo neslutene možnosti.

...naj bo Luč, Ljubezen in Radost!...Igor T. - LOSANG TASHI

Najlepša hvala za odgovor.
Res je, vem, da vam moj dvom ni všeč. Vendar sem ga našla in ga postavila v ospredje. Bil je kot mala črna pika, ki mi je na trenutke temnila pot naprej. Zdaj ga ni več.
Ašram me mika. A bom rekla tako: vse ob pravem času. Ko bo čas za ašram, zagotovo odidem.

Še enkrat hvala.

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close