Igre na otroškem rojstnem dnevu
V soboto praznuje moj sinko 5. rojstni dan. Prvič bomo povabili samo otroke (brez staršev), ker enostavno nimamo prostora v stanovanju za vse.
Na rojstnem dnevu bo 10 otrok (5 punčk in pet fantkov). Ne bi rada da se rojsgtni dan razvije v neko divjanje, ker bova z možem morala sama pazit na vse. Ali ima kdo idejo za kakšne “luštne” igrice, ki bi bile primerne za petletnike? Eno idejo smo imeli za Iskanje zaklada ampak mislim, da nam jo bo v nedeljo vreme zagodlo. Kaj pa kakšne igirce, ki se jih lahko igramo doma?
Tu je nekaj iger primernih za rojstne dni, gotovo boš našla tudi kakšno za petletnike.
LP
IGRE – PRIMERNE ZA PRAZNOVANJE ROJSTNIH DNI
Pri izbiri iger pazimo na starost otrok, njihove spretnosti in na to, da so otroci zainteresirani za igro. Če se kakšen otrok noče igrati, ga lahko motiviramo tako, da mu dodelimo vlogo sodnika, »pomembne« komisije, našega pomočnika, skratka vsi otroci morajo biti aktivni tako ali drugače.
BIBA BUBA BAJA
Biba Buba baja
pleše ringa raja
malo sem in malo tja
buba stopa ena dva
sredi kroga buci buc
dremlje, dremlje
črni muc
črni muc se prebudi
beži beži biba ti.
Otroci se primejo za roke v krogu. Sredi kroga čepi muc, ki dremlje (oči mora imeti zaprte. Otroci zaplešejo pesmico. Ko spregovorijo črni muc se prebudi, se muc lahko prebudi in začne loviti otroke, ki se morajo razbežati. Tisti, ki ga ulovi je naslednji mucek.
DRUGE RAJALNE IGRE
– Bela, bela lilija / Rdeči, rdeči tulipan
– Rdeče češnje rada jem
LIMBO PLES
Potrebujemo daljšo palico. Animatorja jo držita na določeni višini. Otroci morajo pod njo po taktu glasbe odplesati, brez da bi se dotaknili palice. Tisti, ki se palice dotakne izgubi. Z vsakim krogom se palica niža, dokler ne dobimo zmagovalca.
ŠKRIP, ŠKRAP ŠKROP
Potrebujemo gumitvist. Animatorja ga držita vsak na svoji strani. Izrečeta Besede Škrip, škrap škrop in z nogami in rokami poiskušata narediti čimbolj prepleteno elastiko. Otroci morajo priti skoznjo tako, da se ne dotaknejo elastike.
Kdor se elastike dotakne je izločen.
Ko vsi tekmovalci premagajo oviro, se »Škriš, škrap, škrop« ponovi in elastika se spremeni v novo oviro.
KDO SE BOJI ČRNEGA MOŽA?
MATI KOLIKO JE URA?
POMEŽIKOVANJE
Razdelimo se v pare. (Če lahko deček – deklica). Stole postavimo v krog. Deklice se posedejo nanje, dečki pa se postavijo za njih. En deček nima para, postavi se k praznemu stolu. Ta fant poiskuša z bolj ali manj vsiljivim pomežikovanjem opozoriti eno izmed deklic nase. Če mu to spodleti, poiskuša pri drugi deklici.
Deklica, ki ji fant pomežikne, mora hitro poskočiti in se usesti na prazni stol. Zdaj mora pomežikovati fant, ki mu je deklica pobegnila. Fantje, ki stojijo za stoli morajo paziti, da jim deklica ne pobegne. Ne smejo pa gledati pomežikovalca, ampak morajo imeti uprt pogled v hrbet deklice. Če opazijo, da jim hoče deklica pobegniti, jo lahko primejo za ramena.
GNILO JAJCE
ŠTAFETNE IGRE
VERIŽNE IGRE
(žličke, vžigalične škatlice…)
SLIKE METAT
Vsakega otroka narahlo zavrtimo, ko ga izpustimo, mora obstati čisto pri miru.
Ko zavrtimo vse otroke, vodja igre reče:
»Spremenite se v muce!« (katerakoli druga žival, predmet, rastlina… igra je lahko povezana s temo npr: princeske, hudobne čarovnice, grajske stražarje….)
Nato poiskušajo vsi otroci hkrati odigrati isto vlogo. Po določenem času vodja igre izbere najlepšo »sliko« in jo nagradi z majhnim darilcem npr. bonbonom. Igra se nadaljuje z drugačno nalogo, kjer ponovno izberemo zmagovalca.
Pri praznovanju rojstnega dne pazimo, da dobi prvi nagrado slavljenec.
SLEPA MIŠ – TI LOVIŠ
MAČKA IN MIŠ
Postavimo se v krog in trdno primemo za roke, vsi predstavljamo ograjo. Že prej določimo (lahko z izštevankami) dva igralca, eden postane miš, drugi pa muc. Miška začne igro v krogu, muca pa zunaj.
Naloga mačke je, da ulovi miš, igralci predstavljajo oviro in lahko enkrat pomagajo muci (tako, da jo spustijo v krog) drugič pa miški, da jo izpustijo, oz. na eni strani spustijo mačko, na drugi izpustijo miško in obratno. Igra se nadaljuje, dokler mačka ne ulovi miši. Nato določimo dva druga igralca.
ŠALJIVA TEKMOVANJA
– napihovanje balončkov (zmaga tisti, ki mu balonček najprej poči ali tisti, ki napihne v predvidenem času največji balonček)
– Oblačenje v prevelika oblačila
– tek v vrečah
– tek z zavezanimi nogami (lahko skupaj s starši)
MIMIKA
Že prej si na lističe pripravimo naloge, ki so povezane s temo zabave. Tekmovalec izžreba listič z nalogo. V predvidenem času mora s kretnjami gledalcem nazorno pokazati nalogo, tako da uganejo kaj predstavlja.
Da motiviramo gledalce, lahko tistega, ki prvi pravilno ugane, nagradimo.
PREROKOVANJE S STEKLENICO
Igralci sedijo v krogu. Vodja igre prinese prazno steklenico, jo položi na tla, zastavi vprašanje (npr. Kdo si danes ni umil zob?) in zavrti. Ko se steklenica ustavi, pokaže njen vrat na enega izmed udeležencev. Temu ni potrebno odgovoriti na vprašanje, temveč je na vrsti, da zavrti steklenico in si izmisli novo šaljivo vprašanje.
Vodja igre mora na začetku s primernim nagovorom predstaviti, da je to čudežna steklenica, ki vedno pozna resnico, pokaže pravilni odgovor. ..
ALI JE KAJ TRDEN TA VAŠ MOST
Igralci se postavijo v vrsto in se primejo za rame, nato potujejo naokrog, dokler ne pridejo do mosta, ki ga z rokami naredita dva igralca.
Četovodja vpraša: Ali je kaj trden ta vaš most?
Odgovorita: Trden kakor kamen kost.
Četovodja: Ali lahko gre naša vojska skoz?
Odgovorita: Prvega spustimo, zadnjega ulovimo.
Vojska nato odkoraka pod mostom, zadnji v koloni pa je ujet.
Igralca, ki sestavljata most, se že na začetku dogovorita kaj bo kdo (npr. zlato jabolko, zlata paličica) Ujetnika vprašata, kaj ima rajši: zlato jabolko ali zlato paličico. Ujetnik se sam odloči in se pridruži tistemu, ki si ga je izbral. Prime se ga okrog pasu. Vojska koraka pod mostom toliko časa, dokler niso ujeti in razdeljeni vsi igralci. Mostninarja nato začneta vleči vsak na svojo stran in tista skupina, ki je močnejša, zmaga.
RIHTARJA TOLČI
KOKOŠ V KOKOŠNJAKU
Vsi igralci morajo sezuti čevlje ali copate in jih položiti v označen krog. Eden izmed igralcev je kokoš, ki pazi na jajca – čevlje. Vsi igralci si prizadevajo, da bi spet dobili nazaj svojo obutev, vendar morajo pri tem paziti, da se jih ne dotakne kokoš. Če se jih kokoš dotakne, morajo svoje jajce pustiti v kokošnjaku. Igralec, ki zadnji dobi svojo obutev je nova kokoš.
KDO JE VRGEL ŽOGO?
Slepa miš je s hrbtom obrnjena proti igralcem. Eden izmed njih vrže vanjo žogico. Če je ne zadane je nova slepa miš, če pa jo zadane, mora slepa miš ugotoviti, kdo ji je vrgel žogo. Če ugane, jo izzivalec zamenja.
TEK S KONZERVAMI
Že prej si pripravimo preproste hodulje iz konzerv (višina konzerve cca 15 cm + 2 ne pretanki vrvici, ki ju napeljemo tako, da jih otrok, ko se »obuje« v hodulje lahko drži v rokah)
Otroci se razdelijo v dve skupini. Določimo razdaljo, ki jo morajo prehoditi. Tekmovanje se lahko začne
SKRIVANJE
SELITEV
Na prostoru označimo »stanovanja« (narišemo kroge) – enega manj kot je otrok. Otrok, ki nima stanovanja, zakliče SELITEV. Zdaj morajo vsi tekmovalci zamenjati stanovanja. To je priložnost, da se »vseli« tudi otrok brez stanovanja. Otrok, ki ne najde stanovanja je na vrsti, da stopi v sredino in ponovi klic. Nihče se ne sme dvakrat zapovrstjo preseliti v isto stanovanje.
RAZBOJNIKI IN ŽANDARJI
Voditelj vzame v roko kamenček, tako da nihče ne ve v kateri pesti ga drži. Roke odroči, otroci pa se postavijo po želji vsak na eno stran. Tisti, ki so na polni strani so razbojniki, tisti, ki so na prazni strani pa žandarji. Žandarji določijo, kje je zapor, razbojniki pa se razbeže. Ko žandarji polovijo vse razbojnike, ki jih spravljajo v zapor, je igra končana. Seveda morajo žandarji svoje delo organizirati tako, da jih nekaj tudi čuva zapor, saj jim lahko razbojniki poiskušajo uiti.
TOMBOLA
PLES
VESELI TOBOGAN ALI KARAOKE
LETI, LETI….
Za umirjanje otrok pred odhodom je odlična igra »Leti, leti«. Otroke posedemo v krog, in s prsti enakomerno rahlo udarjamo po mizi (zraku), zraven govorimo leti, leti, leti… in vstavimo besedo, npr. muca, omara, letalo…. Če stvar v resnici leti, morajo otroci dvigniti roki, če pa ne roke obmirujejo. Tisti, ki se zmoti, izpade.
Seznam nekaterih knjig, v katerih lahko najdemo še druge igre:
NOVI KRATKOČASNIK, Založba Herlekin Kamnik, 1997
KRATKOČASNIK, Založba Harlekin Kamnik , 1991
365 DNI BREZ TELEVIZIJE – Igre za vsak dan v letu,
Mladinska knjiga Ljubljana, 2000
OTROKOVE USTVARJALNE IGRE, Tehniška založba Slovenije, 1992
IGRAJMO SE Katehetski center – knjižice, 1994
100 NAJBOLJŠIH IGER, Didakta 2000
IMENITNA KNJIGA IGER, Mladinska knjiga, 1998
Mi pojemo takole:
Gnilo jajce nosim, nikomur ga ne dam, kdor se pa ozira, po “puklu” jih dobi.
MATI KOLIKO JE URA
Izberemo otroka (lahko tudi starša), ki prevzame vlogo matere. Postavi se na eno stran, skupina otrok pa na drugo (podobno kot pri Črnem možu). Zariše se črta za začetek.
Otroci po vrsti sprašujejo: Mati, koliko je ura?
Mati pa odgovarja (si izmišljuje) npr. 2 piščančka, 1 kura. (Ali pa en slon/ 3 piščančke/ 1 krožnik / 1 muca 2 miški…).
Otrok se mora premakniti naprej za toliko, kot je odgovorila mati, koraki naj bodo podobni živalim oz. predmetom, ki jih mati imenuje. npr. piščanček je premik za eno stopalo, kokoška normalen korak, slon, največji korak kot ga zmore otrok, krožnik korak z obratom… itd). Otrok se mora potem, ko je naredil ustrezne korake obvezno zahvaliti z “HVALA”, če na to pozabi, se vrne na začetek. Povem ti, da je pri nas ravno pri tej besedici največ smeha, ker vsi tekmovalci budno pazijo, če se otrok zahvali.
Zmaga tisti, ki prvi pride do mame.
P.S. Seveda mora “mati” paziti, da je približno enakovredna do vseh otrok in da ne favorizira samo enega, ki bi mu dajala same “slone”, drugim pa “miške in piščance”.
Upam, da sem razumljivo napisala. Veliko uspešnih igrarij na vaši zabavi!
Dreja