homologacija-sprememba
Hoj!
Jaz vem toliko, da moras poslati original listek proizvajalcu ali v boljsem primeru pooblascenemu prodajalcu, kjer si kupil vozilo , ki ti potem uredi potrditev spremembe preko uradnega proizvajalca….Naprimer, ce imas Renaultovo vozilo, moras to urejati v Novem mestu….Potem ti izdajo novo homologacijsko potrdilo z vnesenimi spremembami….A to sele tedaj, ce so spremembe po njihovem mnenju sprejemljive….LP!
Ja sej, tako so rekli tudi nam in potem je sla vloga s homologacijskim listkom in s predlogom v tovarno…Predlog za tisti in tisti tip vlecne kljuke, ( torej mora biti atestirana! ), za katero morajo dati soglasje, da je vozilo po montazi ravno tako tehnicno brezhibno….A tako je bilo pri nas…Ocitno bo treba preveriti se tam, kjer predlaga dr. pa da vidis, ce gre drugace….LP!
Zadeva je sledeca.
V homologaciji avtomobila (bel kartoncek na katerem so podatki o uvozniku avtomobila, serijska stevilka, leto proizvodnje itd) lepo tudi pise katere dimenzije gum lahko zmontiras na ta avto. Ce so gume v okviru teh dimenzij ne bi smela imeti nobenih problemov.
Ce pa hoces dati na avto vecje in sirse gume ter seveda tudi platisca (po domace feltne) ti mora prodajalec teh platisc za njih ob nakupu izdati tudi homologacijo (to je potrdilo o izvoru =uvoznik, dimenzije…).
Ker pa proizvajalec avtomobila ni predvidel tako ,,velikih” platisc za ta avto pa moras narediti se homologacijo teh platisc na avtomobilu – to naredis tam kjer delajo tehnicne preglede. Seveda bos pregled in pridobitev homologacije placala, ceprav so feltne in avto vsak posebej ze homologirane – kombinacija pac ni.
Nasvet:
Na tehnocnega pojdi z originalni dimenzijo, ko pa ga opravis zamenjaj gume, pa ti noben nic ne more!
Pa veliko uzitkov z ,,valerji”
PS: Se mi zdi,da Borbetke dobis pri Spanu?!
Sorry, zdej pa se meni nekaj pojasni, prosim. Ali ni malce riskantno, ce fliknes povsem drugacen tip felten in gum na avto, ki je sicer skonstruiran, atestiran in ne vem kaj se na “original” deklarirane v servisni knjizici in v homologacijskem potrdilu? Se ti ob primeru montaze drugacnih dimenzij in kvalitete plascev in felten utegne zgoditi kaj neprijetnega pri varni ali mogoce celo “varcni” voznji? LP!
Ce jih lahko kupis uradno pri prodajalcu je zadeva popolnoma varna. Proizvajalec na nek nacin predpise optimalno velikost gum. Vemo pa, da daje sirsa in nizja guma boljsi oprijem in seveda z njeno sirino tudi narasca upor, ki nastaja pri kotaljenju, s tem pa se poveca poraba in zniza hitrost. Poglejte si kdaj kaksen sportni avtomobil, kjer je pomembna le hitrost in lega na cesti, vzdrzljivost in poraba pa nimata takega pomena. Zal eno z drugim ne gre.
Pri ekstremnem pretiravanju z velikostjo gum, pa se povecajo tudi pritiski na dele ki to gumo nosijo (vilice, stabilizatorji, koncniki, amortizerji, vzmeti).
Ce ze damo gor drugo, vecjo dimenzijo, potem je dobro, da avto tudi znizamo, damo trse vzmeti, kajti le tako se bodo vozne lastnosti res ocitno izboljsale, drugace pa si bomo nakopali le stroske (predvsem drazje gume in ne toliko mozne okvare) res pa je, da bo avto na pogled lepsi, mi pa bolj nastopaski.
Policaj pa ti lahko tablice vzame, le ce je avto tehnicno neizpraven, z vecjimi gumami pa ravno ne vem, kako je zadeva z njegovega vidika, izvedljiva.
Osebno mnenje – malo sirsa guma ne skodi, lahko je le bolj varna.
Pa srecno voznjo!