Najdi forum

Lep pozdrav!

Že večkrat sem slišala izraz funkcionalno učenje.
Zanima me kaj več o tem (pristpi, načini dela, na čem temelji,…)

Hvala za odgovor!

Lejka

Lejka,

pojem funkcionalno se uporablja v različnih povezavah, npr. funkcionalna terapija, funkcionalna pismenost, funkcionalno branje itd.

Pojem funkcionalno učenje v širšem pomenu je učenje, ki ni vezano le na neko znanje, spretnosti in se ne konča z koncem izobraževanja. To je učenje na podlagi izkušenj in temelji na prepričanju, da se učimo vse življenje in da vsaka nova stvar, ki smo se je naučili, nam je odprla nova obzorja v življenju, zato nas radovednost znova in znova žene k spoznavanju novega. Gre torej za vseživljensko učenje.

Funkcionalno učenje pa je tudi metoda za otroke s posebnimi potrebami, ki sta jo razvili terapevtka, diplomirana logopedinja in socialna delavka Katrin Stroh ter klinična psihologinja Thelma Robinson. Gre za niz vaj , ki sledijo zakonitostim spontanega razvoja do drugega leta starosti. Z različnimi organiziranimi aktivnostmi, materiali se poskušamo čimbolj približati normalni otrokovi igri. Temelji na pridobivanju tako imenovanih učnih orodij, ki so nameščanje, udarjanje, pari, primerjanje, razvrščanje, nizanje, gradnja s kockami ter čečkanje in risanje. Metodo delno ali v celoti uporablja kar nekaj defektologov. Potekajo pa tudi seminarji, kjer se lahko za to metodo posebaj usposobite.

Kaj več o tej metodi si lahko preberete na:

delno je metoda opisna tudi v članku Polžev vsadek pri otroku z dodatnimi motnjami v razvoju, Anamarija F. Dolničar na

ali v knjigi avtoric:
Stroh, Katrin; Robinson, Thelma: Learning and Communication – Functional Leraning Programmes For Young Developmentally Delayed Children (Handbook &Video), Child Development Media, Inc., Van Nuys, USA.

Upam, da sem odgovorila na vaše vprašanje.
Lep pozdrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

hvala za podrobne informacije!

A imate morda podatek, koliko je usposobljenih ljudi za funkcionalno učenje v Sloveniji oz. koliko usposobljenih ljudi ga dejansko izvaja?

Zanima me predvsem iz tega stališča, ker glede na ves material in pogoje, ki jih potrebuješ za tako učenje, je to verjetno precej drago.

Delam namreč v ustanovi, v kateri so osebe z motnjo v duševnem razvoju, zelo se navdušujem nad funkcionalnim učenjem, vendar vem, da če bi se ga lotila, za to ne bi dobila ustreznih sredstev.
Tako da obstajata dve varianti: lotiti se ga nepopolno (improvizacija, samo izseki iz FU, torej delati nekaj podobnega FU), ali pa raje nič.

Moram se nekomu izpovedat, da sicer želje, ideje, energija in volja za delo so, ni pa finančne podpore. Saj vodstvo bi bilo veselo, če bi se FU izvajalo, ampak znajdem naj se pa sama.

Oprostite za takšno teženje, ampak mogoče bo s tem pismom tudi komu od staršev jasno, da bi strokovnjaki radi za njihove otroke naredili še več!

Pa lep pozdrav in še 1x oprostite!

Lejka

Lejka,

točnih informacij, koliko ljudi uporablja funkcionalno učenje, nimam.
Je pa z vsemi medotami tako – lahko si kupiš originalni material ali pa “pripraviš” svojega in improviziraš. Se strinjam, da so originalni materiali pogosto zelo dragi – finance pa omejene.

Imate brošuro o funkcionalnem učenju?

Lep podzrav, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

dobi se tudi odličen priročnik za funkcionalno učenje.

https://senzorika-varga.si/cdji-dvdji/vsak-otrok-se-je-sposoben-uciti-prirocnik.html

New Report

Close