ETIČNOST DELOVANJA
ETIČNOST DELOVANJA DUHOVNIH SKUPIN, DRUŠTEV, GIBANJ…
Osnova pričujočega zapisa je objavljena na spletni strani slovenskega budističnega društva, povzet pa je iz vsebin nemške budistične zveze. Nastal je v želji pomagati ljudem, ki stopajo na pot budizma in vsem, ki po tej poti že hodijo. Delno sem ga spremenil oziroma ga prilagodil tako, da je lahko kar najširše uporaben. Zastavljen je v duhu razvijanja lastne modrosti, zdravega razuma oziroma iskrenega samoizpraševanja.
Ko se vključujemo v katerokoli duhovno ali podobno skupino oziroma gibanje je dobro, da najprej pre-poznamo svoja lastna pričakovanja:
• Kaj iščem v tej skupini?
• Kaj pričakujem od skupine?
• Kaj pričakujem od učitelja/učiteljice?
• Ali so moja pričakovanja primerna in življenjsko realna?
V pomoč in orientacijo nam je lahko še naslednje:
• Ali me zanima moje lastno zadovoljstvo ali zadovoljstvo vseh čutečih bitij?
• Kaj me navdušuje v tej skupini ali gibanju ?
• Ali name naredijo vtis zgodbe o odrešitvah, čudežih ali obljube ozdravljenj in od-rešitev vseh mojih težav?
• Ali skozi delovanje v skupini prepoznavam morebitne lastne vzgibe po: občutkih VARNOSTI, PODREJANJA, ali VODENJA?
• Ali imam občutek, da je enako lahko zapustiti skupino, kot je bilo vanjo vstopiti?
• Ali imam svobodno izbiro, da gojim najrazličnejše stike znotraj in zunaj skupine?
• Ali lahko izrazim kritiko, ne da bi bil/a zaradi tega izločen/a in pretirano izpostavljen/a?
• Ali je v središču pozornosti nek nauk, ideja in vsesplošna korist ali pa je to učitelj/ica?
• Ali je učitelj/ica dovolj usposobljen/a, predvsem skozi lastne izkušnje?
• Ali učitelj/ica tisto, kar posreduje in uči, skuša tudi živeti?
• Ali je učitelj/ica v svojem vrednotenju učencev nepristranski-a?
• Ali so učitelji pod supervizijo s strani drugih, priznanih in etično nespornih učiteljev?
• Ali se v odnosu učitelj – učenec/ka ego jača ali zmanjšuje?
• Ali imam pri tem, ko sem voden/a po neki duhovni poti, občutek svobode?
• Ali naredijo name vtis razni nazivi ali ponujene življenjske priložnosti in zakaj?
• Ali je v skupini finančna transparentnost?
• Ali je darežljivost v skupini izkoriščana?
• Ali sem se podal/a v finančno odvisnost, tako da sem šel-a onkraj svojih finančnih zmožnosti, sem se zadolžil-a ali pa vem, da so to morda
naredili drugi?
• Ali obstaja obrekovanje oz. razvrednotenje in podcenjevanje tistih, ki skupino morda kritizirajo? Kakšen je odnos do drugače mislečih ali drugih skupin, drugih učiteljev ali tradicij? Ali se druge učitelje in drugačne poti omenja na spoštljiv način in ali se jih celo priporoča?
• Ali imam kdaj občutek, da je moje delo v skupini kakorkoli izkoriščano?
• Ali obstajajo v naši skupini spolni odnosi, ki imajo nezdrave/negativne učinke?
• Ali se izvaja zoper mene ali druge člane skupine, zaradi česarkoli, kakršnakoli prisila, grožnje ali verbalno nasilje?
• Ali se z občutki krivde, ki se morda komu pojavijo, dela na pozitiven, koristen način, ali pa so izkoriščeni in še bolj ojačani?
• Je pri premagovanju morebitnih posameznikovih težav ponujena nesebična pomoč?
Lahko rečemo, da za ZDRAVE SKUPINE najbrž veljajo take, za katere je mogoče ugotoviti, da so nepristranske, ne gojijo ekskluzivnosti resnice njihove ideje ali učenja oziroma nauka, ter da so odprte za kritike. Tiste, ki so vključeni v skupino se spodbuja, da imajo svoja lastna mnenja, ki se lahko tudi razlikujejo od v skupini uveljavljenih, ter da so spodbujani, da lahko sami preučujejo najrazličnejše vire in učenja in prihajajo do lastnih zaključkov. Želim, da bi bil pričujoči zapis v pomoč vsem, ki pričnejo stopati po poti raziskovanja življenja in lastne vloge v njem, predvsem pa tistim, ki iščejo po, morda drugačnih in za naš prostor neobičajnih poteh. Dobro vemo, da tisto, kar se sveti, velikokrat ni zlato, pogostokrat pa tisto, kar v resnici morda je zlato, a ker je vedno pred našimi očmi in se nam zdi samoumevno, tako pogosto spregledamo…
Z nasmehom,
Dušan
Forum je zaprt za komentiranje.