ekonomistke – Incoterms
Različno naravo trgovinskih določil lahko opazimo pri novem grupiranju paritet v štiri kategorije, tako da se prva črka uporablja za označitev skupine, kateri pariteti pripada. Prva skupina ima le eno trgovinsko določilo in sicer EXW. V ostalih treh skupinah so tri paritete “F” (FCA, FAS in FOB), štiri paritete “C” (CFR, CIF, CPT in CIP) in pet paritet “D” (DAF, DES, DEQ, DDU in DDP).
Črka F pomeni, da mora prodajalec predati blago označenemu prevozniku “Free of risk and expense to the buyer”-brez tveganja in stroškov za kupca.
Črka C pomeni, da mora prodajalec nositi “certain Costs even after the critical point”-določene stroške celo po kritični točki – za delitev rizika izgube ali poškodbe blaga.
Črka D pomeni, da mora blago priti do “stated Destination”-navedenega namembnega kraja.
To grupiranje in identifikacija različnih trgovskih določil naj bi trgovcem omogočila razumevanje različnih osnovnih pomenov paritet in jih vodila k najbolj primerni izbiri.
kot že zgoraj navedeno, vendar te mogoče zanima delitev stroškov.
V primeru izvoza pomeni to, da velenska firma naloži blago na prevozno sredstvo, ki ga imenuje oz. določi kupec ter pripravi vsa potrebna dokumentacija (vljučno z obrazcem EUR.1, računi, dobavnicami, v primeru, da je celotna vrednost blaga pod 6.000 Eur zadošča izjava na fakturi) katera se preda izvozni špediciji. Prodajalec je zavezan tudi plačati izvozno carinjenje – ca 5.-7.000 Sit. Prehod nevarnosti je v trenutku predaje blaga prevozniku.
Če gre v tem primeru za uvoz blaga – veliko dobaviteljev ima probleme s paritetami – dobavnimi pogoji – pa lahko FCA Velenje razumemo kot DDU Velenje,
kar pomeni da prodajalec plača vse stroške do Velenja, kar pomeni, da uvozno carinjenje (vključno z DDV in carino) plača kupec, ostalo pa kupec.
To je sicer zelo grobo opisano in velja po Incotermsih 2000, Incotermsi 1990 se ponavadi uporabjajo manj, razen če je definirano drugače.
Upam, da sem ti vsaj mickeno pomagala
LP
Rožica