Najdi forum

debelina ceglov

Odločila sva se, da bova zidala z opečnimi zidaki. Arhitekt nama predlaga debelino 20 + 10 fasade; midva pa misliva, da bi bilo bolje 30 cegla + 10 fasade. Smo z Gorenjske.

Kako debele zidake ste vi uporabili in koliko fasade? Koliko pa kaj porabite za kurjavo?
Hvala za odgovore

sory,ma niti pasje ute ne bi delal 20+10!!!!!!!!!!!!!!!
Za hiso(v kateri upam da nameravas zivet)ki je zivljenski projekt,bi svetoval termo blok 40 cm + fasada 5-10cm.Ceprav se sam bolj nagibam k ytongu 40 cm ker je bolj izolativen saj zivimo v casu ko je potrebno pogledat tudi na energetsko varcnost hise. Zato dobro prestudirajta preden se odlocita kaj in kako.

Midva sva zidala s termo zidaki debeline 40 cm, fasade še nimava, dala pa bova tervol debeline 8 cm.

Arhitekt ti je pač ponudil rešitev, ki ustreza predpisom. In nič več kot to. Kdor je s tem zadovoljen, je v redu, kdor pa ni, pa si lahko izbere več. Če pa ne ve, kaj in koliko več, pa naj se pozanima pri strokovnjakih, ki se na te stvari spoznajo (najcenejša rešitev so sigurno energetski svetovalci – saj so brezplačni). V nasprotnem primeru se ti bo zelo hitro zgodilo, da boš zid debelila na napačnem koncu in pravzaprav metala denar proč. Danes pač ni in ne sme biti ‘nobena kunšt’ izbrati si tak gradnik (oz. zunanji zid, če hočeš), ki bo prepuščal toliko toplote, kot si želi investitor. Zadeva se namreč zelo lepo da izračunati. In ker je del projekta tudi izračun toplotnih karakteristik stavbe, s tem ne bi smelo biti nobenih težav. Preprosto projektantu povej, kakšno porabo energije za ogrevanje bi rada na kvadratni meter bivalne površine – in zgodilo se bo. Vsaj moralo bi se. In pri dobrem projektantu in pozneje izvajalcih se tudi bo! Pa ne pretiravaj z debelino osnovnega gradnika, ampak si raje omisli malo debelejšo plast toplotne zaščite. Toplotna prevodnost pravih toplotnih izolacij je namreč tudi od najbolj izolativnih opek vsaj 4 krat manjša (od navadnih pa tudi več kot desetkrat!).

Zidali smo z 40 cm zidaki, fasado pravkar zaključujemo in je 6-8 cm izolacije + 2 cm zaključnega sloja. Smo pa v Posočju kjer zime niso tako mrzle.

Živi in pusti živeti

Kar se tiče toplotne izolativnosti je vse skupaj ista pašta. Izolativnost toplotne izolacije je toliko večja od izolativnosti opečnatega zidu, da verjetno ni velike razlike. Naj ti naredi izračun toplotne prevodnosti skozi oba obravnavana konstrukcijska sklopa (vključno s koeficienti prestopnosti mejnih zračnih plasti), da vidiš kolikčna je absolutna razlika. Lahko ti tudi izračuna koliko bi bilo potrebno odebeliti sloj TI da bi dosegla enako izolativnost, kot pri 30+10. Jaz sem prepričan, da bi bilo enako že pri 20+11 ali 20+12 (zanemarljivo). Tako lahko oceniš, kateri m2 zidu te stane manj pri enaki toplotni izolativnosti.

Ostali materiali (termobloki in plinobetonski zidaki) so po mojem bolj komercialna natega, lahko pa se naredi točne izračune in primerjave, kakor za zgoraj omenjeni kombinaciji (pri tem pa ne glej izračunov na prozvajalčevih straneh, saj so običajno narejeni zavajajoče – ne upoštevajo celotnega sklopa pač pa samo njihov komercialni izdelek).

Sam bi se odločil za 30 cm opečni zid zaradi dveh vzrokov:

1. Toplotne kapacitivnosti, klima v objektu je stabilnejša, tega ti statični izračuni prehoda toplote ne morejo pokazati – potrebne so nelinearne dinamične analize (ki so za individualnega investitorja predrage).

2. Potresna varnost. Zid 30 ima bistveno večjo horizontalno nosilnost kot 20 ali pa kakšen termoblok. Gorenjska spada v območja, kjer so vrednosti projektnih pospeškov med večjimi.

38 cm porotherm + približno 10 cm izolacije planirava

Hvala vsem za odgovore. Po vsej verjetnosti se bova odločila za cegle 30 + izolacija, še prej pa bova obiskala energetskega svetovalca.
Lp

Pozdravljeni,

vas zanima kako dosežemo naslednje podatke

opečni zidak debeline 30 cm
W/mK= 0,09
W/m2K=0,28 z 3 cm ometa

opečni zidak debeline 42,5 cm
W/mk=0,09
W/m2K= 0,20 z 3 cm ometa

…….
Kontaktirajte nas na e-mail: [email protected]; m.:031 383 779

lp

Mitja Vodopivec
Eco-Izgradnje d.o.o.

Debelina zidov! Čist preprosto debelina zidov 20cm je za nosilne zidove premajhna, zaradi zmanšane togosti. Zidovi pretiranih dimenzij pa tudi nimajo smisla ker toplotni prevodnik lambda ne pada v nedogled, naprimer pravilno izoliran zid 40 cm ima praktično enako prehodnost toplote kakor zid 1,0m!!
Osebno se nagibam k naravni tvorbi torej opečnim zidakom POROTERM blok 38,0cm zidan z termoizolativno malto!! z pravilnim načinom maltanja ter uporabo potresnih vogalnikov. Na ta zid priporočam obojestransko toplotnoizolativni omet ta je lahko na zunanji strani debelejši do 4,0cm ter normalna obdelava z zaključnimi sloji! Potrebno se je zavedati da nezanemarljivo količino toplote izgubimo skozi toplotne mostove zgradbe, torej elemente, ki imajo visoko gostoto, zidne vezi, AB plošče, balkone… Zato opozarjam, da ne pozabite na te elemente in ne mečite po nepotrebnem denarja za 15 cm stiroporja. Pretirana uporaba stiroporja na fasadah novogradenj je beda, kajti to je rešitev za hiše stare 20 let, kajti le te so zgrajene povsem nevarčno in neizolativno z kupom toplotnih mostov in seveda te hiše nimajo druge možnosti kakor, da hišo sekundarno izolirajo. Pri novogradnji pa ste lahko bistrejši in se čez 20 let ne boste tolkli po glavi zakaj so vam ptiči načeli fasado, ali vam jo je uničila toča, mehanske poškodbe ali vam celo propada zidovje.

Morda malo, kot dodatek “@KONSTRUKTER”-jevemu odgovoru glde zidov. Se z njim strinjam glede zunanjega zidu debeline 20cm, ki je premalo ; po EC mora biti min. širina nosinega zidu 24,8cm; (malo manj kot 25 cm!!!!!)
Za ostanek komentarja bom napisal izkušnje/o iz terena: Odgovor “KONSTRUKTERJA”zveni kot kakšen “plačani”, (morda ne dobesedno) projektant/trgovec od Poroterma. Za debato o debelini zidu in nato izolacije si poglej na Forum “Podsvojostreho”;
Stiropor kot tak ni slaba izolacija; niti približno.
Toplotno izolativen omet na Poroterm 38 cm, tudi zidan z termo malto je “kvazi” informacijo o primerni izolativnosti hiše.
To je izkušnja iz prakse, testi v laboratorij se nekaj drugega.
Toplotne mostove se da preprečit z primerno obdelavo same konstrukcije ((Konstruktor).
Opisuje samo stiropor; tudi Tervol ali Ursa je uporabna za fasado. Stiropor se uporablja tudi sedaj, pa ni starokopitna izolacija. Morda je/si imel v mislih obnovo starejših hiš, za katere se priporoča res tervol.
Ptiči, mi in tudi drugim sosedom ali znancem, niso načeli stiroporja , po 15-18 letih.
Osebno zagovarjam fasado do debeline 15 cm; kakršna koli izvedba že je. Tervol, Ursa, kobi plošče???, stiropor, sendvič fasada,…
Konstrukcija hiše, pač mora biti primrno zgrajana in toplotno izolirana; tu se s “Konstruktrejem” poplnoma strinjam.

LP

EN-8, priporoča min. debelino v računu upoštevanega strižnega zidu 24 cm.
EN-6 določa debelino nosilnih zidov v odvisnosti razmerij, dolžine in višine zidu, v odvisnosti od robnih pogojev vpetij zidu, tako da je lahko nosilni zid različnih debelin, običajno 30, lahko pa tudi 20 cm.
naš nacionalni dodatek na podlagi prakse določa min. debelino zunanjih zidov 30 cm, notranjih pa lahko tudi 20, oz. po potrebi več.

Živjo!
Moj pogled p je pa naslednji:
Hišo imam izdelano 20 cm debelim porothermom, letos pa bom dal 14cm izolacije.
Pomembno je da so potem vsi stebri in vezi izdelani močneje (v stebrih več železa. “piglni” bolj na gosto,…) Je pa problem v kurjavi dokler ni izolacije 🙂 samo za info, hiša (brez potresne varnosti) bi se morala sama nositi če bi bile stene narejene iz cca 6cm betona….

zidaki 30 cm + 12 cm fasadne izolacije

New Report

Close