Bhakti yoga
Pozdravljeni!
G. Igor in ostali, prosim vas za vaše mnenje o načinu življenja po Bhakti yogi.
Hvala.
Lep in topel pozdrav
Poseben sistem joge se imenuje Bhakti Joga. Znan je kot pot predanosti. Poudarja ljubezen, samo-predajo Vzvišenemu Duhu, ki je poosebljen v neki obliki. Ta oblika je lahko neka inkarnacija Božanstva, kot je recimo Kristus ali Krishna, Božansko uresničen človek, ali pa mentalna podoba osebnega Boga.
To je joga, na kateri temelji krščanstvo in druge velike religije. To je pot, ki pomaga mnogim ljudem začeti njihov vzpon na gorski vrh duhovne zveze. Toda, tako kot so to pokazali številni svetniki, mora biti napredovanje na višja pobočja povezano s popolno predajo osebnega življenja Božanskemu Življenju. To je pot za tiste s predano naravo, katerih veselje je povezano z izgubo samega sebe v oboževanju Vzvišenega Bitja.
Mogoče veste, je možno, da si “na pol” predan, pa vseeno duhovno napreduješ? Seznanjena sem z določenimi načeli, vzgojo, samim načinom življenja… Opazila sem spremembe, že samo zaradi joge, katero poskušam redno izvajati, tudi prehrana se mi je spremenila, alkohol mi ne diši več, v določeni družbi se ne počutim več dobro, v določenih situacijah poskušam drugače odreagirati (poskušam vključiti srce, ne samo trenutno stanje, če je to npr jeza, ego)… Samo po pravici povedano so mi določene stvari malo težje, predvsem zaradi okolja v katerem živimo in seveda zaradi ega in mentala. Kaj si vi mislite o tem?
Hvala za vaš čas in mnenje..
Glede vašega namena, pripravljenosti, dosedanjih uspehov in vstrajnosti, ne vem, kaj je narobe z INTEGRALNO JOGO, ki na koncu zaobseže tudi Bhakti jogo in Radja jogo? Hitrost napredovanja je odvisna od mnogočega, predvsem pa od vas in vaše pripravljenosti, spremeniti način razmišljanja in način življenja. Bližnjic pa v jogi ne poznamo. Torej ni nobene ovire, da se priključite kakšni skupini, ki vadi INTEGRALNO JOGO!
Obiskujem že Hatha jogo, katera mi odgovarja in tudi z vaditeljico sem zelo zadovoljna, saj preko nje dobivam ogromno znanja.
Sem malo preletela opise Integralne joge. Zdi se mi kar podobna z Hatha jogo. Vseeno pa me zanima v čem se razlikuje in kje ter na kakšen način je pri Integralni jogi izražena Bhakti joga?
INTEGRALNA JOGA – ZGODOVINA, FILOZOFIJA, VEDE, PRAKSA
1. JOGA: se ukvarja z usklajevanjem delovanja tega trojstva, t.j. telesa, uma in duha. Njen namen je, ustvariti v človeku takšno ravnovesje delovanja telesa, uma in duha, da človeku olajša ali celo sploh omogoči življenje in s tem omogoči DUŠI, da izpolni svoje poslanstvo inkarnacije – ZDRAVLJENJE KARMIČNIH DOLGOV.
Zaradi tega se JOGA ukvarja tako s telesom ( asane, mudre, bandhe, pranajama ), z umom ( meditacije, sproščanje ) in duhom ali dušo, ki ji s prejšnjima dvema dejavnostma omogoča čim tesnejši stik s fizičnim telesom in posledično vpliv na njeno karmo ( KARMA je zgodovina vseh inkarnacij ).
Potrebno se je seveda zavedati, da je bila celotna jogijska filozofija, zlasti pa njene tehnike, do nedavna velika skrivnost, zlasti za zahodnega človeka. Šele z odhodom Britancev iz Indije, se je filozofija začela širiti na Zahod, vendar zelo počasi in dozirano. Posamezni učitelji, ki so prišli na Zahod, so poučevali le tiste dele JOGE, za katere so smatrali, da jih lahko brez škode posredujejo ( omeniti je treba najbolj pomembne učitelje, kot so Sri Chinmoy, ki je pričel s širjenjem jogijske filozofije na Ameriškem kontinentu in Swamija Mahashwaranande, ki je zaslužen za razvoj sistema Joge v vsakdanjem življenju v Evropi in v Avstraliji, pa Yogi Badjana, Yoganando…. ). Tu je še celo število zahodnjakov, ki so skušali prenesti to filozofijo iz same Indije in njih vloga ter zasluge ne bi smele biti zanemarjene.
Zahodna civilizacija je sprejela osnovne ideje JOGE z odprtimi rokami. V obdobju, ki ga imenujemo postindustrijsko obdobje, obdobju po II. svetovni vojni, ko so se pred zahodnega človeka začeli postavljati ogromni izzivi, ko je bil na milost in nemilost izročen spremembi vrednot, nenehnemu naprezanju za materialnim itd., je JOGA prinesla velikansko sprostitev in moč ohranjanja klasičnih vrednot.
2. INTEGRALNA JOGA: izhaja iz Šri Aurobindovih raziskav in zaključkov in podobno, kot Jungova analitična psihologija išče integracijo med zavestnim delom našega bitja – našo zunanjo osebnostjo – in tistimi drugimi območji našega bitja, ki so za nas navadno zunajzavestna. Pa vendar integralna joga razume našo zunanjo osebnost dosti širše in uporablja drugačne metode, pri katerih je treba zunanjo zavest in bitje odpreti ne samo subliminalnim razsežnostim našega bitja, temveč predvsem najglobjemu , najbolj notranjemu jedru našega bitja – našemu neumrljivemu dušnemu bitju – pa tudi vesoljni zavesti in višjim nadzavestnim območjem v vesoljni umski naravi, potem pa tudi nadumski naravi in transcendenci. To je mogoče doseči samo s korenito preobrazbo vsega našega bitja in vse naše narave. V okviru sedanje človeške osebnosti, ki je organizirana okrog ega, so namreč mogoče samo zasilne, začasne prilagoditve in uskladitve heterogenih in med seboj konfliktnih prvin, iz katerih je narejena, ni pa mogoča nikakršna prava in trajna rešitev, nikakršna prava in trajna harmonizacija bitja….
INTEGRALNA JOGA nas torej ne samo sprošča, ne samo privede do sposobnosto popolne koncentracije in od tu v meditacijo, temveč nas popelje v duhovne višave, na katere se povzpnemo in odkrije se nam široka pokrajina polna raznih ravni in višin in tudi poti, speljanih po njenem svetu in razprostrta, kot zemljevid. Površen pogledn na Integralno jogo nam daje napačen vtis, da v njej srečujemo heterogeno množico razbovrstnih pogledov, misli in pojmoh, nabranih iz vseh vetrov različnih področij JOGE, kot da gre za nekakšen eklekticizem oz. sinkretizem. Skrbno proučevanje in poglobljena vadba INTEGRALNE JOGE nam odkrije , sicer zelko zapleteno, toda harmonično in organsko zgradbo, široko vizijo stvari, v kateri vsa ta mnogoterost stvari, idej in pogledov, združenih v esenco ali destilat te fantastične indijske filozofske znanosti ali filozofskih znanosti, najde svoje organsko mesto ali ustrezno razlago.
Mar pomeni to, da bo s prihodom te nove zavesti/sile , ki jo uči INTEGRALNA JOGA, prišlo do pospešenega razvoja človeštva in da bo tudi razvoj neke nove nadumske vrste na Zemlji potem neizogiben?????
3. PODZVRSTI, KI JIH VSEBUJE IN POVEZUJE INTEGRALNA JOGA, kot povezovalni elemen in s tem zagotavlja neokrnjeno avtentičnost, ki sicer ni značilna za razne različice joge v zahodnem svetu:
KARMA JOGA
Karmo jogo izbirajo predvsem dejavni ljudje. Uči nas nesebičnega ravnanja, brez misli na dobiček ali nagrado. S tem ,ko se odpovemo sadovom svojih dejanj (in jih raje darujemo bogu), se učimo čistit ego. Torej je karma joga pot dejanj in dela. Pri prakticiranju karma joge sta nujno potrebna nepopustljiva moralna disciplina in nadzor nad občutki.
BHAKTI JOGA
Bhakti joga ustreza čustvenim ljudem. Bhakti joga navdihuje večinoma moč ljubezni, v bogu vidi utelešenje ljubezni. V molitvi, čaščenju in obredih se predaja bogu, usmerja in preobraža v brezpogojno ljubezen in predanost. Primerna je za nagonske in pobožne osebe. To je brezpogojna ljubezen iz srca. Za ljudi, ki prakticirajo to obliko joge, odrešenje ni sad človekovega prizadevanja, marveč božji dar.
JNANA JOGA
Jnana joga je najtežja pot, saj zahteva silovit napor volje. Jnana joga se zgleduje po vedantski filozofiji in z močjo uma raziskuje svojo naravo. Gre za iskanje osnovne resnice, ki je v ozadju vsega. To je pot spoznanja in modrosti. Je primerna za človeka z racionalnim in filozofskim značajem.
RAJA JOGA
Raja joga je sistem joge, ki je najbolj edinstven in v pomoč, ker vsebuje glavne poteze vseh drugih sistemov. Imenujemo ga raja joga oz. kraljevska znanost. Ta kraljevska pot uteleša discipline in prakse za čiščenje čustev, za širjenje razuma in pod nadzorom volje poveže vse sestavne dele človekovega bitja ter sočasno razveže človekovo istovetenje z osebnostjo in privede do spoznanja, da je človek nekaj več, božansko nesmrtno bitje. Ta božanska samota je spoznanje kot istovetna z enim božanskim življenjem, s čimer se doseže gorski vrh povezanosti.
HATHA JOGA
Hatha joga je celovita pot, ki vodi do fizičnega zdravja, umske jasnosti in duhovnega razsvetljenja. Vadba hatha združuje asane (položaje telesa), vaje za izboljšanje koncentracije in meditacijo. Beseda hatha sama po sebi nakazuje cilj vadbe: “ha” pomeni “sonce”, “tha” pa “luna”; “hatha joga” je tehnika, ki omogoča praktikantu uravnotežiti sončne in lunine energije ter ustvariti stanje harmonije v telesu, torej uravnoteženjem sončnega in luninega, moškega in ženskega, aktivno pasivnega vidika posameznika. To pa ne gre brez združitve dihanja s fizičnimi položaji telesa.
ENERGETSKA JOGA
Nova oblika joge prihaja iz ZDA. Vadba joge v dvoje je nekaj novega, je zabavna, krepi telo in uravnoveša telo in dušo. Poleg tega deluje proti staranju, ker harmonija partnerjev spodbuja tok energije, krepi moči samoobnavljanja in uravnoveša delovanje hormonov. Ne smemo pozabiti tudi na to, da gre pri tem načinu vadbe za povezavo med dvema človekoma to lahko veliko pripomore k dobrim medsebojnim odnosom med dvema, čemur pa sodobni razviti svet posveča zadnje čase vse več pozornosti.
JOGA NIDRA
Joga nidra se v jogi imenuje tehnika sproščanja pri kateri človek leži. Njegovo telo je udobno nameščeno in je negibno. Roke so rahlo odmaknjene od telesa, dlani obrnjene navzgor, palec in kazalec pa se stikata. Oči so zaprte. Joga nidra ni spanje, čeprav jo imenujejo tudi kar jogijsko spanje. Gre torej za vodeno sproščanje. Jogijski učitelji trdijo, da ena ura joge nidre nadomesti tri ure običajnega spanja.
KRIYA JOGA
Kriya joga je del kundalini joge (kundalini joga je filozofija, kriya joga pa je praksa). Je speča energija, ki biva v nas. To spečo energijo v vsakem človeškem bitju simbolično predstavlja kača kobra, ki predstavlja moč. Kriya joga je človekova duhovna energija, kapaciteta in zavest. Za prebujanje te speče duhovne energije je potrebno veliko dela in discipline.
LAYA JOGA
Laya joga pomeni “združitev” ali”harmonijo”. Laya pomeni raztopitev ali vsrkanje. Beseda “laya” pomeni razkroj, taljenje vseh karmičnih klimatizacij in omejitev, ki so se pojavile kot rezultat raznih dogodkov in incidentov, ki so zavzeli mesto v življenju posameznika. Nekateri pravijo da v tej jogi nihče ni uspel.
NADA JOGA
Etimološki pomen nade je “tok zavesti”, običajen pomen pa je “zvok”. Obstajajo štiri stopnje tonskih manifestacij zvoka s katerimi se razvija tehnika nada joge: para nada, pashyanti ali mentalni zvok, madhyama ali vmesni zvok in baikhari ali zvok, proizveden z udarcem dveh predmentov. Sistem nada jogijev je verovanje, da je kozmos zgolj projekcija zvočnih vibracij, oblikovan pa je iz dejanske izkušnje.
4. RELIGIJE: Nastanke religij v Indiji moramo razumeti v skladu z zgodovinskimi in arheološkimi spoznanji in odkritji. Šele danes, ko odkrivamo v dolini reke Ind cela mesta, ki so nekoč ( pred 10 in več tisoč leti ) imela 100 in več tisoč prebivalcev, pa vendar ne odkrijemo nobenega templja, cerkve, žrtvenika itd., se zavemo nenasilnosti originalnih religij oz. bolje filozofij v Indiji. Šele z vdori Arijskih plemen iz prostorov sedanje Zahodne Evrope se pojavijo nove religije pod njihovim vplivom, ki jih ločimo predvsem po agresivnosti nad življenjem ( žrtvovanje, kot poseben obred, ki kaže na prvinskost in nerazumevanje poslanstva živega bitja ) in po številu Bogov in Polbogov. Vendar se, dokaj hitro, oblikujeta dve veji nove religije, ki se imenujeta HINDUIZEM in BUDIZEM. Obe dve religiji si delita nekdanje MESIJE ( kakšen izraz bi še lahko uporabil, da bi ga razumela povprečna zahodno usmerjena misel ), kot so Krišna, Shiva, Ramakrišna itd., ob tem, da BUDIZEM prepoznava v samem BUDI edinega pravega mesijo ( beri Hessejevo SIDDHARTO ).
Tu je pomembno poudariti, da je jedro tako nekdanjih religij v Indiji, kot sedanjih dveh, NENASILJE = AHIMSA. Vse zapovedi teh religij ( ki jih je, kakšno naključje, vedno 10 in se vlečejo v enaki ali zelo podobni vsebini skozi judaizem, krščanstvo in islam ), temeljijo na tej osnovni zakonitosti. Nenasilje do človeka in vseh živih bitij, do lastnine, do lastnega telesa in uma itd. Seveda je vedno prisotna tudi zapoved, da veruj v Boga, kakor koli ga že neka od religij imenuje.
Tudi sporočila, ki jih nosijo različni MESIJE v zgodovinsko povsem različnih obdobjih in v regionalno povsem različnih okoljih, so si, skoraj do potankosti, enaka ( Sv. pismo v krščanstvu, Koran v Islamu, Talmud v Judovstvu ). Seveda so objavljena sporočila potem prirejena na elitistični in klientilistični osnovi, ki ustreza instituciji, ki je prevzela dušebrižništvo v posameznem okolju in s tem zlorabila vero in verovanje ljudi v svoje namene ( kapital, moč, nadzor itd. ). Tu je treba seveda poudariti še, da je vsaka novejša religija postajala, prav zaradi tolmačenja omenjenih sporočil na elitističen način, manj strpna in agresivnejša – ergo se je oddaljevala od osnovne smeri AHIMSE.
Bolj populistično bi lahko to razlagal z vsebino Brownove DaVincijeve kode in s primerom vloge žensk v posamezni religiji ali bolje, odvzemanja pravic ženskam in nasploh razvoj patriarhalnega sistema.
5. ZGODOVINA: Viri, ki so nam dandanes dostopni, so nedvomno prvi zapisi, s katerimi razpolagamo in arheološka odkritja. Prvi pisani vir izhaja iz obdobja pred vsaj 3.000 leti, samo delo pa je bistveno starejše in za njegov nastanek ocenjujejo 4. – 6 tisočletje pred n.št., ko je nastala MAHABHARATA, epski zapis, ki daje osnove vsemu kasnejšemu religioznemu dogajanju na Vzhodu.
Na Zahodu je to nedvomno Talmud, ki izhaja iz KABALE in je osnova vseh zahodnih religij.
MAHABHARATA, ki je napisana izključno v SASKRTSKEM jeziku ( jezik, ki naj bi ga nekoč govorili vsi Zemljani ), z svojim sestavnim delom BHAGAVAT GITA, v katerem so zapisana vsa sporočila Boga Krišne, daje osnovo VEDANTSKI filozofiji, na kateri je zasnovana JOGA. Sicer pa so prvi zapiso o jogi nastali že pred 5 ali 6.000 leti v oblik Patandžalijevih Upanišad in mnogao kasneje JOGA SUTER, ki postavljajo temelje tako sedmim kozmičnim zakonom, kot tudi Jamam in Njamam ( zapovedi ).
6. VEDE ( vedantska filozofija ): Vede so zelo obširna zbirka besedil, eno najstarejših, ki predstavljajo enega od temeljev indijske filozofije in religij, ki so nastale na njenem ozemlju. So približno šestkrat obsežnejša od Svetega pisma. Imenujejo jih tudi »trojno znanje«, ker so spisi razvrščeni v tri zbirke :to so Rigveda (Veda verzov), ki obsega hvalnice, Samaveda (Veda spevov), ki obsega liturgične spise, in Jadžurveda (Veda urokov), v kateri so zbrani žrtveni izreki. Kasneje se jim je pridružila še Atharvaveda, zbirka mističnega svečenika ognja Atharvana, tako da Vede sestavljajo štirje deli.
Celotna JOGA, torej celoten program skrbi za sožitje telesa, uma in duha, temelji na teh zapisih.
————–
JOGA dandanes sodobnemu človeku omogoča ohranjanje klasičnih vrednot, mu pomaga pri sproščanju in ohranjanju ravnovesja v vse hitreje naraščajoči dirki za materialnimi dobrinami in odvisnostjo. Tako ameriški kongres, kot Britanski parlament imata redne meditacije pod vodstvom najvidnejših učiteljev JOGE ( do nedavnega s pokojnim Sri Chinmoyem, Swamijem Mahashwaranando itd. ). JOGA se poučuje, kot obvezen predmet, na skoraj vseh univerzah v ZDA, na mnogih institucijah v Evropi. Meditacije celih campusov v ZDA ali skupinske vaje JOGE niso nobena redkost več.
Seveda se, v krščanski Evropi, zavedajo nevarnosti preveč liberalne in zlasti preveč permisivne filozofije, ki prepušča človeku, da sam ureja svoja vprašanja z Bogom. Celo tako daleč, da je prepričan o tem, da je BOG V NJEM SAMEM. To pa seveda jemlje avtoriteto institucijam, ki so stoletja in tisočletja zlorabljale vero ljudi v svoje namene.
V zadnjih letih se srečujemo z vse intenzivnejšimi kampanjami proti JOGI, predvsem v Evropi. Zlasti intenzivne so te kampanje v deželah z močno Katoliško cerkvijo. Istočasno pa opažamo ogromen razmah aktivnosti na področju JOGE v deželah, ki so, več, kot 50 let, bile prisiljene v ateizem. Mladi ljudje, ki se zavedajo duhovnosti, zavedajo potrebe po rasti ZAVESTI, se vse bolj zatekajo v okrilje te alternative, ki jim omogoča svobodo iskanja in bivanja…….
Ne bi bilo pa pošteno, če ne bi tu omenili tudi neetičnega obnašanja in poskusov posameznikov in nekaterih skupin, po institucionalizaciji tudi te filozofije. Posamezniki krepko izkoriščajo “žejo” današnjih ljudi po odkrivanju, OD KOD PRIHAJAM, ZAKAJ SEM TU, KAM GREM ?? Komercializacija posega tudi na to področje. Visoke cene za vadbo joge, uzakonjanje in omejevanje poučevanja na “pooblaščene” učitelje, ki morajo, preden dobijo “pooblastilo”, vsaj vrsto let plačevati drage članarine v jogijskih skupnostih, se udeleževati dokaj dragih delavnic in seveda prispevati znatna sredstva za “razvoj” jogijske dejavnosti, seveda tudi tu skušajo, na podlagi starih receptov že obstoječih institucij, monopolizirati duha ljudi. Cela vrsta “gurujev”, ki se pojavljajo tudi v našem okolju s pretvezo zbiranja sredstev za gradnjo AŠRAMOV v Indiji, šol, bolnišnic itd., kvarijo ugled te prijazne in nadvse, sodobnemu človeku, koristne znanosti, filozofije in aktivnosti.
Sodobne različice, ki jih nudijo komercialni centri v obliki POWER JOGE, TAI BOO JOGE, JOGE ZA NOSEČNICE itd., samo potrjujejo iznajdljivost posameznikov, ki izkoriščajo to čudovito filozofijo za svoje KOMERCIALNE namene. Na žalost.
Hvala za vso razlago. Zdaj mi je slika malo bolj jasna.
Če se lahko tako izrazim, mi je bilo ponovno preko vas in vaših besed pokazano bistvo, na katerega me je opozarjal že duhovni vodja.
V vseh teh procesih in poteh ni blefiranja in kot ste sami že nekje prej napisali, da tudi ni bljižnic.
Iz svojih izkušenj povem, da če si nekaj želiš, se boš iz napak učil in ne boš blefiral in iskal razloge in izgovore zakaj nam nekaj ne paše (tako sem delovala oz. delujem, predvsem pa upam, da bo takega delovanja vedno manj). Predvsem pa bodimo realni in ne pustimo, da nas iluzija premaga. Dovolimo ji, da nam pomaga.
Lep in topel pozdrav..
No vidite – če smo samo enemu oz. eni pomagali, je naš namen upravičen…..
Pozdravljeni!
prosim za pomoč, kako izkoreniniti ego, egocentrizem, posesivnost? Pri meni se vse to zelo prepleta. Ko se “potrudim” pri neki stvari, se takoj pri drugi pokažejo moja “negativna” ozadja, zame seveda za tisti trenutek koristna.
Hvala za odgovor in lep pozdrav…
Potrebno se bo pričeti ukvarjati z “izprijenostmi uma”,, kot jih imenuje Julian Johnson v knjigi ” Pot Mojstrov” in na enega od načinov, ki jih uporablja INEGRALNA JOGA. Svetujem obisk enega od centrov, kjer vadijo INTEGRALNO JOGO.
Zanima me še, kakšni pa so načini pri integralni jogi, da pričneš z “izprijenostjo uma”? Na kakšen način se lahko človek poglobi, sploh pa, če ne zna biti iskren do sebe, kaj šele do drugih? Poleg vseh težav, ki jih imam, bi bilo smiselno začeti pri tem…z iskrenostjo…en dan mislim tako, naslednji dan že drugače, kot bi iskala lažjo pot…Kako se pri vas lotite teh stvari ali so pogovori skupinski?
Hvala in lepo pozdravljeni!
Pri nas se učimo odpravljati “izprijenosti uma” ( naziv po knjigi POT MOJSTROV, d. Julian Johnson ) s skupinsko in individualno terapijo v okviru INTEGRALNE JOGE ( te “izprijenosti” namreč prav pri vadbi INTEGRALNE JOGE ne dovolijo napredovanja oz. dviganja zavesti, dokler jih ne odpravimo ). Rešitev je v “pravem ravnanju” – v obvladovanju misli, obvladovanju dejanj, strpnosti, ravnodušni vedrini, usmerjenosti k cilju in v zaupanju .
V kolikor te zanimajo te aktivnosti, te vabim, da se nam priključiš. V začetku tega foruma imaš program dela, ki ga opravljamo, pa se oglasi!
Če vas mogoče zanima še kakšno mnenje o bhakti jogi (o načinu življenja in še mnogo več) , je knjiga
Bhakti joga – Joga ljubezni in predanosti (Svami Vivekananda)
prevedena tudi v slovenski jezik.
Forum je zaprt za komentiranje.