Ali lahko posnemanje mlajših sošolcev in sorodnikov škoduje otrokovemu razvoju?
Spoštovani,
sin je zaradi določenih zdravstvenih težav šel eno leto pozneje v prvi razred osnovne šole, zaradi česar je zdaj najstarejši v razredu. V razredu in obeh paralelkah ima tako kar nekaj sošolcev, ki so več kot leto in pol mlajši od njega. Sin je v tretjem razredu, star bo 10 let, sošolci, ki jih posnema, pa so stari osem let in bodo 9 let šele marca ali aprila prihodnje leto. Pojavila pa se je težava, da sin zelo rad posnema njihovo igro in se, ko je doma, igra tako, kot se igrajo navedeni sošolci. Prav tako tudi posnema njihov besednjak. Npr. namesto, da bi rekel: “Želim nekaj popiti,” reče “Piu!”. Prav tako oponaša besednjak svojega dve leti mlajšega bratranca, za katerega misli, da je le eno leto mlajši, saj vedno gleda na to, v kateri razred hodi, ne pa, koliko je dejansko star. Ve, kdaj ima rojstni dan, misli pa, da je eno leto starejši kot je v resnici. Npr. oponaša njegovo oponašanje živali, ki pa menim, da sinovi starosti ni več primerno…
Skrbi me, da bi lahko vse navedeno škodilo sinovemu psihičnemu razvoju. Kaj pa menite vi?
Spoštovani,
žal mi je, da še nisem prejela odgovora. Želim še dodati, da sem ravno zdaj ugotovila, da se njegovi sošolci med seboj tepejo. Postala sem pozorna, ko je na obisku udaril svojo sestrično, staro toliko kot on (on misli, da je starejša od njega, pa v resnici ni). Sestrična je dejala, da je to skrajno zavržno, da se tepe in da tega v njenem razredu ne delajo, delali pa so nekateri poredni fantje to v prvem razredu, potem pa ne več.
Vseskozi sem spodbujala svojega sina, ki ni preveč družaben, da se več druži, a izgleda da, kot mi je včeraj povedal, da je polovica vseh druženj v njegovem razredu in paralelkah pretep. Zelo čudno se mi zdi, da nobeden od učiteljev do zdaj še ni ukrepal… 🙁