Med.Over.Net

Farmacevt svetuje

Odgovarjajo: asist. dr. Boštjan Martinc, mag. farm., spec.

Vas zanimajo lastnosti zdravil in ostalih izdelkov v lekarnah? Se želite seznaniti z njihovo uporabo, delovanjem in neželenimi učinki? Vprašajte za nasvet farmacevta Lekarne Ljubljana.
Pokrovitelj foruma: Lekarna Ljubljana – zaupajte strokovnjakom!

asist. dr. Boštjan Martinc , mag. farm., spec.

bostjanmartinc

antidepresiv + rhodiola

Default avatar

temt

Pozdravljeni,

Ali lahko sočasno ob jemanju antidepresiva jemljem tudi prehranski dodatek rhodiola now? Sprašujem, ker sem na internetu zasledil, da ima antidepresivni učinek.

Hvala in lep pozdrav
Default avatar

bostjanmartinc

Pozdravljeni!

Mi zaupate kateri antidepresiv uporabljate?

Lep pozdrav,
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana
Default avatar

bostjanmartinc

Spoštovani!

Rožni koren (Rhodiola rosea) zavira delovanje encima monoaminooksidaza (MAO). Na ta način poveča koncentracijo monoaminskih živčnih prenašalcev – serotonina, noradrenalina, dopamina. Hkratna komibnacija s selektivnimi inhibitorji ponovnega privzema serotonina –SSRI (Zoloft) - zato ni primerna kombinacija, saj lahko povzroči pojav tako imenovanega serotoninskega sindroma. Znaki serotoninskega sindroma so: spremembe psihičnega stanja (zmedenost; hipomanija - bolnik pri hipomaniji postane bolj samozavesten, boljše volje, je zgovornejši, ima živahnejše mišljenje,...; vznemirjenost), avtonomne motnje (driska, zvišana telesna temperatura, potenje, bruhanje) in živčno-mišične nepravilnosti (mioklonus - sunkoviti in neusklajeni zgibki udov ali trupa zaradi krčenja mišic, hiperrefleksija - stanje čezmerne
refleksne odzivnosti). Če se pojavi serotoninski sindrom, je potrebna nujna zdravniška pomoč.

Kombinacijo vam načeloma odsvetujem. Če pa se omenjena kombinacija kljub temu uporablja, pa je potrebno biti izredno pozoren na morebitne znake serotoninskega sindroma. Predvsem je potrebno biti pozoren na zgoraj opisane avtonomne in živčno-mišične nepravilnosti. V kolikor se pojavi serotoninski sindrom (opisani znaki), je potrebna takojšnja nujna zdravniška pomoč.

Lep pozdrav,
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana
Default avatar

temt

Najlepša hvala za odgovor!

Moderatorji

asist. dr. Boštjan Martinc , mag. farm., spec.
bostjanmartinc