Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja Še enkrat o neznanju učiteljic

Še enkrat o neznanju učiteljic

Mene pa zanima, v čem se razlikuje izobrazba razrednih in predmetnih učiteljic (pa potem kasneje srednješolskih profesorjev). A je kar kdorkoli lahko učitelj prve triade, samo da je vsaj približno pismen?

Pisala sem že, da je naša učiteljica otrokom narekovala naslednji stavek: Maja ni naredila sendvič. V drugem razredu. Ko jo je moj otrok vprašal, če ni pravilno “sendviča”, je vztrajala, da je pravilno “sendvič”.

Zdaj pa si je učiteljica sosednjega razreda privoščila še boljšo: “Otroci bodo bili naslednjo soboto prosti”.

OK, da ne znajo ravno postavljati vejic. Ampak da ti učiteljica napiše “bodo bili..”!? In taka učiteljica tretješolce uči slovenščino. Če še v obvestilo staršem napiše takole neumnost, le kaj vse jim pove med letom, kar je čisto narobe? Ni čudno, da imajo potem otroci težave v srednji šoli.

Prav vsi učitelji, razredni in predmetni ter gimnazijski imajo 7. stopnjo oz. visoko izobrazbo.
Samo smer študija se razlikuje.

Mi verjameš, da študent slovenščine v 4. letniku oziroma absolvent napiše nebi skupaj (moralo bi biti narazen)?
Znanje slovenščine in pravopisa pri nas je katastrofalno.

Če pa koga kaj opozoriš, dobiš v odgovor, kaj težiš, da se je zatipkal itd.

Žalostno.

V vsakem poklicu so odlični, dobri, povprečni, slabi in na žalost tudi preveč slabi. Na srečo je skrajnosti bolj malo.

Vsak se kdaj zmoti in nihče ni nezmotljiv, le v nobenem poklicu se delavcem ne gleda pod prste toliko kot učiteljem. Prav vsak se čuti kompetentnega, da sodi o delu učitelja.
Ste že kdaj opazili, da potiliki, napovedovalci nacionalne televizije in podobno ne poznajo osnovnih zakonitosti našega jezika?
Ste šli že katerega od njih nahrulit? Ali pa imajo pred vami mir le zato, ker so toliko bolj zaščiteni in so obdržali toliko večjo avtoriteto kot učitelji.

Slaba primerjava, slaba. Stvar je v tem, da učitelji svoje (ne)znanje prenašajo naprej. Če ona ne ve/ne zna, kdo pa potem?? Mi tudi ne drži vodo trditev, da se je katerakoli od omenjenih učiteljic “zmotila” … Če ni neumna, je pa nemarna. Madonca, a ni mogla še enkrat prebrat za sabo, no?!

Ce bi starsi vlozili malo vec svoje energije v spostovanje uciteljev in manj v zahtevanje nadcloveskega od njih, bi bil solski svet bistveno drugacen…

Pa saj je bilo vedno tako. Po moje je bolj pomembno to, da učitelj v otroku ne zatre želje po znanju. Takele banalnosti, kot so slovnične napake, lahko otroci popravijo tudi doma, ob branju knjig,…Ko pa se učijo samo še zaradi ocene, strahu pred učiteljem ipd. takrat pa po mojem starši res lahko zaženete paniko.

Kot sem rekla: V vsakem poklicu so bolj IN manj dobri. Začetni sestavek in sploh naslov posta pa očitno mečeta slabo luč na vse učitelje.

Katastrofa je, da ljudje s 7. stopnjo ne znajo uporabljati dvojine, da ne nikajo v rodilniku itd, to je splošna katastrofa, tukaj pa se izpostavlja le v primeru učiteljev.

Neobvladanje slovenske slovnice je splošen pojav, ki je opazen v vseh branžah, ki pa ste ga izpostavili na učiteljici. To se zdi meni enako nepravično,kot če bi opazili svojega osebnega zdravnika, kako je nekoliko prehitro vozil čez naselje in bi svoje pisanje naslovili Kako nestrpni vozniki in slab vzgled so zdravniki ali pa kaj v smislu, da s svojo objestnostjo ogrožajo življenje vašega otroka.

In še:
Ko bi le bili učenci tako zelo zavzeti za učenje in bi jim šlo vse tako hitro v glavo, da bi jih taka stvar lahko pokvarila. Zagotovo bodo mnogovečkrat v šoli slišali pravilno rabo kot napačno. Poleg tega pa je taka napaka priložnost, da se otrok uči kritično razmišljati, korak za korakom, da spozna, da so tudi učitelji zmotljivi, da je dobro primerjati izkušnje iz različnih virov …

Je bilo vam v življeno vedno postavljeno in predstavljeno vse pravilno? Ste slišali same resnice? Verjamete vsemu, kar vam reče avtoriteta?

Imela sem blazno slabo učiteljico zgodovine, celo tega ni vedela, da Celjski niso bili po rodu Slovenci. Kljub temu sem postala zgodovinarka. Ker mi ni priskutila zgodovine, ker jo je kljub slabi izobrazbi imela rada.
Nasprotno sem imela učiteljico kemije, ki je to znanost obvladala do obisti. Vsi njeni učenci smo za vekomaj zasovražili kemijo, ženska je bila mojstrica v priskutenju svojega predmeta.

Takšne izkušnje mi dajo misliti, dajo mi širši pogled. Ne iščimo samo perfekcije v znanju, ne iščimo dlake v jajcu. Dopustimo, da se učitelji VČASIH tudi zmotijo in vzgajajmo otroke, da bodo na napake znali dobrohotno opozoriti in jih skupaj odpraviti. Samo na ta način bo prihodnji rod učiteljev bolj zdravo samozavesten, še bolje izobražen in bo manj napak.

Dober učitelj ni tisti, ki največ zna, ampak tisti, ki svoje znanje zna najbolje posredovati drugim.

Jaz bi šla pa na mestu teh dveh učiteljic raje kaj drugega delat! To sta pa napaki, ki jih že od petošolca ne bi več pričakovali!

Učitelji razrednega pouka imajo 6. ali 7. stopnjo izobrazbe, običajno jemljejo v osnovne šole s pedagoško fakulteto, na srednje pa s filozofske, ki je bolj zahtevna. V srednji šoli lahko delajo učitelji strokovne izobrazbe, vendar tudi 6. ali 7. stopnje izobrazbe, npr. strokovne predmete na vzgojiteljski šoli lahko uči diplomirana vzgojiteljica s pedagoško – andragoško izobrazbo in strokovnim izpitom.
Je res, da učitelj ne more biti strokovnjak za vse … In kot so napisala predhoniki: imamo dobre in slabe učitelje, čeprav mislim, da takšne napake na bi rabile biti predmet ocenjevanja ali je učitelj dober ali ne. Dobrega učitelja delajo dobrega druge kvalitete, ne ena črka a več ali manj.
Če pa se malo pohecam je stari rek takšen: Če za drugega nisi, boš pa učitelj ;-)))))

Mene pa je najbolj šokiralo, ko so pred kratkim, na enem izobraževanju, ki so ga pripravili in vodili sami visoko izobraženi (mag. in dr.) strokovnjaki, dali v javnost komaj berljivo gradivo. Tu ni šlo samo za kako vejico ali tiskarskega škrata, ampak so bile slovnične in vsebinske napake tako hude in pogoste (skoraj v vsakem odstavku) da je bilo gradivo skoraj neuporabno. Še posebaj pravni del gradiva, kjer že ena napačna beseda spremeni pomen celotne povedi. Gradivo je zelo obsežno in izobraževanje kar drago, zato smo bili udeleženci nad vsem skupaj zelo razočarani. Pa bi človek od nekega pravnika pričakoval malo večjo skrbnost, da bi vsaj prebral za sabo in popravil očitne napake, ne pa da dobimo v roke neko skropucalo. Toliko o stopnji izobrazbe in znanju slovenskega jezika.

Pišeš neumnosti. Politiki in napovedovalci ne učijo naših otrok. Učitelj si NE sme privoščiti takšnega neznanja. In učitelj, ki je v resnici učitelj in ne samo na papirju, do katerega je prišel kdo ve na kakšen način, se NE zmoti, kdor zna, se zmotiti ne more.
Je pa res, da gredo v učiteljske vrste ljudje bolj trde glave, ki za kakšen boljši poklic niso bili sposobni. In ja, to je katastrofa, če ne moreš biti zdravnik, boš pač učitelj a ne?
Resnično zadnji čas, da se v šolstvu nekaj premakne, v vseh pogledih!

Zares me moti, da tudi vesoljni MON, ki se ves čas pritožuje, ni pismen.

Pišeš neumnosti. Politiki in napovedovalci ne učijo naših otrok. Učitelj si NE sme privoščiti takšnega neznanja. In učitelj, ki je v resnici učitelj in ne samo na papirju, do katerega je prišel kdo ve na kakšen način, se NE zmoti, kdor zna, se zmotiti ne more.
Je pa res, da gredo v učiteljske vrste ljudje bolj trde glave, ki za kakšen boljši poklic niso bili sposobni. In ja, to je katastrofa, če ne moreš biti zdravnik, boš pač učitelj a ne?
Resnično zadnji čas, da se v šolstvu nekaj premakne, v vseh pogledih![/quote]

Veliko raje imam učitelja, ki se moti, kot zdravnika. Žal smo vsi zmotljivi.

Zaključil sem srednjo šolo! SSŠE (Zaloška)
Sem kar ponosen da sem se nekaj naučil!
Kar se tiče pravopisa in slovenščine, moram reči da je bilo kar na nivoju!
Vida G. T. nas je kar dobro skockala! Če si hotel imeti pozitivno pri slovenščini si moral kar nekaj znati!

lp,A

Seveda sem opazil; večina novinarjev in večina politikov strelja kozle.
In ne – ne hodim jih hrulit; Ker me ne zanimajo in ker ne spodkopavajo tistega kar jaz naučim otroke (recimo logičnega razmišljanja in uporabe dvojine) s svojimi neumnostmi in hkrati trdijo, da imajo oni prav.

Ni problem v nezmotljivosti – problem je v trmastem vztrajanju pri napačnih informacijah. Itak so pa kot učitelji in ljudje najboljši tisti, ki komot priznajo napako, se poučijo kako je prav in potem to tudi povedo.

Pišeš neumnosti. Politiki in napovedovalci ne učijo naših otrok. Učitelj si NE sme privoščiti takšnega neznanja. In učitelj, ki je v resnici učitelj in ne samo na papirju, do katerega je prišel kdo ve na kakšen način, se NE zmoti, kdor zna, se zmotiti ne more.
Je pa res, da gredo v učiteljske vrste ljudje bolj trde glave, ki za kakšen boljši poklic niso bili sposobni. In ja, to je katastrofa, če ne moreš biti zdravnik, boš pač učitelj a ne?
Resnično zadnji čas, da se v šolstvu nekaj premakne, v vseh pogledih![/quote]

Veliko raje imam učitelja, ki se moti, kot zdravnika. Žal smo vsi zmotljivi.[/quote]

Ti jih kar imej rada, jaz ti pa povem, da se učitelji ne motijo ampak preprosto ne znajo.
Učitelj, ki reče npr. imaste, grema, brateca, dve hruške, piše skupaj nevem, ne zna postavljati vejic, tega enostavno ne obvlada in tudi jaz se sprašujem kako je sploh lahko zaključil šolanje??

Pišeš neumnosti. Politiki in napovedovalci ne učijo naših otrok. Učitelj si NE sme privoščiti takšnega neznanja. In učitelj, ki je v resnici učitelj in ne samo na papirju, do katerega je prišel kdo ve na kakšen način, se NE zmoti, kdor zna, se zmotiti ne more.
Je pa res, da gredo v učiteljske vrste ljudje bolj trde glave, ki za kakšen boljši poklic niso bili sposobni. In ja, to je katastrofa, če ne moreš biti zdravnik, boš pač učitelj a ne?
Resnično zadnji čas, da se v šolstvu nekaj premakne, v vseh pogledih![/quote]

Pretiravas!
Jaz sem tip, ki od sebe in vseh okoli sebe zahteva maksimum in najvec, kar je izstisnit mozno. Pa vseeno vem, da imamo ljudje svoje limite (kar ne pomeni, da se ne jezim na sebe, ko zadanem v svojo zgornjo mejo).
Ucitelji so tudi samo ljudje, ki hodijo v sluzbo. In zdravniki tudi. I tudi politiki. Njihova velicina se pa vidi v tem, da znajo priznati svoje napake in jih popraviti ter da znajo prznati, da necesa ne vedo in to preveriti. Za ucitelje in politike ni panike, samo za zdravnike pa resnicno upam, da prej preverijo, preden se zmotijo…

Seveda sem opazil; večina novinarjev in večina politikov strelja kozle.
In ne – ne hodim jih hrulit; Ker me ne zanimajo in ker ne spodkopavajo tistega kar jaz naučim otroke (recimo logičnega razmišljanja in uporabe dvojine) s svojimi neumnostmi in hkrati trdijo, da imajo oni prav.

Točno to. Seveda ravno tako ni prav, da novinarji, politiki in druge javne osebnosti ne obladajo materinščine. Ampak učitelji svoje (ne)znanje prenašajo na otroke, v tem je bistvena razlika. Meni je sicer primer, ki sem ga opisala, prišel prav. Z njim sem otroku pokazala, da se vedno učimo drug od drugega, da se kdaj lahko česa naučiš tudi od nekoga, ki je mlajši/manj izkušen/manj izobražen in da ni sramotno tega priznati. Veliko bolj sramotno je, če napake ne priznaš in vzvišeno vztrajaš na svojih (napačnih) stališčih.

Ni problem v nezmotljivosti – problem je v trmastem vztrajanju pri napačnih informacijah. Itak so pa kot učitelji in ljudje najboljši tisti, ki komot priznajo napako, se poučijo kako je prav in potem to tudi povedo.[/quote]

New Report

Close