Najdi forum

izolacija fasade

Živimo v 30 let stari neizolirani hiši. Pred dvema letoma smo zamenjali kritino in izolirali podstrešje, sedaj pa razmišljamo o menjavi oken in izolaciji fasade, pa tudi o menjavi peči, ki je stara kot hiša in prvotno namenjena kurjenju z drvi (kurili z njimi 20 let). Zdaj kurimo s kurilnim oljem in ga porabimo cca. 4000 l letno. Ker je to precej draga zadeva, ne razmišljamo pa o drugačnem načinu kurjave, vas vprašam, ali je smiselno investirati v nova okna in izolacijo fasade oz. v kolikem času se povrnejo stroški menjave oken (je potrebno, ker se čuti piš pod oknom) in izolacije fasade. Oboje skupaj bi stalo kar okoli 4 MIO SIT( če bo sploh dosti). Ali je smotrno vgraditi še toplotno črpalko, ker je klet precej topla in bi se vsaj voda mogoče lahko grela na ta način. Pa še to, kakšna izolacija fasade je najboljša (razmerje kvaliteta – cena)? Prosim za vaše izkušnje oz. mnenje strokovnjakov, če berejo ta forum. Naj, naj lepša hvala za odgovor!
mmini

tako ti bom povedala.. že če menjaš samo okna in daš noter plastična prihraniš zelo veliko…če pa še daš demit fasado.. to je stiropor , mreža in zaključni sloj, pa še dodatno prišparaš.. glede kurjave pa tako.. mi imamo na zemeljski plin in je res dobro..plačujemo pa tako kot npr elektriko.. skoz imamo fiksno ceno 28.000sit na mesec. ko pa je poračun pa dobimo nazaj ali pa plačamo zraven.. ampak še nismo nikoli zraven plačali več kot 7 .000sit..

no upam, da sem ti kaj pomagala

Pri nas tudi porabimo 4000L olja,pa imamo vse novo tudi okna zamenjana-plastična.Edino izolacijske fasade še ne.Smo se zanimali za fasado vendar še nismo dobili pametnega nasveta ker je hiša kamnita in bi nam potem baje vlaga vdarila navznoter tako da še ne vemo kaj bi.Naj še omenim da so stene debele 50cm.Kvadratura pa je 116 stanovanjske površine.

Takole na uč, porabite približno za 50% preveč olja.
Pa ni stvar samo v izolaciji, ampak tudi v pravilni nastavitvi izgorevanja.

Vlaga vam bo “udarila” navznoter samo v primeru:
1. da prihaja v vaših zidovih do kapilarnega vleka iz temeljev (pri kamnitih zidovih je ta pojav prisoten samo v maltah – fuge in ometi),
2. hkrati s točko 1. naredite paroneprepusten sistem (izolacija+zaključni sloj).

Če kapilarne vlage v zidovih ni, potem se bo stanje bistveno izboljšalo, saj se bo po izolaciji zunanjih sten dvignila površinska temperatura na notranji strani, s tem pa tudi zmanjžala kondenzacija na notranji površini stene.

Če imaš kapilarno vlago lahko še vedno delaš TI fasade, vendar s paroprepustnimi sistemi. NE uporabljaj stiropora za TI ampak mineralno volno. Zaključni sloj naj bo vsaj silikatni, še bolje silikonski. Stiroporju ali stirodurju se v cokli ne moreš izogniti – Baumit trži preforiran stiropor, ki omogoča difuzijo vodne pare. Pred izdelavo fasade je v primeru kapilarne vlage zelo pametno zidove sanirati. Preglej spletne strani Kema Puconci.

LP

VELIKO SE POZNA NA MENJAVI OKEN ,KER BOLJ TESNIJO KOT STARA,SEVEDA JE TU IZOLACIJA NAJBOLJ POMEMBNA,JAZ OSEBNO BOM DAL NA NOVO HIŠO LAMELE-TERVOL MIN.10cm.PRIPOROČAM TI TOP.Č.JE NAJCENEJŠE OGREVANJE PREVERJENO PRI MENI DOMA ENO SEZONO.PREJ SE POSVETUJ S STROKOVNJAKOM ZA TA OGREVANJ(kronovšek)

Gost pozdravljen,

imam eno kompleksno vprašanje zate: kako nastaviti pravilen način izgorevanja?

Pri nas imamo dobra, nova okna, hiša izolirana preko slovenskih standardov…
Ampak… Kako nastaviti pravilen način izgorevanja?
Kako sploh izgleda optimalno ogrevanje hiše? Kakšna je optimalna temperatura kotla? Kaj pa zmanjševanje temperature npr. ponoči? Za koliko stopinj razlike v primerjavi z dnevno tempreturo je sploh optimalno, saj potem spet rabi kar nekaj časa, da se segreje na nastavljeno dnevno temperaturo (vsaj pri nas, ker je očitno nastavljena prevelika razlika) in bi bilo po mojem laičnem mnenju popolnoma vseeno, da je tudi ponoči temperatura enaka, ali pa mogoče res samo stopinjo ali dve nižja, pa potem dopoldan ne porabi toliko energije in časa, da pride spet nazaj na želeno dnevno temperaturo.

ITD, ITD.

Aja pa še to: dnevni prostori (dnevna,jedilnica, kuhinja, kopalnice) talno ogrevanje+radiatorsko, spalnice samo radiatorsko. Peč je samo na olje. Na radiatorjih so termostati (regulacija od 1-5), večinoma nastavljeni na kao racionalni trojki.

Upam, da si večkrat tukaj gor in upam, da sem natrosila dovolj podatkov za odgovor ki bi ga bila ZELO vesela! In upam, da ne zveni preveč zmedeno, ampak smo v tem res totalni laiki!

P.S. Zdi pa se mi tudi, da se gorilec prepogosto vklaplja-je to OK, od česa je to odvisno….

Zelo težko je na kratko odgovoriti, kaj je optimalno. Sam nisem strokovnjak iz te stroke, vendar sem zelo veliko prebral o tem in se posvetoval, predno sem se odločil za izbiro ogrevanja in izolacijo hiše. Vse to pred dvemi leti, fasado pa sem delal lani.
Zelo veliko si o tem prebereš tule: http://www.gi-zrmk.si/ensvet.htm

Ampak na kratko. Izgorevanje na gorilcu ti lahko nastavi le strokovnjak iz tega področja, najbolje monter ogrevalnih naprav, ki ti mora z “računalnikom” nastaviti izgorevanje in izmeriti sajavost izgorelih plinov, saj s tem dosežeš optimalno izgorevanje in s tem ustrezno porabo olja. Največkrat se dogaja, da monterji namestijo gorilec brez da bi preverili, kakšna šoba na gorilcu je originalno nameščena, vendar pa niso vse šobe ustrezne vsem pečem.
Potem je zadeva zopet odvisna, kako visoko temperatuto kotla imate nastavljeno. Če imate nizkotemperaturni kotel naprimer, ni nobene potrebe, da bi imeli nastavljeno temperatuturo previsoko, saj kondenz, ki nastaja pri ohlajanju peči ne poškoduje plašča kotla. Nastavite takšno temperaturo, da vam hišo ustrezno segreje. Jaz imam 60st na nizkotemperaturnem kotlu. Višja temperatura namreč pomeni tudi pogosteje vklapljanje gorilca takrat ko črpalka ne deluje, ker se pač peč hitreje ohlaja. Seveda so to predpostavke, ker ne vem kakšno kombinacijo imate.
Regulacija-termostat (vklop črpalke) se običajno nahaja v dnevnem prostoru, vendar je potrebno paziti, da je nastavljena tako, da centralna ogreje tudi druge prostore. Če se dnevna soba segreje prehitro, potem termostat prehitro izklopi ogrevanje in ostali prostori ostanejo hladni. Mikroregulacija s termostatskimi radijatorkimi ventili je lahko zelo učinkovita, če ugotovite pravilno razmerje. Nastavitev na “racionalni 3” ne naredi še nič. Predlagam, da se malo poigrate z nastavitvami in ugotovite, kakšne nastavitve vam najbolj ustrezajo. Naprimer: za dnevno sobo bo ta nastavitev verjetno prenizka za ugodno temperaturo, vendar pa je potrebno paziti da se prehotro ne segreje, kot sem omenil že zgoraj. Prav tako je prenizka za kopalnico, otroško sobo in morda kakšno delovno sobo. Bo pa 3 najbrž nepotrebno za hodnik, spalnico, shrambo, kurilnico, garažo, vetrolov in morda še kje. Nastavitev 3 namreč pomeni 20st. Potem imate tu še talno gretje, ki zopet zahteva svojo regulacijo in v prosotrih, kjer se nahaja še dodatno ogreva. Namen talnega ogrevanja je predvsem boljše počutje, ker vir toplote prihaja spodaj, kjer najprej občutimo hlad in ima daljšo vstrajnost v primerjavi z radiatorskim ogrevanjem, medtem, ko radiatorsko hitreje ogreje prostor.
Razlika med nastavljeno dnevno in nočno temperaturo ne sme biti prevelika. Tam nekje 3 stopinje, odvisno od dnevne temperature. Recimo dnevna temperatura v dnevni sobi 22-23st, nočna pa 19-20st. Spuščanje nižje je edino posledica, da vam zjutraj ob vklopu traja precej dolgo, da se voda v radiatorjih segreje na nastavljeno temperaturo in poraba je s tem običajno še večja. To je tako kot napaka, ko nekateri ugašajo ponoči peči.

Skratka, pravilno nastavljena regulacija ogrevanja in gorilca bi morala zadostovati. Pa ni potrebno nobenih novih naprav, saj iz napisanega izhaja, da imate kar dober sistem ogrevanja, morda se le monter ni do konca poglobil v zadevo.

Kako pogosto se vklaplja gorilec sem že malo više opisal. Če imate nastavljeno visoko temperaturo kotla, se kotel hitreje ohlaja in gorilec pogosteje dogreva na nastavljeno temperaturo. Ampak kot sem dejal, odvisno od kotla. Če je nizkotemperaturni, potem spustite temperaturo nižje, toliko, da se še brez težav hiša ogreje. Seveda pa upam, da imate ogrevanje pravilno dimenzonirano.

To bi bilo “na kratko”.

Za konec še predlagam, da poiščete strokovnjaka, ki vam bo sistem ustrezno nastavil.
Če bo še kakšno vprašanje, pa bom, v kolikor bom znal, z veseljem odgovoril.

PS
Tekst ni slovnično korigiran 🙂

Ja kaj naj rečem kot le LEPA HVALA! Veliko, veliko si mi povedal!

Prva naša naloga je poiskati strokovnjaka, ker se je zgodilo točno to, da se monter ni do konca poglobil v zadevo. Imaš mogoče kakšen predlog na koga naj se obrneva. Lokacija: Ljubljana z okolico, Notranjska ali spodnji konec Gorenjske.

Namigi v tvojem tekstu pa so enkratni. Upam, da si bo prebral še kdo in naredil kakšno napako manj.

Mogoče še za pojasnilo. Kotel je nizkotemperaturni in je bil do sedaj nastavljen samo na 50 stopinj (se nam je zdelo, da je tako prav, ker zunaj še ni bilo tako mrzlo), temperaturno razliko med dnevno in nočno temperaturo moram preveriti, z radiatorskimi ventili pa se bomo tudi z lahkoto malo poigrali. 🙂

Še enkrat HVALA!

Doma imam napisanega monterja, in sporočim jutri. Mislim da je iz Škofje Loke.

Pri meni je gorilec in izgorevanje nastavil: OGREVALNE NAPRAVE BEVK S.P. 041/626-379 in sem zadovoljen. Po treh letih dimnikar še ni imel nobenega dela.

Gost najlepša hvala še 1x za vse!
LP

Skoraj vse, kar te lahko zanima na temo fasade boste našli tukaj[/url].

New Report

Close