Med.Over.Net

ARHIV - zdravstvo

Spoštovani, ta forum je zaprt za pisanje in je namenjen samo branju tematik s področja zdravstva. Tukaj lahko poiščete nasvet, v že odgovorjenih vprašanjih. V primeru, da bi želeli postaviti novo vprašanje, prosimo, da izberete področje, ki vas najbolj zanima in menite, da je najbolj primereno za vaše vprašanje.
Hvala za razumevanje.
http://med.over.net/forum5/viewforum.php?f=467

Jedi ki znižujejo holesterol

Default avatar

holesterol

Lepo pozdravljeni,
zanima me katere jedi ali začimbe lahko pripomorejo k znižanju holesterola?
Ali obstaja kakšna priporočljiva dieta in kakšni so učinki ter po kolikem času?
Default avatar

mitjal

Pozdravljeni,

holesterola ne vsebujejo živila rastlinskega izvora.
Nekatera živila vsebujejo sterole, ki pripomorejo k znižanju holesterola. Delujejo tako, da preprečujejo absorbcijo holesterola v črevesju. Živila so na voljo tudi v Sloveniji, kot prva pa je na naše police prišla margarina. Z redno uporabo ponavadi znižamo koncentracijo celokupnega in LDL holesterola za okoli 10%
Vpliv na holesterol ima npr. tudi česen, vendar je njegov učinek majhen in nezadostno preizkušen v ustrezno načrtovanih raziskavah. POdobno velja za nekatera druga živila.
Na voljo imate diete za vse oblike dislipidemij (bolezni s povišanimi krvnimi maščobami). Z dieto lahko pričakujemo poprečno znižanje koncentracije krvnih maščob do 10% (npr. celokupni holesterol od 6.0 na 5.4). Seveda obstajajo izjeme, vendar gre ponavadi za sočasno delovanje več ukrepov. Učinek ponavadi ocenjujemo po 3 mesecih, ko se tudi odločimo o nadaljnjem ukrepanju.

Lep pozdrav,
Mitja.
Default avatar

nevak

V preteklosti so zniževanje holesterola ljudje uporabljali danosti narave. Veliko tovrstnih zapisov je o koristnosti uživanja pegastega badlja, žveplene vode, zelišč in zeliščnih čajev, itd.
Kako na to gleda sodobna medicina?
Default avatar

GoranP

holesterol je napisal/a:
Lepo pozdravljeni,
zanima me katere jedi ali začimbe lahko pripomorejo k znižanju holesterola?
Ali obstaja kakšna priporočljiva dieta in kakšni so učinki ter po kolikem času?
Omega6 večkratnenasičene mk nižajo LDL, ki ga je zagotovo več, če se gre za povišan skupni holesterol. Ker ta vrsta mk lahko znižuje tudi HDL, ki ugodno vpliva na nas pa svetujem še uporabo omega3 kapsul 2g na dan vsaj, ki pa poleg vzdrževanja in višanja HDL zagotovo znižujejo trigliceride.

Lp
Default avatar

mitjal

Pozdravljeni,

sodobna medicina deluje kot t.i. "na izsledkih temelječa medicina". To pomeni, da mora biti učinkovitist in vpliv na izhod bolezni nedvomno dokazana, medtem ko dokazi o koristnosti pripravkov, ki jih navajate, niso preizkušeni v dovolj kontroliranih pogojih, da bi jih lahko svetovali za uporabo pri naših bolnikih. Še vedno pa velja, da je potrebno spremeniti način življenja in prehrane in zdravila dodati, če ne dosegamo ciljev ali če ima bolnik zadostno tveganje za zaplete.

Lep pozdrav,
Mitja.
Default avatar

mitjal

Pozdravljeni,

vedeti je potrebno, da večina dokazov temelji na epidemioloških rziskavah, ki neposredno ne preizkušajo delovanja določene substance oz. ne morejo kontrolirati vseh (ne)poznanih dejavnikov. Velja tudi, da so dietni ukrepi največkrat preizkušeni kot dodatek zdravilom, medtem ko so raziskave, v katerih so bili preiskušani sami, redkejše in večinoma ne izpolnjujejo najstrožjih kriterijev.
Dolgo smo mislili, da je koristen učinek omega-3 MK povezan z znižanjem t.i. nenadne srčne smrti, vendar zadnje analize tega niso potrdile. Znano pa je, da kot dodatek zdravljenju s statini zmanjšajo umrljivost. Hkrati velja, da imajo ugoden učinek na znižanje trigliceridov.
Ni povsem jasno, ali je uživanje večjih količin omega-6 MK povezano z višjim tveganjem za nastanek raka, predvsem dojke in prostate.

O jemanju omega-3 in omega-6 MK se velja posvetiovati z zdravnikom, ki bo glede na prisotne dejavnike tveganja vedel svetovati o najustreznejši kombinaciji zdravil in dietnihi ukrepov.

Lep pozdrav,
Mitja.