Med.Over.Net

Rekreacija, oblikovanje telesa in zdrava prehrana

Odgovarjajo: Mito Šinkovec, prof. športne vzg. • Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano • Mario dr. FeelgoodMiloš Milošević, dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

zdravo življenje, nega telesa in hujšanje

Default avatar

mlada mamica 23

Živjo! Potrebujem nekaj konkretnih nasvetov pri spremembi življenjskega stila. sem 23 letna mlada mamica. Sem zmerno telesno aktivna kolikor mi dopušča prosti čas. Velikokrat ga težko najdem med službo, gopodijstvom doma in materinstvom. V službi nisem telesno aktivna. Mož, sin in jaz se prehranjujemo po jedilniku ki ga uporablja večina balkana in slovenija. jedi na žlico, pečene in kuhane jedi z škodljivimi maščobami,solate, enostavne stvari na hitro pripravljene. Govorim o naslednjih jedeh: golaž,pasulj,makaronflajš,pica,čevapi,štrudel,sladice,goveja juha,pečenka,restan krompir,kaneloni,rižote,omlete,griz,polenta,čokolino,štrudel,enolončnice,burek, jogurt, solate in sadje in zelenjava. in tako dalje. V glavnem so to jedi za težke fizične delavce in otroke. Moj mož težko fizično dela in rabi energijo 3 letni sin pa tudi saj teka in skače in porabi ogromno energije. oba sta zdrava in imata normalno kilažo. Jaz se pa kar najprej redim. Pri 170 cm imam 80 kg,zraven pa še strijast trebuh,povešene prsi in celulit. že dobre 4 mesece se trudim hujšat. ko me popade lakota pojem tudi celo škatlo riževih nizkokaloričnih tablic. Mažem se z kremo proti staranju, uporabljam roler proti celulitu in delam vaje za prsi. lase si negujem z profesionalnimi šamponi. hodim skoraj vsak dan na dolg sprehod s psom tek mi pa ne gre. poskušam jesti kar se da sveže stvari. sadje in zelenjava, sveže začimbe, smothiji..vendar me ko kuham jedi za moja 2 lakotnika vedno premami želja da pa še jaz nekaj pojem zraven njih in ne zdržim da si tudi jaz ne bi nadevala golaža in pire krompirja pa še kakšen kos kruha zraven. posledično skoraj vsak dan visoko presežem dovoljeno mero zaužitih kalorij in v celem tednu je ta mera krepko podvojena ali pa si upam trditi potrojena. Sedaj jem tablete ki pomagajo pokuriti maščobe fat burn iz sanolaborja in še ene od njih ki zavirajo apetit. se mi zdi da ne pomagajo veliko. VEM DA TUDI MENI LAHKO USPE DA BOM MLADA,POLNA KONDICIJE, ZDRAVA IN IMELA LEPO TELO. KAKO NAJ SE TEGA LOTIM? res si tega želim. za začetek iščem kakšno res dobro knjigo ki mi bo pomagala razumeti štetje kalorij, zdravo prehrano in zdrav način življenja. potem pa še kakšen jedilnik z recepti rabila bi vsaj 30 do 50 receptov okusnih in zdravih jedi. pa vaje raznorazne in neka motivacija...vem da nisem edina in imam časa dovolj da se počasi preobrazim se zavedam da rezultati ne bodo kar čez noč ampak šele po letu ali 2 dejansko vidni. voljo imam samo bi prosila kakšno izkušeno zdravo živečo osebo za kakšen nasvet. HVALA IN ŽELIM VAM LEP SONČEN POZDRAV
Default avatar

anthonyhenning

Zdravo!

Popolnoma razumem vaše težave. Tudi sam poznam mnogo ljudi, ki so se soočali z istimi problemi, pa je kar nekaj izmed njih uspelo uresničiti svoje želje. Če si še želiš spremembe, potem me kontaktiraj, pa ti lahko podam konkretnejše napotke glede prehrane in gibanja oziroma na splošno glede življenjskega sloga.

Lep pozdrav,
Klemen
Default avatar

Vesna Feelgood

Živjo,
veliko nas je, ki se spopadamo s podobnimi izzivi. In se na različne načine s temi izzivi spopadamo. Tudi s tabletami za hujšanje, ki nam obljubljajo enostavne rešitve. Ampak...saj veste...ni tako preprosto.
Vabim vas, da svojo situacijo pogledate iz druge perspektive - imate srečo, da živite v okolju in v pogojih, ki vam omogočajo/dovoljujejo, da sami poskrbite za hrano svoje družine. To pomeni, da imate nadzor nad tem, kaj se znajde v vašem hladilniku, shrambi in posledično v loncu in želodcu.
Nekako nam je uspelo prepričati se, da vse kar so nekoč jedli naši starši in stari starši ne sodi več na krožnik "sodobnega človeka". Zmrdujemo se ob jedeh kot so "golaž,pasulj,makaronflajš,pica,čevapi,štrudel,sladice,goveja juha,pečenka,restan krompir,kaneloni,rižote,omlete,griz,polenta,čokolino,štrudel,enolončnice,burek, jogurt, solate in sadje in zelenjava".
A če si malo od bližje ogledamo zgornji seznam, hitro ugotovimo, da je le nekaj takšnih reči, ki jih je smiselno bolj redko uvrstiti na jedilnik in veliko takšnih, ki so super!
Naša percepcija "jedilnika sodobnega človeka" se je morda spremenila, potrebe našega telesa pa ostajajo že tisočletja nespremenjena - naše telo potrebuje hranila. To so beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati ter vitamini in minerali. PIKA. Od kod mi ta hranila dobimo, je prepuščeno našemu okusu, navadam, pogledu na svet....
In naslednja stvar o kateri je vredno razmisliti, ko gre za kontrolo telesne teže, so kalorije. A kalorije niso nujno povezane s količino hrane na krožniku. Ko želimo shujšati, vedno najprej pomislimo, da je treba jesti manj. Pravo vprašanje se pa glasi, česa jesti več in česa manj! In tu je tudi ključ do rešitve vašega izziva.

Omenili ste že, da jeste nezdrave/škodljive maščobe - pa jih ne jejte več. Rafinirana olja nadomestite z boljšimi izbirami - oljčno olje, prečiščeno maslo (ghee), kokosovo olje; svetujem uporabljati cele vire, kot so oreščki, avokado, polnomastni mlečni izdelki olive in cela jajca, ... več: http://www.drfeelgood.si/blog/2014/07/1 ... olesterol/
V obroke vključite več beljakovin http://www.drfeelgood.si/blog/2017/10/0 ... -prehrani/
In še naprej se vam ni potrebno odpovedati krompirju, rižu in ostalim škrobnim živilom - le odmerjajte ji tako, da bodo na krožniku kot majhna priloga in ne kot prevladujoč del obroka. Načeloma je tako, da več kot boste zaužili beljakovin, bolj boste siti in bo manj prostora za maščobe in hidrate.
Ob vsem tem pa ne pozabite zelenjave, saj boste iz nje deležni ogromno hranilnih snovi http://www.drfeelgood.si/blog/2014/03/0 ... -vlaknine/

Imamo tudi čudovito orodje za določanje količin in vedno ga nosimo s seboj -> to so naše roke!
Na krožnik dajte trikrat na dan za eno vašo dlan beljakovin (za dlan velik kos mesa ali ribe, če gre za jajca so recimo 3 kom, če gre za skuto je to cca 200-250g....), (vsaj!) za eno pest zelenjave in dopolnite z malo OH ali z nekaj maščob.

Lep dan vam želim!
Vesna
Default avatar

Lovejoga

Meni je pomagala joga, ki jo izvajam kar doma, še posebej me motivirajo razni pripomočki, traki in elastike, infinity strap. Si zavrtim kakšen video na youtube in kar po njem delam vaje.

Moderatorji

Mito Šinkovec , prof. športne vzg.
Mito
Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano
Vesna Feelgood
Mario dr. Feelgood
Mario Feelgood
Miloš Milošević , dr. med., spec. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije
Miloš Milošević