Zrcaljenje črk/številk
Pozdrav,
imam sina, starega 5 let, ima odločbo o usmeritvi. Imel je probleme z motoriko, kar se dokaj dobro popravilo, trenutno ima diagnozo jezikovna motja, ker slabše govori.
Že od malega je zelo hipoton, miren, vase zaprt, zasanjan. Načeloma ima zelo dobro koncentracijo, ampak samo za stvari, ki ga zanimajo. Če ga zadeva ne zanima, se težko skoncentrira.
Obe roki je donedavnega uporabljal enako, pisal in risal z levo in desno. Logopedinja nam je pred letom rekla, da bolj uporablaj levo in da naj ga tudi usmerjamo k uporabi leve roke.
Sedaj pa sem opazila, da včasih piše besede, črke in tudi številke zrcalno. In bolj ga vleče napačna stran pisanja kot pravilna.
Črke pozna vse, počasi začenjamo brati, kar pa zna biti velik problem zanj, saj težko prideva skozi kratko pesmico, ker težje povezuje črke v besede.
Drugače ima koordinacijo roka-oko dokaj dobro, je zelo iznajdljiv in kreativen fant.
Zanima me, kaj mi svetujete glede zrcaljenja črk? Kako ga naj usmerjam, da ne bom škodovala njegovi samopodobi, ker ga nonstop popravljam?
Je kakšna zanimiva knjiga na to temo?
hvala in lep dan,
Maruša
Pozdravljeni,
zrcaljenje črk je pri mlajših velikokrat odraz nedefinirane oz še nerazvite dominance telesa (lateralizacije). Po A.E.Tansleyu naj bi bila dosežena v starosti od 6-7 let. (vir: Galeša: Specialna metodika individualizacije).
Naj omenim tudi to, da dokler ni dosežena dominantrnost, imajo lahko otroci tudi bralno napisovalne težave. Glede na starost vašega otroka je primerno šele začetno opismenjevanje, kajti organizem mora biti za vsako šolsko dejavnost dovolj zrel – če pričnemo z intenzivnimi vajami prekmalu, lahko nastopijo težave, ki drugače ne bi. Pomemben je jezikovni razvoj – govorjenje, bogatenje besednega zaklada, fonološko zavedanje (npr. kateri glas je na začetku besede)… Šele nato pride na vrsto opismenjevanje v pravem pomenu besede…
lp, tamara
Maruša,
se pridružujem mnenju Tamare. Pred opismenjevanjem utrjute orientacijo v prostoru, na telesu.. ni potrebno, da so vse vaje v stilu svinčik – papir.. od leve prosti desni se tudi oblačite (torej naprej leva hlačnica, potem desna).
Maruša,
Za začetno opismenjevanje je zelo pomembna drža telesa, drža pisala, pa tudi orientacija. Razvojni proces kaže da se najprej pri otroku razvije orientacija NA TELESU. Najlaže se to dosega preko igro oziroma otrok se začne zavedati lastnega telesa. Potem sledi orientacija V PROSTORU. Otrok jo razvije preko različne naloge ki jih mu nalagamo. Npr: kaj se nahaja na tvoji desni strani ?, Daj žogo v škatli ! Položi medvedka v predal, pod mizo! Povej kaj je na polici! Otrok hodi po sobi in se dotakne omare na svoji levi strani ….. itn. Nazadnje je razvoj orientacije NA PAPIRJU. Razvijamo jo s pomočjo simbolov (sonček – zgoraj, trava-spodaj, balon-desno, roža-levo). Zelo koristni so slikovne nareke: zgoraj nariši ptičko, na sredini drvo ….
Upam da sem vsaj nekoliko pomagala.
Lep dan vam želim.