Ugotavljanje očetovstva po smrti očeta
Pozdravljeni,
že nekaj časa nazaj mi je umrl oče, nakar sem ugotovil, da pravno gledano očetovstvo ni vpisano (starša nista bila poročena in je prišlo do napake pri priznanju očetovstva), sedaj pa bi očetovstvo zaradi neke stvari nujno rabil (pravilno) vpisano (ne gre za dediščino) in moram menda sprožiti postopek / tožbo za ugotavljanje očetovstva. Na srečo rok menda še ni zamujen, saj naj bi časovno omejitev ustavno sodišče nekaj časa nazaj razveljavilo, ampak sem pa sedaj naletel na zanimiv problem, in sicer je takih primerov očitno izredno malo in nikakor ne morem najti odvetnika, ki bi tak primer že imel (torej ugotavljanje očetovstva po smrti). Zato bi prosil, če je kdo že imel kakršnekoli izkušnje s takim postopkom, da pove, kako točno to poteka, ali je to samo postopek ali je tožba in koga se v tem primeru toži (oče pač ni več živ) oz. da vsaj predlaga odvetnika, ki je dejansko že imel tak primer. Sam sem jih kontaktiral vsaj 10 pa niti eden ni imel takega primera (klasičnih tožb za očetovstvo, kjer je oče še živ in ponavadi toži mati otroka seveda na kupe) in če sem iskren mi niso znali povedati kaj več kot sem ugotovil že sam.
Vnaprej hvala za kakršnekoli informacije
Ja, v mojem primeru je v bistvu enako (ugotavljanje očetovstva po očetovi smrti). Je pa tako, da najprej se je zdelo, da to ni nekaj tako posebnega, ampak se je izkazalo, da je zelo redko (na ljubljanskem okrožnem sodišču, ki je največje v državi (okrožna sodišča so vedno pristojna za te stvari) so se takole na hitro spomnili le dveh takih primerov v zadnjih nevemkoliko letih), tako da če veš še kaj več o tem bi lepo prosil, če napišeš.
Glede odvetnika pa ne, njega še nisem klical.
mislim, da se prov spomnim, je pa tam ene 9 let od tega verjetno… na tedniku je bila ena podobna zgodba na temo kako je nekdo takole želel od otrok iz prejšnjega zakona material za dnk analizo in je bil cel cirkus….
ne vem zdej kaj točno te zanima, vem ne…. če se pa že lotim spraševanja, bi bilo pa tut fajn, da kaj konkretnega vprašam..
Ja, najbolj bi me zanimalo če je v tem primeru prav tako tožba ali le postopek in v prvem primeru koga se toži in koliko časa približno traja postopek. Zavedem se, da zna biti v 9 letih marsikaj drugače, a bi bil vseeno hvaležen za kakršnekoli informacije. A to v tedniku je bilo pa pred kratkim?
Že vnaprej hvala
Kolikor vem, pri ugotavljanju očetovstva posthumno ostaja rok, in sicer eno leto! To je 92. člen Zakona o družinskih razmerjih.
Za ugotavljanje očetovstva moraš vložiti tožbo, tako kot bi jo recimo v tvojem imenu mama in verjetno podobno, kot če bi bil oče še živ. Mislim, da bi ti znali pomagati na CSD, ker se s tem dokaj pogosto ukvarjajo. Ker je oče mrtev, ne moreš tožiti njega, in zato tožbo smiselno nasloviš na njegove dediče (druge otroke, če jih ima, ženo, sicer pa starše, če so še živi, oziroma brate in sestre – odvisno, kdo je dedič po njem).
Tukaj imaš primer z višjega sodišča, ker je ženska tožila napačnega toženca:
http://www.sodisce.si/znanje/sodna_praksa/vrhovno_sodisce_rs/5940/
Navedeno je tudi nekaj členov, mogoče se lahko opreš nanje. Drugače bi ti moral znati pomagati odvetnik, ki se ukvarja z družinskim pravom. Mogoče vprašaš na forumu Enostarševske družine.
poglej še na splet, vtipkajv googla svoj problem v nemščini in angleščini, pravna logika bi morla biti podobna.
Nemščina: Feststellung der Vaterschaft nach Tod des Vaters und Erbanspruch
Upam, da razumeš nemško,
1. Nemčija, tole sem našla, sem preletela in je več možnosti, da se uredi:
vaterschaftsanerkennung nach dem tod des vaters
| 08.10.2006 10:56 | Preis: ***,00 € |
Beantwortet von Rechtsanwalt Wolfram Geyer
Sehr geehrte Damen und Herren,
ich wurde 1963 unehelich geboren und wuchs bei meiner Mutter auf.
Erst vor kurzen habe ich durch meine Mutter erfahren, wer mein Vater sein soll. Dieser ist vor ein paar Wochen allerdings gestorben. Der Mann war verheiratet und hatte eheliche Kinder.
Da mich die Ungewissheit schon seit meiner frühen Jugend belastet hat, will ich jetzt Gewissheit haben.
Kann die Vaterschaft noch nach dem Tod festgestellt werden und leiten sich daraus für mich Erbansprüche ab?
Ich bzw. meine Mutter haben nie Unterhalt bekommen.
Was wäre das mögliche weitere Vorgehen?
Trifft nicht Ihr Problem? Wir haben 173 weitere Antworten zum Thema:
Erbanspruch Tod Vaters
08.10.2006 | 12:44
Antwort
von
Rechtsanwalt Wolfram Geyer
555 Bewertungen
Sehr geehrter Ratsuchender,
1.
Auch nach dem Tod des biologischen Vaters ist es juristisch zulässig, dessen Vaterschaft gerichtlich feststellen zu lassen. Dies wird in § 1600e Abs. 2 BGB klargestellt.
Voraussetzung hierfür ist zunächst, dass keine anderweitige Vaterschaft im rechtlichen Sinne besteht (§ 1600d Abs. 1 BGB).
Wenn also Ihre Mutter zur Zeit der Geburt verheiratet war (§ 1592 Nr. 1 BGB) oder ein anderer Mann zwischenzeitlich die Vaterschaft anerkannt hat (§ 1592 Nr. 2 BGB), muss vorher die sich hieraus ergebende Scheinvaterschaft im Wege der Vaterschaftsanfechtung beseitigt werden.
2.
Über den Antrag auf Feststellung der Vaterschaft eines Verstorbenen entscheidet das Familiengericht gemäß § 612 a Abs. 1 Satz 1 ZPO im Rahmen der freiwilligen Gerichtsbarkeit. Anders als im Verfahren der ordentlichen Gerichtsbarkeit gilt dort der Amtsermittlungsgrundsatz, das heißt nicht die Parteien, sondern das Gericht selbst hat auf entsprechenden Antrag hin „von Amts wegen die zur Feststellung der Tatsachen erforderlichen Ermittlungen zu veranstalten und die geeignet erscheinenden Beweise aufzunehmen“ (§ 12 FGG).
Die Ehefrau sowie auch die Kinder des Verstorbenen sind in dem Feststellungsverfahren zu hören (§ 55b Abs. 1 FGG).
Des Weiteren kann auch eine Exhumierung des Leichnams angeordnet oder beantragt werden, wenn auf andere Weise die Vaterschaft nicht festgestellt werden kann. Dem können die Angehörigen des Verstorbenen, bzw. die sonstigen Inhaber der Totenfürsorge nicht widersprechen, da sie analog § 372 a ZPO zur Duldung der für die Feststellung der Abstammung erforderlichen Maßnahmen verpflichtet sind (OLG München NJW-RR 2000, 1603).
3.
Ab dem Zeitpunkt einer gerichtlichen Vaterschaftsfeststellung (§ 1600d Abs. 4 BGB) können Sie sich mit allgemeiner Wirkung auf Ihre auf der Verwandtschaft beruhenden Rechte berufen.
Insbesondere erlangen Sie die Stellung eines gesetzlichen Erben neben den ehelichen Kindern und der Witwe Ihres leiblichen Vaters, die Sie dann im Erbscheinsverfahren vor dem Nachlassgericht geltend machen müssen.
Ich hoffe, ich konnte Ihre Fragen hinreichend beantworten.
Bei Unklarheiten dürfen Sie sich gerne über die Nachfragefunktion erneut an mich wenden.
Mit freundlichen Grüßen
Wolfram Geyer Rechtsanwalt
Nachfrage vom Fragesteller 08.10.2006 | 15:46
Sehr geehrter Herr RA Geyer,
danke für die Infos.
Gibt es vor Anstrengung auf Feststellung der Vaterschaft und anschließendem Erbscheinverfahren eine Möglichkeit die Höhe des ja wahrscheinlich bereits vereerbten Vermögens zu erfahren?
MFG
Antwort auf die Nachfrage vom Anwalt 08.10.2006 | 16:14
Sehr geehrter Ratsuchender,
Auskunftsansprüche hinsichtlich des Nachlasses werden Ihnen nach dem Gesetz (z.B. aus § 2362 BGB oder § 2027 BGB) erst ab dem Zeitpunkt zustehen, in dem Ihre Erbenstellung nachgewiesen oder jedenfalls die Vaterschaft rechtskräftig festgestellt ist (so z.B. aus § 2314 BGB oder § 242 BGB). Vorher sind die Hinterbliebenen Ihres möglichen Vaters nicht verpflichtet, über den Verbleib und den Wert des Nachlasses Auskunft zu erteilen.
Mit freundlichen Grüßen
Wolfram Geyer Rechtsanwalt
————————
Antwort von lenny2011, 23.05.2013
1 Mitglied fand diese Antwort hilfreich
dazu ist es sinnvoll, sich an einen Anwalt zu wenden. Denn auch auch von verstorbenen kann man eine Vaterschaftsfeststellung machen lassen. Doch die geht so weit ich es weiß erst, wenn das Kind bereits geboren ist. Um eine Exhumierung zu vermeiden rate ich Dir dazu, mit den Hinterbliebenen des Toten zu sprechen und um eine Einwillgung zum Vaterschaftstest zu geben und dann durch einen Leichenbeschauer die Probe unter Zeugen entnehmen lassen. Anschliessend den dann zum Labor senden, mit dem Hinweis, dass die Probe des Putativkindes erst veraussichtlich zum Datum X kommt und schon einmal diese eine Probe für den späteren Abgleich analysiert werden soll. So lassen sich unnötige Gerichtswege vielleicht vermeiden. Erkundige Dich auch da bei einem Anwalt für Familien und Erbrecht dazu. Einen Termin erhältst Du bestimmt ganz schnell, wenn Du der Sekretärin den Umstand kurz erläuterst. Wart ihr zu dem Zeitpunkt als er starb noch ein Paar?
Glede zastaralnega roka še vedno ne vem, povsod je še vedno člen v nespremenjeni obliki in nikjer ni pripombe, da je nehal veljati.
Drugače sem pa malo brskala in teh primerov ni tako malo, kot bi človek pomislil, le da gre večinoma za neporočene nosečnice in partner umre, preden utegne podpisati očetovstvo. Tvoj primer je drugačen, ker si ti pač že odrasel, ampak sprožiš ga pa verjetno lahko na podoben način in začetek postopka ti lahko pojasnijo na CSD – Center za socialno delo.
Postopek poteka pred sodiščem in se včasih uredi že samo s pričami. Uporabijo se vsi možni dokazi, od izjav, prič do DNK (v skrajnih primerih – z odvzemom DNK očetovim uradnim sorodnikom in primerjavo s tvojo DNK se da dokazati sorodstveno vez).
Edino tega ne vem, ali tožbo lahko vložiš sam (ker ne vem, katere elemente mora vsebovati).
Si študent? ŠO ima svojo pravno svetovalnico, pa vprašaj tam. Toliko vešči menda so, da bi znali oblikovati eno tožbo za ugotavljanje očetovstva z vsemi potrebnimi elementi.
Glede roka so mi na okrožnem sodišču uradno potrdili, da ga ni več (odločba ustavnega sodišča leta 2012), kar je pravzaprav tudi edina sigurna stvar, vse ostalo pa je tako bolj v zraku (vsak govori nekaj svojega). Bom res vprašal še na CSD. Sicer ne vem koliko bi to lahko prišlo v poštev v mojem primeru, ampak glede dnk-ja je tako, da žal nihče ni primoran pristati v ta test in se ga tudi ne da v to prisliliti s pravnimi sredstvi …