Učna pomoč in dodatna strokovna pomoč
Pozdravljeni!
V Pravilniku o normativih in standardih na področju srednjega šolstva o dodatni strokovni pomoči za dijake s posebnimi potrebami (15. člen) piše le, da se vrednost ure in obseg sredstev za plačilo ur za izvajanje strokovne pomoči določijo s sklepom ministra.
Zanima me, kako se financira ure dodatne strokovne pomoči? Ali je taka ura enakovredna uri v razredu in jo lahko štejemo v učno obveznost učitelja? Ima torej učitelj, ki na teden izvede 10 ur dodatne strokovne pomoči, pogodbo za polovični delovni čas? Če ja, kako na učno obveznost vpliva, če dijak ne hodi redno na te ure dsp?
V naprej hvala za odgovore!
AnaP
financira jih ministrstvo. Kako pa in kako se štetejo – žal ne vem. O tem vam bo več znal povedati vaš nadrejeni oz. če sprašujete kot starš ne vem, zakaj vas to zanima.
Načrt vlade je, da bi se učna pomoč z 1.1. 2013 ukinila.
Glede obveznosti, če dijak ne prihaja redno – bi se jaz vprašala- zakaj ur ne obiskuje? Moogče potrebuje drugačen pristop, pomoč pri drugih predmetih ali pa se mu zdi vse skupaj brez veze. Skratak poteben bo pogovor.
S plačilom je podobno kot, če vam manjka dijak v razredu.
Pozdravljeni.
Prosila bi za informacijo glede izvajalca dodatne strokovne pomoči v vrtcu. Če je na odločbi o usmeritvi določeno, da DSP izvaja specialni in rehabilitacijski pedagog, ali lahko ravnatelj odloči, da bo le to izvajal svetovalni delavec, ki je po izobrazbi univerzitetni pedagog, ali mora upoštevati določbo v odločbi brez izjeme.
V ZUOPP je določeno, da: »Dodatno strokovno pomoč izvajajo strokovni delavci vrtca, šole ali zavoda, lahko pa tudi zunanji strokovni delavci, ki izpolnjujejo s predpisi določene pogoje.«
Če sklepam po Pravilniku o izvajanju dodatne strokovne in fizične pomoči za otroke s posebnimi potrebami, 4. člen, 2. odstavek (»Obseg, oblika ter izvajalec dodatne strokovne pomoči se določi z odločbo o usmeritvi«), potem svetovalni delavec pedagog DSPja ne more izvajati, ampak mora vrtec zagotoviti specialnega in rehabilitacijskega pedagoga. Ali sklepam pravilno?
Hvala za razlago.
Maja, ima pedagog defektološko klasifikacijo? Če ne, ni mogoče, da bi opravljal DSP. Tudi ravnatelj ne more samovoljno spreminjati odločitve komisije oz. po svoje določiti izvajalca DSP.
Najprej vsem en lep pozdrav.Moj otrok ima učno pomoč v šoli.Ima 5 ur tedensko.Ima tudi napovedano spraševanje,napovedane teste in podaljšan čas pisanja testov.Prav tako piše v odločbi da je lahko vprašan v kabinetu prav tako lahko piše v kabinetu.Sedaj hodi v 6. razred in nastal je problem pri spraševanju,ker ga vprašajo nenapovedano.Ravno danes sem šla še do ravnateljice in ji povedala kako je na stvari.Letos je bil vprašan že kar nekaj predmetov in nobeden od učiteljev mu ni dal datuma,kdaj bo kaj vprašan,čeprav je pedagoginja poslala vsem učiteljem okrožnico.Sinu sem tudi rekla,naj vpraša,kdaj je lahko vprašan in pri SLo ga je zavrnila in mu dejala,da ga bo že vprašala,ko bo ona hotela.In prav zaradi tega je dobil slabo oceno,nakar jo je lahko popravil samo za eno oceno več.
Lepo vas prosim svetujte mi kaj naj še naredim?Naj grem še do ravnateljice?Sinu napišem na list predmete in da notri vpisuje kdja bo kaj vprašan?Naj se obrnem na ministrstvo-inšpekcijo?
En lep prisrčen pozdrav vsem.LP Ingrid
Ingrid-Ina,
Večkrat nastane problem pri višji stopnji, kjer ima otrok različne predmete in pogosto učitelji teh predmetov msilijo, da prilagoditev ni potrebno upoštevati, ker za njihov predmet ne veljajo. Kar pa seveda ne drži. Vse kar piše v odločbi velja za celotno osnovnošolsko izobraževanje in vse šolske aktivnosti.
Težko rečem, če je slabša ocena le zaradi nenapovedanega spraševanja..
Nič niste napisala, kaj pravi na vse skupaj ravnateljica.
Ravnateljica je rekla,da more sin sam it do učiteljice in povedat kdaj je lahko vprašan.To se mi zdi ok samo da ga pa učiteljica odslovi in reče da ga bo že enkrat vprašala se mi pa nezdi vredu.Nameravam pa na govorilnih urah vsem učiteljicam povedat,da bo sam prišel do njih in jih vprašal,kdaj bo vprašan.
Ingrid-Ina,.
to kot je rekla ravnateljica, da “more sin sam it do učiteljice in povedat kdaj je lahko vprašan.” se mi tudi ne zdi prav. Napovedano ocenjevanje ne pomeni, da otrok sam določi kadj bo vprašan.
Mogoče je res najbolje, da vse uredite na govornilnih urah skuapj z pedagoginjo in razredničarko.
Živjo,
imamo problem: Kaj naredim, če je čakalna doma 4 do 5 mesecev pri otroškem psihologu, učiteljica pa mi že vsiljuje idejo, da naj se sprijaznim, da bo moj otrok ponavljal razred, ker pri pouku vse dela zelo počasi ?
Naj razložim; otrok ni butast, zastopi, naredi vse, pri matematiki je profi, piše zelo lepo za drugi razred,…..je priden doma glede učenja, nikoli se z njim ne kregam, da je treba karkoli kar se tiče šole narediti. Ampak res nikoli.
V šoli pa si on vzame čaaaaaaaas, da nekaj naredi. Res si vzame veeeeliko čaaaasa, da kaj napiše, nariše, popolnoma zgubljen, ko je treba kaj odgovarjat, pesmico se doma nauči, v šoli jo ne zna,….
Drugače zgovoren, živahen, vljuden,..priden fantek je. Vedno pripravljen pomagat.
In sva z razredničarko že govorili o tem, ampak ne verjame, da ta otrok popolnoma drugačen kot se ji kaže v šoli. Govorila sem tudi z otrokom, zakaj noče pokazat, ali vsaj navdušit učiteljico, da ji pokaže kaj vse ve in da ji pokaže, da zna hitro pisat, da zna računat. Zakaj , kje je problem. In mi otrok zablokira. Ne odpre ust, ne ve kaj bi rekel,…nič ne zvem. Ga pa vprašam kaj drugega se pa razlaufa kot stari radio.
Lahko pomagate, je katera že imela podoben primer?
Prosim
Pa lep dan želim