Testiranje in odločba
Spoštovani, imamo otroka, ki je bolj počasen. V šoli se rad igra, ali pa ga misli odnesejo nekam v svoj svet, seveda poslednično ne dokončuje nalog. Tako stvari dokončuje v podaljšanem (večinoma nalog niti tam ne konča), in potem doma. Obiskuje logopedinjo. Doma dnevno bere, meša še črki D,B, včasih se kar izmisli besedo, vendar besede ki imajo veliko samoglasnikov zelo lepo prebere, tiste težje pa mu delajo problem. Je počasen, vendar napreduje. Branje mu je ocenila 2-3. Doma rešujemo dodatne liste … V 3.r pa so se pričele ocene… pri prepisovanju SLO besedila je dobil 2. Zaskrbelo me je pa dejstvo, da se je resnično potrudil, prepisal vso besedilo, ker pa je hitel,je spustil nekaj pik in strešic (10). Ker ga poznam, vem, da se je resnično potrudil. Tudi pisavo ima zelo lepo. Tudi njemu je bilo pri zelo hudo, saj mu ni bilo jasno zakaj-ko pa se je resnično potrudil. Matematika – Na govorilnih je učiteljica rekla, da pri matematičnem testu ne bo smel uporabljati stotični, oz. če ga bo, več kot 2 ne bo pisal. Ker ga dosti uporablja, in se brez njega nekako izgubi, mi je to zaskrbljujoče. Sošolci se v odmoru norčujejo iz njega, ker je pisal slabo, seveda sledi kreg. Bojim se, da bo tempo vedno hitrejši in se bo nekje zalomilo. Ker je že v 2razredu logopetinja podala sum na neko milejšo obliko disleksije in motnjo koncentracije me zanima, kam bi ga lahko peljali na testiranje. Lahko samoplačniško. Mislim, da bi mu bilo lažje, če bi imel odločbo, predvsem nočem, da 2 postanejo navišje možne ocene / s tem se po mojem laičnem mnenju samo ruši samozavest… Drugače je zelo brihten in ima dober spomin/ko ga kaj zanima, npr. pesmico – ponovi 5x in jo zna. Tudi riše lepo, vendar površno, domišlijo ima izredno. Kaj nam svetujete ? Hvala za odgovor.
Škoda da si to opazila šele sedaj ali pa si že prej in nisi ukrepala.Da boste prišli do odločbe se poveži s šolsko svetovalko-pedagoginjo(ona usmerja naprej za šolsko pomoč).Nam je to zelo pomagalo čeprav smo že iz vrtca hodli k psihologu.se pa pripravi da ne bo šlo hitro-verjetno boste letošnje leto zamudili-mi smo tu nekje začeli s postopki-odločbo pa dobili drugo leto spomladi.Nam je pa letos v 3 raz.zato lažje ker lahko uporablja pripomočke.Čimprej začnite delat na tem.Ima pa naš diagnozo hiperkinetični sindrom.
Ne razumem pa da vam že v 1 raz niso nič omenili-da je počasnejši in to.
Tudi naš je zelo brihten-pesmico se učima en dan prej in jo potem zna,samo pa ne prenese brzine pri pisanju,branju,isto še menjuje črke-mamo pisano tudi disleksijo samo je psihologinja rekla de je do 4 raz ne ugotavljajo,ker se še ne pričakuje da znajo čisto brati,mi imamo še diskalkulijo-matematične težave-samo odkar uporablja pripomočke je celo pisal matem.5.
Ne obupajte,ko bo dobil prilagoditve bo vse drugače-lažje.LP
Starš lahko na krajevno pristojni Zavod za šolstvo vedno vloži pobudo za izdajo odločbe. Zavod pa potem preosoja, ali je testiranje smiselno in glede na to izda ustrezno odločbo. Se pa bojim, da si narobe predstavljate smisel odločbe – ta sama po sebi NE zvišuje ocen, ne upošteva – ne vem – koliko truda je otrok vložil, ker ocena je ocena in standardi znanja se NE znižujejo! Smisel odločbe je, da otrok dobi dodatne ure pomoči (npr. za dislektike pravilen pristop, ustrezne prilagoditve, npr. pisanje izven razreda in nekoliko podaljšan čas pisanja), nima pa otrok zato pravico do drugačnih kriterijev ali višje ocene.
mama otroka z ADHD
Mislim da mamica zgoraj ni imela v mislih ocen,ki jih dobiva otrok ampak ,da bi lahko imel pripomočke s katerimi bi si lahko pomagal-seveda pa teh ne more imet ,če prej nima odločbe in veljavnih prilagoditev.saj vsi ki se s tem ubadamo,vemo da odločba sama po sebi ne dela čudežev-bistveno pa vpliva na to s čim ali kako je otroku omogočeno da si pomaga v šoli.
Seveda je prav, da otrok dobi pomoč, prilagoditve, pripomočke, vendar mamica toliko poudarja trud, ki ga otrok vlaga – ŽAL (!!) sam trud včasih ni dovolj, saj se ne ocenjuje truda, pač pa znanje. Tolikokrat srečujem starše, ki rečejo “Pa saj ima odločbo, pa je še zmer samo 2 pisal” in so razočarani, z njimi vred pa otrok. Zato sem napisala, da odločba NE zvišuje ocen, ne znižuje kriterijev, lahko pa seveda veliko pomaga pri pravilnem posredovanju razlag, prilagojenem pouku ipd. Vsekakor je ZELO POMEMBNO, da se otroku pomaga na pravi način, glede na izkušnje pa se mi zdi pomembno tudi poudariti, da odločba ne bo znižala kriterijev in izboljšala ocen sama po sebi. Je pa vsekakor možno, da bo otrok s prilagoditvami in bojšim pristopom bolje in lažje dojemal snov in bodo zato ocene višje.
Njofra, hvala ker si me PRAVILNO razumela ! Mama otroka z AHAD – tebe popolnoma razumem, vendar si mene tokrat v napačen okvir dala…. je pa res, da sem se tudi jaz morda napačno izrazila. Hvala vsem, sem pisala logopedinji, ne bova sama dala vlogo, bova najprej skušala preko logopedinje, v sodelovanju s šolo, v slogi je moč… vse dobro vsem !
MamaMI,
so veliko že napisale predhodnice..Kdo lahko testira? Šolska pedagoginja ali defektologinja, psihologinja… V bitsvu je bolj pomembno, da se ugotovi ali ima otrok težave in kako mu pomagati. DSP sam po sebi ne zvišuje ocen, gre za pomoč otroka, da lahko posega tudi po boljših ocenah.