Stroški ogrevanja v bloku in upravnik
Pozdravljeni.
S fantom živiva v najemniškem stanovanju (okolica MB) v starejšem bloku, ki ima 9 stanovanj (eno je prazno). Najino stanovanje (65 kvad.m)) je delno mansardno in usmerjeno na SV. Sosednje stanovanje je že dalj časa prazno. Upravitelj bloka je Stanovanjska zadruga Smreka, kjer so popolnoma neodzivni. Blok se ogreva z oljem iz skupne kotlovnice. Na radiatorjih imamo števce Merilne tehnike, ki so jih zgleda popisali digitalno, a do danes še nismo dobili poračuna. V času kurilne sezone sva pavšalno plačevala 80 evrov za kurjavo, glede na to, da vsa večino časa zdoma in v stanovanju odpirava le dva radiatorja pozno popoldne, ob 22.00 uri pa itak nehajo kuriti. Zanima me kakšpne imate izkušnje s SZ Smreka, koliko ca. plačujete za ogrevanje oz. ali mi lahko kaj podrobneje poveste o teh števcih in obračunavanju stroškov, baje da so glede na lego stanovanja neki odbitki. Ali je kakšna varianta, da imava popolen nadzor nad porabo in jo plačujeva sproti? Zanima me tudi, ali lahko ogrevama na peč na drva glede na to, da sta v stanovanju dva dimnika in kaj to pomeni za stroške upravitelja?
V najemu sem prvič in bi mi nasveti res prav prišli.
Hvala za odgovore in lp.
Razložil ti bom par stvari od “števcev” naprej. Načina obračuna, ki ga imate, kdaj se izvaja poračun pri vas in vsem, kar se tiče vašega upravnika ne poznam, zato tega tudi ne morem komentirati.
Lahko pa komentiram zadeve v nadaljevanju na tak način:
Dober in odziven upravnik, bi ti takoj, ko ga pokličeš, ali mu pošlčješ mail z vprašanji odgovoril:
“Števci” na radiatorjih so delilnki toplote, ki se pri vas kot kaže, odčitavajo enkrat letno. Takrat izvajalec obračuna naredi tudi poračun.
Etažni lastniki so morali pred namestitvijo delilnikov sprejeti Sporazum o delitvi stroškov dobavljene toplote. V tem sporazumu je določen način obračuna.
Ta se deli na fiksni in variabilni del. Fiksni del uporabniki plačujete v vsakem primeru – pa če se ogrevate ali ne – in lahko znaša med 20 in 40% porabe, medtem pa ko variabilni del, v okviru katerega se obračunava vaša dejanska poraba, lahko znaša od 60 – 80%.
V pogodbi imate lahko določeno tudi korekcijske faktorje z ozirom na ugodno ali degradirano lego stanovanja v objektu. Ti faktorji so sicer ena hecna zadeva. Njihova resnična vrednost namreč pade takoj, ko je na primer eno izmed sosednjih stanovanj prazno in se ne ogreva. Takrat bi stanovanje, ki se ogreva, moralo imeti ugodnejši korekcijski faktor. A vsega pa človek res ne more imeti….
Če je dovoljeno v bloku kuriti na drva, to lahko storita. Vendar bosta vseeno morala plačevati dogovorjeni fiksni delež ogrevanja. Vprašanje pa je tudi, kaj bodo počeli delilniki v tem primeru. Teoretično ne bi smeli razdeljevati ničesar – se je pa žal že zgodilo, da so v primeru, ko je bil kamin blizu, zabeležili kakšno enoto.
Za same stroške upravitelja to ne pomeni nič (razen plačevanja fiksnega dela). Lahko pa pomeni sitnosti, če so etažni lastniki v Pogodbi o medsebojnih razmerjih sprejeli določilo, da se v bloku ne sme kuriti.
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
Torej znesek, ki je bil dogovorjen na SZ Smreka- 80 evrov vsak mesec, je fiksni del? Tudi če ne kurimo? In se potem višek pri poračuno obračuna? Na števcih je 5 številk, ena torej beleži porabo- kako pa se to poračunava? To so merilne enote ali litrti oz. kaj točno pomeni ta številka? Dejansko sloh nimam predstave koliko l olja se porabi glede na to koliko ogrevamo, bojim se, da me bodo tu pri poračunu malo okrog prinesli. Do kdaj pa je upravitelj dolžan posredovati poračun ali je to različno? Je možno, da se indivirualno dogovorimo, da sproti plačujemo porabo?
Hvala za informacije, se zelo dobrodošle…
No vidiš, na te stvari pa ti mora odgovoriti vaš upravnik. Oziroma mora odgovoriti lastniku, če mu ta ni posredoval vaše najemne pogodbe in računi prihajajo na njegovo ime.
Zato upravnika plačujete. Kako naj jaz vem kakšen sistem imate, kaj ste (so) zapisali etažni lastniki v sporazum o delitvi stroškov…..?
Ne, 80,00€, ki jih plačuješ ni fiksni del. To je pavšal. Ta pavšal pa je teoretično sestavljen iz fiksnega in variabilnega dela.
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
Pozdravljeni, še jaz bi vas prosil za odgovor in sicer:
v bloku v LJ. plačujemo pozimi stroške ogrevanja in tople vode med 300-400 € za borih 40m2. To je totalen rop, saj imamo radiatorje napol zaprte, punco stalno zebe, v bistvu na pol zmrzujemo. Poleti, ko ni ogrevanja, so stroški tople vode cca 80 €+ seveda še poraba vode po števcu.
Zanima me ali lahko odstranim radiatorje, kalorimere in vso srenje, ki so nam ga namontirali za bogatenje posameznikov in podjetij upravljavcev?
Kupil bi električne radiatorje in bojler in se ogreval na elektriko. Starši plačujejo elektriko za celotno bajto, pa nimajo drugih virov energije pozimi max 150 €…..
Upravnika sem že spraševal in pravi, da to ni mogoče…Na podlagi česa, me lahko kdo prisili, da koristim njegove PREdrage usluge, če jih nočem in z njimi nisem zadovoljen. Stanovanje je lastniško, na sestankih hišnega sveta se ne da dogovorit nič,,,
Najprej bova razčistila nekaj pojmov.
Usluge upravnika plačuješ s pogodbeno določenim stroškom upravljanja. To je med 8 in 13,00€ mesečno. Vse ostalo so stroški, ki jih povzročate etažni lastniki sami in so rezultat vaših bivalnih navad v okvirih obratovanja objekta in skupnih naprav.
Za tako povzročene stroške vam upravnik na podlagi prejetih računov in izračunov odstotkov porabe izstavi delilnik stroškov.
Torej,…. na stroške povzročene z vašo porabo, manjša popravila v objektu in dogovorjenim investicijskim vzdrževanjem upravnik nima niti najmanjšega vpliva.
Tudi idiotskih merilnikov na radiatorjih si nismo izmislili upravniki, temveč zakonodajalec ob pomoči zainteresiranih lobijev. Nič pa ne rečem, da ni pri tem sodeloval tudi kakšen upravnik.
Kalorimetrov, radiatorjev in vsega “tega sranja” ni pametno odstraniti. Račun za ogrevanje se ti bo zaradi tega bogato povišal. V takšnih primerih se obračunava poraba po faktorju 1,6.
Torej, nihče ti ne brani, da radiatorje odstraniš, če je to mogoče in sistem CK dopušča. vendar bo to – če ne pridobiš vseh soglasij, vse skupaj precej dražje na vseh nivojih.
Vsota, ki si jo napisal za plačevanje ogrevanja CK in sanitarne vode pa je resnično impozantna za tvojo kvadraturo. Ali lahko delilnik upravnika po posameznih postavkah skeniraš (pobriši prej vse osebne podatke) in ga prilepiš, da si ga ogledam?
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
PRAVILNIK
o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli
21. člen
(obveznosti izvajalca delitve)
(1) Izvajalec delitve mora voditi evidenco o delitvi stroškov za toploto oziroma gorivo in te podatke hraniti najmanj pet let po koncu obračunskega obdobja.
(2) Izvajalec delitve mora lastniku na njegovo zahtevo omogočiti vpogled v vse podatke in izračune, ki so bili podlaga za delitev stroškov za toploto oziroma gorivo.
(3) Izvajalec delitve mora lastnikom dati vse potrebne informacije in podporo pri sprejemanju in izvajanju odločitev v zvezi z izvajanjem tega pravilnika.